Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:33

Ja IPO Light is er al voor mensen die willen fokken en de gewone i po niet redden, belachelijk vind ik het

De appèl is inderdaad de basis word vaak vergeten waardoor mensen dan juist in het bijten problemen krijgen. Helaas lijken de echt goede trainers ook steeds minder voor te komen en word het appél maar ook bijv het speuren steeds minder

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:40

Ja klopt helemaal en door de IPO1 zo makkelijk te maken worden de overgangen naar 2 e 3 enorm. Dat zie je nu al met de zit en de af vanuit stilstand in de VZH. Veel mensen trainen dat eerst en dan heeft de hond problemen later bij het zitten uit gewone pas. Heb ik met mijn reu ook gehad. Wat een ellende. Ik train nu gewoon voor IPO1 en met VZH doe ik het vanuit het halthouden. En ook voor de fok vind ik het een slechte ontwikkeling. Een DH die geen IPO1 kan halen hoort niet in de fok mijn inziens.

Ja een goede trainer is erg moeilijk te vinden. Ben ook enorm dankbaar dat wij iemand hebben die al 40 jaar meeloopt ook op hoog niveau en om gesteld is naar de moderne manier van trainen. Anders is het gewoon niet te doen. Dat wat we daar leren proberen we dan nu ook zelf om te zetten door anderen te helpen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:43

Ik ben gestopt met de trainingen, kan me nergens goed aarden of althans krijg niet de juiste begeleiding die ik graag zou willen voor mijn hond..
Ik vind appèl wel belangrijk maar daar lag hier de focus niet op, inderdaad op bijten etc...
Lastig want ze wil echt dolgraag werken en wordt strontvervelend als ze niks doet.

Iemand ideeën. tips om thuis aan de slag te gaan?

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:51

hé wat leuk, dit topic was ik nog nooit eerder tegen gekomen. :)

Wij hebben hier 2 duitse herders, een teefje en een reu. Beide hebben ze Ipo 3. Mijn moeder traint met de reu, onwijs lieve hond, echt een grote knuffel. Met het appél heeft hij wel eens de neiging om te doen wat hij zelf wil, vooral met examens en wedstrijden. :+ Speuren en manwerk doet ie super, vooral de afstand is zijn favoriet haha.
Mijn teefje heb ik nu uit de sport, zo nu en dan lopen we nog eens wat appél en doen we wat behendigheid en speuren we wat, maar gewoon wat voor de lol omdat ze het nog zo leuk vind. Ze word dit jaar in oktober alweer 10, ze is door onszelf gefokt, dus haar hele leven al weer bij ons. Kan gerust zeggen dat ik nog nooit zo'n geweldige hond heb gehad als haar!
Zaterdag word onze reu weer aangekeurd, herkeuring. :) Bij ons zelf op de club dus ben heel benieuwd. Hij is deze week begonnen met verharen, dus ziet er op het moment niet uit.. Oeps. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:54

Als ik dit zo lees, dan heb ik geloof ik onwijs veel geluk met mijn club. 3 trainers die allemaal al minimaal 25 jaar in de sport zitten en ook op hoog niveau. En er lopen elke zaterdag ongeveer 20 honden waarmee getraind word. Doe je geen ipo dan ben je welkom op dinsdag en vrijdag.

Hun hadden het afgelopen weekend er ook over. Dat het veel minder is geworden. Maar dat ze soms ook op wedstrijden komen en honden zien die wel braaf hun ding doen. Maar dat er geen plezier of enthousiasme te zien is.

Terwijl plezier bij ons op de club op nummer 1 staat. Rest komt allemaal wel. Ik train nu ook voor ipo. En van zomer nog flink trainen en dan waarschijnlijk van najaar vzh examen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:57

gribaldi schreef:
Ik ben gestopt met de trainingen, kan me nergens goed aarden of althans krijg niet de juiste begeleiding die ik graag zou willen voor mijn hond..
Ik vind appèl wel belangrijk maar daar lag hier de focus niet op, inderdaad op bijten etc...
Lastig want ze wil echt dolgraag werken en wordt strontvervelend als ze niks doet.

Iemand ideeën. tips om thuis aan de slag te gaan?

Bij mij op de club is appèl het belangrijkste. Bijten komt wel zeggen ze altijd.

Wij hebben ook een poos minder pakwerk gedaan. Omdat appèl er gewoon op zat met pakwerk. Enigste wat we wel deden was even laten aanblaffen. Laten bijten en hup het veld weer af.

Voor mijn labrador kan ik ook geen leuke club vonden. Met hem train ik thuis gewoon appèl. Fiets ik veel. Doe was neuswerk en gooi veel met de frisbee.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:00

Waar woon je gribaldi ?

Welkom Mariska
Waarom heb je je teef uit de africhting gehaald om de leeftijd ?

Dat vind ik dus ook ww
Zelfs bij de boxer vind ik dit maar voor mij is nu voor ipo gaan geen optie zonder pakwerker. Gelukkig hebben wij een. Geweldige trainster die tevens de fokker is van de boxers. Die heeft zo veel ervaring en kennis dat is echt top.
Maar de zoektocht naar een pakwerker gaat door jammer dat er vrijwel niemand te vinden is.

