Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Twiggy2008 schreef:Tooske schreef:Ja precies de eigenaar van de hond dus niet alleen de hond zelf.
Ik zeg niet dat het kind iets fout heeft gedaan vooral de ouders dan maar een kind op die leeftijd heeft wel het besef wat wel en niet mag en zal het dus de volgende keer vast niet nog een keer doen.
Een kind van die leeftijd heeft al enig besef over wat goed en fout is (mits aangeleerd), maar je mag er NOOIT van uit gaan dat je daarop kan vertrouwen, want dat kan dus niet. En je kunt het zo'n kind gewoon niet kwalijk nemen. Daarom snap ik jouw eerdere opmerking niet. Ik vind het een beetje 'eng' als jij zo de kinderen op jouw opvang benadert.
De begeleiding rondom hond en kind was niet goed. Daarbij vind ik dat een hond met zo'n geschiedenis niets te zoeken heeft met kleine kinderen. Of andersom.
Twiggy2008 schreef:Tooske schreef:Sorry ik werk op een kinderdagverblijf maar een kind van 3 weet al heel goed wat wel en niet mag en als dat kind gewaarschuwd is om niet bij de hond te komen dan is dat ook een beetje haar schuld.
Om alleen de hond de schuld te geven vind ik overtrokken.
Misschien moet jij je eens heel goed gaan verdiepen in de mentale ontwikkeling van 3-jarigen.![]()
Je kunt de verantwoording echt niet leggen bij een kind van die leeftijd. Ben blij dat mijn 3-jarige niet bij iemand die zo onwetend is over dit soort zaken achtergelaten wordt.
![]()
(En ik geef de hond ook niet de schuld, nee, ik geef de begeleider(s) de schuld. Dit soort dingen mogen gewoon niet gebeuren.)
Tooske schreef:Wij hebben geen dieren op het kinderdagverblijf dat scheelt!
KiWiKo schreef:dan breng ik het ook niet weg.............. dat kan gebeuren in het heetst van de strijd.........
die van mij vechten ook wel eens met elkaar.............ik laat ze gewoon gaan....... zolang het bloed niet aan mijn plafond zit vind ik het prima, ze houden vanzelf weer op
odetteke schreef:Tooske schreef:Wij hebben geen dieren op het kinderdagverblijf dat scheelt!
Of het nu om dieren gaat of niet, feit is dat kinderen van 3 heel goed weten vaak wat wel en niet mag, maar dat ze nog niet in staat zijn om de gevolgen van hun daden te overzien en daarom ook niet altijd luisteren. Als je een kind van 3 zegt dat ze de hond niet mag aaien zal ze misschien concluderen dat ze wel van dichtbij gekke bekken mag trekken. Als je een kind van 3 zegt dat ze niet aan de koekjestrommel mag komen zal ze misschien denken dat als de trommel open is blijven staan er wel een koekje uit mag pakken. Als je een kind van 3 zegt dat ze de straat niet op mag rennen, maar haar favoriete dorabal rolt de straat op, dan kan je niet verwachten dat ze netjes op de stoep blijft. In mijn ogen kan een kind van 3 dus geen schuld hebben als er niemand op haar lette op dat moment.
LDRD schreef:Op mijn bureau belandde laatst een zaak: duitser door een duitse herder in zijn kruis gegrepen, spontaan zonder aanleiding...letsel...![]()
slimmerik schreef:Bij deze TS gaat het zeker een keer mis. Ze zaten verdorie met 9 man te eten en het kind kreeg de kans bij de hond in de buurt te komen. (en andersom)
En die rottie was bij mij eigenhandig naar de andere wereld geholpen. Gewoon een slecht opgevoede hond die ook nog eens geen respect heeft voor eigen baas....
LDRD schreef:Wij wel maar hij zei niet veel meer schat ik zo.
LDRD schreef:Er steeg helemaal niks meer.
Foei, dat is niet om te lachen![]()
.
LDRD schreef:Er steeg helemaal niks meer.
Foei, dat is niet om te lachen![]()
.
Tooske schreef:Wij hebben geen dieren op het kinderdagverblijf dat scheelt!
Twiggy2008 schreef:(en ook met de juiste dieren).