Hihi die beer! Gelukkig hebben ze vaak niet zo'n last van die castratie, hebben die mannen t toch weer makkelijker dan de vrouwen!
PercyLeen
Geplaatst: 28-01-13 15:55
Mag ik me hier ook melden?
Ik hoor nog niet helemaal tot de bokkers met kat maar daar moet wel verandering in komen binnenkort Ik woon sinds deze week op mezelf en voel me vreselijk alleen Thuis hebben we altijd honden gehad maar dat is ivm mijn werk geen optie. Dus ik dacht dan moet er een poes komen en wel 2 want alleen is ook maar zo alleen.
We hebben op stal katten maar verder ben ik dus alleen maar honden gewend! Kunnen jullie me de do's en dont's vertellen van het houden van katten? Ze kunnen bij mij helaas niet naar buiten (is dat een hele grote must als ze niet anders gewend zijn?) Ik ben benieuwd naar jullie adviezen
Nee joh! Als ze voldoende leuk leefterrein hebben hoeft een kat niet perse naar buiten hoor.
Als ze het al kennen is het vaak wel lastig om ze binnen te houden.
Caesar
Geplaatst: 28-01-13 16:14
Wel veel Bengalen hier! Volgens mij is die van Mieke kopie van de mijne, die doet ook altijd zo raar bij de douche. Ze gaat bij mij zelfs IN de douche zitten, zolang ik de douchekop tegen me aan heb. Als ik haren was dan gaat het water teveel alle kanten op en dan is ze er zo weer uit
Welkom PL! Leuk om te lezen dat je ook aan een kattenbeest gaat beginnen! Het is eigenlijk wat je zelf wilt. Wil je met een kitten beginnen of een volwassen kat? Wil je een raskat of gewoon een HTK-kat? Ik heb mijn katten ook binnen, nooit anders gewend. Dat geeft (buiten de krolsheid om) geen problemen.
doezel2
Geplaatst: 28-01-13 16:28
Ik Wil graag tips hoe leer je dingen af? Zoals krabben tegen de muur of bokspring,. Op de kooi van de.hamsers springen enzo????? Ze is 1 1/5 jaar oud en we hebben nu.paar dagem
Laatst bijgewerkt door doezel2 op 28-01-13 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt
PercyLeen
Geplaatst: 28-01-13 16:29
Ik ga voor een HTK kat Vriendin van mij heeft katten bij haar ouders lopen waar nog weleens baby's van komen Dus ik wil iig voor 2 jonkies gaan!
Met een leuk leefterrein moet het wel goed komen, ik moet me nu al inhouden om niet al allerlei speeltjes, krabpalen te kopen
Ik lees iets over krolsheid? Breken ze dan de hele tent af? Ik heb niet heel duur meubilair maar als ze mijn meubels heel willen laten zou dat fijn zijn Kun je katten makkelijk iets af leren?
Ik zie al heel veel lieve foto's voorbij komen! Heerlijk! En wat een knapperds (en een naakte ) zitten er tussen!
Gwen
Geplaatst: 28-01-13 16:34
Heb zelf boerderijkatten gehad op een flat, dat ging super! Maar dat waren wel oudere dames. Abeltje heb ik van kitten-af-aan, een vondeling waarvan we niet weten of hij eerder buiten geweest was, maar het was algauw duidelijk dat hij wel naar buiten moest kunnen. Hij brak de boel totaal af toen hij nog te klein was om zonder toezicht buiten te spelen. Niet dat hij nu nooit meer iets sloopt, hoor , maar het is te overzien .
Mijn zus heeft twee binnenkaters, die nooit buiten geweest zijn, behalve op het balkon, dat gaat ook goed.
Voor de boerderijkatten had ik twee zusjes op een flat, maar één zusje wilde niks liever dan buiten op onderzoek uit. Ik had de buitendeur altijd op een kier staan met zo'n schuifhaak, en op een dag kwam ik thuis en zag maar één zusje . Bleek dat de ander de deur verder open gekregen had en via de ronde leuning naar het balkon van de buren was gegaan. Daar ging het kennelijk mis, en ik vond haar daar totaal verkrampt op de leuning op 9-hoog, met zúlke ogen, nét buiten mijn bereik . De buren waren niet thuis, maar gelukkig had een kennis veel langere armen, en die kreeg haar veilig terug. Jemig, dat was schrikken... Poesje is later naar mijn moeder verhuisd, waar ze elke dag heerlijk in de tuin muizen ving en in het zonnetje lag te slapen.
