Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:04

Citaat:
'Gemene honden hebben gemene baasjes'

CINCINNATI - Zo baas, zo hond. Geldt de viervoeter als gemeen, dan is de kans groot dat ook zijn eigenaar niet deugt. Dat blijkt uit een studie onder 335 hondenbezitters in het Amerikaanse Ohio.

Bazen van rassen als pitbulls en rottweilers blijken gemiddeld veel meer op hun kerfstok te hebben dan eigenaren van zachtaardigere honden. Elke baas van een agressieve hond had minstens één aanvaring met justitie, van verkeersovertreding tot veroordeling voor een ernstig misdrijf.

Van de eigenaren met risicohonden die een waarschuwing kregen omdat zij hun hond niet hadden laten registreren, bleek 30 procent zeker vijf keer met de politie in aanraking geweest. Bij de bezitters van poedels, beagles en collies was dat 1 procent, meldden Amerikaanse media.

Zo hoog zal het percentage in Nederland misschien niet zijn maar er zal ook hier zeker gemiddeld verschil zijn.

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:07

slimmerik schreef:
CherokeeChum schreef:
Ja hoor !!!!!!!!!!!!!!
Wetenschappelijk onderbouwd door een.....krantenbericht No Cheer

ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL Huilen van het lachen

Hoort wel in een krant thuis...maar is geen krantenbericht meis... Knipoog

Als aanvulling op wat ik hierboven geschreven heb: Dit fragment (althans de strekking van de inhoud, kan iets aangepast zijn) komt volgens mij oorspronkelijk uit een publicatie van het ministerie van LNV, de overheid dus. Hoe die erover dachten 15 jaar geleden lijkt me geen geheim. No Cheer Punt van de discussie is juist dat die gedachtengang nu aan de kaak wordt gesteld.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:08

Het enige wat nu vooral aan de kaak wordt gesteld is het houdverbod van honden van eigenaars en fokkers van RAD honden.

edit: Én men overweegt de RAD regeling uit te breiden naar meer rassen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:10

De pitbull wet is dan ook niet gekomen door agressie, dus een agressie dus daarop en voor een artikkel zoeken is moeilijk

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:25

slimmerik schreef:
Het enige wat nu vooral aan de kaak wordt gesteld is het houdverbod van honden van eigenaars en fokkers van RAD honden.

Bullshit,volgens mijn bronnen,bij, en het NHSB,en het ministerie....
Wishfull thinking aan jouw zijde misschien Knipoog

By the way,ik ben al 42 jaar een jongetje *LOL*
Hoe zat het nou ook weer met ezels en stenen en zich meerdere keren stoten ROFL

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:32

Zo simpel zit het niet slimmerik. Zie ook:
http://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/verslagen/kamer_in_het_kort/pitbullwet.jsp

Hier wordt ook nog even tussen neus en lippen door gemeld dat de bestaande gedragstest (dus de MAG test) niet geschikt is voor 'pitbullachtigen'. En dat terwijl diezelfde test al jaren de maatstaf is of er wel of niet met een hond van dit type (met stamboom) gefokt mag worden. Nee, sorry. Het is echt een zootje die wet.

Leuk stukje van nu.nl. Dat bepaalde mensen zich meer aangetrokken voelen tot krachtige hondenrassen dan tot poedels lijkt me ook een open deur intrappen. Om daarmee alle eigenaren van "gemene" (jezus, hoe bedoel je telegraafjournalistiek) honden over een kam te scheren is nogal (ehm.) dom.
Laatst bijgewerkt door jessy op 16-09-07 01:34, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:34

Tis je wilde haardos dat verwarring brengt *LOL*

En jessy, mischien onduidelijk geweest, maar bedoelde algemeen op genetisch gedrag, ben niet echt een gelover in specifiek pitbull, ik blijf meer aan slechte fok plus omgevingselement

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:35

daarbij komt dat je ook staffords uit het buitenland mag halen die nog nooit een MAGtest hebben hoeven doen.. waarbij je de stamboom wel doodleuk naar NL mag laten omboeken.. Vork
lees: legaal zijn zonder dat je enige kijk hebt op eventuele erfelijke gebreken

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:37

@katiavl: Ik geloof inderdaad dat ik je niet helemaal volg maar dat kan aan mij liggen Haha!

