Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:01

Corrie... Rustig. Er wordt niemand aangewezen. Enkel een woordspeling gedaan dat t kan.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:01

Anoniem schreef:
Ik mag toch wel hopen dat ik die medebokker niet ben. Ik weet verdorie niet eens waar TS woont ( in begintopic had ze al aangegeven niet meer in Schagen te wonen ). Als jullie denken dat ik het ben, dan ben ik vast helderziend ook dat ik weet om welk asiel het gaat en waar TS woont.
En ja vast, ik ga geld betalen voor de kat omdat ik een spion ben.
MOD IK WIL HIER GRAAG DUIDELIJKHEID OVER WIE HIER BEDOELD WORDT. NU WORDT IK PAS ECHT BOOS.

Heel dit topic zijn jullie al tegen mij aan het kloten

Denk je om je hart Corrie? Adem in adem uit.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:02

Anoniem schreef:
Ik mag toch wel hopen dat ik die medebokker niet ben. Ik weet verdorie niet eens waar TS woont ( in begintopic had ze al aangegeven niet meer in Schagen te wonen ). Als jullie denken dat ik het ben, dan ben ik vast helderziend ook dat ik weet om welk asiel het gaat en waar TS woont.
MOD IK WIL HIER GRAAG DUIDELIJKHEID OVER WIE HIER BEDOELD WORDT. NU WORDT IK PAS ECHT BOOS.

Meine güte zeg Corrie, niet zo op je tenen getrapt zijn. Er praten en volgen hier weet ik veel hoeveel bokkers mee. Je maakt er zelf van dat het over jou gaat hoor. Je voelt je overduidelijk aangesproken. Niemand noemt jouw naam en een mod kan iemand ook niet dwingen om jouw naam te noemen. Er wordt alleen gezegd dat het niet gek is dat een medebokker het asiel getipt heeft. Zo gek is dat toch niet. :roll:

Jeetje dat getem en gejuf.. Dit topic is al weet ik het hoeveel keer op slot geweest en ik heb zo een vermoeden dat er nu weer getemd is en er weer een slotje komt. >;)

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:04

Evi84 schreef:
Blijkbaar is een kat in eigen straat meenemen en de eigenaar daarna 150€ laten betalen wel gangbare praktijk bij dit specifieke asiel. (lees recensie van enkele jaren terug) Ondanks dat er toen ook een probleem met de chip was, geeft men wel degelijk de kat mee wanneer men betaalt...

Dit asiel is gewoon foute boel.

Ik heb toevallig ook net snel het asiel gevonden en lees ook zeker wat verhalen waar het een 'luchtje' heeft. Je zou toch bijna contact zoeken met de andere gedupeerde en dit samen gaan aanpakken zodat dit de laatste keer is dat het desbetreffende asiel zoiets in het hoofd haalt.

verootjoo

Nou precies, corrie relax :')

Bij een asiel werken dierenliefhebbers (zou je denken, in dit geval twijfel ik eraan) en op bokt ook. Dus de kans dat er een bokker bij dat asiel werkt is aanwezig. Bokt is groot he :+
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 16-01-18 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Dan is het een vreemde opmerking tenzij iemand weet waar TS woont. Of TS via pb wel de gegevens van asiel ( wat haar goed recht is ) vermeld heeft.
Anders is het niet mogelijk dit door te spelen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

TS, op de website van het asiel staan wekelijks de gevonden dieren vermeld.
Staat jouw kat daar ook tussen?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:05

Ik zou zeker wel een tv programma aanschrijven als ik TS was. Al dan niet met juridische hulp :j

Alane

Anoniem

Frummels schreef:
Anoniem schreef:

Meine güte zeg Corrie, niet zo op je tenen getrapt zijn. Er praten en volgen hier weet ik veel hoeveel bokkers mee. Je maakt er zelf van dat het over jou gaat hoor. Je voelt je overduidelijk aangesproken. Niemand noemt jouw naam en een mod kan iemand ook niet dwingen om jouw naam te noemen. Er wordt alleen gezegd dat het niet gek is dat een medebokker het asiel getipt heeft. Zo gek is dat toch niet. :roll:

Jeetje dat getem en gejuf.. Dit topic is al weet ik het hoeveel keer op slot geweest en ik heb zo een vermoeden dat er nu weer getemd is en er weer een slotje komt. >;)

En nee er is niet getemd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:06

Anoniem schreef:
Dan is het een vreemde opmerking tenzij iemand weet waar TS woont. Of TS via pb wel de gegevens van asiel ( wat haar goed recht is ) vermeld heeft.
Anders is het niet mogelijk dit door te spelen.

