[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoName126

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:51

Voor een husky is -10 denk ik best te doen, maar voor een kortharige hond (zonder ondervacht) of een spaniel lijkt me dat niet te doen.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:46

Ook hier ben ik benieuwd naar jullie mening:
Mijn situatie:
Mijn vriend en ik werken beide onregelmatig. Dit betekent dat we altijd andere tijden thuis zijn. We lopen niet gelijk met ons rooster dus als hij vrij is ben ik dat niet en anders om en vaak geldt dit ook voor late en vroege diensten.
Voor de dagen dat we wel zelfde diensten werken of een grote overbruggingstijd is kan mijn moeder de hond uitlaten en met lange tijd mag die dan bij mijn ouders de dag doorbrengen.
We wonen in een appartement met best veel ruimte. 3 slaapkamers, grote hal en woonkamer.

We willen een kleine of middelmaat hond. Wandelen hebben we tijd voor en maken we tijd voor maar dit is dus niet altijd met regelmatig. Daarom een niet al te actieve hond.

Ik heb zelf veel ervaring met honden en ben dan ook consequent, mijn vriend heeft daar nog al moeite mee. (gaan we uiteraard afspraken over maken)

Wat raden jullie aan?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:23

tip voor de minder consequente wederhelften, stuur ze uit trainen/op cursus :D
heeft hier ook wonderen gedaan :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:31

Hoe lang denk je te kunnen wandelen per dag? Willen jullie een sport of cursus met de hond gaan doen? En wat zijn verdere eisen? Waaks, vachtverzorging, omgang met andere honden, makkelijk loslopen, baasgericht? Is er voldoende tijd om een pup op te voeden, kan er een aantal weken continu iemand thuis zijn, of zoeken jullie een herplaatser?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:35

NoName126 schreef:
Voor een husky is -10 denk ik best te doen, maar voor een kortharige hond (zonder ondervacht) of een spaniel lijkt me dat niet te doen.

Voor een Husky best te doen? Man, met die ondervacht kun je zijn huid niet eens meer zien, niet eens voelen. Hij lijkt 10 kg zwaarder :))
Husky's groeven zich in sneeuw om te gaan slapen in Siberische temperaturen. Die kunnen -30 geloof ik nog aan.
Ik heb contact gehad met iemand die Shiloh herders fokt, die wil graag meer exemplaren in Frankrijk. Als ik weer in NL ben ga ik eens mee met een wandeling :) Verder zijn nog steeds de Husky, een Beauceron en de Hollandse Herder op onze lijst.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:44

Sonja_vR schreef:
tip voor de minder consequente wederhelften, stuur ze uit trainen/op cursus :D
heeft hier ook wonderen gedaan :j

Ja hebben we indd ook afgesproken :D

Dani schreef:
Hoe lang denk je te kunnen wandelen per dag? Willen jullie een sport of cursus met de hond gaan doen? En wat zijn verdere eisen? Waaks, vachtverzorging, omgang met andere honden, makkelijk loslopen, baasgericht? Is er voldoende tijd om een pup op te voeden, kan er een aantal weken continu iemand thuis zijn, of zoeken jullie een herplaatser?

Sorry vergeet het een en ander te vermelden merk ik ;)
Waaks is geen vereisde maar mag wel, vind het niet erg als er regelmatig geborsteld moet worden maar liever niet naar de trimmer.
Cursus gaat mijn vriend dan doen met de hond.
Makkelijk loslaten lopen, en sociaal is wel vereisd. Kindvriendelijk ook :D

Voor opvoeden van de pup is genoeg tijd, we kunnen met het werk de diensten regelen en ook mijn moeder springt dan bij bij lastige momenten. Ook nemen we dan beide aantal vrije dagen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:57

Gezien het appartement denk ik vooral aan de gezelschapshonden. Maar dat is zo uitgebreid, dan zou je eens moeten kijken welk karakter en uiterlijk je zoekt. Een chihuahua is anders dan een maltezer en anders dan een poedel en weer anders dan een shih tzu en weer anders dan een bulldogje.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:08

Dat appartement zou voor mij echt geen reden zijn om enkel te kijken naar gezelschapshonden hoor, tis maar net wat je met een hond doet :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:18

Ik ben vooral op zoek naar een maatje, vriendelijk en lief vooral voor kinderen. Chihuahua is niet zo mijn ding.
Ben vooral op zoek naar een hondje die niet kleinzerig zijn, klein maar dapper zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:46

spaanse waterhond?
van origine worden ze voor van alles en nog wat ingezet, de honden die ik ken van het ras zijn honden die graag mee gaan wandelen, heel sociaal en vriendelijk zijn , zich makkelijk aanpassen en snel leren.
verder zijn het over het algemeen kwa karakter ook geen moeilijke honden
ik vind ze erg leuk in ieder geval en de vacht heeft, als je ze gewoon lekker kort houd, niet idioot veel onderhoud nodig

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:38

Hallo allemaal,

nog super bedankt voor jullie hulp hier.
Ik wil jullie laten weten dat we bij een fantastische fokker zijn terechtgekomen van Duitse Herders.
Gisteren is het nest geboren, we gaan over 2 weekjes een leuk reutje uitzoeken :)
We zijn zó blij!!!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:45

Puchje schreef:
Hallo allemaal,

nog super bedankt voor jullie hulp hier.
Ik wil jullie laten weten dat we bij een fantastische fokker zijn terechtgekomen van Duitse Herders.
Gisteren is het nest geboren, we gaan over 2 weekjes een leuk reutje uitzoeken :)
We zijn zó blij!!!

