Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 15:07

Machie schreef:
Nou de update! Gelukkig lijkt het positief, het is niet de kruisband!
Ze reageerde wel zeer pijnlijk op de aanhechting, de pees en de abductor (binnenbeen) spier zelf. Ook stond haar bekken extreem scheef en reageerde ze ook pijnlijk op haar rechter schouder ; vaak hebben honden diagonaal over het lijf problemen dus links achter en rechts voor wat ook nu bij Kaes het geval was.

Ze heeft waarschijnlijk ergens een fikse schuiver of uitglijder gemaakt wat dit veroorzaakt heeft, het kan ook zijn dat ze daardoor een lichte heupluxatie heeft gehad waardoor deze problemen kwamen.

Voorlopig rechtlijnig bewegen en 2x per dag laseren en dan met een week of 2 mogen we weer rustig gaan opbouwen.

Nou, het klinkt nog steeds niet fijn maar wel al beter dan de kruisband! Moet ze wel nog terug controle naar de DA, of onder begeleiding van de fysio voldoende?

Vooral de heupluxatie kan ze flink last van hebben, kan me voorstellen dat de rest dan ook heel pijnlijk is.

Ik blijf duimen! Heeft de eigenaresse van Kaestra een laser in huis?

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 18:03

KimD schreef:
Shaya_ schreef:
Ik heb 14/15 juni weer wedstrijd vanuit de club.

Hier zijn wij trouwens ook, lichtelijk onder dwang. :+

Enthousiasme spat er vanaf :+
Maar leuk dat ik je dan eens live kan zien lopen!

Kaarsje brand voor Kaestra :knuffel:

Machie

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 11:37

Ja Kaestra d’r baasje heeft een laser gelukkig :)
Ze mag onder controle van de fysio blijven. Ze staat ondertussen wel weer op 4 poten :)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 20:15

Fijn om te horen Machie.
Wij hebben vandaag weer fijn getraind. 2 x een sessie runnings en 1 x palen, open insteek. Ging lekker, ondanks dat ze weer haar broekje aan moest, daar geeft ze niks om. Zondag weer wedstrijd, dan zit ze op dag 10. Vorige keer had ze nergens last van, dus hopelijk nu ook niet.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 22:08

Hoop dat het met een sisser afloopt Machie!!

Hier vandaag onderlinge wedstrijd gehad. Met mijn oudje Saar 2 keer foutloos en 1 keer 1e. Met Senna 2 keer een disk, maar zaten goede stukjes in. En 1 keer blokkeerde ik haar compleet tijdens een wissel.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 23:23

Fijn Machie dat het toch niet haar kruisbanden zijn.

Fannetje mag je bij jullie gewoon trainen dan als ze loops zijn of had je privé?
(Niet dat ik zelf zou gaan met haar als ze loops is, want ik gok dat ze zich niet zo goed kan concentreren, dat is toch al niet haar sterkste punt :') )

Bo_Y goed gedaan knap hoor 2 x foutloos.

Vandaag weer eens een fijne les gehad. Schut en paaltjes gingen weer prima.

Hopelijk doet ze het zondag ook zo goed en zitten er geen vogels in het parcours.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 10:07

Natasja, in Zeewolde mag ik gewoon trainen, wel met broekje aan. Gelukkig geeft ze daar weinig om.
Op de kc mag dat niet, maar daar train ik nauwelijks. Tot zondag!
Bo_Y, 2 x foutloos, knap. En fijn dat Senna ook lekker ging.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 16:40

Zo, ik ben weer boven water.
Wat een drukke week.

Sorry als ik dingen vergeet maar heb ook niet alles gelezen.

Voor de mensen die blij zijn met de trainingen. Top xD

Machie, zag iets voorbij komen met Kaestra wat gelukkig positief uitpakte. Hoegaat het nu?

Wij hadden vorig weekend weer een raad van beheer wedstrijd.