Overigens ben ik met je eens dat voor ieder type hond (sommigen in meerdere mate dan andere) de combinatie slechte fok en foute omgeving desastreus is. Vandaar dat ik zo hamer op dat verantwoordelijke hondenbezit.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:40

jessy schreef:
@katiavl: Ik geloof inderdaad dat ik je niet helemaal volg maar dat kan aan mij liggen Haha!

Overigens ben ik met je eens dat voor ieder type hond (sommigen in meerdere mate dan andere) de combinatie slechte fok en foute omgeving desastreus is. Vandaar dat ik zo hamer op dat verantwoordelijke hondenbezit.

Zal wel aan mij liggen, maar je zit met het eeuwige probleem controle. Daar is het altijd, en overal fout op gegaan

Bv de hd controle, was het eindelijk eens verantwoordelijk geregeld, gaan de "goede" fokkers, die hier met hun hond niet door de controle konden, gewoon in frankrijk voor het document.
En zo is er altijd wel iets

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:42

LimaGentle schreef:
daarbij komt dat je ook staffords uit het buitenland mag halen die nog nooit een MAGtest hebben hoeven doen.. waarbij je de stamboom wel doodleuk naar NL mag laten omboeken.. Vork

Maar dat betekent nog niet dat je er ook mee mag fokken toch? Daarvoor moeten toch beide ouderdieren een MAG-test met goed gevolg hebben doorstaan?

Dat je zo'n hond mag importeren ontkom je natuurlijk niet aan. Je kunt moeilijk zeggen dat een AmStaff met stamboom mag, tenzij het een geimporteerde hond betreft. FCI stamboom is FCI stamboom, of de hond nu in NL of in Belgie geboren is.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:47

jessy schreef:
LimaGentle schreef:

Maar dat betekent nog niet dat je er ook mee mag fokken toch? Daarvoor moeten toch beide ouderdieren een MAG-test met goed gevolg hebben doorstaan?

Dat je zo'n hond mag importeren ontkom je natuurlijk niet aan. Je kunt moeilijk zeggen dat een AmStaff met stamboom mag, tenzij het een geimporteerde hond betreft. FCI stamboom is FCI stamboom, of de hond nu in NL of in Belgie geboren is.

wat ik bedoel is dat als je hier in NL met een amstaff wilt fokken je beide ouderdieren een MAGtest moeten laten ondergaan
maar die regels gelden niet in het buitenland..
dus als iemand een pup uit het buitenland neemt, kan er nooit worden aangetoond dat de ouderdieren geen agressief verdrag hebben vertoond.. Knipoog

en daarom rammelt die hele wet ook..

al vind ik die hele MAGtest een lachertje hoor.. het is een moment opname..

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:51

jessy schreef:
Als aanvulling op wat ik hierboven geschreven heb: Dit fragment (althans de strekking van de inhoud, kan iets aangepast zijn) komt volgens mij oorspronkelijk uit een publicatie van het ministerie van LNV, de overheid dus. Hoe die erover dachten 15 jaar geleden lijkt me geen geheim. No Cheer Punt van de discussie is juist dat die gedachtengang nu aan de kaak wordt gesteld.

