Goede ideeën op de late avond.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Goede ideeën op de late avond.
tessyke schreef:Ik zou er een dik doek onder leggen Tinkertreas
Met eventueel daaronder een zeil voor eventuele plasjes.
Plas van konijnen is erg bijtend en niet bevorderlijk voor je laminaat.
Takkie_muis, Ik heb de ervaring met winkelhooi dat het zo fijn versnipperd is waardoor mijn konijn het niet wil eten, heb jij daar geen last van?
als ik een eigen huis heb met tuin zou ik zoiets als op deze eerste foto willen hebben http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Daarnaast die kleine konijnenhokjes zitten ook al tegen/rond/over de 30 euro en zijn van vele malen slechtere kwaliteit. Ik zou het ervoor over hebben denk ik (heb ook geen knagers) maar heb er 1 gekregen van vrienden. Ze vinden hun speelhuisje erg leuk maar mijn pa heeft het toch maar op zolder gezet omdat de ren te vol werd vonden we. Misschien van de zomer en anders volgend jaar ofzo ter vervanging van iets in de ren.dierenfan schreef:ooit wie weet blijft het altijd wel een droomals ik een eigen huis heb met tuin zou ik zoiets als op deze eerste foto willen hebben http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
dan hoeft er niet direct meer een hok in als ze maar kunnen schuilen. Ik zou er zeker ook poten onder zetten. Heb ik bij mijn hok ook gedaan anders gaat de bodem wel erg makkelijk rotten. Heb overigens in de buis waar ze altijd slapen (enorme pvc buis) ook een plank liggen zodat ze een rechte ondergrond hebben en wat hoger en zeker goed droog liggen. HOewel ze paardenstal matten als ondergrond hebben die weer op tegels liggen. Heb dus nooit een plas water in de ren en eigenlijk altijd droge ondergrond.
dat kleine hokje is idd prijzig maar denk dat het ook door de kwaliteit van het hout komt. Echter heb ook niet gezocht naar koopjes maar gewoon de eerste advertenties gepakt die ik kreeg op mijn zoek keuze was maar als voorbeeldDaarnaast die kleine konijnenhokjes zitten ook al tegen/rond/over de 30 euro en zijn van vele malen slechtere kwaliteit. Ik zou het ervoor over hebben denk ik (heb ook geen knagers) maar heb er 1 gekregen van vrienden. Ze vinden hun speelhuisje erg leuk maar mijn pa heeft het toch maar op zolder gezet omdat de ren te vol werd vonden we. Misschien van de zomer en anders volgend jaar ofzo ter vervanging van iets in de ren.
Eventueel kan je trouwens als pootjes ook (tijdelijk) stoeptegels leggen waar je alle 4 de hoeken op laat rusten (zou dan niet de hele oppervlakte van de tegels gebruiken om onder het hok te doen zeg maar)
Vind het wel een goede optie, maar mn moeder die laat het nooit binnen.

Faniek schreef:Je hoeft je niet te verdedigen of wat dan ook, maar ik hoor en lees graag ervaringen om het welzijn van het konijn te bevorderen en vooral met bronnen hoe toegediend, naald hetzelfde. Wat voor symptomen etc.
Ik ent nu een jaar lang meer dan 500 konijnen met de nieuwe enting, er is er nog geen één overleden en er heeft uberhaupt nog geen enkel konijn een entreactie gehad wat met de oude enting met regelmaat voorkwam. Ook heb ik konijnen ondanks de oude enting zien sterven, maar dat is meer dan logisch he.. De oude enting beschermde maar 4 weken staat ook in de bijsluiter. Eigenlijk moest je toen elke 4 weken enten voor bescherming, de nieuwe enting is getest op bescherming voor een jaar dus dat is dan wel wat anders. Ik ben juist overgestapt op de nieuwe enting, omdat de oude maar 4 weken beschermde.
Al met al zou ik daarom graag bronnen zien, omdat ik en andere opvangen nog niemand heb gehoord dat het konijn dood ging na deze nieuwe enting. Maar als dat wel zo is moeten we het wel onder de loep nemen hoe en waarom dat kan en waarom ik er met meer dan 500 geen problemen mee heb.. Zo komen we verder voor het welzijn van de konijnen.