Gekopieerd van FB.
Het ochtend programme stond op de planning en op papier iets minder maar ooooo wat heb en we 'nieuwe' dingen gedaan en risico's genomen.
VP resulteerde in een DK. Ik wees perfect de verkeerde sprong aan en Jaxx deed wat hem werd opgedragen. Stukje voor de wip ook erg rommelig. Toen weer opgepakt vanaf de wip en ooo zie hem lopen. Goeie insteek palen, die stond best vervelend. Dan een weg, ook beetje rommelig maar na de schutting en dan dat laatste stukje op afstand. Ik ben zo trots!

Toen kwam jumping. Deze knappe Fluffykont rent naar een foutloze ronde wat betekend dat we een Utje hebben gehaald en we mochten ook nog de 1e prijs ophalen.

Toen kwam het middag programma.
We zijn gestart met jumping en we zijn nog niet zo lang bezig met 'layeren' en hier doe ik het gewoon 2x! Niet al te smooth, kan nog veel soepeler maar je moet ergens beginnen! Super jammer wel 2 latjes en hier waren we 8e

Daarna kwam het laatste rondje. Een vp. Super leuk rondje en ook echt wel een Jaxx rondje maar ik was te laat bij de weg en kon hem niet lekker corrigeren dus sprong die terug. Super jammer maar oooo wat liet ie weer mooie dingen zien.

Er is nog super veel te leren en we zijn er nog lang niet maar ben er echt trots op wat we al wel kunnen.
Ik heb wel filmpjes maar geen zin om te uploaden voor hier. Sorry

Afbeelding

Afbeelding

Dan is Simba deze week weer voor een controle foto geweest. Ik wil heel graag wedstrijden met hem doen met een reden. Die wil ik geven via prive.
Maar ik wilde wel zeker weten of alles goed zat ivm schutting en paaltjes etc en alles was super mooi gesloten! Dat betekend weer dat hij àlles mag doen.
We hadden al wel 2x beetje getraind met alleen sprongen en tunnels maar nu kunnen we dus ook de schutting en de palen er bij pakken.
Ik heb ook de stoute schoenen aan getrokken en Simba loopt zondag zijn 1e wedstrijd. Niet voor resultaten maar echt puur voor gewenning de hele sfeer etc.
Ik heb ook geen verwachtingen als hij maar lekker loopt en er bij is.

Hij geniet ook heeeeeeeeeeerlijk van de mat
Afbeelding

Issie ook naar de kapper geweest
Afbeelding

Yuki werd 23 mei 1 jaar
Afbeelding

Dan is mijn liefste vriendje 12 geworden
Afbeelding

En ik denk dat ik nu weer up to date ben xD

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 15:15

Vandaag met Yuki eventjes getraind. Hij is 1 jaar geworden van de week en we zijn begonnen. Focus op de start. Geen druk maar wel blijf is blijf.

Hij vindt het 'op rechts' zo raar haha

Kort gedaan want werd al gauw warm

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 15:18

Ik zou hem niet telkens naar jou doen komen om een snoep te geven, daar haal je de snelheid er al volledig uit alvorens die erin kan zitten plus dat hij zo leert zijn parcours te onderbreken en niet zelfstandig te zijn.

En ja het is nog maar het begin maar beter goed begonnen dan een foute basis.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 15:33

Little_Gift schreef:
Ik zou hem niet telkens naar jou doen komen om een snoep te geven, daar haal je de snelheid er al volledig uit alvorens die erin kan zitten plus dat hij zo leert zijn parcours te onderbreken en niet zelfstandig te zijn.

En ja het is nog maar het begin maar beter goed begonnen dan een foute basis.

