Show je aquarium!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:43

Is Jan trouwens geen vrouw? :+
Gezien bij de mannen echt een gewei erop zit die niet te missen is?

Algje lijkt op onze Gompie van vroeger, ook zo groot, alleen helaas een kleine bak(later ook terug kunnen brengen en daar in de winkel had hij gelukkig al een grote bak) Maar hij maakte soms echt een bende van de bak xD maar was wel echt leuk!

De pleco groeit volgens mij redelijk rap, vooral in het begin, maar tot dat hij echt 20/25 cm is, denk ik dat je wel een paar jaar verder bent?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:45

Ik denk niet binnen een paar maanden, maar als ik jou was zal ik hem nu nog terug brengen en het verhaal uitleggen, voordat je dadelijk een eigenlijk te kleine bak hebt voor die vis..

Jans is een man hahaha, alleen is zijn gewei af aan t nemen, het was eerst echt mega, maar ik denk dat ie de meeste algjes heeft gegeten.. :(

Ik ben trouwens van plan een koppel
L-047 te kopen ofja meer hopen dat ze babys maken hahaha, als Jans er niet meer is dan..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:49

Phoe.. ik weet niet hoe lang ik em al heb, maar zeker een jaar of 8.. en toen we hem kregen was hij rond de 5-6 cm..
Dus rustig aan.. voor nu past het wel, maar hou er rekening mee dat je hem straks wellicht moet gaan verhuizen naar een grotere bak.. :o

_Eviee

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:51

Oké, goed om te weten dat het niet heel veel haast heeft. Ik weet wel iemand die veel vissen heeft die heb waarschijnlijk wel over zou willen nemen als die voor hier te groot word. Dus ik denk dat die hier nog wel even mag blijven :) bedankt voor jullie hulp in ieder geval!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:52

Ohh dan zou ik hem idd ook houden! Ik dacht al als je geen grotere bak wil of hem wegdoen zou ik heb terug brengen maar als ie echt te groot word en je kunt hem zo kwijt is het geen probleem :D

En anders kan ie over een jaar of 2 bij mij terecht hahaha! Wij gaan een 3,20 bak maken ik de kamer!!

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:54

Ik hoop over een paar jaar ook een grotere bak te hebben <3 dus dan kan die hier blijven. Maar ik zal je in gedachten houden voor als die weg moet en ik hem niet kwijt raak :j

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:53

De pleco die jij hebt Word circa 40 cm minimale bak is 150cm :-) ze verkopen ze vaak klein zonder te melden hoe of wat helaas...je ziet ze veel op hoeken staan en marktplaats al rond de 25 cm die te groot zijn voor hun bak etc.

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:58

Mij is inderdaad verteld dat hij 10/12cm zou worden en dus prima in mijn bak kan. Jammer dat dit niet waar blijkt te zijn.

Maar ik hoop over een paar jaartjes een grotere bak te hebben en dan kan die meeverhuizen, en anders ga ik een nieuw huisje voor hem zoeken :j

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:02

Het gebeurd veel hoor. Zo zou mijn Thomas klein blijven al wist ik wel anders en heb 2 meter ruimte voor hem dus kan prima,maar is veel dat de fout vanuit de verkopers gemaakt Word.

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:07

Ja ik heb ondertussen ook gelezen dat dit heel vaak gebeurt, ik ging er altijd vanuit dat mensen die vissen verkopen er ook echt verstand van hadden. Volgende keer dus nog meer er vantevoren over uitzoeken.

Maar ik ben allang blij dat jullie me hebben kunnen vertellen wat het echt is :D dus bedankt voor de hulp !!

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:46

Wat kan ik mijn pleco het beste voeren? Ik heb nu nog best wat alg in m'n aquarium maar moet ik hem daar dan ook iets bij geven?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:20

Die van mij krijgt 1x daags een pleco tablet, en 1x een tablet voor alle bodembewoners.
Soms nog een stukje courgette of rauwe geschilde aardappel..

