Mijn hond heeft een kind gebeten... wat nu...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Mijn hond heeft een kind gebeten... wat nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:30

dan breng ik het ook niet weg.............. dat kan gebeuren in het heetst van de strijd.........

die van mij vechten ook wel eens met elkaar.............ik laat ze gewoon gaan....... zolang het bloed niet aan mijn plafond zit vind ik het prima, ze houden vanzelf weer op

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:31

Twiggy2008 schreef:
Tooske schreef:
Ja precies de eigenaar van de hond dus niet alleen de hond zelf.
Ik zeg niet dat het kind iets fout heeft gedaan vooral de ouders dan maar een kind op die leeftijd heeft wel het besef wat wel en niet mag en zal het dus de volgende keer vast niet nog een keer doen.

Een kind van die leeftijd heeft al enig besef over wat goed en fout is (mits aangeleerd), maar je mag er NOOIT van uit gaan dat je daarop kan vertrouwen, want dat kan dus niet. En je kunt het zo'n kind gewoon niet kwalijk nemen. Daarom snap ik jouw eerdere opmerking niet. Ik vind het een beetje 'eng' als jij zo de kinderen op jouw opvang benadert.

De begeleiding rondom hond en kind was niet goed. Daarbij vind ik dat een hond met zo'n geschiedenis niets te zoeken heeft met kleine kinderen. Of andersom.

Ik heb mijn reactie later uitgelegd maar die lees je niet!!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:32

Twiggy2008 schreef:
Tooske schreef:
Sorry ik werk op een kinderdagverblijf maar een kind van 3 weet al heel goed wat wel en niet mag en als dat kind gewaarschuwd is om niet bij de hond te komen dan is dat ook een beetje haar schuld.
Om alleen de hond de schuld te geven vind ik overtrokken.

Misschien moet jij je eens heel goed gaan verdiepen in de mentale ontwikkeling van 3-jarigen. Knipoog
Je kunt de verantwoording echt niet leggen bij een kind van die leeftijd . Ben blij dat mijn 3-jarige niet bij iemand die zo onwetend is over dit soort zaken achtergelaten wordt. Clown

(En ik geef de hond ook niet de schuld, nee, ik geef de begeleider(s) de schuld. Dit soort dingen mogen gewoon niet gebeuren.)

Wij hebben geen dieren op het kinderdagverblijf dat scheelt! Clown

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:42

Ragdollcat ,ik had in mijn post erbij gezet dat het niet zijn fout was,maar zo zie je maar,je kan het nog erbij schrijven en toch reageren mensen gelijk met inslapen...

en ik zeg het,beessie wordt inmiddels bijna 12 jaar ,echt nog nooit lelijk gedaan naar mensen,noch naar kinderen...tis gewoon een goede hond geweest in zijn leven Lovers

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:44

Tooske schreef:

Of het nu om dieren gaat of niet, feit is dat kinderen van 3 heel goed weten vaak wat wel en niet mag, maar dat ze nog niet in staat zijn om de gevolgen van hun daden te overzien en daarom ook niet altijd luisteren. Als je een kind van 3 zegt dat ze de hond niet mag aaien zal ze misschien concluderen dat ze wel van dichtbij gekke bekken mag trekken. Als je een kind van 3 zegt dat ze niet aan de koekjestrommel mag komen zal ze misschien denken dat als de trommel open is blijven staan er wel een koekje uit mag pakken. Als je een kind van 3 zegt dat ze de straat niet op mag rennen, maar haar favoriete dorabal rolt de straat op, dan kan je niet verwachten dat ze netjes op de stoep blijft. In mijn ogen kan een kind van 3 dus geen schuld hebben als er niemand op haar lette op dat moment.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:45

KiWiKo schreef:
dan breng ik het ook niet weg.............. dat kan gebeuren in het heetst van de strijd.........

die van mij vechten ook wel eens met elkaar.............ik laat ze gewoon gaan....... zolang het bloed niet aan mijn plafond zit vind ik het prima, ze houden vanzelf weer op

Haha! Haha!

Ik skup ze naar buiten, dan heb ik geen rommel in huis Tong uitsteken .

Maar kleine kinderen en honden is geen goede combi nooit. Ik zie helaas dagelijks dit soort kwesties voorbij komen.
Overigens zijn honden en volwassen ook niet altijd vrienden hoor.

Op mijn bureau belandde laatst een zaak: duitser door een duitse herder in zijn kruis gegrepen, spontaan zonder aanleiding...letsel... Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door LDRD op 28-12-08 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:49

odetteke schreef:
Tooske schreef:

Of het nu om dieren gaat of niet, feit is dat kinderen van 3 heel goed weten vaak wat wel en niet mag, maar dat ze nog niet in staat zijn om de gevolgen van hun daden te overzien en daarom ook niet altijd luisteren. Als je een kind van 3 zegt dat ze de hond niet mag aaien zal ze misschien concluderen dat ze wel van dichtbij gekke bekken mag trekken. Als je een kind van 3 zegt dat ze niet aan de koekjestrommel mag komen zal ze misschien denken dat als de trommel open is blijven staan er wel een koekje uit mag pakken. Als je een kind van 3 zegt dat ze de straat niet op mag rennen, maar haar favoriete dorabal rolt de straat op, dan kan je niet verwachten dat ze netjes op de stoep blijft. In mijn ogen kan een kind van 3 dus geen schuld hebben als er niemand op haar lette op dat moment.