Klopt! Ik was mijn t&t vergeten.
Speel ben ik mee bezig maar vindt je soms nog spannend maar je hebt wel gelijk. Had beter rechtdoor kunnen gaan en in een rechte lijn belonen

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 15:34

Komt wel goed, als je ziet wat je met Jaxx kan, dan komt dat met Simba en Yuki ook zeker meer dan goed!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 14:05

JJ gefeliciteerd met jullie 1e prijs.
Knap dat ‘layeren’ al een beetje lukt tijdens wedstrijden.
Superfijn dat Simba weer helemaal goedgekeurd is.

Vandaag waren wij in Wijdewormer.
1e rondje 1 fout dus een ZG en we mogen dus door naar graad 1 Hier waren we 2de.
2de rondje foutloos maar wel met wat extra meters aangezien ze wat afgeleid was, weer een 2de prijs.
Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 14:06

Wat leuk om een niet alledaags ras ook te zien genieten van agility én er zelfs goed in te zijn!

Vind ik altijd zoveel specialer dan de zoveelste border/sheltie/etc... Niet dat het van die rassen geen prestatie is hé, voor ik weer een ganse tirade over me heen krijg...

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 20:58

Natasja, nogmaals gefeliciteerd! Ik was ook echt blij voor je, toen ze het raakvlak goed had op de kat, ik dacht gelijk jeej! Een zg, dus ze mag door! :D

Ik ben ook naar Wormerveer geweest, vp1 disk, ik heb Pixy terug gezet, eerst wilde ze starten, opnieuw laten zitten en toe ging ze met de start erlangs. Opnieuw terug gezet en daarna een heerlijk rondje gelopen, alleen gaf ik het verkeerde commando op de kat, nou ha 2 x zelfs, Pixy was daardoor afgeleid en had haar raakvlak dus niet, wel braaf daarna vooruit geëindigd. Vp2 was ze braaf, bleef netjes zitten, liet zich mooi sturen, ze had zelfs haar raakvlak, alleen helaas een latje die ze heel zacht tikte, omdat ze niet uitkwam, dus een ZG. JP, was ze super te sturen, foutloos, U-tje en 1e plek. Trots op mijn meisje die nu op dag 10 van de loopsheid zit en behalve dat ze iets onzeker is, toch keihard blijft werken.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 11:27

LG dank je voor het compliment. Iedereen doet zijn best en voor de ene combinatie (van welk ras dan ook) zal het wat makkelijker gaan dan de ander. Zolang je er beide maar plezier in hebt toch!

Fannetje dank je ik was superblij, al dacht ik eerst 2 fouten te hebben na het lopen, heeft even geduurd maar het is eindelijk zover.
Was wel blij dat we weer naar huis mochten met dat benauwd en warme weer.
Jij ook gefeliciteerd met jullie U-tje en ZG.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 11:55

Gefelicteerd beide! Eindelijk naar graad 1, kan het echte werk beginnen. :):)

Wij waren sinds woensdagavond in België te vinden bij Canis 2025, wat een fantastisch evenement! Wij waren er nog niet eerder geweest maar werden uitgenodigd dit jaar en moesten zorgen dat we er echt bij waren, nou, geen probleem, doen we! Absoluut geen spijt, zo'n goed georganiseerd en leuk evenement, uiteraard wel een paar puntjes van 'kritiek' maar niks wat de pret mocht drukken.

De parcoursen waren zwaar, ongeveer ieder parcours zou niet misplaatst zijn geweest in een graad hoger maar ze waren op één na fantastisch om te lopen. Skills kunnen testen, sommige gingen verrassend goed en sommige verrassend slecht, dus we weten in ieder geval waar de trainingspunten liggen. RC training voor Maze, en weave training voor Vixem heeft in ieder geval de eerste vruchten afgeworpen. Maze niet een keer gesprongen op de kattenloop en Vixem heeft het merendeel van de rondjes de weave in één keer ingestoken en afgemaakt. Dus ongeacht de resultaten echt meer dan dik tevreden!