Een pleco heeft naast algen ook houtvezels nodig.
Dit kan bv door een stuk kienhout (hoewel hij hier ook vaak aan het mopani-hout zit) of speciale pleco tabletten.. in rauwe aardappel zit het ook.. ;)
Laatst bijgewerkt door Casarell op 01-11-15 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:30

Ik heb corydoras en die krijgen een keer in de twee dagen een tablet voor bodembewoners. Ik zal ook nog wel gaan kijken voor pleco tabletten, al zal mijne nog geen hele per dag eten aangezien hij nog zo klein is :D

Ik heb een groot stuk kienhout in m'n aquarium :j hier heb ik hem ook al op zien zitten inderdaad.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:44

Ik week voor de mijne gewoon wat droog visvoer, die vlokje, nat maken zodat ze flink zinken en dan eet ie t gewoon. Meer heeft die eigen nooit gekregen behalve in het begin tubifex..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:03

Komkommer schijnen ze ook lekker te vinden :)

Hier drie van mijn vijf Kuhlii's, chillend in het lampenlicht :D
Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:08

Haha.. gebroederlijk naast elkaar.. :')

Komkommer vind hij inderdaad ook lekker, maar ik vind een komkommer te nat.. :o

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:17

te nat?? in een aquarium?? hihi grappig.

Ik heb voor mijn garnalen en kreeftjes, guppen , snavelbekvis en corry's en kuhli's nano prawn Daarnaast gewone vlokvoer novo bel en novo tab allemaal van JBL. Ook nog gedroogde muggenlarven (korreltjes ) en uit de vriezer van die rode muggenlarven en tubbifix. Verder geplette slakken :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:28

Ja.. te nat.. waardoor het dus te makkelijk in je water terecht komt ;)
Dat natte binnenwerk gaat heel makkelijk door je bak dwarrelen, waar het dus ook kan gaan rotten..
Een courgette en een aardappel hebben dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:33

Mijn garnalen voelen zich te goed voor komkommer, eten ze absoluut niet.. De appelslakken daarentegen vreten de hele binnenkant weg :D
Verder eten ze allemaal (guppen, kuhlii's, garnalen en slakken) hetzelfde. Ontdooide rode muggenlarven, vlokvoer van Sera en Tetra en spirulinakorrels van JBL :) En zo nu en dan een geplette slak :D

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:12

Ik ben nog steeds opzoek naar die glimmende zakjes guppy voer.. Die je vroeger bij kleinere aquarium kreeg. Waren iets groter dan zandkorreltjes en echt perfect voor kweken..

Weet iemand toevallig zoiets?

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:13

Bedoel je granules??

Ik heb regelmatig (mini)granules van tetra-min. Zijn erg kleine 'korreltjes', idd ideaal voor kleinere visjes (en erg geliefd)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:27

Spruitje
die spirulina korrels he.Ik slik zelf spirulina, is van Rohrer
Maar dat zou ik dus zo nu en dan ook in het aqaurium kunnen doen voor de vissen?
Neem aan dat de spirulina die ik heb gewoon hetzelfde is en dus geschikt :j

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:29

FloMax schreef:
Bedoel je granules??

Ik heb regelmatig (mini)granules van tetra-min. Zijn erg kleine 'korreltjes', idd ideaal voor kleinere visjes (en erg geliefd)

Jaa dat zou best kunnen, zien erg wel bijna t zelfde uit!
Zal als ik de vissen ga kopen eens naar dit voer vragen! Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:33

Dat zou ik niet durven zeggen! Ik zie nu in de ingrediëntenlijst ook o.a. schaaldieren, algen (waarvan maar 10% spirulina) en bijproducten van vis.

Maar ik denk als jou pillen 100% spirulina zijn dat je het best zou kunnen proberen :) Als er andere producten in verwerkt zitten zou ik oppassen.

Over voer gesproken, goedkoop voer doordat het in grote verpakkingen verkocht wordt:
http://www.vivani-fishfood.nl/welkom
Ik heb hier schildpaddenvoer gehaald, wordt netjes en snel bezorgd :j En het is stukken goedkoper dan die potjes die je in de dierenwinkel aantreft :oo

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 00:31

hier krijgt mij gibbicebs komkommer,paprika (pitten weg halen) tomaat (pitten eruit) pleco tablets en runderhart