Het dier wordt dus nog steeds op vechten gefokt.

Hier is meer te lezen over dat programma en nog diverse links daarbij: http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/p ... 962563.stm
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Ik heb het zelf ook niet gezien (kan jammergenoeg geen bbc ontvangen) maar hoorde het van een andere bokker. Blijkt dus dat hondengevechten in Europa op vrij grote schaal nog voorkomen.
Het dier wordt dus nog steeds op vechten gefokt.
Needje schreef:Schijnbaar zijn er nog steeds heeeel veel mensen die er een kick uit halen om beesten afgeslacht te zien worden.
Voor zover ik weet is stierenvechten nog steeds bezig in Spanje en Portugal. Echter worden ze in Portugal geloof ik niet meer gedood. In Spanje gaat de stier nooit levend de arena uit.
Needje schreef:Lijkt me ook niet echt heel verstandig.
Maar goed, ik denk dat alle gevechten tussen dieren, van welk soort dan ook, afgeschaft moeten worden! Ik kijk nog liever naar een free fight. Laat die mensen elkaar maar afmaken, ipv onschuldige beesten zo ophitsen en afmatten.
Needje schreef:Wat me doet denken aan een voorval met een hond die een kind gebeten had en afgemaakt werd meteen. En later zagen ze dat er meerder nietjes in het dier zaten........
Needje schreef:Was je erbij?
Needje schreef:Wat een geheugen!
Of t waar is weet ik niet. Maar ik denk dat iig veel bijtincidenten wel degelijk door langdurig spelen van kids kan komen. Ze vinden een hoop goed, maar ook zij hebben een grens.
Slimmerik, ik zeg alleen dat dat me weer aan dat verhaal deed denken.
Needje schreef:Wat een geheugen!
Of t waar is weet ik niet. Maar ik denk dat iig veel bijtincidenten wel degelijk door langdurig spelen van kids kan komen. Ze vinden een hoop goed, maar ook zij hebben een grens.
slimmerik schreef:Needje schreef:Wat een geheugen!
Maar dan nog is het gedrag van de kinderen (in dit geval het valsmaken) de verantwoording van de ouders. En dan vind ik het jarenlang geen honden mogen houden een gepaste straf.
De volgende stap zou kunnen zijn: een opvoedcursus voor kinderen erbij.
slimmerik schreef:Ik krijg net bericht van iemand uit de Tweede Kamer dat er een motie aan zit te komen om de RAD te evaluëren en baasjes van agressieve honden een verbod op het houden van honden op te leggen.
http://www.henkjanormel.nl/standpunt.php?id=239