Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:25

Bah wat een verhaal, wel fijn dat jullie nu toch een maatje hebben gevonden !

Heb gisteren nog gereageerd in een topic dat ik voorbij zag komen over iemand die ook zomaar zonder verder te informeren een buitenlandse pup wilde aanschaffen. Het is zo ontzettend jammer en ellendig voor de hondjes dat dit zomaar kan van die stichtingen die uit de grond poppen en gewoon maar buitenlandse hondjes gaan 'verkopen'

Ook ik heb me hier 2 jaar geleden schuldig aangemaakt toen wij onze Simba kochten bij ook zo'n lekkere stichting, het zou niet moeten kunnen eigenlijk :n

Karmandi, hopelijk verbeterd het wat de komende dagen :(:)

Maandag staat voor ons de afspraak voor het bloedonderzoek van Simba, hopelijk hebben we de ellendige leish in rust stand gekregen :)

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:21

Dankje A_nouk :)
Spannend, dat bloedonderzoek. Ik hoop dat het allemaal goed blijkt te zijn! Succes!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:21

Zit te wachten tot dat vriendlief belt met de uitslag van het bloedonderzoek -O-
Hij is in ieder geval niet meer te mager, woog 24,7 kilo :=

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:24

Spannend zeg.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:31

Alle bloedwaardes waren weer goed :) *\o/*

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:35

Super!!! Dat zal een hele geruststelling zijn! Top! *\o/*

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:42

Ja ben er echt blij mee :D

Hebben we niet voor niets een maand lang onze hond zieker gemaakt als dat hij was, de medicijnen hebben gelukkig zijn werk gedaan. We hebben die ellendige leishmania de kop ingedrukt en hij slaap weer *\o/* *\o/*

Ons vriendje voelt zichzelf helemaal fit, en zijn bloed is ook weer fit.

Nu kunnen we weer met een gerust hart wat actiever met hem om gaan en leuke dingen met hem doen, leuke dingen die ook bij dragen aan het verliezen van ruim 3 kilo :o

Wel moet hij nog de rest van zijn leven 2x per dag allopurinol krijgen, maar dat nemen we maar voor lief !

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 12-08-13 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:48

Super nieuws!

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:26

Goed nieuws, A_nouk. Mag ik vragen wat je kwijt bent aan allopurinol? Ik zou wel willen weten wat je kwijt bent als je kiest voor een hond met Leish....

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:37

Gefeliciteerd :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:18

Pot met (volgens mij) 500 tabletten €43,50.... Voordeel is denk ik dat de medicijnen makkelijk te verkrijgen zijn, is een medicijn tegen jicht bij mensen.

Onze hond slikt 4 tabletten per dag, pot is om en nabij de 4 maanden...

Vergeet alleen niet dat je er daar absoluut nog niet mee bent. Hij krijgt daarnaast om zijn lichaam te ondersteunen ook nog Puur nier tabletten 4 per dag, 300 tabletten a €21,50 per pot.

Eens in de 6 maanden een bloedonderzoek van 40€, en daarnaast zijn we ook nog overgeschakeld van brokken naar Carnibest voeding wat ook behoorlijk prijzig is.

Als ze eenmaal echt ziek zijn dan schieten de kosten pas echt omhoog...
De diagnose en medicijnen hebben ons inmiddels bijna €1.000 gekost := :wow:

Vandaag alleen al 123,5€ simpel bloedonderzoek medicijnen en consult :7

Afgezien dat ik helemaal gek van onze hond ben, ik zou nooit maar dan ook nooit op voorhand een hond kopen met de diagnose Leishmania :n .

Vind het echt een kwelling om te weten dat er een parasiet in het diertje zit. Een parasiet die ieder moment zijn slag kan slaan.

Het is echt een sluipmoordenaar.

Je hebt er echt geen rust bij als je ooit hebt gezien hoe snel je hond er slecht aan toe is, ik heb serieus getwijfeld om onze viervoeter vroegtijdig uit zijn leiden te verlossen. Achteraf gelukkig dat we door hebben gezet maar echt als je dier niet meer uit zijn mand komt van de pijn in zijn gewrichten en hij in een week tijd een kwart van zijn lichaamsgewicht verliest %)

Daarnaast krijgt het dier op medicijn gebied een heleboel beperkingen, narcose is uit den boze als ook prednison en antibiotica... Alles wat een aanval doet op de weerstand en de afweer van de hond is vanaf het moment dat er een uitbraak is erg risico vol...

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:22

Brr wat een nare ziekte.. nog nooit van gehoord. := Maar goed nieuws! Fijn zeg :D

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:01

wat fijn dat de bloedwaardes weer goed waren! moet hij de rest van zijn leven aan de allopurinol blijven? bij Jonas hebben zes gezegd dat hij na een half jaar daarmee moet stoppen. bij Jonas merk je niets meer van de leishmania. maar we hebben nooit veel gemerkt bij hem. z'n neus is weer helemaal goed zonder wondjes en korstjes en is mooi zwart en nat.
Jonas gaat tegenwoordig vaak mee naar de paarden. het is helemaal omheind met hekwerk dus hij kan lekker los en leeft zich goed uit. vandaag heeft hij kennis gemaakt met de stroomdraad. arme hondje is dan helemaal van slag en vooral heeeeeel zielig :')

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:28

Watbeennfijn nieuws!!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:15

De dierenarts adviseerd van wel. Nu moet ik wel zeggen dat onze hond een behoorlijke aanval heft gehad en de organen ook direct veel te leiden hebben gehad.