SAKKIA
Geplaatst: 28-01-13 16:35
Welkom PL, wij hebben een echte buitenkat en een nu gedwongen binnenkat De buitenkat is ook gewoon heel erg op zichzelf en komt vooral binnen omdat het buiten te koud is of om te eten. Ze zit nu ook buiten achter huis te soezen in het zonnetje. WIl ook van andere katten niks weten. Dan hebben we nog Jack, die ging ook wel naar buiten, maar sinds hij twee weken geleden zijn poot brak zit hij dus binnen en ik zit er sterk aan te denken dit zou te houden........ Hij vraagt er niet om dat hij naar buiten wil en is niet echt voor het geluk gemaakt en 1 poot breken isi voorlopig wel even voldoende Hij is juist heel erg op mensen gericht en vindt iedereen leuk en lief (maar mij natuurlijk de liefste ) Omdat hij veel binnen leeft heb ik er wel voor gezorgd dat hij alles heeft, dus hier staat een goede krabpaal, zo'n ritseltunnel, voer moet hij halen uit de voertoren of voerbal. Maar goed ik ben nu een dagje ziek thuis en het enige wat hij de hele dag doet is op de vensterbank chillend naar buiten kijken en verder vooral heel weinig
Agosh Binky, hij zal wel even wat moeilijk lopen dan...
Welkom PL!
Doezel, heb je een krabpaal of mat voor ze? Scheelt vaak als ze weten waar ze wél mogen krabben.
Muzefee
Geplaatst: 28-01-13 16:45
Heb net snel even wat foto's gemaakt, wilde 'm niet te veel lastig vallen met de flitser, arme ding, hihi! We hadden 'm uit de reisbak gehaald, dus toen ging hij wel wat aan de wandel. Tevens zijn onderkomen voor 's nachts klaar gemaakt, waar hij nu nog niet zo graag in wilde. Wel een echt karaktertje al, heel anders dan andere huiskatten.
Nog een beetje schichtig...
Snoetje!
PercyLeen
Geplaatst: 28-01-13 16:51
Fijn om te lezen dat ze toch ook goed binnen kunnen zijn. Mocht ik het nou niet treffen en de poeze dames niet gelukkig zijn dan heb ik sowieso twee plekken waar ze terecht kunnen als boerderijkat. Maargoed daar gaan we natuurlijk niet vanuit!
Ik hoop stiekem op twee knuffeldames Maar eerst maar eens wachten op een nestje
Wat een knapperd Muzefee!
WillemYntJee
Geplaatst: 28-01-13 16:51
Wauw muzefee wat een knapperd!! Die van ons komen momenteel alleen in onze afgezette tuin als wij ze naar buiten laten. Misschien als we over een tijdje een koophuis in een rustige buurt hebben dat we dan een kattenluikje nemen.
doezel2
Geplaatst: 28-01-13 16:52
Muzefee schreef:
Haha Joolien, wanneer is de bruiloft?
Agosh Binky, hij zal wel even wat moeilijk lopen dan...
Welkom PL!
Doezel, heb je een krabpaal of mat voor ze? Scheelt vaak als ze weten waar ze wél mogen krabben.
Wow wat een mooierd Muzefee Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst.......
Hebben jullie katten dat ook? Die kleine van mijn kletst de hele dag. Nu is de andere kat binnen en daar wil hij eigenlijk graag heen (mag niet omdat hij daar te veel kan springen en dat mag niet met die poot) dus nu pppprrrttttt en miauwt ie alles bij elkaar. Ze hebben ruzie onder de deur door Of Beau heeft ruzie en Jack vindt het vooral leuk dat ze er weer is
JunkDeLuxe
Geplaatst: 28-01-13 17:03
Hier de mijne dan ook maar een keer:
Simba en Nala (origineel, I know )
PercyLeen
Geplaatst: 28-01-13 17:03
Mar_Nimbus schreef:
mijn kleine monster groeit ook als kool en wordt met de dag leuker
En daar is hij dan weer,nog dronken van de narcose en met pupillen waar je u tegen zegt,maar hij is weer thuis.En speciaal voor jullie showd hij zijn wonden : En zielig dat hij is,net een echte man
Ik hoorde via via dat iemand een kat had die ingeslapen zou worden, omdat haar katten thuis na jaren niet meer met elkaar kunnen opschieten. Dus ik ga hem volgende week ophalen zodat deze lieve poes nog heel wat fijne jaren bij mij kan blijven.
ja zeker, ik kan ook niet wachten, helaas is het niet naast de deur anders was ik er al geweest haha
MamaMiesje
Geplaatst: 28-01-13 17:47
Prachtig dier Muzefee! Heerlijk van die grote oren
Simba en Nala...ja...naast Mickey *schuldig* zijn dat wel een van de meest voorkomende poezennamen
Hier moet arme Chico wat doorstaan hoor: Vanmorgen dus Maliki die er nu vrij bij rond loopt en nu is er ook nog een vriendje te spelen van onze zoon èn ik heb -hoe vals van mij, het dak van z'n reiskooitje er afgehaald