Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:12

Haha ja dat is zeker, ze kan niet 5 tellen stil liggen. Komt tegenwoordig de stok binnen brengen zo van hup naar buiten we gaan spelen. Vorige week hadden we de stok uit het raam gegooid ik heb nog nooit zo'n goede reactie vermogen van haar gezien er achteraan zonder alles in het raamkozijn om te gooien :')

Nee een PHV traint nauwelijk ipo, wel volgen hoor maar niet wat ik wil. Ik loop namelijk altijd alleen en wil graag aanwijzingen / hulp.
Ik lig niet op 1 lijn denk ik :+
Mede doordat ik commentaar geef op sommige dingen, zo vind ik dat je een pup van 10weken geen spring parcour moet laten lopen, en al helemaal niet thuis met een mouwtje aan de slag te gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:15

Hier trainen we ook niet altijd ipo. Vorige week zaterdag hebben ze ook een tunnel neergelegd en een wipwap. Zodat honden ook eens wat anders doen.

En dan hebben we nog een flessenbak. En af en toe organiseren ze een spellendag.

Travellust

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:17

Dat hebben we ook, een behendigheid parcour wat iedereen doet na het volgen, vind ze ook leuk om te doen maar ik mis gewoon wat...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:03

Ik ben bekend met politie honden verenigingen maar daar werd altijd vrij getraind dus dan kan jé gewoon je ipo programma meenemen.

Ik hrb hiervoor knpv getraind maar ik wil net plezier werken niet met straf en enkel correcties en de mannen wereld nooit wollen luisteren als ik een idee had pffffffff daardoor met knpv_bhn gestopt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:57

Ja klopt maar toch is dat niet wat ik wil. Ik wil feedback en dit is zo een familie groep dus als ik zeg hoe ik het wil word ik die avond niet meer aangekeken.

Het vinden van een leuke goede club is gewoon moeilijk, en wellicht ben ik te moeilijk :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:42

Dan zou ik gewoon naar een IPO club zoeken die zijn er vast ook wel in jou buurt :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:55

Ja zijn er wel een aantal maar niet echt in de buurt helaas.
Ik zal eens nadenken wat ik nu precies wil, anders maar een boerderij hond met goed bloed :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:10

Als je hond dat genoeg vind is dat ook prima :j

Wij hebben ook een boerderij masr zonder trainen en werken zijn de doggies niet te genieten.
Ik wil maandag ook bij een andere club gaan kijken om eens wat meer verschillende trainingen te kunnen doen

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:01

Nou mwah ligt er aan, niet zozeer. Gelukkig kan ze op de meeste dagen mee het land op dus dat scheelt dan wel. Maar als ze thuis is is ze ook niet te genieten nee, vermaakt dr zelf gelukkig wel met van alles maar komt regelmatig met een stok aan lopen...

Ik heb gisteren thuis gelopen met haar en het ging goed. Je ziet dat ze wil maar sommige dingen lastig vindt, ik moet daar aan werken dat ik niet te veel wil in 1x.
Dus stukje volgen, af en zit, hier roepen, voet uiteindelijk komen we er wel.

Het gaat erom dat ze goed waaks is en lief tegelijkertijd. En dat is ze :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:04

Ik train ook 70 km verderop. In het begin weleens gedacht van oef dit is ver. Maar ga nu elke zaterdag met plezier heen.

Ga wel 1 x per week heen. 2 x word mij iets te prijzig.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:09

Ik heb ook flink heen en weer gereden voor het trainen. Nu zit ik 25 min verder. De andere club waar ik maandag heen ga zit ook op 20-25 min weg.

Maar ik heb ookwel een uur heen gereden, als dat de club was geweest was ik daar ook heen gereden. Het is natuurlijk heel persoonlijk hoever je wil reizen voor je sport

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:17

Afgelopen zaterdag heb ik zelfs uur en een kwartier gereden. Omdat ik het belangrijk vind dat Djang ook eens op andere locatie traint.

Geloof dat ik mijzelf er drukker over heb gemaakt dan Djang. Want die trok zich er weinig van aan.

Wel wil ik volgend jaar kijken voor een diesel auto :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:20

Ik heb een bedrijfsauto een diesel dat scheelt inderdaad heel veel.