Vandaar mijn nadere uitleg waar precies in staat wat jij nu zegt jullie kijken alleen maar naar een eerste opmerking en kijken dan nooit meer verder.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:54

Dat was 7 pagina's terug... mijn geheugen gaat niet zo ver hoor Bloos Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:56

LDRD schreef:
Op mijn bureau belandde laatst een zaak: duitser door een duitse herder in zijn kruis gegrepen, spontaan zonder aanleiding...letsel... Lips are sealed

en dan zeggen we OOOOOPS Lachen

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:58

Wij wel maar hij zei niet veel meer schat ik zo Haha! .

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:58

slimmerik schreef:
Bij deze TS gaat het zeker een keer mis. Ze zaten verdorie met 9 man te eten en het kind kreeg de kans bij de hond in de buurt te komen. (en andersom)

En die rottie was bij mij eigenhandig naar de andere wereld geholpen. Gewoon een slecht opgevoede hond die ook nog eens geen respect heeft voor eigen baas....

De hond en het kind hadden inderdaad niet bij elkaar mogen komen zonder toe zicht. Maar niet om het één of ander, bekijk het eens vanuit de situatie van de hond? Misschien lag hij lekker te slapen? Op een aangewezen plek, door zijn baas (roedeleider) en kwam dat kind (lager in rang als hem) bij hem té dicht in de buurt.. zijn plek.

Of, wat als dat kind de hele tijd zat te klieren? Ik zeg niet dat het kindje dat expres deed, ze is ook nog maar 3! Maar stel dat..
Als we hier een willekeurig persoon van bokt af plukken, en de hele tijd gaan zitten porren of wat dan ook? Dan valt ook die persoon een keer uit hoor.

Ik vind dat die hond ongelovelijk verkeerd wordt begrepen! Het is en blijft een ROEDELDIER! dus zal hij zijn PLEK in die ROEDEL verdedigen, koste wat het kost! Als die hond een spuit krijgt, vind ik het te gek voor woorden.
Het kan gewoon voorkomen worden nu..
Als ik de TS was zou ik me verdiepen in het roedelgedrag enzo Knipoog 't is intressant en het hoeft zo niet weer te gebeuren, plus je leert je hond veel beter te begrijpen.

Dit is MIJN mening Haha! om eventuele misverstanden uit de baan te gooien

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:59

LDRD schreef:
Wij wel maar hij zei niet veel meer schat ik zo Haha! .

hihihi hij zei vast iiiips Lachen Lachen

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:00

En ik had de twijfelachtige eer om hem te bellen om te vragen hoe het ermee ging Tong uitsteken .

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:00

En, hoeveel octaven was zijn stem gestegen? Clown

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:04

Er steeg helemaal niks meer ROFL .

Foei, dat is niet om te lachen Boos! Huilen van het lachen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:05

LDRD schreef:

Weet niet wat voor beroep jij heb?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:06

Goddank geen verpleegster Knipoog .

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:07

LDRD schreef:

ach een beetje dan?????? Haha! Haha! Haha! Haha!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:08

Ik zou persoonlijk het risico niet willen lopen, als je weet dat je hond een nare ervaring met kinderen heeft gehad en daardoor niet zo tolerant is als je zou willen zou ik hem er gewoon bij weg houden, in een andere kamer dus.
De hond heeft het misschien niet kwaad bedoelt maar een waarschuwende beet kan bij een kind resulteren in verminking voor het leven of erger.

Dus in jouw geval zou ik de hond weghouden bij kinderen die te jong zijn om goed te snappen wat ze wel en niet kunnen doen, dus zeg alles onder de 10 jaar.
Een hond kan lief zijn als je erbij bent maar dat kan ook zijn juist omdat je erbij bent, op het moment dat je ze even uit het oog verliest komt toch die angst en/of agressie naar boven en dat moet je gewoon voor zijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:12

Tooske schreef:

Gelukkig maar Knipoog .

Overigens vind ik dat kinderen JUIST met dieren horen op te groeien. Knipoog
Dat vind ik persoonlijk een verrijking van de opvoeding.
Maar wel met de juiste begeleiding natuurlijk (en ook met de juiste dieren). Lachen

En ik heb je latere reacties wel gelezen, maar ben het alsnog compleet met je oneens. Knipoog

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:14

Twiggy2008 schreef:
(en ook met de juiste dieren). Lachen

...duitse herder of zo Tong uitsteken

en toevallig heb ik zelf én een kind én een duitse herder Rolleyes
Laatst bijgewerkt door LDRD op 28-12-08 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:15

ben het met Twiggy eens............. op jonge leeftijd leren watdieren bedoelen met hun gedrag is een verrijking.........

alleen al omdat je ook beter met mensen om kan gaan als je ook met dieren om kan gaan

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:19

Weer werk aan de winkel voor de aansprakelijkheidsverzekeraar, zo blijven we allemaal bezig.

Die Duitser zal nooit een duitse herder kopen, die rijdt naar nederland voor een hollandse herder Haha!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:22

Vond het ook al frappant dat hij spontaan door een landgenoot was gebeten Knipoog .

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:25

Je krijgt er vreemde gedachtes bij, was het een reu?