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:05

Seven schreef:
Waar woon je gribaldi ?

Welkom Mariska
Waarom heb je je teef uit de africhting gehaald om de leeftijd ?

Dat vind ik dus ook ww
Zelfs bij de boxer vind ik dit maar voor mij is nu voor ipo gaan geen optie zonder pakwerker. Gelukkig hebben wij een. Geweldige trainster die tevens de fokker is van de boxers. Die heeft zo veel ervaring en kennis dat is echt top.
Maar de zoektocht naar een pakwerker gaat door jammer dat er vrijwel niemand te vinden is.

Omdat ik vond dat het klaar was. Ik weet van haar dat ze door gaat totdat ze echt neer valt, en ik vond het met 9 jaar goed zo. We zijn nu gewoon lekker allround bezig met van alles en nog wat. En dat valt mij wel prima eigenlijk. Heb haar in een half jaar dingen geleerd al kistje rivieren van de KNPV, flyball en wat van die kunstjes al rol, opzitten, poot, draaien en noem maar op haha . En eerlijk gezegd vind ik dat gewoon lekker lol maken ook nog heel erg leuk, vooral de behendigheid spreekt mij heel erg aan.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:09

Begrijpelijk

Mijn oudste reu heeft hartproblemen maar ik wou hem minder laten doen maar dat werkte totaal niet voor hem hem. Dus we gaan gewoon door tot hij letterlijk omvalt

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:15

Ja dan snap ik je keuze ook wel.. Hoe oud is hij nu?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:17

Zuid Hollandse Eilanden, er zitten er wel een aantal hoor maar niet die passen bij mij en mijn hond helaas...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:20

Assad is 5 jaar veel te jong dus -O-
Hij doet het voor nu goed,donderdag zie je wel dat hij het wat moeilijker heeft.

Daar weet ik ook geen clubs in de buurt gribaldi

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:27

Jammer, ;)

Ik ga thuis wel aan de slag wil toch wel wat examens met haar doen namelijk.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:39

Je kan het appél inderdaad ook simpel thuis oefenen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:50

ja had al eens via internet filmpjes opgezocht maar ja twijfel want sommige doen het op een andere manier. Het is niet dat ik totaal vreemd ben in deze wereld wellicht dat dat scheelt :)

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:51

gribaldi schreef:
Jammer, ;)

Ik ga thuis wel aan de slag wil toch wel wat examens met haar doen namelijk.

Hoe wil je dat doen met manwerk dan?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:55

Je hoeft toch niet persee manwerk te doen, je kan ook deel certificaten halen.

Wat doe jij anders kwa training dan de clubs?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:58

Heb het keurbericht van Draco net ontvangen. *\o/*

Körbericht:
Gross, mittelkräftig, korrekte Gebäudeverhältnisse, trocken und fest, gutes Gepräge, gute Widerristbildung, gerader, kräftiger Rücken, genügend lange, etwas abschüssige Kruppe, korrekt gewinkelte, stabile Hinterhand, etwas kurzer Oberarm, gute Brustbildung, gerade Front, temperamentvolle Gänge, wirksamer Nachschub, Vortritt sollte etwas freier sein, Lebhaft, furchtlos und selbstsicher. TSB ausgeprägt. Besondere Vorzüge: Gebrauchstüchtiger, agiler Rassevetreter.
Empfohlen zur Festigung des Komplexes TSB.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:12

Ww, vertaal het eens :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:21

Mooi rapport :j
Ben je het er mee eens?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:30

Mooi WW :j

@mariska_YeDo. als ik wil kan ik zo bij iemand terecht om manwerk voor een eventueel examen te oefenen daar ligt het niet aan, is ook niet zo mijn prio. Appel en speuren is gewoon iets wat ik er in moet zien te krijgen..

Seven was die zin voor mij ? :)
Bij PHV waar ik zit/zat is appel niet belangrijk en ik wil dat wel. Ik wil haar alles op de IPO manier aanleren namelijk. Hier is bij hun voor, voet is dan wel het zelfde, sta is bij hun blijf.

Hun volgen zowel links al rechts, en fiets volgen etc. Speuren is heel anders daar is het voorwerpen zoeken oprapen en bij je brengen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:31

zonder appél ben je gewoon nergens...manwerk zonder goed functionerende oren moet je gewoon echt niet willen :=
gelukkig is bij ons de nadruk op appél erg aanwezig :j

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:37

Klopt Sonja, af en toe roep ik weleens je hebt zulke groten oren, kun je er ook eens mee luisteren :+
Puber geval is het nu dus dat werkt extra tegen en ze daagt ontzettend uit dus moet haar uitdagen door middel van werk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:38

ze houden je bezig joh :D
hier word ie in september 4, af en toe nog bananen in zijn oren...geen trossen, maar complete plantages

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:00

Maar trainen ze daar dan geen ipo gribaldi?
Je kan toch gewoon je eigen draai vinden in de trainingen. Zoals ik ook doe met alles rechts volgend inplaats van links. Moet het voor m'n reu wat vernieuwd maken die is al snel verveeld dus nu doe ik links en rechts tijdens het volgen.

Niet geheel ipo maar daar is makkelijk in te schakelen