Ik heb nog ergens een publicatie uit 1988,notabene van wat nu LNV heet waarin de Stafford/Pitbull(zo werd het werkelijk omschreven) ongeveer de ideale gezinshond was. Dit was een boekje waarin een aantal hondenrassen werden beschreven en hun raseigenschappen.
Knoops heeft ze daar voor het gerecht ook heel fijntjes mee om de oren geslagen, in het proces van de ARFE versus de NL staat.
Wat ook heel byzonder is/was,is dat we in pricipe gelijk kregen van de rechter......maar ons gelijk niet kregen.
We hadden nog een bodemprocedure kunnen starten,dit zou de honden van dat moment echter niet meer geholpen hebben.
Het ontbreken van de benodigde cash,om te beginnen ongeveer 40.000
gulden toen nog,was de reden dat we niet verder konden procederen.
En zo is die wet van kracht geworden,en ondanks wat men beweert van overheids wege zijn er de daaropvolgende weken heel wat honden vermoord.Opgepakt bij razzia's,ingeslapen zonder enige vorm van proces,
ge-euthaniseerd bij dierenartsen op wens van eigenaren die de kosten van
castratie niet konden/wilden dragen,of de ,,schande '' van het hebben van zo'n hond niet langer konden verdragen.
Daarintegen ken ik ik ook een groep echte liefhebbers die op dat moment NL de rug toegedraaid hebben en ge-emigreerd zijn.Veel honden zijn ook verdwenen naar het buitenland,opgekocht door handelaren die ze exporteerden naar Rusland en omstreken......Waarvandaan ze nu weer ons
land binnenkomen Koe

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 01:52

@LimaGentle: Ah, ik snap je. Nee, dat kan ook niet worden aangetoond, daar heb je gelijk in. Maarja, dat komt dus door die FCI stamboom.

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 02:07

CherokeeChum schreef:
Ik heb nog ergens een publicatie uit 1988,notabene van wat nu LNV heet waarin de Stafford/Pitbull(zo werd het werkelijk omschreven) ongeveer de ideale gezinshond was. Dit was een boekje waarin een aantal hondenrassen werden beschreven en hun raseigenschappen.
Knoops heeft ze daar voor het gerecht ook heel fijntjes mee om de oren geslagen, in het proces van de ARFE versus de NL staat.
Wat ook heel byzonder is/was,is dat we in pricipe gelijk kregen van de rechter......maar ons gelijk niet kregen.
We hadden nog een bodemprocedure kunnen starten,dit zou de honden van dat moment echter niet meer geholpen hebben.
Het ontbreken van de benodigde cash,om te beginnen ongeveer 40.000
gulden toen nog,was de reden dat we niet verder konden procederen.
En zo is die wet van kracht geworden,en ondanks wat men beweert van overheids wege zijn er de daaropvolgende weken heel wat honden vermoord.Opgepakt bij razzia's,ingeslapen zonder enige vorm van proces,
ge-euthaniseerd bij dierenartsen op wens van eigenaren die de kosten van
castratie niet konden/wilden dragen,of de ,,schande '' van het hebben van zo'n hond niet langer konden verdragen.
Daarintegen ken ik ik ook een groep echte liefhebbers die op dat moment NL de rug toegedraaid hebben en ge-emigreerd zijn.Veel honden zijn ook verdwenen naar het buitenland,opgekocht door handelaren die ze exporteerden naar Rusland en omstreken......Waarvandaan ze nu weer ons
land binnenkomen Koe

Zo zie je maar weer hoe beleid tot stand komt... Binnen een paar jaar kan met compleet van richting en mening veranderen, en op basis van wat? Gammele statistiek en de 'drive' van enkele individuen binnen het besluitvormingsapparaat die zich sterk maken voor zoiets.

Die rechter zal waarschijnlijk zelf ook met de rug tegen de muur hebben gestaan in die zaak: het is nooit een goed idee om linea recta tegen de politieke wind in te gaan zeilen als rechter. Dat vraagt nogal wat lef...

Dat er mensen het land hebben verlaten, vind ik niet vreemd. Een aanvullende reden dat ik dit onderwerp volg is dat ik thuis (in NL, ben maar tijdelijk in de VS) een hond heb zitten die als twee druppels water op een Rottweiler lijkt maar een kruising is tussen twee heel andere rassen. Wat moet ik als het vizier op een gegeven moment op de Rottweiler wordt gezet? Uitleggen dat hij er misschien wel op lijkt maar er echt geen is? Ik moet er niet aan denken... Nee, in dat geval is het reuze jammer maar dan gaat de spreekwoordelijke make-up tas onder de ene arm, de hond onder de andere en weg zijn we.

Edit: anders leer ik ff mijn zinnen goed te formuleren...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:32

slimmerik schreef:
Jessol schreef:
Voor mij ligt het gewoon aan de geleider/eigenaar.

