Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:31

Ze ziet er leuk uit Silverbolly! Mooi getekend! :)
En ze is inderdaad wat smalletjes, maar dat trekt vast snel bij. Dat ze wat onwennig is is logisch, het is wel veel om vanuit Ierland hierheen te komen en dan weer verhuisd te worden. (En ze ziet er imo niet bepaald ongelukkig uit ofzo)

Hier vandaag een goede dag: Trisco heeft leren zwemmen! :D Het lijkt nog nergens op, maar hij probeert het wel! En ik ben ook nog eens voor het eerst tante geworden vandaag! Dag kan niet meer stuk :)

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:00

klopt ja, ze heeft natuurlijk veel mee gemaakt in een korte tijd. Ik zou haar graag de tijd geven maar ik heb maar 3 weken om haar te leren kennen. Ze mag nu nog een aantal dagen wennen aan de kudde en aan de nieuwe plek. Daarna ga ik er een keer op zitten. Ik zal er in die 3 weken toch achter moeten komen of ze ook onder het zadel bij me past. Ze gaat heus niet nu ineens 3 weken vol intensief gereden worden. Ik kijk wat ze aan kan en ook wat ze aangeeft.

Karmandi: Klinkt als een leuke dag! Gefeliciteerd! Wat goed dat hij heeft leren zwemmen. Jonas wilt wel pootje baden maar hij gaat niet met zijn voeten van de grond hihi.

gerban

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 04:02

@Karmandi, gefeliciteerd!
En *\%/* voor Trisco!

@Silver_Bolly, komt vast goed, hou ons maar op de hoogte!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 07:44

Lief kopppie heeft Tinkie!
Jip was ook naar binnengekeerd toen ik haarkocht 7 jaar geleden.
Wat op zich niet zo gek was, ik kocht haar in Juni en was dat jaar eigenaar nr 7, elke maand verkocht dus.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:08

leuke tinker hoor :)
Karmandi gefeliciteerd met je tante schap :D (neef of nichtje? )

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:06

hoihoi,

Ik zag dit topic staan en wilde even reageren.
Wij hebben 2 weken geleden ons jack-russeltje in moeten laten slapen nadat we er achterkwamen dat door haar nierfalen slecht 15 % van haar nieren het deed.

Inmiddels zijn wij in contact gekomen met een hele leuke,prettige stichting genaamd Animal in Need. Heb hier en daar ook al een paar minder leuke ervaringen gelezen,maar tot nu toe zijn wij zeer te spreken over de manier waarop ze te werk gaan. Zaterdag aanstaande gaan we naar een heel erg leuk hondje kijken en wals het klikt mag ze misschien meteen met ons mee!

zijn hier ook mensen met goede ervaingen mbt Animal in Need?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:26

Ik had er bijna een hondje vandaan, maar uiteindelijk kwam Lola op ons pad.
Die is via Animal In Need Foundation, dat is een afsplitsing van AIN.
Ik volg het dagboek van Peter Koekebakker nog wel steeds, ik mag hem wel.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:53

Hallo allemaal,

Ik ben nu bezig om een fotomeeting te organiseren in Lelystad op 6 oktober voor buitenlandse honden. Ik heb nog modellen nodig, dus als er animo is dan is dit het topic [FM] Buitenlandse honden meeting Lelystad, 6 oktober Sorry dat ik zo binnen kom vallen

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:06

Leuk!
Ikwil welkomen!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:19

Dan zal je even in dat andere topic moeten reageren, maar mag ik en mijn hondje hier ook voorstellen? Mijn hond is bij ons gekomen omdat ik stage liep in bij stichting ACE en toen ben ik verliefd op hem geworden. Hij heette snowball maar nu is het Siebe :D Het is waarschijnlijk kruising sharpei en galgo.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:00

Tuurlijk, welkom!

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:52

Welkom!
Spijtig, fotomeeting is een beetje ver voor mij anders had we graag gekomen!

