Ik zag ze gisteravond.. van die lange ijshoorntjesslakken (weet niet hoe ze heten).. piepklein.. maar ze zitten o-ve-ral.
What to do??
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FloMax schreef:Ik denk niet dat kogelvissen goed samengaan met mijn vissenbestandSlakkenetende slak wil ik wel proberen, hoe heten die? Gewoon slakkenetende slak?
Kozbi schreef:Jaa klopt geef ik je helemaal gelijk in. Bij mij is het 2 keer na 5 weken gebeurt. Alles is dood gegaan behalve mijn algeneter Jans, die is schijnbaar een ubervis![]()
Daarom raad ik t je aan om na 4 weken 2/3 hele goedkope vissen te kopen en heel cru gezegd deze als testvissjes te kopen.. Zo krijg je en beter water voor je daadwerkelijke visbestand en je kunt krijgen of alles ook echt voldoende is!
Ik ga het nu ook weer zo doen met mijn 2 overgebleven visjes.. Hahahap
lor1_1984 schreef:Kozbi schreef:Jaa klopt geef ik je helemaal gelijk in. Bij mij is het 2 keer na 5 weken gebeurt. Alles is dood gegaan behalve mijn algeneter Jans, die is schijnbaar een ubervis![]()
Daarom raad ik t je aan om na 4 weken 2/3 hele goedkope vissen te kopen en heel cru gezegd deze als testvissjes te kopen.. Zo krijg je en beter water voor je daadwerkelijke visbestand en je kunt krijgen of alles ook echt voldoende is!
Ik ga het nu ook weer zo doen met mijn 2 overgebleven visjes.. Hahahap
Ik doe na ong 1 week al 2 guppen ofzo erin en dan elke week-2 weken aanvullen.
Krijg je al een mooie bacteriecultuur in je bak zonder dat je filter meteen een klap te verwerken krijgt en als je dan een nitrietpiek hebt ben je mss een tientje kwijt aan vis ipv kapitalen.
Zowiezo is rustig opbouwen altijd goed, filter moet ook even een overgang maken en met langzaam opbouwen van je bestand blijft de overgang wat kleiner.