Ohw, ik zie hier nooit uilen of bevers, maar we zagen wel een grote roofvogel, kon niet goed zien wat voor een, met een prooi in zijn bek overvliegen en Karel en Kaat zijn er ook weer, zo leuk die sterntjes/visdiefjes
Die rivierkreeft Ze schijnen idd erg lekker te zijn. Onze boswachter moedigt altijd iedereen aan om ze vooral op te eten
Karlijn: Ooooh, die tijgermot! Ze hebben toch een hoge aaibaarheidsfactor!
Femke_Tweety! Wauw, die bever! Kwam je hem stomtoevallig tegen of wist je waar ze actief zijn? Dat uilskuiken Ik dacht even dat er nog een exemplaar extra bij zat, maar dat zijn schroefjes
Yavanna: Visdiefjes Die zie je hier helaas een stuk minder!
_Karlijn
Geplaatst: Gisteren, 05:47
Je ziet hem niet (goed) maar je ziet hem wel op de buitenvensterbank van mijn (kliniek)kamertje zojuist. Net toen ik mijn camera geopend had vloog hij al weer weg.
Er zitten hier ook heel veel luidruchtige scholeksters op het dak, die nestelen graag op grind/steentjes dus ik vermoed dat die daar zullen zitten.
Yavanna
Geplaatst: Gisteren, 10:05
DIs dat een Vlaamse Gaai? Jullie zien allemaal zulke mooie dieren en maken zulke mooie foto’s. Een paar jaar terug hebben we wel een ree op de plas gezien. We lagen op een eiland en hoorden opeens een plons. Sprong er een ree het water in. Die dieren kunnen echt goed zwemmen. Het eiland ligt echt een paar 100 meter van de vaste wal af. Dat was echt heel speciaal. Deze vond ik ook wel grappig gisteren. Karel heeft er wel even over gedaan voor hij doorgeslikt was.
_Karlijn
Geplaatst: Gisteren, 12:07
Yavanna schreef:
DIs dat een Vlaamse Gaai?
Jup.
anca
Geplaatst: Gisteren, 20:00
Zet ik net de schapen binnen en loop hun stal weer uit. Is complete zandbodem ( behalve hun stuk natuurlijk dat is een strobed) denk ik hoe komt die haak daar nu ? Was vanmiddag ook al geweest en toen lag die er nog niet.
Is het geen haak maar een dood baby slangetje.
Ik denk dat de oversteek te droog was ? Geen idee. Maar wat jammer
Femke_Tweety
Geplaatst: Gisteren, 20:20
Hazelwormpje, gaaf.
Jammer dat hij dood is. Maar wel heel gave waarneming
Op het industrieterrein waar ik werk kom ik ook veel scholeksters tegen. En vorig jaar zelfs een nest met jongen van de grote bonte specht. Het zit vlakbij een park, daardoor zal die specht wel gekomen zijn, en voor de scholeksters zijn er zat platte daken om te broeden
anca
Geplaatst: Gisteren, 20:28
Ja ik weet wel dat het een hazelworm is. Die spot ik wel vaker maar zo klein nog nooit.
Maar t lijken net slangetjes Heb er even een stekker naast gelegd voor de grootte
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: Gisteren, 20:37
Dat is echt nog een jonkie idd!
Prompter: dat is waar! Ze broeden graag op platte daken. Ze zitten hier ook op het dak van de Lidl.
Scholeksters zijn echt heel grappig. Hier broeden ze op het dak van de snackbar. Gaaf dat je dat hazelwormpje gevonden hebt zeg en wat een kleintje, jammer dat hij niet meer leeft. Hier zie je hazelwormen echt nooit. Af en toe zwemt er een ringslang voorbij, maar altijd te laat voor een foto. Vandaag zijn we een rondje wezen varen en dan zie je echt een enorme vracht aan waterlelies, krijg dan altijd het idee dat ik in de Efteling ben.
Dit is een van de huizen op de plas, ze hebben een boom in het huis verwerkt en alles super natuurlijk gehouden. De boom was overigens al dood, maar ze wilden er geen afscheid van nemen.
Kookaburra
Geplaatst: Gisteren, 20:57
Mega-vis Yavanna!
Bijzondere vondst anca
Hier een ontzettend leuke ochtend gehad. De wekker ging vroeg... Maar dan kon ik wel meekijken op een vogelringstation!
Gaaf Kookaburra, ringen ze daar specifieke vogels, of van alles?
Kan het me voorstellen Cayenne, op een gegeven moment zijn de hopen leliebladeren echt heel hoog, je ziet hier ook heel veel roze lelies en die zijn zo mooi.
We hebben hier zo gelachen, Karel en Kaat zitten altijd op de palen van de fuiknetten die hier mogen staan. En ze weten allemaal dat daar wat te halen is, inclusief meneer Fuut, die zie je altijd naar beneden duiken en met een vis terugkomen. Kaat of Karel heeft dat nu ook door en ze zijn continue aan het vissen. Van de 4 kippekuikentjes is er 1 dood. Dus nu komt waterkippie iedere keer zijn 3 kids laten zien.
Kookaburra
Geplaatst: Gisteren, 21:56
Was heel tof! Ze vangen de vogels met speciale netten, dus het is elk rondje (ze moeten de netten verplicht om de zoveel tijd controleren. Iets met welzijn ), een verrassing óf er wat in zit en wat dit dan kan zijn. Het is net Sinterklaasavond
Wij hadden o.a. de tjiftjaf, grasmus, koolmees, pimpelmees, gekraagde roodstaart, kleine karekiet...
Paar dagen terug hadden ze een ijsvogel En op andere momenten vangen ze een sperwer.