Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:28

Nitraat is niet schadelijk. Nitriet wel. Ik zou toch erover denken om een kap op je bak te doen. Eruit springen is namelijk wel een redelijk bekend fenomeen bij bakken zonder kap :).

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:51

Ik wil ook op beide bakken een kap :j maar is nog best ingewikkeld om te maken. Zou ook voor mijn plantjes veel beter zijn

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:04

OMG, Cupcake lijkt wel drachtig _O-. Dikke pens van het voer, niet normaal :P.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:11

*\o/* Fotoooo :D Nog steeds hard slakjes aan het sparen haha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:17

Ik laat ze na het eten altijd met rust, Cupcake is nog steeds aan het hooveren naar voer :'). Oh, nu gaat hij uitbuiken op een blad, doet hij altijd, eerst z'n pens vol eten en dan slapen :+.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:20

Gisteren zwom 1 van mijn kardinaaltjes vreemd, dus ik vreesde al voor een kapotte zwemblaas. Vandaag issie echter weer goed. Was net aan het googlen hoe dat kan, blijkt dat mijn vis waarschijnlijk obstipatie heeft gehad _O- :=

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:03

Sappos als er een vis uitgegooit wordt door je interne filter is of je stroming veelte hard of staat je filter te hoog waardoor het water klettert op het wateroppervlak maar eruit springen zou ik niet uitsluiten hoor :)

Ik vindt de interne filters juist altijd heerlijk :) heb 1 keer extern gehad was ook wel een gigantische pomp maar was daar wel mindr tevreden over :)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:10

secricible schreef:
Gisteren zwom 1 van mijn kardinaaltjes vreemd, dus ik vreesde al voor een kapotte zwemblaas. Vandaag issie echter weer goed. Was net aan het googlen hoe dat kan, blijkt dat mijn vis waarschijnlijk obstipatie heeft gehad _O- :=

:D

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:12

Sappos schreef:
appelflap! Zit naar de garnalenbak te kijken, liggen op de grond 2 dode sherrybarbeel mannen en 2 kuhli's. HOE KAN DAT?! Ik vermoed dat het door dat schijt interne filter is. Echt ik heb met die dingen alleen maar problemen. Op mijn andere bakken alleen maar externe filters en nog geen één sterfgeval. Nu door het filter als zo'n 10 garnalen, 1x is mijn Beaufortia eruit gekatapulteerd (leeft gelukkig nog) en 2 sherry's en 2 kuhli's :( :( :( :(

Tjee gatver dat is schrikken zeg. Hoop dat je iets kunt verzinnen dat dit niet meer kan gebeuren :(:)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:59

;( Een van m'n betta's heeft ineens een gapend gat in haar zij. Moet ik haar euthanaseren of zou ze kunnen overleven? De wonde is ongeveer 0,5 cm groot :=
%)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:03

Oef wat een gedoe allemaal met de vissen!
Check maar steeds grondig m'n vissen in de klas maar kan nog niets ontdekken gelukkig. Maak me wel zorgen over de vakantie, hoop ze over 2 weken in goede gezondheid terug te zien :=

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:11

2a54z6e45r6r schreef:
;( Een van m'n betta's heeft ineens een gapend gat in haar zij. Moet ik haar euthanaseren of zou ze kunnen overleven? De wonde is ongeveer 0,5 cm groot :=
%)

Maak eens een foto ervan?
Heb je enig idee hoe dit gebeurd kan zijn?
Zou er hoe dan ook voor zorgen dat de bak goed schoon blijft voorlopig.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:15

2a54z6e45r6r schreef:
%)

Arme betta :(
Zag je bericht net ook al voorbij komen op het AquaForum.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:18

Pff, is geutanaseerd, ze zag te veel af :(

Lieszje

:(:)

MMIDV

:(:)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:48

Ah arme Betta :(:)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:49

Jemig, arme vis :(

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:25

_San87_ schreef:
Nitraat is niet schadelijk. Nitriet wel. Ik zou toch erover denken om een kap op je bak te doen. Eruit springen is namelijk wel een redelijk bekend fenomeen bij bakken zonder kap :).

