Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NoName126 schreef:Voor een husky is -10 denk ik best te doen, maar voor een kortharige hond (zonder ondervacht) of een spaniel lijkt me dat niet te doen.
Sonja_vR schreef:tip voor de minder consequente wederhelften, stuur ze uit trainen/op cursus
heeft hier ook wonderen gedaan
Dani schreef:Hoe lang denk je te kunnen wandelen per dag? Willen jullie een sport of cursus met de hond gaan doen? En wat zijn verdere eisen? Waaks, vachtverzorging, omgang met andere honden, makkelijk loslopen, baasgericht? Is er voldoende tijd om een pup op te voeden, kan er een aantal weken continu iemand thuis zijn, of zoeken jullie een herplaatser?
Puchje schreef:Hallo allemaal,
nog super bedankt voor jullie hulp hier.
Ik wil jullie laten weten dat we bij een fantastische fokker zijn terechtgekomen van Duitse Herders.
Gisteren is het nest geboren, we gaan over 2 weekjes een leuk reutje uitzoeken
We zijn zó blij!!!
Lisitano schreef:NoName126 schreef:Voor een husky is -10 denk ik best te doen, maar voor een kortharige hond (zonder ondervacht) of een spaniel lijkt me dat niet te doen.
Voor een Husky best te doen? Man, met die ondervacht kun je zijn huid niet eens meer zien, niet eens voelen. Hij lijkt 10 kg zwaarder
Husky's groeven zich in sneeuw om te gaan slapen in Siberische temperaturen. Die kunnen -30 geloof ik nog aan.
Neej schreef:Ik ben het eens met mijn voorganger voor wat betreft het wachten met een tweede hond. Maar: Dat is je vraag niet, je wilt weten welk hondenras bij jullie pastDus het lijkt me handig als we dáár ook een beetje aandacht aan schenken
Alleen de eis "middenmaatje, (half)langharig" is natuurlijk ontzettend breed. Geef eens wat meer dingen, wat vinden jullie leuk, waar vallen jullie op qua rassen, en misschien wel het allerbelangrijkst: Wat hebben jullie de hond te bieden?
Neej schreef:Ik ben het eens met mijn voorganger voor wat betreft het wachten met een tweede hond. Maar: Dat is je vraag niet, je wilt weten welk hondenras bij jullie pastDus het lijkt me handig als we dáár ook een beetje aandacht aan schenken
Alleen de eis "middenmaatje, (half)langharig" is natuurlijk ontzettend breed. Geef eens wat meer dingen, wat vinden jullie leuk, waar vallen jullie op qua rassen, en misschien wel het allerbelangrijkst: Wat hebben jullie de hond te bieden?