[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:59

Sammyoo schreef:
Flatcoat wordt meestal niet zo oud.... Een Ierse terrier?

Zijn terriers meestal niet vrij druk?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:00

Lauratje_88 schreef:
je klinkt wel als een retrievermens. Andere kleur Labrador? Golden? Flatcoated? Of anders een spaniel?

Daar was ik al bang voor :') Flatcoated lijkt me ook wel een erg leuke hond. Spaniel heb ik nog niet aan gedacht ben ook niet zo thuis in de spaniels, zal me daar eens in verdiepen.[/quote]

Haha, nou als je eenmaal een voorkeur hebt voor een ras(groep) kom je daar niet snel meer vanaf :o . Na mijn eerste gestroomde franse bulldog reu wilde ik er nooooit meer een. Toch bleef ik ze het leukste vinden. Uitendelijk gaan kijken bij een fawn teefje en ik viel voor? Juist de gestroomde reu in dat nest. Totáál andere hond dan de eerste, ik heb ze nooit met elkaar kunnen vergelijken.

rasgroep 8

Sammyoo

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:02

Lauratje, terriers kunnen wel blaffen. Maar het leek me een aardige suggestie om eens wat verder te kijken!

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:03

sallandval schreef:
Lauratje_88 schreef:
je klinkt wel als een retrievermens. Andere kleur Labrador? Golden? Flatcoated? Of anders een spaniel?

Daar was ik al bang voor :') Flatcoated lijkt me ook wel een erg leuke hond. Spaniel heb ik nog niet aan gedacht ben ook niet zo thuis in de spaniels, zal me daar eens in verdiepen.

Haha, nou als je eenmaal een voorkeur hebt voor een ras(groep) kom je daar niet snel meer vanaf :o . Na mijn eerste gestroomde franse bulldog reu wilde ik er nooooit meer een. Toch bleef ik ze het leukste vinden. Uitendelijk gaan kijken bij een fawn teefje en ik viel voor? Juist de gestroomde reu in dat nest. Totáál andere hond dan de eerste, ik heb ze nooit met elkaar kunnen vergelijken.

rasgroep 8[/quote]
Je hebt gelijk rasgroep 8 lijkt me wel te liggen :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:03

sallandval schreef:
Anatolische herder? Leonberger? Saarloos?

Daar noem je een paar leuke rassen! :D
De Leonberger ken ik vrij goed, maar die hebben wel veel gezondheidskwaaltjes. De honden die ik ken zijn allen niet ouder dan 6 geworden. Erg groot.
De Anatolische Herder heb ik ook veel naar gekeken, want de asiels zitten er vol mee. Onbegrepen hond denk ik? Echter hoor ik meer dat deze hond ook vrij zelfstandig is en een eigenheimer die een baas niet het allerbelangrijkste vindt. Zo één hebben we er al :+ We zouden juist, om wat meer balans te brengen, een ras willen dat de baas maar al te interessant vindt.
Saarloos heb ik me nóg meer in verdiept, wat een prachtig ras! Qua uiterlijk iets wat ons helemaal ligt. Maar ook heel zelfstandig, en is over het algemeen terughoudend. Ik zou het het leukste vinden als ik de honden samen overal mee naar toe kan nemen. Zo is Manu de mascotte van het rugbyteam :D

Lastig hè? Tamaskan zou al iets minder terughoudend zijn. Prachtig ras ook! Maar we willen liever geen pup en ze zijn al zo lastig te vinden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:04

Flatcoat zou voor jou ook wel wat zijn Lisitano.
Boerboel moet je niet aan beginnen, zijn moeilijke honden, echte erfhonden, terughoudend tov vreemden dus niet zo knuffelbaar. Bovendien zeer ongelijke speelpartner voor je husky, is ook fijn als je daar een beetje rekening mee houd. En die moet je als pup nemen, totaal geen ras wat herplaatsbaar is op latere leeftijd.
Zijn wel energiek genoeg om met je mee te gaan rennen of fietsen maar eigenzinnig, gaan hun eigen gang en niet erg wendbaar/soepel dus voor hondensport minder geschikt.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:09

Momenteel ben ik aan het twijfelen tussen chesapeake bay, flatcoated en de wetterhoun. De Toller ziet er ook heel interessant uit.
Misschien dat spaniels ook we leuk zijn maar daar ben ik niet zo thuis in?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:12

Ik zoek inderdaad een hond die net zoiets is als mijn Husky :j Uiteindelijk wil ik met hem Canicross gaan doen. Hoeft niet persé voor de andere hond ook, maar het zou wel makkelijk zijn. En dan moeten ze wel samen hetzelfde kunnen volhouden. Het nemen van een Husky was meer de keuze van mijn vriend dan die van mij, gezien het eigenzinnige karakter. Nu zou ik nooit meer een ander willen hoor :D Mijn grote, harige vriend!
Maar een tweede erbij moet er toch echt eentje zijn die eerst meer voor de baas wil doen. Flatcoats vind ik geweldige honden <3 Zo elegant en vriendelijk.

