jeetje die rothond zet me voor gek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re: jeetje die rothond zet me voor gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:00

Nou, als ik lees dat hij al gromde toen hij de ogen nog dicht had, is het aangeboren en geen aangeleerd gedrag.....
Gewoon een karakterfout dus....

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:01

KiWiKo schreef:
geen probleem Chantal Lachen geen probleem.........

mijn kruising is heel, heel lief.......... super sociaal........... maar ga nou niet over zijn grenzen heen, want hij "sloopt" hem, heel, heel eerlijke hond, maar heel, heel dominant Lachen

Mijn herder is ook heel dominant. Naar alle honden overigens, maar gaat goed samen. Ze accepteren elkaar, maar af en toe liggen ze nog wel eens boven en onder elkaar vanwege een of ander onzinnig iets Nagelbijten / Gniffelen

Als jou hond ervoor kan zorgen dat die van mij z'n grote bek eens houd buiten naar andere, dan nodig ik je bij deze graag uit Haha!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:02

Billy schreef:
Nou, als ik lees dat hij al gromde toen hij de ogen nog dicht had, is het aangeboren en geen aangeleerd gedrag.....
Gewoon een karakterfout dus....

Er zal ongetwijfeld iets aangeboren in zitten ja. Maar de rest is aangeleerd. Van puppy af aan is hij altijd met andere honde geweest en ging het ook goed. Dan lijkt het mij sterk dat het aangeboren is

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:03

Toch is jouw hond heel eerlijk Kim, want hij kan met al mijn honden overweg....
En hij accepteert het zelfs dat Peppertje hem naar de strot vliegt als ze net door hem omver gelopen is Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:04

chantalvdv schreef:
KiWiKo schreef:
geen probleem Chantal Lachen geen probleem.........

mijn kruising is heel, heel lief.......... super sociaal........... maar ga nou niet over zijn grenzen heen, want hij "sloopt" hem, heel, heel eerlijke hond, maar heel, heel dominant Lachen

Mijn herder is ook heel dominant. Naar alle honden overigens, maar gaat goed samen. Ze accepteren elkaar, maar af en toe liggen ze nog wel eens boven en onder elkaar vanwege een of ander onzinnig iets Nagelbijten / Gniffelen

Als jou hond ervoor kan zorgen dat die van mij z'n grote bek eens houd buiten naar andere, dan nodig ik je bij deze graag uit Haha!

geen probleem, zolang ik niet aansprakelijk gesteld word voor de schade Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:05

Hoeveel honden heeft hij al "op" KiWiKo ?? Schijnheilig

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:06

Je word niet aansprakelijk gesteld voor schade! Die heeft hij toch al genoeg Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:08

Het zoveelste honden/katten topic Haha!

Grappig hoe de jacks weer eens worden beschreven.., maar de kern is natuurlijk dat het terriers zijn die ook nog eens heel slim zijn, jachthondjes en goede jagers. Zulke honden horen niet bij zomaar eigenaars, maar bij eigenaars met verstand. Een jack die je huis inrent is wat anders dan een nieuwsgierige labrador. Om dat als vergelijk met het verhaal van de TS te gaan nemen, vind ik weer een andere fiets.

Overigens stinkt kattenpoep vele malen erger dan honden poep en de katten graven het in, lekker als je gaat tuinieren. Waar ik dus een pleuris hekel aan heb is dat katten van een ander altijd willen pissen op mijn paarden dekens en die geur krijg je er niet makkelijk uit, lekker als de deken warm wordt, krijg je zo een lekkere kattenpisstank om je paard heen.

Ik vind het overigens een vreemde discussie geworden. Het belerende naar Lonneke toe vind ik heel erg irritant, zeker de zin, "ze heeft er van geleerd" Huilen van het lachen Gruwelijk, alsof wij met zijn allen zo geweldig en verantwoordelijk zijn en dat Lonneke degene is die moet leren!

Ik heb Lonneke nog nooit haatdragende reakties zien geven, maar velen in dit topic zijn daar meesters in en weten het allemaal zo goed.

Overigens als mijn jack een hond pakt, dan wordt het óf zijn eigen dood met die minitandjes en dat kleine kaakje of de andere hond wordt flink beschadigd, laten we wel weten het zijn en blijven honden en kennelijk vinden idd mensen het heel stoer om te laten zien dat hun hond zo onder "appel" staat als jij met je jack aan de lijn loopt en al van verre roept, dat ze hun hond moeten terug roepen. "Hij doet niks" Roepen ze dan terug, ik dus "de mijne wel" en als reaktie krijg je dus "ach die van jouw is maar klein!"of helemaal geen reaktie en mijn hond moet weer voortijdig aan het lijntje de lucht in vliegen van vrouwtje\ Ach gut