Ik snap het niet echt dat de honden zonder stamboom niet mogen, en de honden met stamboom wel? Misschien is dit een domme vraag maar..
Niet dat ik het er mee eens ben, er zijn zoveel iniatieven om ook hondengeleiders te begeleiden in de opvoeding van hun honden Ja

Honden met stamboom worden voordat er met ze gefokt wordt o.a. een agressiviteitstest afgenomen. Zonder deze testen worden er geen papieren verstrekt.

Dit geldt alleen voor de teef... Die moet ook een showresultaat hebben met 'zeer goed'.
Voor de export-reu geldt alleen een stamboom.
Waarom dat verschil?? Die regeling rammelt aan alle kanten Ja

edit: woordje aangepast Knipoog
Laatst bijgewerkt door griebels op 16-09-07 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:35

slimmerik schreef:

Nee, maar wel om de regeling aan te passen zodat er niet zoveel onschuldige honden worden afgemaakt Knipoog

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:51

griebels schreef:
Nee, maar wel om de regeling aan te passen zodat er niet zoveel onschuldige honden worden afgemaakt Knipoog

Juist!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:08

Wat zijn in jullie ogen dan onschuldige honden? Ik herinner me nog in een ander topic dat enkele posters van hier de honden die politieagenten aanvielen ook "onschuldig" vonden. Rolleyes

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:13

slimmerik schreef:
Zo hoog zal het percentage in Nederland misschien niet zijn maar er zal ook hier zeker gemiddeld verschil zijn.

Oh, dat had ik allang gezien! Maar nu leg je juist de vinger op de zere plek! Wat heeft die RAD wet voor zin als zulke mensen honden mogen blijven houden?

jessy schreef:
Leuk stukje van nu.nl. Dat bepaalde mensen zich meer aangetrokken voelen tot krachtige hondenrassen dan tot poedels lijkt me ook een open deur intrappen. Om daarmee alle eigenaren van "gemene" (jezus, hoe bedoel je telegraafjournalistiek) honden over een kam te scheren is nogal (ehm.) dom.

Het spijt me maar het is zo.
DAarmee wil ik niet beweren dat alle mensen met bepaalde hondenrassen verkeerd zijn. MAar het is wel zo dat foute mensen altijd op die bepaalde hondenrassen vallen. snappie?

jessy schreef:

JUISt! En dat begint al met de manier waarop een hond of pup aangekocht wordt, de HERKOMST. Is dat een broodfokker met een lege varkensstal, of een of andere zak uit het oosten van Europa die ze in hun kofferbak mee vervoert? Of is het iemand die zorgvuldig fokt, selecteert op gezondheid en karakter eigenschappen?

slimmerik schreef:
Wat zijn in jullie ogen dan onschuldige honden? Ik herinner me nog in een ander topic dat enkele posters van hier de honden die politieagenten aanvielen ook "onschuldig" vonden. Rolleyes

Honden die gewoon nog nooit iets verkeerds gedaan hebben, zoals iemand bijten of zo.
Stel, je hebt een kruising met een boxer. Dan hebben die nakomelingen al snel een pitbull achtig uiterlijk. En dan zeggen die idioten van de AID, "daar zit pitbull in!", en ze mogen die hond zomaar in beslag nemen en afmaken! Dat is toch te gek voor woorden!

TEgelijk loopt er een of andere crimineel met zijn pitbull rond te wandelen, amstaf of stafford, en die hitst die hond op tegen andere mensen. Die hond wordt in beslag genomen, afgemaakt, en die vent neemt gewoon weer zo'n hond. NOemen ze dat niet dweilen met de kraan open? Die vent zou eigenlijk afgemaakt moetn worden, die is schuldig. Niet de honden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:25

tamorka schreef:
TEgelijk loopt er een of andere crimineel met zijn pitbull rond te wandelen, amstaf of stafford, en die hitst die hond op tegen andere mensen. Die hond wordt in beslag genomen, afgemaakt, en die vent neemt gewoon weer zo'n hond. NOemen ze dat niet dweilen met de kraan open? Die vent zou eigenlijk afgemaakt moetn worden, die is schuldig. Niet de honden.

