Wordt een duur geintje, geen katten hebben

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kjoetie schreef:Dus naast een compleet beveiligingssysteem moet je als niet-katteneigenaar dus ook een up to date videoinstallatie hebben met infraroodfunctie om te bewijzen dat het beest van een ander jouw dieren sloopt...
Wordt een duur geintje, geen katten hebben
kjoetie schreef:ben wel benieuwd, wat zouden de katteneigenaren hier gedaan hebben: Stel er komt iemand aan de deur, jouw kat heeft mijn vis a 1000 euries gesloopt terwijl er al sateprikkers etc. rond de vijver staan.. wat zouden jullie doen? Zouden jullie de geleden schade door jullie dier vergoeden? Eerlijk zeggen!
kjoetie schreef:Misschien was dat dan een reiger op zoek naar een date?
Ach ik heb helemaal niets tegen katten, maar ik vind het gewoon met 2 maten meten tov andere huisdieren. Jouw dier, jouw verantwoording, en anders zouden alle honden ook los door alle tuinen moeten mogen struinen. Dat zou dan nog eerlijk zijn.
Zwerte schreef:Iemand egoistisch of lui noemen omdat ze hun kat buiten laten lopen is ook zoiets... misschien dat mensen dit weloverwogen doen? Ervoor KIEZEN het te doen? Om ze gelijk egoistisch te noemen vind ik dan echt te ver gaan. In onze buurt heeft bijna iedereen wel een kat en alles loopt gezellig buiten (en dus geen drukke wegen in de buurt e.d.). Dan moet iedereen het binnen gaan houden terwijl niemand er last van heeft?
Zwerte schreef:We leven nog altijd in een SAMENleving.
Zwerte schreef:Ik vraag me wel even een paar dingetjes af. Heel veel mensen hier roepen dat katten niet buiten HOREN te lopen. Eh, volgens mij is dat nog steeds normaal in nederland en hoort het dus wel. Dat jullie vinden dat het niet moet kunnen is anders dan iets dat niet zo hoort. Wettelijk gezien mag het nog steeds en ben je dus niet strafbaar om het te doen. Dan vind ik alsnog dat je verantwoordelijk bent voor de acties van je dier, ook buiten je eigen terrein. Maar zeggen dat ze niet buiten horen? Dat is dus onzin, jij VIND dat ze niet buiten horen en dat is totaal wat anders.
Iemand egoistisch of lui noemen omdat ze hun kat buiten laten lopen is ook zoiets... misschien dat mensen dit weloverwogen doen? Ervoor KIEZEN het te doen? Om ze gelijk egoistisch te noemen vind ik dan echt te ver gaan. In onze buurt heeft bijna iedereen wel een kat en alles loopt gezellig buiten (en dus geen drukke wegen in de buurt e.d.). Dan moet iedereen het binnen gaan houden terwijl niemand er last van heeft?
fransje23 schreef:Ik denk ook dat het een glijdende schaal is...kinderen mogen straks ook niet meer buitenspelen want die kunnen ook onder een auto komen. maken geluid en kunnen kattekwaad uithalen.
kjoetie schreef:ja maar zwerte, kan jij je op jouw beurt dan niet indenken dat jouw lieve beestje voor andere mensen overlast kan veroorzaken, of dat mensen gewoon liever niet jouw dier in hun tuin hebben?
Zwerte schreef:Katten buiten hoort nog altijd in nederland, het is nog normaal. Dat je dan niet de hele buurt afgaat om te vragen of ze er problemen mee hebben vind ik dan ook niet raar.
WildWings schreef:Sorry, dat vind ik raar. En asociaal/lui, ja. Iemand anders moet moeite doen vanwege overlast omdat de eigenaar zelf geen zin heeft moeite te doen.
En dit slaat niet persoonlijk op jou in jouw buurt, maar meer in het algemeen.