[***] is stil als hij het veld op mag. Bij revieren begint hij nu eindelijk uit zichzelf te blaffen. En als we hem met zijn 2 of 3en aanmoedigen en luid roepen dan word hij wat feller met blaffen.
Seven
Geplaatst: 09-06-15 17:33
Ik hrb alleen maar blaffers dus moet ze juist leren kalm te blijven
Heb trouwens ook een bodywarmer gevonden en besteld. Is wel softshell maar veel dunner dus zonder fleece etc. Heb gelijk er een leuk logo op gemaakt Slechte foto maar ok
Wilawander
Geplaatst: 09-06-15 17:39
Leuke bodywarmer!!!
Hier ook geen blaf probleem alleen Cara heeft wat moeite met het blaffen (thuis overigens niet... )
Djang blaft zodra ik luid zeg. Helaas zijn er 2 pakwerkers geblesseerd. Dus de derde moet nu bijna alle honden doen. En voor eentje die het pas doet, doet hij het zeer netjes.
Af en toe neemt een trainer het even over van hem.
Leuk een boxer aan het werk. Je ziet het eigenlijk zo weinig. Zo jammer. Vorig jaar heb ik een wedstrijd gelopen bij een Boxer club. Dat vond mijn reu wel heel vreemd. Hij kent geen boxers en wist niet wat hij daar nu van moest vinden. Moest er zo om lachen haha
Wij hebben alleen naar rottjes op de club, hoewel we gewoon nbg zijn. Af en toe eens iets anders, afgelopen zondag een flatcoat maar die kwam niet voor de ipo, meer voor een gedragsdingetje.
Seven
Geplaatst: 09-06-15 23:46
Bedankt Ja ze zijn ook etc leuk om te zien in het werk. Vooral kido is een heel fijne volger iets enthousiast maar al heel stabiel. Fayet lijkt wat last van dr hormonen te hebben die heeft wat korter de aandacht momenteel.
Wij zitten nog zonder vaste pakwerker ben wel opzoek.
Bijten doen ze trouwens beide goed, maar ook hier is kido weer extra. Hij heeft vast vast vast, die wil zo graag lekker ding is het.
Heb trouwens ook gewoon met assad getraind maar daar had m'n vriend geen foto's van gemaakt. Omdat we geen examens meer gaan doen en hij ipo III klaar is kwa appel leer ik heb nu alles ook links volgend tussen door. Dat doet meneer ook zo knapperd
Je ziet ze inderdaad heel weinig net als de dober en de gene die je ziet zit niet veel in. Veel mensen kiezen toch voor een simpeler te traiben hond met meer slaafsheid. Ik zeg altijd ik houd wel van een uitdaging
Wij trainen bij een Duitse NBG vereniging en bij een SV vereniging. Bij de eerste alleen Duitsers, mechelaars, hovawarts en een enkele riesenschnauzer. Bij de SV hebben we de helft duitse herders en verder mechelaars, hollandse herder, laekense herder, kruisingen en een labrador (die het overigens erg goed doet).
Wij hebben ook altijd een pakwerker probleem gehad. Nu in de luxe positie dat mijn man pakwerker is en door een goede pakwerker word opgeleid. Alleen zijn eigen honden is dan problematisch. Die worden door onze trainer gedaan maar kan het eigenlijk lichamelijk niet goed meer.
Ben er zelf eerlijk gezegd niet zo kapot van. Qua appel doen ze het prima. Speuren ook maar in het pakwerk komen ze echt tekort. Iets teveel druk van de pakwerker en ze zijn uit de mouw en ook heel onrustig qua beet en weinig driften.
Wat grappig allemaal! Ik vind de boxers ook echt leuk om te zien, net als rottweilers.
Bij ons alleen maar DH en alleen maar werklijnen. 1 langhaar kynoloogachtig, maar die is stamboomloos. En één mechelaar die dispensatie heeft om bij ons te trainen.
In Duitsland is het toegestaan met andere rassen op een duitse herder vereniging te trainen sinds een paar jaar. Omdat het leden aantal enorm achteruit gaat en veel clubs niet meer kunnen rond komen. Wij hebben ca. 25 honden op het veld die momenteel voor examens trainen waarvan de helft dus een ander ras is. Wij hebben zowel kyno's als werklijnen. Bij ons is ook alles welkom en dat zorgt voor een hele leuke en gezellige club waar in overleg alles kan.
Dat zie je hier inderdaad vrijwel niet. Vooral DH clubs zijn streng enkel DH en met stamboom. Wij zijn een boxer klub dus Duits en mogen ook andere rassen hebben
Ja dat weet ik nog toen ik nog in NL trainde. is hier niet meer te doen. Er zijn steeds meer mensen die geen IPO meer doen en vele clubs gaan kapot. Of ze gaan over op agility of obedience.
Hadden wij het ook over tijdens weekendje Duitsland, zij lieten nu ook alle rassen toe, omdat het anders geen doen was. En ook normale puppycursussen en gehoorzaamheid.
Seven
Geplaatst: 10-06-15 10:57
Dat zie ik zelfs hier veel die over gaan op andere sporten maar ook de mensen die op sommige clubs ipo trainen zijn enkel geïnteresseerd in het bijten. Het appèl en speuren lijd er zeer onder. Veel clubs gaan hier weer op in door ook zonder vzh of zelf enkele appèl pakwerk aan te bieden.
Ook bij ons komen veel mensen kijken en het valt en staat altijd of we een pakwerker hebben of niet. Het appèl lijkt wel niet meer belangrijk als ze maar willen bijten jammer, de ipo zal als het zo door gaat als snel niet meer zijn wat het was.
Ja dat is zeker jammer. Dat is hier weer niet het geval. Hier zie ik steeds meer mensen die niet willen laten bijten en alleen appél willen doen. Ik zeg altijd maar zo zonder een goed appél geen goed pakwerk.
nee de IPO word er niet beter op. Een clubgenoot maakt deel uit van de commissie die de Prüfungsordnung maakt voor de IPO en als je ziet wat ze daar willen veranderen.... om het makkelijker te maken. Vind het echt te gek.