Wedstrijdlocatie was ook prachtig midden in het bos, je kon er uren en uren wandelen en grote brede zandpaden, wij gaan in ieder geval volgend jaar weer. :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 12:44

Klinkt goed Kim, maar wat was dat voor ellende met honden die daar verkeerde dingen binnen hadden gekregen in het bos? Allemaal goed afgelopen? Dat was daar toch?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:04

fannetje schreef:
Klinkt goed Kim, maar wat was dat voor ellende met honden die daar verkeerde dingen binnen hadden gekregen in het bos? Allemaal goed afgelopen? Dat was daar toch?

Storm in een glas water gelukkig, die twee honden bleken beide mensenpoep gegeten te hebben in een gedeelte van een bos waar duidelijk meer gebeurde dan alleen wandelen.

Op dat stuk lag allemaal (drugs)afval, en mensenpoep met tissues. Beide honden hebben daarvan gegeten.

De NL hond was gelukkig heel vroeg erbij en was de dag daarna al volledig opgeknapt en 300% zichzelf zoals de baas zei.

De BE hond is wel opgenomen en aan het infuus gelegd, maar die ezel heeft 's avonds nog met zijn hond onder invloed de piekenrace gelopen, die is daarna dus ingestort. Nadat hij 's ochtend zijn hond heeft mogen ophalen is hij ook van het terrein verwijderd vanwege een ander akefietje. Zegt genoeg denk ik.

Dus het was gelukkig geen gestrooid gif.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:14

Gelukkig dat er geen gif gestrooid was. Maar idd poep met drugs kan ook nare dingen geven. Maar wat een dombo ben je dan, om met een gedrogeerde hond een wedstrijd te willen lopen |o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:45

fannetje schreef:
Gelukkig dat er geen gif gestrooid was. Maar idd poep met drugs kan ook nare dingen geven. Maar wat een dombo ben je dan, om met een gedrogeerde hond een wedstrijd te willen lopen |o

Het blijft hoe dan ook vervelend voor de baasjes, die zijn in een klap tien jaar ouder, maar dit is wel heel gericht vergiftigd door een heel specifiek iets, niet iedere hond eet mensenpoep en daarmee was het merendeel van de deelnemers ook direct veilig voor vergiftiging. Zo hoefde in ieder geval niet een volledige organisatie in de paniek en 650 deelnemers die vier dagen hun hond niet meer kunnen uitlaten, als er echt vergif was gestrooid (zoals laatst in DUI) dan ben je wel echt de pineut. Ik denk dat ik dan had ingepakt en naar huis was gegaan ook.

Nu was het alleen een bepaald stuk vermijden als je een hond had die gevoelig is voor het eten van (mensen)poep. Dit had ook thuis in hun eigen omgeving kunnen gebeuren.

Ja, die kerel is onbegrijpelijk maar dus met goeie reden verwijderd. Nadat ik hoorde wat hij al allemaal eerder had geflikt snapte ik al niet dat hij überhaupt nog welkom was, maar in België kun je blijkbaar niet makkelijk geweigerd worden.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 14:32

Wow, ik had er idd het 1 en ander van gelezen maar niet dat die gast gewoon gelopen heeft. Dan spoor je echt niet.

@Natasja22
Jaa, was echt super blij met dat layeren!

Jij gefeliciteerd met je promotie naar graad 1. Super leuk!
Misschien komen we elkaar wel es tegen :D

@fannetje
Gefeliciteerd. Klinkt lekker positief!

@Kim
Klinkt als een mooie ervaring!

Mijn hadden afgelopen zondag wedstrijd van ds.

We zijn gestart met spel - gambling.
Opzich wel leuk maar loop liever gewoon bordjes volgen haha.
Hier was Jaxx 3e. Was stiekem wel jammer want ik had verkend maar was er sneller doorheen dan ik dacht en de tussenbonus wat een afstand stuur was ging in 1 keer goed en daardoor was ik snel rond. Dus moest even schakelen en toen koos ik verkeerd en de eind bonus was als de zoemer op 30 sec ging en je binnen 10 sec de eind bonus deed had je +50 punten. Ik finishte in 40.17 dus was buiten de tijd :P maargoed, ik was zooooooooo blij met die afstand bonus.

