Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Een konijn moet in principe altijd(kunnen) eten, anders komen de darmen stil te liggen, en als de darmen van een konijn eenmaal stil liggen komen die niet (snel) meer op gang en dat is dodelijk. Een konijn moet dus blijven eten voor een werkend darmstelsel. monica08 schreef:Bij toeval kom ik dit topic tegen en ik mag vast zo vrij zijn om jullie mening te vragen![]()
Ons konijn, inmiddels 10 jaar oud, heeft sinds een aantal weken geen haar meer bij z'n oogje.. Er zit dus nu een kaal plekje en er komt geen haar meer terug, waarschijnlijk door het traanogen?
Heb er een aantal keer wat vaseline op gedaan, maar krijg niet het idee dat de haren ooit nog terug gaan komen. Iemand dit ooit meegemaakt?
Thincla schreef:Hooi, ik ben altijd bang dat mijn konijn het koud krijgt dus hoe kan ik het voor hem ietsjoes warmer maken?
Maar je kan evt wat extra stro in het hok doen of een kleed voor het gaas van het hok hangen (tegen de wind)Citaat:Mag ik jullie advies? Ik heb 2 konijnen die vanochtend eten hebben gehad en beide daarvan hebben gegeten. Daarna hebben ze hooi gehad wat nu op is, ik weet niet of ze daar beide van hebben gegeten (daar let ik nooit op). Een uur geleden heb ik weer eten gegeven maar 1 konijn wilde niet eten en bleef zielig in een hoekje zitten. Heb hem even binnen gehaald maar hij wilde nog steeds geen eten. Inmiddels is ie weer buiten maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Hij gedraagt zich niet zoals normaal, maar wat er aan de hand is?? Geen idee. Hoelang kan een konijn zonder eten voordat het (darm)problemen oplevert?
monica08 schreef:monica08 schreef:Bij toeval kom ik dit topic tegen en ik mag vast zo vrij zijn om jullie mening te vragen![]()
Ons konijn, inmiddels 10 jaar oud, heeft sinds een aantal weken geen haar meer bij z'n oogje.. Er zit dus nu een kaal plekje en er komt geen haar meer terug, waarschijnlijk door het traanogen?
Heb er een aantal keer wat vaseline op gedaan, maar krijg niet het idee dat de haren ooit nog terug gaan komen. Iemand dit ooit meegemaakt?
Om nog even terug te komen op bovenstaand bericht, ik ben vanmiddag met het desbetreffende konijn bij de dierenarts geweest. Hij heeft een stuk huid en haar verwijderd en daar kwam pus/etter onderweg. Het oog en huid rondom is schoon gemaakt en nijn blijkt toch wel een ontstoken oog, traanbuis en de huid daar omheen te hebben. Zalf mee gekregen voor 2 weken, 3x daags.
Gaat waarschijnlijk niet 100% over omdat hij al over de 10 jaar is en het een groot probleem bij konijnen is. Toch moet het hierdoor vele malen beter worden.
Charique schreef:Het hok voor 2 tientjes, hij ziet er slechter uit dan hij is bodem is ook niet rot alleen versleten.
mooie rabbat delen eromheen, tegels of betonplex erin en nieuw gaas en klaar.
even voor 8 euro zon dakplaat en dan is het dak ook weer goed van voren een leuk kleurtje verf en dan heb ik een erg leuk hok, hij is 130 breedt en 50 x 50 hoogte x diepte.
[ Afbeelding ]

Toch bedankt voor jullie advies! Ze hebben in het hok sowieso een nachthok, heb voor de tralies een doek hangen en nog een extra doek over het nachthok. takkie_muis schreef:tessyke schreef:arm ding...
Mijn cavia lag ook ineens s'morgens dood.
Heb daarna geef caafje meer genomen, ik was zo gek op deze...
Ja ze hebben hem voor de verandering niet laten lijden , maar op zijn boers geholpen kippenvel moment maar kon het ook echt niet meer aanzien en het beestje was zo 'weg'.
Is bijna 3 wel oud voor een cavia?
Dess schreef:@laptopmuisje maar als de ram er 2 week bij.in heeft gezeten is de kans toch klein dat het schein is?

Dess schreef:Maar ze zitten binnen. . Twee week geleden, had geen grote andere kooi
takkie_muis schreef:tessyke schreef:arm ding...
Mijn cavia lag ook ineens s'morgens dood.
Heb daarna geef caafje meer genomen, ik was zo gek op deze...
Ja ze hebben hem voor de verandering niet laten lijden , maar op zijn boers geholpen kippenvel moment maar kon het ook echt niet meer aanzien en het beestje was zo 'weg'.
Is bijna 3 wel oud voor een cavia?
Dess schreef:Pff nog steeds niks, heb haar nog wst extra hooi en stro ingedaan maar ze doet niks aan het nestje. Is het normaal dat een dwerghangoor de 31e dag nog steeds niet is bevallen? ze eet de hele tijd stro.
Dess schreef:Ik heb net even voorzichtig aan haar buik gevoeld, en ik voelde wat bewegen! Kan dit kloppen? Het was een bobbeltje die zegmaar een beetje verplaatste (weet niet zo goed hoe ik dit uit moet leggen haha) heb er niet op gedrukt of wat dan ook hoor, gewoon me hand er op gelegd. Voelde echt appart