Sammyoo schreef:Flatcoat wordt meestal niet zo oud.... Een Ierse terrier?
Zijn terriers meestal niet vrij druk?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lauratje_88 schreef:je klinkt wel als een retrievermens. Andere kleur Labrador? Golden? Flatcoated? Of anders een spaniel?
sallandval schreef:Lauratje_88 schreef:je klinkt wel als een retrievermens. Andere kleur Labrador? Golden? Flatcoated? Of anders een spaniel?
Daar was ik al bang voorFlatcoated lijkt me ook wel een erg leuke hond. Spaniel heb ik nog niet aan gedacht ben ook niet zo thuis in de spaniels, zal me daar eens in verdiepen.
sallandval schreef:Anatolische herder? Leonberger? Saarloos?
Lisitano schreef:Ik zoek inderdaad een hond die net zoiets is als mijn HuskyUiteindelijk wil ik met hem Canicross gaan doen. Hoeft niet persé voor de andere hond ook, maar het zou wel makkelijk zijn. En dan moeten ze wel samen hetzelfde kunnen volhouden. Het nemen van een Husky was meer de keuze van mijn vriend dan die van mij, gezien het eigenzinnige karakter. Nu zou ik nooit meer een ander willen hoor
Mijn grote, harige vriend!
Maar een tweede erbij moet er toch echt eentje zijn die eerst meer voor de baas wil doen. Flatcoats vind ik geweldige hondenZo elegant en vriendelijk.
Mizora schreef:@Lauratje_88: een middenslag of grote poedel zou eventueel ook wat kunnen zijn. Voldoen aan al je eisen in ieder geval.
Lisitano schreef:Mijn vriend heeft zijn oog laten vallen op de Amerikaanse Akita en de Rhodesian Ridgeback. Hij vindt een Flat Coat vrouwelijkIk ben nu gevallen voor de Irish Setter, de Flat Coat, Hollandse of Mechelse herder maar ook de Ridgeback vind ik (met de informatie die ik nu heb) wel wat voor ons. Iemand daar meer ervaring mee?
Poedel is inderdaad niet zo mannelijk qua uiterlijk, de grote variant vind ik overigens wel stoer. Als hij niet zo raar geknipt wordt
Mannen hebben inderdaad meer met uiterlijk, mijn vriend ook hoor. Die wilde 2 Husky's of nog een Malamute erbij want dat staat mooier.
Lisitano schreef:Mijn vriend heeft zijn oog laten vallen op de Amerikaanse Akita en de Rhodesian Ridgeback. Hij vindt een Flat Coat vrouwelijkIk ben nu gevallen voor de Irish Setter, de Flat Coat, Hollandse of Mechelse herder maar ook de Ridgeback vind ik (met de informatie die ik nu heb) wel wat voor ons. Iemand daar meer ervaring mee?
Poedel is inderdaad niet zo mannelijk qua uiterlijk, de grote variant vind ik overigens wel stoer. Als hij niet zo raar geknipt wordt
Mannen hebben inderdaad meer met uiterlijk, mijn vriend ook hoor. Die wilde 2 Husky's of nog een Malamute erbij want dat staat mooier.
Lauratje_88 schreef:Mijn man zegt altijd dat hij een hond wil dat op een vos lijkt (ik vermoed dan de sheba inu en de basenji) maar ik denk dat die niet zo goed bij ons zouden passen. Ik probeer hem te overtuigen dat je vooral naar het karakter moet kijken en niet het uiterlijk.
Neej schreef:Mannentrekje inderdaadWij zijn ooit eens mee geweest op wandeling met de fokkers van de moeder van mijn reu (jaja) en daar ben ik finaal verliefd geworden op de Welsh Springer Spaniel. Hij wilde er echter in eerste instantie echt NIET aan, want hij vond het "wijvenhondjes" met dat lange haar
Gelukkig hebben we 'm op andere gedachten weten te brengen, mede dankzij de onwijs stoere reu die eerder genoemde fokkers in huis hadden, en inmiddels is ie hooked. Er komt er tzt nog eentje bij en dat wordt ook echt weer een welshje
![]()
Met andere woorden, het heeft nut om mannen écht kennis te laten maken met een ras
anneliesdj schreef:Ridgeback zou wel wat voor je zijn, maar een stuk groter, kan ook wat terughoudend zijn maar doorgaans wel vriendelijke honden. Heel actief, maar lang niet zo baasgericht als bv een herder.
Maar met die vacht ga je die niet buiten houden en dat was wel een eis? Dan moet je echt iets met langere vacht nemen.
Amerikaanse Akita ga je niet heel veel will-to-please van krijgen denk ik.
Flat Coat ziet er misschien vrouwelijk uit, maar zijn heel stoere honden hoor, staan hun mannetje. Heel divers te gebruiken voor hondensporten, jagen, apporteren enz. Vriendelijk maar wel waaks.
sallandval schreef:Lauratje_88 schreef:Mijn man zegt altijd dat hij een hond wil dat op een vos lijkt (ik vermoed dan de sheba inu en de basenji) maar ik denk dat die niet zo goed bij ons zouden passen. Ik probeer hem te overtuigen dat je vooral naar het karakter moet kijken en niet het uiterlijk.
Je kunt tegenwoordig ook een echte gedomesticeerde vos kopen
Mizora schreef:Als je de poedel gewoon kort scheert is er niet bijzonder veel vachtverzorging nodig. Het is tijd die je normaal het haarvrij krijgen van je huis besteedt.
Dit is een poedel: http://www.youtube.com/watch?v=s9KHhpd6Ghg
En dit ook: http://www.lakelandhuntingpoodles.com/D ... %20025.jpg
sallandval schreef:Lauratje_88 schreef:Mijn man zegt altijd dat hij een hond wil dat op een vos lijkt (ik vermoed dan de sheba inu en de basenji) maar ik denk dat die niet zo goed bij ons zouden passen. Ik probeer hem te overtuigen dat je vooral naar het karakter moet kijken en niet het uiterlijk.
Je kunt tegenwoordig ook een echte gedomesticeerde vos kopen