Wat leuk dat je een pup kan gaan kiezen! :D Mag ik vragen wie de fokker is?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:11

Lisitano schreef:
NoName126 schreef:

Voor een Husky best te doen? Man, met die ondervacht kun je zijn huid niet eens meer zien, niet eens voelen. Hij lijkt 10 kg zwaarder :))
Husky's groeven zich in sneeuw om te gaan slapen in Siberische temperaturen. Die kunnen -30 geloof ik nog aan.

Haha sneeuw isoleert, als ze zich daarin graven wordt het nooit kouder dan 0 graden. ;)
Maar ben met je eens dat een husky wel wat extremere temperaturen aan kan, helaas (in jouw geval dan) geld dat niet voor de meeste anderen rassen.

blondedesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:26

Heej Iedereen,

Ik heb een pup ( Zwitsere witte herder ) En zoek een middelmaatje pup voor haar. Dat het een pup word is zeker. We hebben er de tijd voor.. Ik woon samen met mijn vriend.. Haast erbij is er zeker niet. De reden dat we een middelmaatje zoeken is omdat we dit een leuk maatje lijken naast een grote herder. We zoeken een wat (half)langharig hondje.

Maarja nu weten we nog niet welk ras.. daarom deze oproep..

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:31

Daar ben je weer, hele andere post.
Geef ook hier weer mijn tip, wacht nog met een pup, ook al is het een jaar. Ik raad je aan om een jongere hond bij een asiel of fokker te kopen.. Is beter voor de pup zijn ontwikkeling, vaak kijkt de pup naar de oudere hond.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:33

Ik ben het eens met mijn voorganger voor wat betreft het wachten met een tweede hond. Maar: Dat is je vraag niet, je wilt weten welk hondenras bij jullie past :) Dus het lijkt me handig als we dáár ook een beetje aandacht aan schenken ;)

Alleen de eis "middenmaatje, (half)langharig" is natuurlijk ontzettend breed. Geef eens wat meer dingen, wat vinden jullie leuk, waar vallen jullie op qua rassen, en misschien wel het allerbelangrijkst: Wat hebben jullie de hond te bieden?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:35

Neej schreef:
Ik ben het eens met mijn voorganger voor wat betreft het wachten met een tweede hond. Maar: Dat is je vraag niet, je wilt weten welk hondenras bij jullie past :) Dus het lijkt me handig als we dáár ook een beetje aandacht aan schenken ;)

Alleen de eis "middenmaatje, (half)langharig" is natuurlijk ontzettend breed. Geef eens wat meer dingen, wat vinden jullie leuk, waar vallen jullie op qua rassen, en misschien wel het allerbelangrijkst: Wat hebben jullie de hond te bieden?

Daar was in in je eerder post ook al erg benieuwd naar, geen reactie op kunnen krijgen ivm het sluiten.

blondedesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:36

Neej schreef:

We bieden de hond alles wat haar hartje begeert.. Wat voor rassen we op vallen .. Euhm Akita.. beetje onschuldig maar ook ondeugend kijkende type's. Eerlijk natuurlijk ook mooi voor het oog.

En verder eentje die later een sportieve houding heeft.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:37

Alles wat haar hartje begeert? Het is en blijft een hond, wat kan jij haar bieden?

blondedesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:38

nou liefde en aandacht, goede opvoeding... Eten wat ze nodig heeft.. Dus kosten daarvan mogen hoger zijn.. maar ook als er wat aan de hand is.. Dat i met haar naar de DA kan gaan.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:39

Omgeving? Genoeg beweging? enz...
Een Akita is geen hond die van heel veel spelen houdt, het is een werker, jachthond..
Daar zal je, je heel goed in moeten gaan verdiepen wat er goed bij een herder zou kunnen passen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:40

Ja, maar dat spreekt voor zich natuurlijk, dat je goed voor de hond zorgt ;)

Wat ik bedoelde met mijn vraag was meer in de trant van beweging, trainingen, sporten, dat soort dingen :)

blondedesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:43

Beweging, nou minimaal 4 keer per dag eruit, veel wandelen ik wandel gem per keer 30 minuten.. wanneer ze zindelijk zijn zal dit langer worden.. we gaan met ze op cursus.. en als de pup het kan behendigheid en speurwerk doen..

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:46

Dat is een goed schema, neem aan dat je dat nu met je herder pup ook al doet.. Hebben ze binnen ook de ruimte?

blondedesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:46

ja, dit hebben ze en volgend jaar gaan we nog groter wonen!!