Mijn spanjaard is vanaag 1 jaar geworden. Met dit weer krijgt hij ook hondenijsjes. Ik vul een plastic bekertje met hondenbrokjes/en stukjes rode stokjes en daar doe ik water bij en zet het in de vriezer.
Maxx heeft ook liever regenwater of de drinkbakken van de paarden en Nina drinkt meestal van de drinkfontein van de katten, moeilijk te controleren of ze meer drinken dus.
Die hondenijsjes zijn een goed idee, ga ik ook eens proberen.
Onze honden vinden dit weer echt geweldig, precies alsof ze tot leven komen. Normaal gezien liggen ze hele dagen op de zetel te slapen maar nu gaan ze veel meer naar buiten en hebben vaker hun speelmomentjes
LufPony
Geplaatst: 06-08-13 16:53
mooi om zoveel goede verhalen te lezen zeg!
Wij hadden een Turkse herder geadopteerd/overgenomen. Hij was in Turkije van de straat geplukt toen hij ong. een half jaar oud was. Wij wilden graag een hond een tweede kans geven.. helaas verliep dit niet zo goed .. Hij kon volgens de vorige eigenaar goed met katten, andere honden en kinderen omgaan. De hond ( goody ) was in eerste instantie hartstikke lief.. totdat hij mijn vader beet, hij naar mijn moeder gromde en elke keer voor haar ging staan.. staart in de lucht nekharen omhoog en tanden bloot. Hij liet haar er dan gewoon niet langs.. mijn vriend kon mij niet meer aanraken dan werd hij ook aangevallen. Toen hij op eendezelfde dag mijn neefje bijna aanviel en onze kat had gepakt konden we het niet meer aan.. eigenlijk hadden we bij het eerste voorgeval al meteen aan de bel moeten trekken.. maar de dag erna was hij weer braaf en luisterde hij.. we hebben hem 4 maanden gehad, we hebben zelfs cursus met hem gevold. We mochten niet in de groepsles en de instructrice wist niet was ze met hem aanmoest..
We hebben besloten hem naar Friesland te brengen. Naar een honden opvang die gaan kijken of de hond geschikt is voor een ander baasje. Ze testen de hond daar een week lang op allerlei vlakken, en uiteindelijk krijgt de hond de kleur groen ( goed voor elk gezin ), oranje ( speciaal plekje), of rood ( mag niet geplaatst worden). Wij werden de volgende dag dus de eerste dag van die testweek al teruggebeld dat de hond de kleur donkerrood had gekregen. Hij kon geaaid worden maar wanneer er iets van hem werd gevraagd werd hij dominant en viel direct aan. Hij heeft een kinderpop waarmee ze zijn reactie op kinderen testen helemaal aan flarden gescheurd en drie andere honden proberen aan te vallen. uit het niets. Wij hebben dit gemeld bij de vorige eigenaar ( waar we al niet mee op een lijn zaten ) zij vond het onzin en heeft goody de volgende dag opgehaald. Die avond kregen wij een mail dat zij zouden verhuizen naar het buitenland en dat goody nu met haar twee jonge kinderen op de trampoline lag..
Wij zijn hier erg van geschrokken en wilden niet weer een hond uit het buitenland. Gelukkig zien we hier in de buurt ook mensen waarbij het heel goed gaat met hun "geadopteerde" hond. Ik vind het heel erg dat deze hond zo is geworden doordat hij verwaarloosd is en voor zijn leven heeft moeten vechten.. maar ik ben door deze hond wel bang geworden..
Gelukkig hebben we nu een schat van een hond die samen met de kat en de konijnen in haar mand slaapt en de goedheid zelfe is.
mazzeltje
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!
Onze SpaansecLola heeft echt nog nooooit enige agressie vertoond. Kan begrijpen dat jij wel een beetje angstig grworden bent, maar weet dat de meeste honden dat niet zijn.
Liannevh
Geplaatst: 06-08-13 18:08
.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 21-11-22 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Karmandi
Geplaatst: 06-08-13 18:28
Wat een naar verhaal LufPony. Kan me voorstellen dat je dan bang wordt, en inderdaad is een Turkse herder al geen makkelijk ras. Gelukkig doen de meeste stichtingen dit soort gedragstesten voordat ze een hond ter adoptie aanbieden, daardoor heb ik ook vrijwel nooit van iemand gehoord dat ze een aggressieve hond hadden uit het buitenland. Gelukkig is mijn hond ook absoluut niet aggressief. Die kan je bij wijze van spreken op zijn kop hangen en aan zijn staart trekken zonder dat ie boos wordt. Al kan hij wel mopperen als je hem wakker maakt .
