Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 10:12

Ik heb het zelf ook niet gezien (kan jammergenoeg geen bbc ontvangen) maar hoorde het van een andere bokker. Blijkt dus dat hondengevechten in Europa op vrij grote schaal nog voorkomen.

Het dier wordt dus nog steeds op vechten gefokt. Boos!

Hier is meer te lezen over dat programma en nog diverse links daarbij: http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/p ... 962563.stm

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:45

Het bulldogtype is ontstaan uit de molossers, dit waren dogachtige honden.
Deze dienden al voor het begin van de jaartelling als krijgshonden en bewaakten tevens de legerkampementen.
Ze werden op het slagveld gebruikt om naar de kelen van de paarden te springen.

Toen de honden door veranderde krijgstechnieken op het slagveld overbodig werden, moesten ze in de arena met beren, stieren en wolven vechten, ter vermaak van de edelen.
Ook de kelten hadden een soortgelijke hond gefokt, de Mastiff!

In G-B werden de stierengevchten steeds populairder, bij deze gevechten werd een hond tegen een stier ingezet.
Rond 1830 wonnen de hondengevechten in Engeland aan populariteit. De bestaande vechthonden, met hun korte snuit en ondervoorbeet waren door hun bouw uiterst geschikt om de stier bij de neus te grijpen en niet meer los te laten.
Deze vechttechniek was in de hondengevechten niet zo gewild (niet spectaculair genoeg)

De winnende hond bij een hondengevecht, was niet de sterkste, maar de hond die weigerde op te geven. Ook nu zijn de meest gewaardeerde eigenschappen van de Staffordshire bull terriër zijn onverschrokken moed en vasthoudendheid.
Later in de 19de eeuw werden alle dierengevechten verboden. De SBT heeft daardoor een eeuw als huishond moeten overleven. De fok richtte zich op het behouden van de rasspecifieke eigenschappe, waarbij h et ras socialer werd gemaakt zodat hij beter aangepast werd aan de eisen van huishond.

Eventjes de geschiedenis van de Staff uitgelegd. Hieruit blijkt dat deze beesten als monsters werden aanschouwen en bedoeld waren als gevechtsobject.
Maar wat vele mensen vergeten is dat de Shar-Pei, maar ook de mastiff gevechtshonden waren. Die zijn nu ook gewone huishonden. Het enige verschil er tussen is dat de Staffords nog steeds niet zo aanschouwt worden.
Denk dat dit stukje tekst voor vele mensen een opklaring zullen zijn.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:20

slimmerik schreef:
Ik heb het zelf ook niet gezien (kan jammergenoeg geen bbc ontvangen) maar hoorde het van een andere bokker. Blijkt dus dat hondengevechten in Europa op vrij grote schaal nog voorkomen.

Het dier wordt dus nog steeds op vechten gefokt. Boos!

Tuurlijk komen hondengevechten hier voor ze zijn alleen moeilijk te bewijzen.
er ging toen een tijd geleden op tv ook geruchten dat er honden gevechten waren, maar zolang je geen concrete bewijzen hebt kan je niks.
alle mensen die dieren fokken voor gevechten zoals hanen , stieren honden mogen van mij aan de hoogste boom opgeknoopt worden. ik kan me niet voostellen dat mensen daar naar kunnen kijken , dan heb je geen gevoel in je donder

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:40

Denk ik ook, ik zou gewoon misselijk worden, maar ja ik vind stiergevecht gewoon al voor mensen met geen hart, en kijk hoeveel publiek daar soms zit

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:44

en dat zit bij de EU , dat zou niet mogelijk mogen zijn

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:28

Stierenvechten is toch ook verboden? Er was toch ook een tijdje een hesia omheen? Weet iemand nog hoe dat zat?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:30

Schijnbaar zijn er nog steeds heeeel veel mensen die er een kick uit halen om beesten afgeslacht te zien worden.
Misselijk

Voor zover ik weet is stierenvechten nog steeds bezig in Spanje en Portugal. Echter worden ze in Portugal geloof ik niet meer gedood. In Spanje gaat de stier nooit levend de arena uit.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:34

Het grootste probleem bij stierengevechten in Spanje en Portugal is dat het ingeburgerd is, het hoort bij hun cultuur en is een héél toeristische attractie.

Maar ook in Frankrijk zijn er nog "stierengevechten", enkel wordt de stier niet gedood maar opgejaagd.
Vrienden van mij hebben het gezien in Eygiéres

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:37

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:39

Needje schreef:
Schijnbaar zijn er nog steeds heeeel veel mensen die er een kick uit halen om beesten afgeslacht te zien worden.
Misselijk

Voor zover ik weet is stierenvechten nog steeds bezig in Spanje en Portugal. Echter worden ze in Portugal geloof ik niet meer gedood. In Spanje gaat de stier nooit levend de arena uit.

Ja, snap dat ook niet.