Om hier even op terug te komen nitraat is in lichte hoeveelheid inderdaad niet schadelijk alleen als er langere tijd hogere dosering te meten is doet dit je vissen geen goed en kunnen dus ook overlijden.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:01

Ah arm vissie.
Hier ook wat gedoe, dode bijlzalm en allemaal snel ademen.
Toch maar weer mijn zuurstofpompje aangezet, gaat direct beter.
Zo nog even water verversen en pomp schoonmaken die is ook vies.
Iedereen succes met de visproblemen!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:09

T gaat inderdaad niet goed bij sommige van ons. Echt balen als er eentje dood gaat he :(:)
Ook erg van de betta, maar ik denk dat ze sowieso wel was dood gegaan als het gat zo groot was.

Met mijn mannetje gaat het goed! Nadat hij de tubifex niet meer wou eten (kieskeurig ding wilt geen 2 dagen achter elkaar het zelfde eten, hoezo verwend :') ) heb ik vandaag watervlooien gegeven.
Hij is nu druk druk alle vlooien na te jagen :j
Ik denk dat het jagen hem goed doet. De tubifex valt uiteindelijk gewoon naar beneden en moeten ze gewoon van de bodem halen.
En ik helemaal tevreden het tafereel aan het aanschouwen <3

De bak is zo ontzettend leeg zonder de vrouwtjes, ik mis het echt wel -O- en Joe lijkt ze ook te missen, die is veel rustiger dan anders en zoekt veel meer contact met mij <3

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:20

van hier uit ook maar weer een berichtje. bak doet het goed, de roodalg is eindelijk weg(en daarbij dus ook al mn planten moeten weggooien. balen)

heb alleen nu een probleempje. ik heb 2 blackmolly mannen. de een is een nakomeling van de ander, en het vrouwtje is overleden. nu kan de ene (de jongste) niks anders dan in de planten verstoppen omdat de ander(de grote) hem constant achter na zit. het is heel zielig om te zien, en ook heel vervelend voor mijn andere vissen omdat hij die ook lastigvalt. ik heb hem al met een advertentie gratis af te halen gezet, maar nu, na 3 weken, nog geen reacties.. iemand enig idee wat ik nog kan proberen om het eventueel beter te maken?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:55

Je kunt er geen vrouwtjes bijzetten of zitten deze erbij,, zoniet denk ik dat dat wel kan helpen een stuk of 3 :)

AnimalJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 01:40

Dimphyl schreef:
van hier uit ook maar weer een berichtje. bak doet het goed, de roodalg is eindelijk weg(en daarbij dus ook al mn planten moeten weggooien. balen)

heb alleen nu een probleempje. ik heb 2 blackmolly mannen. de een is een nakomeling van de ander, en het vrouwtje is overleden. nu kan de ene (de jongste) niks anders dan in de planten verstoppen omdat de ander(de grote) hem constant achter na zit. het is heel zielig om te zien, en ook heel vervelend voor mijn andere vissen omdat hij die ook lastigvalt. ik heb hem al met een advertentie gratis af te halen gezet, maar nu, na 3 weken, nog geen reacties.. iemand enig idee wat ik nog kan proberen om het eventueel beter te maken?

Ik zou zeggen; zet er een aantal vrouwtjes bij.. Het is dat je ver weg woont, want ik heb nog een aantal
bijzondergekleurde (3-kleur en hele aparte aftekeningen) molly vrouwtjes in de aanbieding ;-)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 01:47

Denk inderdaad dat vrouwtjes erbij een oplossing kan zijn :j

Echt zonde dat bijna al je Betta's zijn overleden Feria ;( Ga je er weer vrouwen bijkopen?

Ledge doet nog steeds gay :') Geen schuimnest, geen eieren (misschien zijn de vrouwen ook wel te jong nog) Zit net de garnalenbak te voeren, zie ik een garnaal trots lopen met een rode muggenlarve...totdat er een Kuhli voorbij kwam :')
Waterwaarden waren goed. Tussen de 10-25 nitraat en nu de helft ververst dus ben benieuwd of het helpt.