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:16

YelaBrenda: Mijn vorige hond kwam van Animal in Need. Geen goede ervaring helaas (hond had schurft en wormen toen we hem kregen, bleek een enorm trauma te hebben en heeft bijzonder veel geld gekost bij de dierenarts). Was wel echt de allerallerliefste hond die ik ooit heb gekend!
Maar dit is wel al zo'n 8 jaar geleden, dus ik weet niet hoe het nu bij die stichting gaat. Ik geloof dat er in de tussentijd wel een hoop veranderd is. Hier in het topic zijn een hoop tips te vinden, zodat je weet waar je op moet letten bij het kopen van een buitenlandse hond.
Succes in ieder geval! :)

Geerte: voor mij is de meeting helaas een beetje te ver weg... Maar welkom! Kruising sharpei-galgo klinkt heel apart! Leuk :)

Testebeest: Neefje :D

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:19

bedankt Karmandi!
Jammer om te horen dat je ervaringen minder goed zijn daar. We zullen het zien!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:20

Ik weet niet waar de stichting zit maar waar ik stage gelopen heb dus in Spanje bij ACE vonden ze het geen probleem als mensen de hond die ze graag wilde hebben eerst mee gingen lopen en uitlaten zodat ze hem beter leerden kennen. Hiervoor moet je dan natuurlijk wel eerst helemaal naar Spanje dus het is maar wat je wilt.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:28

Geerte welkom :D Topic gevonden dus :P

Leuk hoor een neefje, tja kwa stichtingen heb ik er maar met 1 ervaring en daar ben ik dus heel positief over. Alleen er is geen contact persoon meer die ze naar nederland haalt moet je nu zelf doen hoe ze het nu dus doen geen idee.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 08:30

Inmiddels ben ik in dit topic stille meelezer geworden :D . Ik volg de avonturen met jullie
hondjes met enige regelmaat hoor :j . Heel in het begin heb ik regelmatig gepost over onze
Roemeentjes, maar de waan van de dag heeft me daarna ervan weerhouden.
Dat wil niet zeggen dat we niet nog steeds hartstikke blij met ze zijn. Memo, als pup in het asiel
terecht gekomen en daar 2.5 jaar gezeten is inmiddels een normale lieve huishond die overal mee
naar toe gaat en waar geen mens meer haar verleden aan afleest. En Ollie, onze maffe pias van
anderhalf die met 9 maanden gevonden werd op een overvol marktplein.
Allebei geadopteerd via dogsadoptions Nederland.

Reden dat ik nu even post is dat ik via deze weg even wil wijzen op de DAN ontmoetingsdag op
1 september in Kerkwijk. Zie hiervoor de site van DAN: http://www.dogsadoptionsnederland.nl/.

Bijzonder is ook dat er ook mensen aanwezig zijn uit de asiels van Roemenië. Zij zijn zó begaan met
het welzijn van hun individuele dieren dat ze met klem aangegeven hebben dat ze bepaalde hondjes (waaronder
onze Ollie), die ze van een hoop ellende gered hebben, nog eens graag te willen ontmoeten om te zien
hoe het met ze gaat.

Misschien een mooie gelegenheid voor degenen die overwegen een hondje te adopteren om kennis
te maken met de mensen van de stichting en ervaringen te horen van mensen die al hondjes hebben
geadopteerd?

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 08:47

Klinkt als een fijne stichting!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 09:07

Dat is het zeker :j .
De nazorg is ook zeer goed. De gedragsdeskundige belt met regelmaat
om te horen hoe het gaat en als je tegen dingen aanloopt kan je altijd bellen voor advies bijvoorbeeld.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:26

Wat leuk om al die allochtoontjes hier te zien! :D

Ik ga volgend jaar 10 weken op stage naar een asiel in Spanje, heb er echt super veel zin in en hoop dat er veel honden met ons mee terugvliegen die hier in NL een nieuwe toekomst tegemoet gaan.

dit asiel ga ik stagelopen:
http://ace-charity.org/

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:34

Dat is leuk, daar komt Nina (eigenlijk Angelina) vandaan, laat ze maar weten dat ze het hier super doet :j

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:04

O leuk daar heb ik ook stage gelopen :D als je vragen of iets dergelijks hebt mag je ze altijd stellen hoor :D

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 08:32

Mijn honden drinken zo weinig. Nu ik echt bakken water neerzet, zie ik dat pas, met regenachtig weer drinken ze het liefst regenwater.
Die van jullie?

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:24

Ook het lieft regen, slootwater of zoiets,
Of nu uit het kinderbadje!

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:40

Ja, Trisco drinkt eigenlijk alleen na een flinke wandeling. Dan wel meteen in één keer heel veel. Maar ik moet er echt op letten dat hij genoeg water binnen krijgt met dit weer.

Ben net terug van een weekje vakantie, de hond was lekker mee. Hij heeft zich echt heerlijk vermaakt!