Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:08

Rasbora's kun je uiteraard ook bekijken, de Brigittae is felroze/rood gekleurd, de Maculata wat lichter roze met een donkere stip. Beide visjes scholen echt samen. Maar dat doen alle rasbora soorten voor zover ik weet wel :).

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:36

De maculata's scholen hier ook goed samen, ziet er erg leuk uit. Een schooltje van 10 visjes is niets in de bak van 80 cm waar ze in wonen, in een bak van 1.25 zou je een hele grote school kunnen maken. :)

Chinese danio's ben ik ook fan van maar zijn wel alweer wat groter. In de winkel zien ze er vaak niet uit maar naarmate ze zich meer thuis gaan voelen worden ze steeds kleuriger.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:40

Pareldanio's net zo :j. Toen ik ze net kocht waren ze grijs van de stress :(:), nu zijn ze prachtig blauw met witte stippen en hebben ze prachtige rood/oranje vinnen :+:.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:42

K heb rasbora heteromorpha :) niet te grote leuke vis :) scholen goed samen mits er andere vissen in het aquarium zwemmen anders vinden ze het niet nodig,, zelf ondervonden ook :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 02:07

Ik was eigenlijk niet van plan veel vissen te gaan houden er in. Ik wil graag een aantal otocinclus voor het poetsen en een mooie school van 20+vissen. Verder hoeft er niks in.

Beetje saai misschien, maar ik vind zo'n schooltje zo leuk en rustgevend.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:02

Ik heb otocinclussen, het zijn echt hele leuke visjes :j
Alleen het voer is wel wat moeilijker. Ze eten namelijk geen algen maar de micro orgnanismen die zich van algen voeden (dacht ik).
Daarom kan je ze blijkbaar beter niet in een bak doen die minder dan 6 maand draait, dan zouden er nog niet genoeg micro organismen aanwezig zijn.
Er zijn mensen die algentabletten geven, maar hier eten de otocinclussen daar niet van. Een stukje komkommer af en toe vinden ze wel leuk.
En verder veel planten, daar zitten ze veel op en tussen :)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:34

het is alleen jammer dat er voor iedere verkochte vis 3 vissen sterven tijdens vang en tranport :( zijn idd leuke visjes

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:42

Ik heb Sundadanios Axelrodi :) ook een leuk klein, mooi gekleurd scholenvisje :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:51

Veulen84 schreef:
Ik was eigenlijk niet van plan veel vissen te gaan houden er in. Ik wil graag een aantal otocinclus voor het poetsen en een mooie school van 20+vissen. Verder hoeft er niks in.

Beetje saai misschien, maar ik vind zo'n schooltje zo leuk en rustgevend.

Voor wat betreft de schoonmaak hoef je van otocinclussen niets tot weinig te verwachten :). Als je schoonmakers wilt kan je beter slakken of garnalen inzetten :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:52

Ik heb opeens alg in mijn kleine bakje :-( terwijl ik al jaren geen algen meer heb gehad

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:00

Alg ;(. Een beetje alg vind ik trouwens wel wat hebben, geeft wat kleur aan de bak, volgens mij is dat ook niet te voorkomen.

Maar over het algemeen... Alg ;(. Mijn vriend heeft een blauwalg-plaag in zijn bak :r.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:04

_San87_ schreef:
Alg ;(. Een beetje alg vind ik trouwens wel wat hebben, geeft wat kleur aan de bak, volgens mij is dat ook niet te voorkomen.

Maar over het algemeen... Alg ;(. Mijn vriend heeft een blauwalg-plaag in zijn bak :r.

Ik heb draadalg en baardalg volgens mij. Maar draadalg komt door te veel (zon)licht. Maar ik heb nooit zon in mijn kamer. Omdat achter mijn raam nog een aanbouw zit en heb altijd rolgordijnen naar beneden.

