Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ostra schreef:Ook ik zou graag jullie mening willen over welk ras er goed bij ons zou passen. We hebben vorige week een loge hond van een vriendin hier gehad en dat vonden we erg leuk, dit was een Pitbull dit is niet ons type hond qua uiterlijk maar wel erg lief beestje. Nu onze kat dood is gegaan een tijd terug willen we misschien ook een hond nemen. We hebben een vrij groot huis met een schuur en een grote tuin met een grasveld. Ik zou graag een hond willen waar ik grote afstanden mee kan lopen omdat ik dit als hobby sowieso graag doe en het dan leuk met hond is ( meer dan 20 km) nu zullen die hele lange afstanden alleen in het weekeinde plaatsvinden hoor. Door de weeks wel een uurtje lopen s morgens s middags en s avonds en hij kan mee naar de paarden. Er lopen wel andere honden ook bij de paarden dus het moet wel een sociale hond zijn die liefst ook goed luistert ( ik weet dat dat ook opvoeding is). Mijn moeder is hele dagen thuis dus de hond zou niet erg veel alleen zijn. Zelf hebben we nog nooit een eigen hond gehad dus vandaar mijn vraag wat bij ons past. Ik vind zelf de hond van poster Neej boven me er leuk uitzien.
essiesilly schreef:Ostra schreef:Ook ik zou graag jullie mening willen over welk ras er goed bij ons zou passen. We hebben vorige week een loge hond van een vriendin hier gehad en dat vonden we erg leuk, dit was een Pitbull dit is niet ons type hond qua uiterlijk maar wel erg lief beestje. Nu onze kat dood is gegaan een tijd terug willen we misschien ook een hond nemen. We hebben een vrij groot huis met een schuur en een grote tuin met een grasveld. Ik zou graag een hond willen waar ik grote afstanden mee kan lopen omdat ik dit als hobby sowieso graag doe en het dan leuk met hond is ( meer dan 20 km) nu zullen die hele lange afstanden alleen in het weekeinde plaatsvinden hoor. Door de weeks wel een uurtje lopen s morgens s middags en s avonds en hij kan mee naar de paarden. Er lopen wel andere honden ook bij de paarden dus het moet wel een sociale hond zijn die liefst ook goed luistert ( ik weet dat dat ook opvoeding is). Mijn moeder is hele dagen thuis dus de hond zou niet erg veel alleen zijn. Zelf hebben we nog nooit een eigen hond gehad dus vandaar mijn vraag wat bij ons past. Ik vind zelf de hond van poster Neej boven me er leuk uitzien.
die is ook heeeel erg leuk
blondedesi schreef:Ja ze mist het wel niet zo maar wij missen het meest er eentje.. Sory voor verwarring ik ga nu met hond uit en dan kijk ik straks ff naar je berichtje evt
Sammyoo schreef:en tante van me heeft een Drentse Patrijshond gehad. Een schat van een beest. Volgens mij een type hond die je ook wel leuk vindt. Of een Friese Stabij, lijkt er een beetje op en ook erg leuke honden!
Ostra schreef:Bedankt voor al die leuke reacties al. Spaniels ras ken ik eigenlijk niet zo goed heb je daar misschien meer informatie over?
Een stalgenoot van mij heeft een Heidewachtel dat vind ik ook een leuk beest, ze had het erover dat en ook zo'n soort hond was alleen dan een slag groter met grijs zwart weten jullie misschien welk ras ze bedoeld dan kan ik die ook opzoeken.
Ik vind de standaard beetje dikke type labrador niet zo leuk een beetje te sloom, een kennis van ons heeft een jacht labrador type dat is ook wel een hond die bij ons past ( heb ik ook op gepast). Ik vind de flatcoat ook een mooie hond.
Het moet wel een hond zijn die dus lange stukken kan lopen en misschien ook fietsen maar die overdag bij mijn moeder wel rustig is en dan een rondje dorp s'middags doet wanneer ik op college ben of straks werk. Andere kennissen hebben een Engelse Stefferd en dat vindt mijn moeder te druk.
Ostra schreef:Bedankt voor al die leuke reacties al. Spaniels ras ken ik eigenlijk niet zo goed heb je daar misschien meer informatie over?
Een stalgenoot van mij heeft een Heidewachtel dat vind ik ook een leuk beest, ze had het erover dat en ook zo'n soort hond was alleen dan een slag groter met grijs zwart weten jullie misschien welk ras ze bedoeld dan kan ik die ook opzoeken.