Ik wil binnenkort ook mee met bevriende pakwerker/hondengeleider naar Mierlo, flink wat uurtjes in de auto maar dan kan je ook weer eens wat anders trainen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:40

Ja dat scheelt idd dan veel. Mijn autootje loopt 1 op 13 en bezine :\

Zaterdag neem ik de auto van mams mee. Past bench net achterin. Maar vanuit Kampen moet ik door naar Lemmer en van Lemmer weer terug naar huis. En dan is het toch voordeliger dat ik in een diesel auto rij.

Als het een gezellig dagje is. Dan vliegen die uren in de auto ook zo voorbij.

Ik was laatst naar Zeeland. En dacht ik stop halverwege even. Maar voordat ik het doorhad, was ik al in Zeeland.

Ga in augustus ook weer naar Zeeland. En denk dat ik dan even ga kijken bij een knvp vereniging daar. Die mensen hebben broertje van [***]. Schijnen dat die 2 enorm op elkaar lijken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:55

Dat is ook zo je bent nl zo door met de auto.

Ik heb nu een vw touran grijs kenteken, veel ruimte passen 4 kooien in als jé zou willen.

Afbeelding

Enigste nadeel dat je maar 2 zit plaatsen hebt. Zit nu te denken aan een vw T5 bus grijs kenteken maar met 5 stoelen. Dan heb je en ruimte voor de honden en voor andere doeleinden :D Maar dan zal ik m'n touran moeten verkopen en tis zo'n fijne auto ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:33

Seven schreef:
Mooi rapport :j
Ben je het er mee eens?

Ja in grote lijnen vind ik het goed passen ook met name wat betreft werk, driften enz. :j
Nu kijken of we het waar kunnen maken. Onze eigen teef is gedekt en volgende week komt er een teef uit Frankrijk.

Wij hebben ook vele KM's gemaakt om te trainen. Voor de NBG rijden we nu 3 kwartier maar meestal trainen we met onze trainer samen en dat is 5 minuten van hier en dat is echt geluk hebben en zijn we ook heel blij mee.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:08

Super ben benieuwd naar de pups, hopelijk hier volgend jaar het eerste nestje <3

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:57

Gisteren een B en C wedstrijd gehad maar door mijn examen stress weer veel mis gelopen. Baal er zo van. :( Ging dit keer zo goed en een half uur van te voren begin ik te stressen. Daardoor word Draco erg ongeconcentreerd en gaan veel oefeningen de mist in en die kosten zoveel punten.

Afbeelding

Draco heeft gisteren en vandaag de teef uit Frankrijk gedekt, ben erg benieuwd of het gelukt is.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:46

Ik las een zomerstop in. Bij mij is de zin en motivatie helemaal verdwenen. Ligt niet aan Djang of de club. Maar aan mijzelf.

En Djang spiegelt mij perfect na. Dus komende weken even helemaal niks doen en gewoon fun hebben.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 23:42

Dat is soms echt verstandig dat heb ik ook eens gedaan maar dan op de club lekker even ballen en niets moet werd het weer leuk van

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:46

Hopelijk komt de lol snel weer terug!

Hier VZH examen gedaan, wel geslaagd, maar niet helemaal tevreden. Complimenten van de KM en toeschouwers voor het volgwerk, dat was super, alleen 2 oefeningen compleet de mist in. Geen goede punten dus, maar ach, wie vraagt daar nog naar. ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:45

Gefeliciteerd
Ik ken het gevoel wat waren de punten?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:08

45. :') Tot de zit allemaal hoge zeer goed, de zit een hoge goed (iets onrustig altijd als ik wegloop) en toen de af. Hij ging keurig af,alleen bovenop mijn voet. Met weglopen moest ik die onder hem vandaan halen en ging hij dus meteen zitten. Toen voorroepen en dook hij meteen aan de voet. Heeft hij beide nog nooit gedaan, hij wilde juist lastig aan de voet na het voorroepen normaal.

En af met afleiding kwam hij meteen achter me aan toen ik wegliep, dus alles kwijt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:54

Oh, zit ook een hoge zeer goed.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:56

Heel bekend assad ging bij het oefenexamen niet aan de voet, wou niet af liggen en noem maar op. Bij het echte examen ging alles geweldig tot hij af aan de kant moest hij waggelde al liggend mijn kant op gelukkig reed hij dat bij de af oefening dus stopte gelijk met waggelen anders was m'n uitslag wellicht anders geweest ;)