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:10

Billy schreef:
Toch is jouw hond heel eerlijk Kim, want hij kan met al mijn honden overweg....
En hij accepteert het zelfs dat Peppertje hem naar de strot vliegt als ze net door hem omver gelopen is Haha!

zolang het spelen is mogen de "fouten" gemaakt worden.......... en vind hij het helemaal prima, al gaan ze op zijn rug zitten bij wijze van.......... hij is ook lomp zat Lachen Lachen

maar word het menes, dan laat hij zich niet het kaas van zijn brood eten......... en dan waarschuwd hij eerst.............. en daarna is het gewoon klaar............ tis net het baassie Lachen

@ Slimmerik.............hij is het laatste jaar meegegaan met een uitlaatservice....... zij had geen tijd meer, helaas............ en hij is nu 5, altijd meegegaan naar stallen met mijn werk............ en hij heeft tot nu toe wel 1 hele hond gevochten............ maar als hij gaat dan richt hij schade aan..........

maar nou is hij vrij dominant, en de meeste honden begrijpen dat ook........... de enkeling die dat niet begrijpt is de klos Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:11

chantalvdv schreef:
Je word niet aansprakelijk gesteld voor schade! Die heeft hij toch al genoeg Nagelbijten / Gniffelen

nah laten we het dan maar eens proberen, het staat hier nu zwart op wit............

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:23

Damn, ik kan ook echt pisneidig worden op mensen die hun hond loslaten.
Onze hond, een Greyhound gered uit Ierland. Een schatje in tegen mensen, maar er moeten geen andere dieren in de buurt komen. de katten leven nu op de bovenverdieping en kunnen 's nachts buiten, hond woont op de benedenverdieping en kan overdag in de tuin.
Hij heeft mijn kat al eens vast gehad toen ze toevallig in aanraking komen en het mag niet nog eens gebeuren.
Een loslopende hond heeft hij ook al gebeten.

Het is gelukkig al veel gebeterd, maar in het begin sloeg hij gewoon door als er een andere hond zijn pad kruiste.
Nu kunnen wij rustig een andere hond kruisen maar AUB geen loslopende hond.

Tis niet omdat een andere hond sociaal en vriendelijk is tegen andere honden dat mijn hond dat ook is.
In het begin durfde ik bijna niet met hem te gaan wandelen omdat ik bang was andere honden tegen te komen. Toen moest mijn zus dat maar doen Clown.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:33

KiWiKo schreef:
chantalvdv schreef:

nah laten we het dan maar eens proberen, het staat hier nu zwart op wit............

Tis dat mn handtekening er niet onder kan, anders had ik dat ook nog wel willen doen.

Ik ben gewoon niet blij dat hij zo is, maar met alles wat ik geprobeerd heb weet ik geen oplossing verder. Voor de hond is het toch ook veel mooier als hij gewoon lekker kan spelen met andere honden als je die tegen komt, en met elkaar toestemming

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:41

tuurlijk.............. mijn hond gaat pas timide worden tegenover jachtgoed, als het jachtgoed eens tegen hem gekeerd is........

mijn hond heeft een zwaan of 3 gesloopt........... totdat er een tegenover hem ging staan met een houding van "kom dan met je grote bek, dan mijn je mijn!!!"

sindsdien heeft hij geen zin meer in zwanen Lachen

en van mij had hij klappen mogen krijgen van die zwaan...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:41

slimmerik schreef:
Onze buren jaren geleden hadden ook zo'n valse hond. Deed alleen de eigen mensen niks (beweerden ze). Totdat 2 jarig dochtertje het hele gezicht had open liggen. Bloos!

Kind lieten ze overigens nooit alleen met hond. Maar ondanks dat kreeg ie het kind toch te pakken. Zonder enige aanleiding overigens.

daarom hebben wij onze hond meteen ingeslapen toen ze agressief gedrag begon te vertonen naar kinderen toe Ja wij hebben geen kleine kinderen in huis, maar de hond hoeft maar 1 keer te ontsnappen en dan wil ik niet weten wat er kan gebeuren.. vreselijk, maar het risico was te groot.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:44

ik heb daarom ook mijn rotweiler 15 jaar geleden in laten slapen..........

die hond kreeg ik met een heel verhaal eraan.......... twee bezems op gebroken en hij heeft mij drie keer goed aangevallen de eerste week.......... en toen was het klaar........