Helaas denk ik dat het voor Trisco binnenkort weer een bezoekje aan de dermatoloog gaat worden... Het gaat niet zo goed met zijn voedselallergie, en nu heeft hij een open wondje tussen zijn voetkussentjes waar hij veel last van heeft. Ik heb het al schoongemaakt, maarja, er blijft toch vuil in komen. Ik vind het heel gek, want zijn dieet is niets veranderd. Iemand tips voor het wondje? Kan ik het beter zo veel mogelijk met rust maken of toch iedere dag even schoonmaken met water/betadine?
Zit er níet zo'n kruipertje, zo'n grasaartje in? Ik ben trimster en die haal ik heel veel uit voetjes. Als je het niet goed kan zien even de DAlaten kijken, kan fikse ontstekingen veroorzaken.
LufPony
Geplaatst: 07-08-13 11:11
Ja dat weten we xXlianneXx maar wij werden zo geïnformeerd dat deze hond de rust zelve was en lief voor alles op de wereld.. en we hebben vroeger een herder gehad wat echt een schat was. ik denk persoonlijk dat niet veel mensen met deze hond verder hadden kunnen gaan.
Je voelt je alleen wel heel slecht als jij voor zo'n hond de laatse kans bent, en vervolgens gaat het zo slecht.. de vrouw waar wij hem vandaan hebben heeft ons nooit tips, iets aardigs etc. gegeven en gezegd nadat we de hond meenamen naar huis.. we hebben behoorlijk wat geld uitgegeven aan goody. hij bleek een gebitsprobleem te hebben en nog wat kleine dingen. dus al met al veel geld kwijt, een rot ervaring en een dier minder..
Helaas zit er flink verschil tussen 'een herder' en een Turkse herder. Dat is een totaal ander type, zelfstandige wakers die regelmatig hond- en zelfs mensagressie kunnen ontwikkelen. Zoals jullie helaas hebben ondervonden. Spijtig verhaal.
Klinkt overigens sowieso als een dubieuze gang van zaken, de hele procedure bedoel ik, en de totaal verkeerde voorlichting. De bekende stichtingen zijn gelukkig een stuk zorgvuldiger en zorgen wel voor goede begeleiding bij problemen.
ja die vrouw had een eigen stichting.. kleinschalig. Haar tante in Turkije vangt honden op en brengt ze naar Nederland. Maar we hebben ook erg veel moeten betalen wat ons ook al tegenviel. Volgens mij rond de 600 euro voor de hond, waar later erg veel dierenarts kosten bij kwamen.
en idd dat 'een herder' en een Turkse herder zo verschillend zijn kwamen we snel achter. Het is achteraf ook dom van onze kant maar het ging allemaal zo snel. Van de een op andere dag hadden we hem al in huis..
Dani
Geplaatst: 07-08-13 21:18
Jeetje, 600 euro?! Wat een oplichters. Ik geloof spontaan niks van dat hele tante-verhaal, denk dat er gewoon iemand achter zit die lekker wil verdienen. De gemiddelde stichting rekent rond de 250 euro, volgens mij. Die 350 euro verschil is heus niet alleen onkosten..
jaa wij geloven er achteraf ook niks van. het was een Turkse familie die woonden in Amesfoort, er liepen een stuk of 7 honden rond en 8 katten gok ik. Maar ze hadden zulke mooie praatjes en wij dachten wat goeds te doen..
We wilden er nog wel achteraan gaan maar mijn moeder was er toch behoorlijk kapot van.. hoe het allemaal gelopen is en verschillende nogal onaardige mailtjes te hebben gehad van de oude eigenaresse van de hond..
Gelukkig gaat het via de 'echte' organisaties doorgaans wel goed!
Margee
Geplaatst: 08-08-13 06:44
Ik denk dat ik er toch werk van zou gaan maken, ze doen het anders gewoon weer. Geld verdienen over de rug van dieren.....
Adoptiekosten zit ook vaak nog een sterilisatie bij en alle entingen en de chip.
Mazzeltje: Nee, geen grasaartje... Ik heb het wondje nu best goed kunnen bekijken en ook even goed schoongemaakt. Ik kijk het denk ik nog een dag of 2 aan en als het dan nog niet weg/verbeterd is, toch maar een bezoekje dierenarts.
Lufpony: Jeetje, het verhaal wordt steeds erger. Wat een rotmensen en wat zullen jullie er een verschrikkelijk gevoel aan over hebben gehouden... Margee: Ik denk niet dat je hier iets mee kan. In principe doen ze niets wat echt strafbaar is toch?
Eigenlijk zouden de regels voor stichtingen best wat strenger mogen, als je ziet hoeveel slechte stichtingen er zijn die verdienen aan het invoeren van aggressieve, zieke en getraumatiseerde honden.