Lauratje_88: de Toller is meer dan heel interessant, ze zijn zooo leuk! Prachtig met die roze neuzen!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:15

@Lauratje_88: een middenslag of grote poedel zou eventueel ook wat kunnen zijn. Voldoen aan al je eisen in ieder geval.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:18

Lisitano schreef:
Ik zoek inderdaad een hond die net zoiets is als mijn Husky :j Uiteindelijk wil ik met hem Canicross gaan doen. Hoeft niet persé voor de andere hond ook, maar het zou wel makkelijk zijn. En dan moeten ze wel samen hetzelfde kunnen volhouden. Het nemen van een Husky was meer de keuze van mijn vriend dan die van mij, gezien het eigenzinnige karakter. Nu zou ik nooit meer een ander willen hoor :D Mijn grote, harige vriend!
Maar een tweede erbij moet er toch echt eentje zijn die eerst meer voor de baas wil doen. Flatcoats vind ik geweldige honden <3 Zo elegant en vriendelijk.

Lijkt me idd een heel goede keuze, voldoet aan al je wensen en ik heb er zelf heel goede ervaringen mee.
Ander type jachthond zou wellicht ook een optie zijn, setter bv, die richting zit ik op te denken.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:18

Mizora schreef:
@Lauratje_88: een middenslag of grote poedel zou eventueel ook wat kunnen zijn. Voldoen aan al je eisen in ieder geval.

Poedels hebben enorm veel vachtverzorging nodig heb zelf vaak aan poedel gedacht (mooie koningspoedel) maar mijn man vindt die niet zo mannelijk.
Ik dacht dat poedels toch zeker 1 keer om de maand naar de kapper moeten.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:23

Mijn man zegt altijd dat hij een hond wil dat op een vos lijkt (ik vermoed dan de sheba inu en de basenji) maar ik denk dat die niet zo goed bij ons zouden passen. Ik probeer hem te overtuigen dat je vooral naar het karakter moet kijken en niet het uiterlijk.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:25

Mijn vriend heeft zijn oog laten vallen op de Amerikaanse Akita en de Rhodesian Ridgeback. Hij vindt een Flat Coat vrouwelijk :') Ik ben nu gevallen voor de Irish Setter, de Flat Coat, Hollandse of Mechelse herder maar ook de Ridgeback vind ik (met de informatie die ik nu heb) wel wat voor ons. Iemand daar meer ervaring mee?

Poedel is inderdaad niet zo mannelijk qua uiterlijk, de grote variant vind ik overigens wel stoer. Als hij niet zo raar geknipt wordt :))
Mannen hebben inderdaad meer met uiterlijk, mijn vriend ook hoor. Die wilde 2 Husky's of nog een Malamute erbij want dat staat mooier.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:29

lauratje, scheerapparaat kopen en gewoon kort houden, dan is ene poedel ideaal, verharen ook niet

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:31

Lisitano schreef:
Mijn vriend heeft zijn oog laten vallen op de Amerikaanse Akita en de Rhodesian Ridgeback. Hij vindt een Flat Coat vrouwelijk :') Ik ben nu gevallen voor de Irish Setter, de Flat Coat, Hollandse of Mechelse herder maar ook de Ridgeback vind ik (met de informatie die ik nu heb) wel wat voor ons. Iemand daar meer ervaring mee?

Poedel is inderdaad niet zo mannelijk qua uiterlijk, de grote variant vind ik overigens wel stoer. Als hij niet zo raar geknipt wordt :))
Mannen hebben inderdaad meer met uiterlijk, mijn vriend ook hoor. Die wilde 2 Husky's of nog een Malamute erbij want dat staat mooier.

Mannentrekje inderdaad :P Wij zijn ooit eens mee geweest op wandeling met de fokkers van de moeder van mijn reu (jaja) en daar ben ik finaal verliefd geworden op de Welsh Springer Spaniel. Hij wilde er echter in eerste instantie echt NIET aan, want hij vond het "wijvenhondjes" met dat lange haar :') Gelukkig hebben we 'm op andere gedachten weten te brengen, mede dankzij de onwijs stoere reu die eerder genoemde fokkers in huis hadden, en inmiddels is ie hooked. Er komt er tzt nog eentje bij en dat wordt ook echt weer een welshje ;)

Met andere woorden, het heeft nut om mannen écht kennis te laten maken met een ras :P

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:33

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:33

Lisitano schreef:

Ik vind persoonlijk twee honden van één ras ook mooier voor het plaatje hoor :). Bij ons ras merk ik trouwens ook dat ze een beetje racistisch zijn :+ ze vinden andere franse bullen duidelijk leuker dan andere rassen.

Van de honden die ik 'persoonlijk' ken vind ik de pronkrug/ridgeback niet heel veel anders qua training dan de Kangal, als meer mensgericht je aanstaat zou je ook aan een Hovawart kunnen denken, alleen heb je die ook niet vaak herplaatsers van. Overigens heeft een ridgeback geen ondervacht dus die is niet geschikt voor buiten in de winter.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:34

Ridgeback zou wel wat voor je zijn, maar een stuk groter, kan ook wat terughoudend zijn maar doorgaans wel vriendelijke honden. Heel actief, maar lang niet zo baasgericht als bv een herder.
Maar met die vacht ga je die niet buiten houden en dat was wel een eis? Dan moet je echt iets met langere vacht nemen.
Amerikaanse Akita ga je niet heel veel will-to-please van krijgen denk ik.