Naast het gruis dat de allu achterlaat in de blaas heeft het weinig bijverschijnselen en is het volgens de da veilig om te blijven geven. Het blijft ip de leish onderdrukken.

Agh zolang hij goed onder controle blijft, zien we wel waar het schip strand :) leish honden overleiden vaak toch enkele jaren eerder als een 100% gezonde hond.

Onze hond laat nog steeds heel wat dingen zien die voort kwamen uit de leish aanval. Kalen plekjes rond zijn ogen en oren, blanke huid ipv gekleurd en zijn vacht die nu dan helemaal aan bet verkleuren is, waarschijnlijk als reactie op de miltefloran.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:10

A_nouk, bedankt voor je eerlijke uitleg. Ik zou ook niet meteen kiezen voor een hond met Leish, maar stel nou dat je helemaal gek wordt op een hond die het heeft? Dan weet ik nu een beetje waar ik aan begin (al is die kans nihil...).

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:20

Dan zou ik serieus mijn gedachtte aan de kant zetten, sorry ;) ( zoek de schaam me diep smiley, maar ken de leestekens niet uit mijn hoofd :+ )

Agh ja de kans dat je er een tegen komt is behoorlijk groot als je honden uit zuid europa naar hier haalt :j een negatieve uitslag bij export naar nederland zegd helaas niets of dat er leish aanwezig is enkel of die op dat moment actief is of niet :)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:10

Ik zal het ook echt niet doen, ik zie hier een vriendin die er een heeft gehad, die heeft er zoveel verdriet van gehad en moeite. Maar ja als je verliefd wordt is dat erg moeilijk.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:13

Ja het is een ziekte die je niet in de koude kleren gaat zitten, en gaat ook nooit meer weg als hij eenmaal is geïnfecteerd... Het dier heeft er ontzettend veel mee te leiden, neemt niet weg dat ie dat ook heeft als hij dan niet mijn hond is maar toch.

Sta er inmiddels dan ook zo in dat ik het risico niet meer wil lopen, geloof niet dat wij ooit nog een hond uit zuid Europa zullen adopteren.

Afgezien dat ik het een super initiatief blijf vinden :j

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:39

Mijn Noppes komt van Gran Canaria en daar is geen Leish... Dus het kan best hoor.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:40

Zeg ook niet dat het niet kan he ;) :)

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:09

Waar Trisco vandaan komt is ook geen leishmania, maar toch heeft hij wel andere gezondheidsproblemen. Mijn vorige Spanjaard had ook gigantische problemen, maar we hebben nooit ontdekt wat dat was. We hebben hem op 6jarige leeftijd in moeten laten slapen. Dat is echt heel moeilijk geweest...
Ik dacht dat zoiets me maar één keer zou overkomen, maar nu heeft de tweede Spanjaard dus ook problemen (wel in veel mindere mate, maar toch). Ik denk persoonlijk ook niet dat ik hierna nog een buitenlandertje neem, ondanks dat het hoogstwaarschijnlijk pure pech is dat ik nu 2 ongezonde honden achter elkaar heb en dat er ontzettend veel mensen wél een gezonde buitenlander hebben.
Ik snap A_nouk wel :j

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:25

Lola heeftvgelukkig tot nu toe niks gemankeerd..
Ik klop het af!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:15

Diertjes uit een andere regio brengen gewoon veel risico's met zich mee, het grootste risico is vaak dat onze dierenartsen niet bekend zijn met de ziektes die daar vaak voorkomen waardoor je vaak te laat bent met de diagnose om te behandelen.

Daarom is het ook zo ontzettend belangrijk om een stichting of organisatie te kiezen die goed voorlicht en ook inlicht over de symptomen die bij ziektes horen die veel voorkomen bij honden en andere dieren uit die regio's. maar daar schort het vaak aan.

Gelukkig is internet tegenwoordig een medium wat vrij beschikbaar is, anders waren wij met onze vriend waarschijnlijk ook te laat geweest met de diagnose aangezien onze dierenarts bij ons leish afwees omdat dat bijna niet voorkomt en erg onbekend is... Met aandringen toch getest en tada ;)

Agh die parasieten blijven gewoon nare beesten, ze zijn gewoon niet zichtbaar als je hond zijn afweer goed is :)

Heel hard afkloppen als je hondje niets mankeert, gelukkig !

Maar om in positieve sferen te komen :D
Een filmpje van ons mannetjes gisteren, kwaliteit is niet je van het maar geeft een beeld :)

https://www.facebook.com/photo.php?v=10201707728032133

Om nog even een beetje 'reclame' te maken, voor de mensen die ooit deze ziekte tegen het lijf lopen, ik heb ontzettend veel aan de mensen op het forum http://www.buitenlandsehondenforum.nl gehad. (na een tip van een bokker)

Er zitten een heleboel mensen die al te maken hebben gehad met een mmziekte, en ook mensen die in het dagelijks leven bekend zijn met bloedtesten en uitslagen van honden met deze ziekte. Op de momenten dat je het nodig hebt, krijg je daar een gigantisch hart onder de riem +:)+

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:21

Ik zit ook op het buitenlandshonden forum!