Heb wel eens een reportage gezien van amerika zeer schokkend, en dan op het einde deed een jonge rehabilitatie. Was wel erg lief wat hij deed, maar goed hij ging even tusse twee vechtende vechthonden staan om ze uit één te halen Haha!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:53

Lijkt me ook niet echt heel verstandig. Nagelbijten / Gniffelen
Maar goed, ik denk dat alle gevechten tussen dieren, van welk soort dan ook, afgeschaft moeten worden! Ik kijk nog liever naar een free fight. Laat die mensen elkaar maar afmaken, ipv onschuldige beesten zo ophitsen en afmatten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:54

Ik krijg net bericht van iemand uit de Tweede Kamer dat er een motie aan zit te komen om de RAD te evaluëren en baasjes van agressieve honden een verbod op het houden van honden op te leggen.

http://www.henkjanormel.nl/standpunt.php?id=239

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:54

Needje schreef:
Lijkt me ook niet echt heel verstandig. Nagelbijten / Gniffelen
Maar goed, ik denk dat alle gevechten tussen dieren, van welk soort dan ook, afgeschaft moeten worden! Ik kijk nog liever naar een free fight. Laat die mensen elkaar maar afmaken, ipv onschuldige beesten zo ophitsen en afmatten.

Hahaha inderdaad, maar het lukte en hij had ze onder controle, hmmm zal even dat filmpje zoeken, was wel mooi. Die beelden dan toch

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:02

Vind t op zich wel goed. Maar ook "gevaarlijk". Want de brave sul die na 50x aan z'n oren getrokken te zijn door een kind een keer hapt valt daar ook onder dan. Want in heel veel gevallen is de voorgeschiedenis van een incident onbekend.

Wat me doet denken aan een voorval met een hond die een kind gebeten had en afgemaakt werd meteen. En later zagen ze dat er meerder nietjes in het dier zaten........

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:03

Needje schreef:
Wat me doet denken aan een voorval met een hond die een kind gebeten had en afgemaakt werd meteen. En later zagen ze dat er meerder nietjes in het dier zaten........

En dát is dus nooit gebeurd maar een van de vele broodje aap verhalen ROFL ROFL

Wel een heel hardnekkig verhaal trouwens.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:06

Was je erbij?
Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:09

niet agressief geboren vind ik toch ongepast hoor en verkeerd Lachen

Needje het heeft al drie keer in de krant gestaan, toen ik 13 jaar was geloofde ik het ook want doen kwam het ook in het licht, toen ik 17 jaar was weer op school gehoord Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:10

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:12

Wat een geheugen! Bloos!
Of t waar is weet ik niet. Maar ik denk dat iig veel bijtincidenten wel degelijk door langdurig spelen van kids kan komen. Ze vinden een hoop goed, maar ook zij hebben een grens.

Slimmerik, ik zeg alleen dat dat me weer aan dat verhaal deed denken. Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:15

Needje schreef:
Wat een geheugen! Bloos!
Of t waar is weet ik niet. Maar ik denk dat iig veel bijtincidenten wel degelijk door langdurig spelen van kids kan komen. Ze vinden een hoop goed, maar ook zij hebben een grens.

Maar dan nog is het gedrag van de kinderen (in dit geval het valsmaken) de verantwoording van de ouders. En dan vind ik het jarenlang geen honden mogen houden een gepaste straf.

De volgende stap zou kunnen zijn: een opvoedcursus voor kinderen erbij.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:16

Needje schreef:
Wat een geheugen! Bloos!

hahah dank je, dit verhaal is gewoon geschiedenis

Er is ook een docmumentaire google videos of the chain, maar dat is niet degene die ik zoek

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:18

Ook over de geschiedenis van de pit bull, met stubby enzo die hond met gasmasker Tong uitsteken
Wel interessant, maar zitten ook schokende stukken in

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:09

slimmerik schreef:
Needje schreef:
Wat een geheugen! Bloos!

Maar dan nog is het gedrag van de kinderen (in dit geval het valsmaken) de verantwoording van de ouders. En dan vind ik het jarenlang geen honden mogen houden een gepaste straf.

De volgende stap zou kunnen zijn: een opvoedcursus voor kinderen erbij.

Helemaal mee eens Ja

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:16

Waarom kunnen pit bulls dan niet lief zijn? Verdrietig

Het ligt toch zeker aan de opvoeding niet aan het hele ras..

Mijn zus heeft ook 2 engelse staffordsspringen altijd vrolijk tegen iedereen op en zijn super ek op aandacht.. Kunnen pit bulls dat dan niet doen Slapen

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 00:12

slimmerik schreef:
Ik krijg net bericht van iemand uit de Tweede Kamer dat er een motie aan zit te komen om de RAD te evaluëren en baasjes van agressieve honden een verbod op het houden van honden op te leggen.

http://www.henkjanormel.nl/standpunt.php?id=239

Eindelijk heb je eens een bericht waar ik vrolijk van word Go jij! Go jij! OK dan!