Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

, ben alleen bang dat het hok verkeerd staat

cyclo86 schreef:Ik ben dierenarts dus ik heb echt wel al veel konijnen geent waaronder mijn eigen die voorheen ook altijd met de oude werden geent en daar was ook geen probleem mee. En heb nog nooit een konijn dat geent was dood gehad aan myx terwijl dat hier in belgie echt veel voor komt. De oude enting beschermde idd maar 4 maand dus als jij elke 6 maand ent dan was dat idd niet genoeg... die Voor RHD beschermde toendertijd 6mnd en myx dus 4 maand dus je moest eigenlijk heel veel keer per jaar komen wat dus niemand deed en het hield op 2 x per jaar. wat ik snap maar daar moet je de enting niet te schuld voor geven als het dan neit werkt. De nieuwe enting werkt een heel jaar, er is wel gezegd omdat het met een iets ander type vaccin werkt dan de vorige enting dat als het konijn vroeger al ingeent is met bepaald vaccin (dus niet elk merk tegen myx maar 1 merl zou het moeten opzoeken we krijgen hier praktisch nooit een konijn wat al ingeent is dus ja gebruik die informatie niet dagelijks geloof dat het dermatomyxo was) dat dan mogelijk reactie optreedt met het nieuwe vaccin en dus minder werkt, waardoor je bij zo n konijn best een primo en een boost vaccinatie geeft na een maand (wat ik bij mijne dus gedaan heb), dus beetje zoals bij hond en kat eerste keer 2x vaccineren.
Konijnen vind ik super dieren heb er zelf ook 2 en probeer mijn kennis van ze echt up to date te houden met bijscholingen ed, waar trouwens dit vaccin ook al ter sprake is gekomen en nooit van zoiets gesproken is maar als er dus betrouwbare bronnen zijn van dat t nieuwe vaccin problemen geeft zou ik graag willen weten.... Het enige probleem vind ik aan het vaccin dat dierenartsen vooral in nederland zo te horen veel te veel rekenen voor dit vaccin...
begin nu wel steeds meer te twijfelrn. Al was het totaal niet gepland, keek ik er toch wel erg naar uit. Maar nog drie dagen de kans. Haha hier word,je echt ongeduldig van :p Faniek schreef:cyclo86 schreef:Ik ben dierenarts dus ik heb echt wel al veel konijnen geent waaronder mijn eigen die voorheen ook altijd met de oude werden geent en daar was ook geen probleem mee. En heb nog nooit een konijn dat geent was dood gehad aan myx terwijl dat hier in belgie echt veel voor komt. De oude enting beschermde idd maar 4 maand dus als jij elke 6 maand ent dan was dat idd niet genoeg... die Voor RHD beschermde toendertijd 6mnd en myx dus 4 maand dus je moest eigenlijk heel veel keer per jaar komen wat dus niemand deed en het hield op 2 x per jaar. wat ik snap maar daar moet je de enting niet te schuld voor geven als het dan neit werkt. De nieuwe enting werkt een heel jaar, er is wel gezegd omdat het met een iets ander type vaccin werkt dan de vorige enting dat als het konijn vroeger al ingeent is met bepaald vaccin (dus niet elk merk tegen myx maar 1 merl zou het moeten opzoeken we krijgen hier praktisch nooit een konijn wat al ingeent is dus ja gebruik die informatie niet dagelijks geloof dat het dermatomyxo was) dat dan mogelijk reactie optreedt met het nieuwe vaccin en dus minder werkt, waardoor je bij zo n konijn best een primo en een boost vaccinatie geeft na een maand (wat ik bij mijne dus gedaan heb), dus beetje zoals bij hond en kat eerste keer 2x vaccineren.
Konijnen vind ik super dieren heb er zelf ook 2 en probeer mijn kennis van ze echt up to date te houden met bijscholingen ed, waar trouwens dit vaccin ook al ter sprake is gekomen en nooit van zoiets gesproken is maar als er dus betrouwbare bronnen zijn van dat t nieuwe vaccin problemen geeft zou ik graag willen weten.... Het enige probleem vind ik aan het vaccin dat dierenartsen vooral in nederland zo te horen veel te veel rekenen voor dit vaccin...
Volgens mij lees jij mijn bericht totaal verkeerd of quote je de verkeerde. Want ik zeg bijna hetzelfde als jij dat de oude enting Lyomyovax veel vaker gegeven moet worden.
De oude vaccinatie Lyomyxovac beschermde maar 1 maand tegen myxomatose geen 4 maanden, je kunt dat ook in de bijsluiter lezen.
Daarbij is bij mij zelf nooit een konijn aan myxomatose gestorven, maar wel geplaatste konijnen met deze enting en dat binnen de 6 maanden inderdaad na enting, maar ook binnen 3 maanden na enting dus deze enting had bewezen bescherming voor 1 maand.
http://www.catootjeskonijntjes.nl/Lyomyovax.htm
Dosering en toedieningswijze:
Subcutaan.
Eén dosis van 0,5 ml per konijn, vanaf de leeftijd van 4 weken.
Immuniteitsduur: na enting volgens voorschrift is een immuniteitsduur van 1 maand aangetoond.
Ik denk al met al dat je de verkeerde gequote hebt, want ik ent gewoon met de nieuwe enting zonder problemen.
dat is het voornaamste de andere heb ik enkel nog 1 maal gebruikt voor kweker gezien daarvoor die nieuwe gewoon veel te dure is in verhouding... ze zouden eigenlijk van nieuwe vaccin verpakking moeten maken van 10 dosis in een voor de kwekers die dan uiteraard ook goedkoper is dan deze. Zal me vergist hebben met t dermatomyxo vaccin die 2maand werkt wat natuurlijk ook niet lang is, ik heb toen enkel deze oude vaccins beschikbaar waren mijn konijnen 4x geent in het jaar tegen myxo dus dat was dus zelfs niet genoeg terwijl dat toendertijd advies van faculteit diergeneeskunde was, ik heb die kweker vorig jaar geadviseerd 2x te enten (meer ga je ze toch niet zover krigjen) in het hoogseizoen van de muggen uiteraard maar 1maal gedaan... njah beter dan niets zeker