Dus van de week maar flesje carbo halen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:05

Bij mij werkt regelmatig water verversen ook enorm tegen de alg. Oh, en een snelgroeiende plant kopen, dat werkt ook. Dat ga ik vandaag maar eens even doen, uitstelgedrag ftw :').

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:18

Ik heb gisteren 1/3 het water ververst na 1 dode bijlzalm.
Ook de pomp maar schoongemaakt, dat was ook nodig.
Direct was er veel meer bedrijvigheid!
Met voedertijd is het me voor het eerst opgevallen hoe actief de garnalen dan zijn!
Normaal zitten ze bijna alleen op het grote stuk kienhout (met zijn 12-en :') ), maar als het voedertijd is gaan ze helemaal los!
Voor mijn Corydoras Delphax gooi ik ook altijd een aantal tabletten erin en daar vliegen ze direct op af!
Ze proberen zelfs hele tabletten naar het kienhout mee te sleuren, die tabletten zijn denk ik 1/3 van hun lichaamsgrootte en 1x hun lichaamsgewicht! :Y)
Echt heel leuk om te zien en ik heb dan ook ongeveer een half uur naar mijn aquarium zitten te staren. :o
Toch weer blij dat ik de laatste tijd er meer tijd (en geld -O- ) aan heb besteed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:22

_San87_ schreef:
Bij mij werkt regelmatig water verversen ook enorm tegen de alg. Oh, en een snelgroeiende plant kopen, dat werkt ook. Dat ga ik vandaag maar eens even doen, uitstelgedrag ftw :').

Meer dan helft van bakje is snelgroeiende planten haha. En ververs regelmatig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:27

Grr waarom zijn al die vuurgarnalen hier in de buurt zo duur :-(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:31

Hier in de buurt is particulier gewoon geen enkele garnaal te koop ;(.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:35

Ik heb ook last van algen in mijn bak helaas :\ Een aantal planten gaan er helemaal stuk van, dus die heb ik er maar uitgehaald.

Gelukkig heb ik een hele leuke deal via marktplaats gesloten. Had 2 planten gekocht, en kwam (voor dezelfde prijs) met ruim 20 thuis. :Y)

Jullie zitten gewoon allemaal te ver weg, ik raak mijn garnalen maar met moeite kwijt :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:36

Meh :'). Ik vind garnalen opsturen zo'n ellendige bezigheid, daar waag ik me niet aan, anders was het makkelijk geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:54

Tasserd schreef:
Ik heb ook last van algen in mijn bak helaas :\ Een aantal planten gaan er helemaal stuk van, dus die heb ik er maar uitgehaald.

Gelukkig heb ik een hele leuke deal via marktplaats gesloten. Had 2 planten gekocht, en kwam (voor dezelfde prijs) met ruim 20 thuis. :Y)

Jullie zitten gewoon allemaal te ver weg, ik raak mijn garnalen maar met moeite kwijt :')

Hmm dokkum is idd iets te ver weg. En je komt zeker niet toevallig binnenkort een keer in drenthe O:)

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:57

Helaas niet nee -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:59

Jammer :-P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:08

Net 1/5e van m'n water eruit gehaald, ik laat het eventjes zo, even flink wat zuurstof de bak in helpen. De visjes vinden het helemaal fantastisch in de zwaardere stroming _O-, het is hier net die onderwaterachtbaan als in Finding Nemo :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:32

Ik ben ook bezig met verversen. Vraag me alleen af hoe ik beste de bodem schoon kan maken. Wil geen garnaal opzuigen namelijk haha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:34

Gewoon stofzuigen. Garnalen zijn over het algemeen snel genoeg om bij die stroom weg te zwemmen, sowieso schoten ze bij mij altijd weg als ik met m'n hand in de bak ging en anders als ze opgezogen worden, kan je ze weer terug in je bak zetten. Ligt er uiteraard wel een beetje aan hoe groot de garnalen zijn en hoe breed je slang :P.