4 jaar een superhond aan gehad.......... nooit aan de riem, overal mee naar toe kunnen..............

totdat hij op 5 jarige leeftijd een vriend van mijn moeder in zijn gezicht beet uit het niets........... de man naar het ziekenhuis, en ik met de hond naar de dokter........... ik heb hem direct in laten slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:50

onze hond had idd ook een verhaal.. ze was 9 maanden toen we haar kregen, en wij waren haar 9e baas, onvoorstelbaar hoe lief ze nog was.. uitlaten was een ramp, maar na de cursus ging dat ook super, iedereen was leuk en lief vond ze, hele enthousiaste hond.. tot ze dus echt agressief naar kinderen werd.. dan moet je een beslissing nemen, herplaatsing was geen optie, dus dan blijft er nog 1 beslissing over..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 17:32

@ Chantal: vrees dat dat niet gaat lukken bij zo'n hond.....

@ russell: als een ander roept dat zijn hond wel wat doet, en die van mij niet, moet de ander de hond aanlijnen. Mijn hond blijft toch wel bij me. Misschien dat ik hem aanlijn voor het goede gevoel van iemand anders, maar nodig is het niet.

Hij loopt altijd los, maar heb hem ook 100% onder appèl. Overigens loop ik wel terug als ik de riem niet bij me heb, wil gewoon altijd mijn hond aan kunnen lijnen Lachen

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 17:55

wat voor hond heb je dan kiwiko?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:15

Yamcha, maar dat gebeurd dus niet, die andere hond loopt los en komt af op mijn aangelijnde hond. Mijn hond wil dat absoluut niet en is dan ook niet aardig. Sommige honden druipen af en sommige honden reageren dan meteen agressief op het gegrauw van mijn hond. Ik vind het altijd zeer irritant als het pups zijn die los lopen, die zijn zo nieuwsgierig en onbevangen en lopen dan tegen een hond aan die heel erg beschermend naar mij toe is en totaal niets accepteerd binnen een meter van hemzelf en mij. Erg irr als je dan met een blaffende hond die zijn tanden bloot weg moet lopen, althans weg moet sleuren met een los lopende hond die steeds maar terug blijft komen en steeds maar weer probeert om te ruiken... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:36

Edit: moest PB zijn...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-12-08 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:37

KiWiKo schreef:

die hond kreeg ik met een heel verhaal eraan.......... twee bezems op gebroken en hij heeft mij drie keer goed aangevallen de eerste week.......... en toen was het klaar........

4 jaar een superhond aan gehad.......... nooit aan de riem, overal mee naar toe kunnen..............

totdat hij op 5 jarige leeftijd een vriend van mijn moeder in zijn gezicht beet uit het niets........... de man naar het ziekenhuis, en ik met de hond naar de dokter........... ik heb hem direct in laten slapen

is dat rottweiler eigen?
ik ben twee jaar geleden ook in mijn gezicht gebeten door een rottweiler...ook uit het niets,gat in m'n neus...
een heel lief beest verder,deze zomer heeft ze een andere bekende in zijn gezicht gebeten...zonder waarschuwen ...daar zijn rotts erg goed in.
De hond leeft nog,ze geeft mij nog steeds likjes ,al ben ik nu iets terughoudener zoals je begrijpt.
Als het mijn hond was geweest was ze gaan hemelen...je moet er toch niet aan denken dat ze een kind grijpt een keer.
Ik heb respect voor je dat jij je hond in hebt laten slapen,hoe moeilijk ook....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:11

Onze hond is ook ingeslapen...
Er zat een tumor in zijn kop, het was nog een hartstikke lief beest maar dat zou inneens om kunnen slaan.
Ik was 1 of 2 en ik was de hele dag bij die hond, wat was er van mij overgebleven als ik gegrepen was door een bouvier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:51

lonneke schreef:
heb mijn lesje wel geleerd. een curus heeft ze al gedaan dus dat heeft weinig zin. ze heeft gewoon van die buien dat ze net doet alsof ze doof is. .

Lonneke even één concrete vraag, de hond heeft een cursus gehad, maar hoe zit dat met jou begrijp jij de hondentaal uberhaupt wel of ben je zelf op cursus gegaan met hem?????

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:15

ellenAST schreef:
wat voor hond heb je dan kiwiko?
kruising herder x bouvier Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:17

geerke schreef:
KiWiKo schreef:

is dat rottweiler eigen?
ik ben twee jaar geleden ook in mijn gezicht gebeten door een rottweiler...ook uit het niets,gat in m'n neus...
een heel lief beest verder,deze zomer heeft ze een andere bekende in zijn gezicht gebeten...zonder waarschuwen ...daar zijn rotts erg goed in.
De hond leeft nog,ze geeft mij nog steeds likjes ,al ben ik nu iets terughoudener zoals je begrijpt.
Als het mijn hond was geweest was ze gaan hemelen...je moet er toch niet aan denken dat ze een kind grijpt een keer.
Ik heb respect voor je dat jij je hond in hebt laten slapen,hoe moeilijk ook....

nee is niet rottweiler eigen........... dier had na autoptie een tumor in zijn maag............