Dess schreef:Pff dag 30 en nog steeds geen jonkiesbegin nu wel steeds meer te twijfelrn. Al was het totaal niet gepland, keek ik er toch wel erg naar uit. Maar nog drie dagen de kans. Haha hier word,je echt ongeduldig van :p

Faniek schreef:Dess schreef:Pff dag 30 en nog steeds geen jonkiesbegin nu wel steeds meer te twijfelrn. Al was het totaal niet gepland, keek ik er toch wel erg naar uit. Maar nog drie dagen de kans. Haha hier word,je echt ongeduldig van :p
Ik had hier ook een voedster met dag 30 bevallen, had alleen niet direct gezien, want mevrouw had geen nest gemaakt. Alles lag verspreid in het hok, overleden.
Ik was eigenlijk wel heel blij daarmee, want er zijn al zoveel konijntjes
Ik hoop dan ook stiekem dat er niks komt, maar meestal komt het op dag 31.
@ cyclo86
Aah gelukkig begrijpen we elkaar zo beter
Ik heb ook nog geen konijnen gezien met de nieuwe enting die myx kregen. Ik ben ook zeer benieuwd naar bronnen van konijnen die dood gingen na de nobivac enting.
Utopia en Kerst zitten in hun hok en zijn er niet uit te slaan , en Bob die vindt het schitterend. Gelukkig op tijd gecastreerd , nu is het veel kouder dan begin januari! En Dobby en Nynke vanochtend waren door het dolle dat ik er was
, wortel wat witlof en brokjes en natuurlijk vers water (vinden ze dan zo lekker on interesant
)
Dess schreef:Nee ik weet dat er al teveel konijnen zijn, maar aangezien ze klein is en bij het eerste nestje vaak niet veel komen, heb ik wel genoeg plek voor nog 2 a 3 konijntjes. En de vriendin van mijn vader wil er sowieso een voor haar dochtertje, dus dat komt wel goed.
Met gemiddeld 5 tot 10 afstandsvragen per week 

Faniek schreef:Dess schreef:Nee ik weet dat er al teveel konijnen zijn, maar aangezien ze klein is en bij het eerste nestje vaak niet veel komen, heb ik wel genoeg plek voor nog 2 a 3 konijntjes. En de vriendin van mijn vader wil er sowieso een voor haar dochtertje, dus dat komt wel goed.
Daar heb ik er ook nog genoeg voor zittenMet gemiddeld 5 tot 10 afstandsvragen per week
En natuurlijk nooit een konijntje alleen![]()
Ik zou me niet pinnen op het eerste nest zijn er vaak niet veel, dat zegt namelijk helemaal niks
Mijn hoop is altijd ook al is het ongeluk dat er niks komt, voor het dametje ook veel fijner