Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 08:13

Waarom vraagt iedereen zoveel geld voor vuurgarnalen. Terwijl ik een stuk of 50 voor 10 euro heb gehaald. Alleen de helft is gesneuveld door te slechte pomp. Want sinds andere pomp doet de rest het goed

Feria

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:50

Love_western: dat vroeg ik me ook al af ja, die beestjes zijn duur! Gelukkig heb ik een kweker gevonden waar ze voor veel minder verkocht worden :j

Ja het is zonde van al die mooie betta visjes. Ik weet nog niet goed wat ik ga doen. Ergens vind ik het zielig dat hij alleen is en vind ik die bedrijvigheid in de bak wel leuk, maar anderzijds heb ik er ook een beetje schrik voor. Ik wil niet nog meer doden op mij en het is nog altijd neit gezegd dat de oorzaak er niet meer zit, dus sowieso wacht ik nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:30

Feria schreef:
Love_western: dat vroeg ik me ook al af ja, die beestjes zijn duur! Gelukkig heb ik een kweker gevonden waar ze voor veel minder verkocht worden :j

Ja het is zonde van al die mooie betta visjes. Ik weet nog niet goed wat ik ga doen. Ergens vind ik het zielig dat hij alleen is en vind ik die bedrijvigheid in de bak wel leuk, maar anderzijds heb ik er ook een beetje schrik voor. Ik wil niet nog meer doden op mij en het is nog altijd neit gezegd dat de oorzaak er niet meer zit, dus sowieso wacht ik nog.

Ach ik blijf gewoon opzoek.

Ik zit weer even te puzzelen :') Ik heb nu een aquarium van 80 cm lang en een 40 liter aquariumpje. Maar als ik een bak van 1.20 wil, moet ik 1 van beide weg doen. Maar de 80 cm is echt mijn opvangbakje. Visjes zagen er in het begin er niet uit. Alleen een paar citroen tetra's en 1 hoogvinkarper man. De rest kwam binnen met witte stip en kapotte staartjes. En 1 vis heeft 1 oog. Dus wil die bak niet weg doen.

40 l bakje dat is echt mijn garnalenbakje met nog een paar rasbora's briggatae. En dat vind ik ook zo'n leuk bakje.

En dan heb ik nog een lege aquarium met een afrikaanse reuzenslak Spuk :+

Dus ik zit nu aardig te puzzelen waar ik nu Spuk en mijn garnaaltjes kwijt kan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:52

retivi schreef:
Ah arm vissie.
Hier ook wat gedoe, dode bijlzalm en allemaal snel ademen.
Toch maar weer mijn zuurstofpompje aangezet, gaat direct beter.
Zo nog even water verversen en pomp schoonmaken die is ook vies.
Iedereen succes met de visproblemen!

Ververs je water even ;). Oh jippie, spuit elf :').

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:57

Overigens gaat het super met m'n visjes :9. Nu nog wachten op vuurgarnalen voor een mooie prijs. Ongelooflijk wat men durft te vragen voor garnalen die n*uken als konijnen 8)7.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:06

_San87_ schreef:
Overigens gaat het super met m'n visjes :9. Nu nog wachten op vuurgarnalen voor een mooie prijs. Ongelooflijk wat men durft te vragen voor garnalen die n*uken als konijnen 8)7.

Precies!

Heb laatst dus 50 stuks ( waarscheinlijk meer, aangezien hij de tel kwijt was) voor 10 euro. Kijk dat is nog eens te doen. Maar ga echt niet duurder

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:08

Ik mocht willen dat ik ze voor zo weinig gekocht had. Maar nu heb ik er genoeg gelukkig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:10

Sappos schreef:
Ik mocht willen dat ik ze voor zo weinig gekocht had. Maar nu heb ik er genoeg gelukkig :D

Haha, alleen was het jammer dat de helft dood gegaan is door mijn eigen domme kop.

Maar ik blijf gewoon opzoek.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:11

10 euro is wel heel goedkoop :oo. Daar wil ik ze ook wel voor _O-.

Maar ik ga ze echt niet bij de aqua zaak hier kopen, 10 voor 7,95, mafkezen _O-.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:30

Ik betaalde 10 voor 10...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:38

Sappos schreef:
Ik betaalde 10 voor 10...