Toen kwam VP. Was niet echt ons rondje maar dat kwam vooral omdat ik zelf beetje laks was. Ik was op veel plekken te laat en leverde 1 weigering op en op de schutting sprong die echt een kiloometer over heen dus nog een fout er bij.
Wel was ik hier 2e want werd eigenlijk sws slecht gelopen op dit rondje.

Toen kwam JP. Leuk rondje maar helaas een latje. Ik was te laat met wisselen en daardoor viel dat latje.
Hier was ik 1e want de nummer 2 en 3 liepen 10+ sec langzamer en hadden ook een fout/weigering.

Al met al dus niet echt waaw maar ik ben bezig om op wedstrijden ook wat meer risico te nemen als in dingen proberen zoals dat layeren van laatst en dat pakt soms goed uit en soms niet. Wel super blij dat Jaxx wel gewoon lekker loopt en de dingen die mis gaan gewoon 10000% aan mij liggen.

Maar dat was niet alles. Simba had ik ook ingeschreven en dacht we zien wel hoe het gaat.
Op training liet hij goed zien dat hij het niet verleerd was en omdat de foto goed was dacht ik., ik doe het gewoon.

Spel heb ik gewoon een simpel rondje gemaakt. Geen moeilijke dingen, alleen sprongen en tunnels om hem vertrouwen te geven.
Ga dit jaar ook echt niet voor de prijzen oid lopen maar gewoon ervaring op doen. Simba was hier 4e.

Toen kwam VP. 1 tot 9 was foutloos en toen kwam de schutting. Daar durfde hij niet op. 2 of 3 keer geprobeerd en hij wilde echt niet dus heb die overgeslagen en daarom dus een dk. Maar na de schutting liep die ook weer foutloos dus was echt zo mega tevreden.

En toen kwam JP. Deze loopt hij gewoon foutloos. Nog lang niet snel genoeg want hij slingert nog wat op een rechte lijn en de bochten kunnen nog strakker dus er valt nog veel winst te behalen maar dat boeit me niet. Hij ging echt zo lekker!

Ik heb de filmpjes op mijn Facebook staan. Je mag mij wel toevoegen als vriendjes als je dat natuurlijk wilt. Heb ze verwijdert van mn telefoon en kan ze niet meer opslaan.

Er was iemand die heeft gewoon wat foto's gemaakt en die kan ik wel even delen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 17:12

Die voorpootjes van Simba op die eerste springfoto!!! Wat een fantastische techniek en hoe super super schattig bij zo'n klein hondje <3 <3

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 17:18

Little_Gift schreef:
Die voorpootjes van Simba op die eerste springfoto!!! Wat een fantastische techniek en hoe super super schattig bij zo'n klein hondje <3 <3

Jaa. Die vind ik ook super cute.

Wie kan mij een snel cursus treat en train geven?

Heb um terug gevonden en hij doet het als goed is gewoon.
Alleen ik weet even niet meer hoe die precies werkt.
Dit is oud model.

Ik wil op knopje drukken en dat er dan enkele brokjes in vallen als beloning.
Wat zijn de instellingen op de t&t zelf en welk knopje moet ik gebruiken op de afstandsbediening.

Afbeelding

Afbeelding

Heb er nu deze kleine koekjes in. Die had ik nog liggen. Wat gebruiken jullie?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 17:46

Dispense drukken en je moet de afstandsbediening op hetzelfde kanaal hebben staan als het apparaat. 1 tm 4 is dat en die kan je bij de batterij van je afstandsbediening ook zien.
Ik hoop voor je dat deze koekjes passen, ze lijken mij wat te groot.