Flat Coat ziet er misschien vrouwelijk uit, maar zijn heel stoere honden hoor, staan hun mannetje. Heel divers te gebruiken voor hondensporten, jagen, apporteren enz. Vriendelijk maar wel waaks.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:37

Lauratje_88 schreef:
Mijn man zegt altijd dat hij een hond wil dat op een vos lijkt (ik vermoed dan de sheba inu en de basenji) maar ik denk dat die niet zo goed bij ons zouden passen. Ik probeer hem te overtuigen dat je vooral naar het karakter moet kijken en niet het uiterlijk.

Je kunt tegenwoordig ook een echte gedomesticeerde vos kopen :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:38

Neej schreef:
Mannentrekje inderdaad :P Wij zijn ooit eens mee geweest op wandeling met de fokkers van de moeder van mijn reu (jaja) en daar ben ik finaal verliefd geworden op de Welsh Springer Spaniel. Hij wilde er echter in eerste instantie echt NIET aan, want hij vond het "wijvenhondjes" met dat lange haar :') Gelukkig hebben we 'm op andere gedachten weten te brengen, mede dankzij de onwijs stoere reu die eerder genoemde fokkers in huis hadden, en inmiddels is ie hooked. Er komt er tzt nog eentje bij en dat wordt ook echt weer een welshje ;)

Met andere woorden, het heeft nut om mannen écht kennis te laten maken met een ras :P

Welsh Springer Spaniel? Leuk! Een goede kennis heeft er 2, je ziet ze niet, je ziet alleen af en toe wat rood/witte haren voorbij flitsen :D Stuiterballen! Die kunnen 3 uur over het strand racen :') Non-stop.

Ik probeer alles rustig. Hij wil als we een herder nemen pakwerk gaan doen, want dat is SUPERSTOER :D

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:38

Husky's zijn prachtige honden vroeger wou ik ook altijd zo eentje maar het karakter past gewoon helemaal niet. Stiekem zou ik gewoon een rottweiler willen maar denk dat het karakter misschien ook niet zo past voor mij.
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer dat ik weet dat ik een retriever persoon ben en daar zitten ook wel erg mooie honden tussen en het karakter is meestal lief, werkwillig, intelligent soms wat waaks. Mijn Labrador was mijn allerbeste vriend en de perfecte hond. Hij en ik waren twee handen op 1 buik. Terug een Labrador zou ik het beestje niet willen aandoen, hij zou te veel vergeleken worden en dan zouden we beiden misschien teleurgesteld zijn, hij zou een te hoge standaard moeten invullen van wat ik verwacht van een Labrador en ik weet nu al dat ik nooit meer een hond als Ricky zou vinden.
Van een andere Retriever zou ik een iets ander karakter verwachten en dat zou makkelijker voor ons beiden zijn.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:42

anneliesdj schreef:
Ridgeback zou wel wat voor je zijn, maar een stuk groter, kan ook wat terughoudend zijn maar doorgaans wel vriendelijke honden. Heel actief, maar lang niet zo baasgericht als bv een herder.
Maar met die vacht ga je die niet buiten houden en dat was wel een eis? Dan moet je echt iets met langere vacht nemen.
Amerikaanse Akita ga je niet heel veel will-to-please van krijgen denk ik.

Flat Coat ziet er misschien vrouwelijk uit, maar zijn heel stoere honden hoor, staan hun mannetje. Heel divers te gebruiken voor hondensporten, jagen, apporteren enz. Vriendelijk maar wel waaks.

Ah die vacht is inderdaad wel belangrijk. Hmm, dan blijft het bij de Herders, Beauceron, Rottweiler, Irish Setter en Flat Coat. Heeft de Mechelse Herder dan bijv. wel een ondervacht? Lastig te vinden online.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:42

sallandval schreef:
Lauratje_88 schreef:

Kost je wel ff 6500 euro!!
Kun je d'r beter eentje uit een holletje in het bos snitchen.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:43

Mizora schreef:
Als je de poedel gewoon kort scheert is er niet bijzonder veel vachtverzorging nodig. Het is tijd die je normaal het haarvrij krijgen van je huis besteedt.

Dit is een poedel: http://www.youtube.com/watch?v=s9KHhpd6Ghg

En dit ook: http://www.lakelandhuntingpoodles.com/D ... %20025.jpg

Ik vind poedels echt leuke honden en scheren zou ik misschien zelf kunnen maar de man des huizes vindt ze echt niet leuk, met zijn woorden: 'daar kom ik nooit de straat mee op.' Spijtig ik vind ze er wel leuk uitzien met hun korte coupe

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:46

sallandval schreef:
Lauratje_88 schreef:

Whahahaha :') dat doen we dus maar niet. En die site toon ik dus al zeker niet aan mijn man die zou het nog serieus overwegen.