Vind ik dus al te duur :')

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:53

50 cent per stuk is toch de normale prijs voor vuurtjes? Heb ik ze ook voor gekocht, vind ik voor een levend dier ook een prima prijs. Als je er eigenlijk niet voor hoeft betalen word het risico van 'och, daar ook nog maar wat van, ze kosten toch niets' wel erg groot. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:00

julius_juut schreef:
50 cent per stuk is toch de normale prijs voor vuurtjes? Heb ik ze ook voor gekocht, vind ik voor een levend dier ook een prima prijs. Als je er eigenlijk niet voor hoeft betalen word het risico van 'och, daar ook nog maar wat van, ze kosten toch niets' wel erg groot. :)

50 cent is al wat anders al een euro. Maar hoe goedkoper, hoe beter. Tenminste in mijn ogen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:24

Heeft er hier iemand echt kleine visjes? Ik bedoel visjes die zo klein zijn dat ze geschikt zijn voor een nanobak? Enne wat voor soorten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:26

Veulen84 schreef:
Heeft er hier iemand echt kleine visjes? Ik bedoel visjes die zo klein zijn dat ze geschikt zijn voor een nanobak? Enne wat voor soorten?

Denk dat je dan moet kijken naar de rabora's soorten :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:28

Mijn persoonlijke mening is dat er geen visjes thuis horen in een nano... Dr worden eigenlijk pas vissen gehouden vanaf 60 cm... Daar onder vindt ik vis onvriendelijk :) garnaaltjes zou je er wel in kunnen houden :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:30

love_western schreef:
Veulen84 schreef:

Ben ik niet met je eens heb zelf rasboras.. En als ik zie hoe graag ze zwemmen zou ik zezeker niet in een nano proppen.. Tuurlijk je kan er ook ciclides in proppen maar of het zo vriendelijk is ?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:30

Veulen84 schreef:

Rasbora brigittae en Rasbora Maculata heb ik ervaring mee. Wat wil je weten :)? En hoeveel liter bevat je bak?

Tat_jana schreef:
Mijn persoonlijke mening is dat er geen visjes thuis horen in een nano... Dr worden eigenlijk pas vissen gehouden vanaf 60 cm... Daar onder vindt ik vis onvriendelijk :) garnaaltjes zou je er wel in kunnen houden :)

Afhankelijk van de nano. Je hebt namelijk ook nano bakken met een inhoud van 40 tot 60 liter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:31

Tat_jana schreef:

Oeps, had er niet aangedacht dat het echt mini bakjes zijn :') Heb zelf een 40 liter bakje, maar er zit meer liter in omdat ik interne pomp eruit gesloopt heb. Waardoor er 5 a 7 cm over de gehele achterkant erbij gekomen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:31

Tat_jana schreef:
love_western schreef:

Ben ik niet met je eens heb zelf rasboras.. En als ik zie hoe graag ze zwemmen zou ik zezeker niet in een nano proppen.. Tuurlijk je kan er ook ciclides in proppen maar of het zo vriendelijk is ?

Had er even niet aangedacht dat het echt een mini bakje was.

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:32

Ik heb ook een aguarium een 150 liter bak, nu sinds 4 dagen dode kardinaaltjes
nu al 6 in totaal. Je ziet niks geks aan ze doen gewoon leuk mee, en opeens drijft er weer 1 boven

Iemand interresse in 1 clownbotia +- 10 cm? omg Gorinchem

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:34

Ik vraag altijd eerst hoeveel liter. Een nanobak van 60 liter is namelijk meer dan prima voor rasbora-soorten :).

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:35

Ik heb geen nano, maar ik wil graag in mijn (nu nog visloze) aquarium een grote school vissen. Maar dan wil ik niet van die grote, maar kleintjes met veel mogelijkheden tot school gedrag. Maar meestal zie je grote vissen en dan kleine schooltjes. Dat vind ik niet zo mooi.

Aquarium is 1,25 meter lang, 0,40 hoog en 0,40 breed. Ruimte is er dus wel. Nu nog het juiste kleine schoolvisje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:38

Veulen84 schreef:
Ik heb geen nano, maar ik wil graag in mijn (nu nog visloze) aquarium een grote school vissen. Maar dan wil ik niet van die grote, maar kleintjes met veel mogelijkheden tot school gedrag. Maar meestal zie je grote vissen en dan kleine schooltjes. Dat vind ik niet zo mooi.

Aquarium is 1,25 meter lang, 0,40 hoog en 0,40 breed. Ruimte is er dus wel. Nu nog het juiste kleine schoolvisje.

Kijk aan, mede een reden dat ik altijd vraag om hoeveel liter het gaat voor er weer geoordeeld wordt :).

Wat ik zelf erg mooie scholenvisjes vind, zijn bijvoorbeeld neontetra's of kardinaaltetra's. Vooral in hele grote groepen maken die een ontzettend gave indruk. Ook kan je kijken naar roodkopzalmen, die worden zo'n vijf cm, dacht ik. Tetra's zo'n 2 á 3 cm.

Wat ook erg mooie kleinere visjes zijn, zijn hemelse pareldanio's, deze zijn echter wel prijzig en niet perse visjes die samenscholen, maar wellicht kan je kwantumkorting krijgen of zo.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:58

Tetr's vind ik zelf niet zo mooi.
En roodkopzalmen te groot ;)

De meeste danio's zijn wel mooi inderdaad. Zal eens kijken daarnaar.