En dat is idd het grootste probleem en men wil daar van af. Er komt zo goed als zeker een houdverbod op honden voor dergelijke baasjes. Maar dat is nog moeilijk in een goede regelgeving te gieten. Is er dan n.l. voor de eigenaar een houdverbod of voor het hele gezin? etc. etc.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:26

Verantwoordelijk hondenbezit.....hoe zien jullie dat uitvoerbaar dan?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:29

tamorka schreef:
Honden die gewoon nog nooit iets verkeerds gedaan hebben, zoals iemand bijten of zo.

Die honden die nog nooit iets verkeerd hebben gedaan zijn tóch verboden. Je kunt toch niet gaan wachten op de eerste dode? Feit blijft gewoon dat de pittbull achtige honden een enorme bijtkracht hebben en zo dus in verkeerde handen een moordwapen zijn. Ze zijn verboden en dat moet ook zo blijven.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:31

slimmerik schreef:
Citaat:
'Gemene honden hebben gemene baasjes'

CINCINNATI - Zo baas, zo hond. Geldt de viervoeter als gemeen, dan is de kans groot dat ook zijn eigenaar niet deugt. Dat blijkt uit een studie onder 335 hondenbezitters in het Amerikaanse Ohio.

Bazen van rassen als pitbulls en rottweilers blijken gemiddeld veel meer op hun kerfstok te hebben dan eigenaren van zachtaardigere honden. Elke baas van een agressieve hond had minstens één aanvaring met justitie, van verkeersovertreding tot veroordeling voor een ernstig misdrijf.

Van de eigenaren met risicohonden die een waarschuwing kregen omdat zij hun hond niet hadden laten registreren, bleek 30 procent zeker vijf keer met de politie in aanraking geweest. Bij de bezitters van poedels, beagles en collies was dat 1 procent, meldden Amerikaanse media.

Clown
Zou ik daarom een vechthond willen? Ik heb nl wel een een verkeersovertreding gemaakt. Nagelbijten / Gniffelen
Vind dingen van Amerika niet echt vergelijkbaar voor Nederland. Iets andere cultuur en mentaliteit daar imo.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:31

slimmerik schreef:
Verantwoordelijk hondenbezit.....hoe zien jullie dat uitvoerbaar dan?

Mensen die met een hond in de fout zijn gegaan, het hebben van een hond voor altijd verbieden. Broodfokkerij aan banden leggen.

slimmerik schreef:
tamorka schreef:

Die honden die nog nooit iets verkeerd hebben gedaan zijn tóch verboden. Je kunt toch niet gaan wachten op de eerste dode? Feit blijft gewoon dat de pittbull achtige honden een enorme bijtkracht hebben en zo dus in verkeerde handen een moordwapen zijn. Ze zijn verboden en dat moet ook zo blijven.

Lang niet niet al die honden zijn potentiele moordenaars, en je kunt het ook omdraaien: elke grote en sterke hond is een potentiele moordenaar. Zullen we ze maar voor alle zekerheid dan allemaal maar uitroeien? De sterke dogachtigen, de herders, de grote jacht honden? Allemaal levensgevaarlijk.

Je hoeft neit te wachten op iets wat niet komt he. Dus waarom wachten op de eerste dode? Verder ben je onschuldig tot schuld is aangetoond.

Needje schreef:
Clown
Zou ik daarom een vechthond willen? Ik heb nl wel een een verkeersovertreding gemaakt. Nagelbijten / Gniffelen
Vind dingen van Amerika niet echt vergelijkbaar voor Nederland. Iets andere cultuur en mentaliteit daar imo.

Er zijn genoeg mensen die honden gebruiken als asseccoire. De een een kleintje om er modebewust en schattig er uit te zien, en de ander om zijn stoere imago op te vijzelen. Komt heus niet alleen in Amerika voor, die heb je hier ook rondlopen. Lang niet alle mensen met dieren zijn dierenliefhebbers. Helaas.