Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sappos schreef:appelflap! Zit naar de garnalenbak te kijken, liggen op de grond 2 dode sherrybarbeel mannen en 2 kuhli's. HOE KAN DAT?! Ik vermoed dat het door dat schijt interne filter is. Echt ik heb met die dingen alleen maar problemen. Op mijn andere bakken alleen maar externe filters en nog geen één sterfgeval. Nu door het filter als zo'n 10 garnalen, 1x is mijn Beaufortia eruit gekatapulteerd (leeft gelukkig nog) en 2 sherry's en 2 kuhli's![]()
![]()
![]()
2a54z6e45r6r schreef:Een van m'n betta's heeft ineens een gapend gat in haar zij. Moet ik haar euthanaseren of zou ze kunnen overleven? De wonde is ongeveer 0,5 cm groot
![]()
_San87_ schreef:Nitraat is niet schadelijk. Nitriet wel. Ik zou toch erover denken om een kap op je bak te doen. Eruit springen is namelijk wel een redelijk bekend fenomeen bij bakken zonder kap.
Dimphyl schreef:van hier uit ook maar weer een berichtje. bak doet het goed, de roodalg is eindelijk weg(en daarbij dus ook al mn planten moeten weggooien. balen)
heb alleen nu een probleempje. ik heb 2 blackmolly mannen. de een is een nakomeling van de ander, en het vrouwtje is overleden. nu kan de ene (de jongste) niks anders dan in de planten verstoppen omdat de ander(de grote) hem constant achter na zit. het is heel zielig om te zien, en ook heel vervelend voor mijn andere vissen omdat hij die ook lastigvalt. ik heb hem al met een advertentie gratis af te halen gezet, maar nu, na 3 weken, nog geen reacties.. iemand enig idee wat ik nog kan proberen om het eventueel beter te maken?