Hoezo niet mogelijk??

Misschien werkt iemand bij het betreffende asiel en denkt ineens; ‘verrek dit verhaal komt me bekend voor.’ En heeft het op bokt gelezen. Kan toch gewoon :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:07

paardje87 schreef:
Evi84 schreef:
Blijkbaar is een kat in eigen straat meenemen en de eigenaar daarna 150€ laten betalen wel gangbare praktijk bij dit specifieke asiel. (lees recensie van enkele jaren terug) Ondanks dat er toen ook een probleem met de chip was, geeft men wel degelijk de kat mee wanneer men betaalt...

Dit asiel is gewoon foute boel.

Ik heb toevallig ook net snel het asiel gevonden en lees ook zeker wat verhalen waar het een 'luchtje' heeft. Je zou toch bijna contact zoeken met de andere gedupeerde en dit samen gaan aanpakken zodat dit de laatste keer is dat het desbetreffende asiel zoiets in het hoofd haalt.

Mag ik weten via pb welk asiel het gaat. Want blijkbaar is het asiel nu bekend. Dan kan ik zelf de recensies lezen

meggiemeg

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:11

Kan TS bij de gemeente waar ze woont geen klacht indienen over het asiel? Tevens ook bij de politie?
Dit is nu willes en wetens een dier achter houden van de eigenaar en deze het dier ook nog eens niet terug gunnen.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:12

Beroerd dat je je kat niet terug krijgt. Erg inflexibel en ten nadele van de kat.

Maar dat geroep om een zaak te beginnen is nutteloos.
De vorige eigenaar heeft de kat uit het asiel. Dat gaat via een bruikleen overeenkomst. Het asiel is dus nog steeds eigenaar en kan doen wat ze wil.
Laatst bijgewerkt door Sybelle op 16-01-18 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:12

Anoniem schreef:
Mag ik weten via pb welk asiel het gaat. Want blijkbaar is het asiel nu bekend. Dan kan ik zelf de recensies lezen

Eh no offense, maar lijkt je dat verstandig gezien je redelijk emotionele reacties?

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:13

Begrijp alleen niet waarom TS bij het asiel op facebook zegt dat de kat voor zijn eigen deur is opgehaald. Voor zover ik begrijp is de kat bij de buren opgehaald. Dat vertekend het verhaal wel voor mensen die dit niet gevolgd hebben.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:13

Het asiel is behoorlijk makkelijk terug te vinden inclusief de recensie van de TS

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:15

Ik denk dat het verstandig is om het asiel niet bekend te gaan maken, ook niet via PM. Dit is een zaak tussen TS en het asiel. Als je het asiel wilt vinden moet je zelf je google-fu maar loslaten lijkt me. Laten we er geen hetze van maken.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:15

Sybelle schreef:
Beroerd dat je je kat niet terug krijgt. Erg inflexibel en ten nadele van de kat.

Maar dat geroep om een zaak beginnen is nutteloos.
De vorige eigenaar heeft de kat uit het asiel. Dat gaat via een bruikleen overeenkomst. Het asiel is dus nog steeds eigenaar en kan doen wat ze wil.

Niemand heeft gezegd er een zaak van te maken, alleen dit juridisch goed uit te zoeken en zelf aankloppen met gegronde en juridische onderbouwde argumenten. Daarnaast, als het gaat om bruikleen overeenkomst als jij zegt, is het alsnog onrechtmatig gebeurd, want de rechtmatige eigenaar en ook de gene die 'gezag'heeft over het dier is de gene waar de chip op staat, en dat is niet het asiel.
Je zegt dus eigenlijk dat elk asiel een van zijn hergeplaatste dieren zo van straat weer kan pikken en zeggen, 'ja bruikleen overeenkomst he, wij hebben hem nu en we mogen er mee doen wat we willen'

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:16

Mousmous schreef:
Begrijp alleen niet waarom TS bij het asiel op facebook zegt dat de kat voor zijn eigen deur is opgehaald. Voor zover ik begrijp is de kat bij de buren opgehaald. Dat vertekend het verhaal wel voor mensen die dit niet gevolgd hebben.

Overburen? :)*

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:16

Mousmous schreef:

Lange oprijlaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:18

Sybelle schreef:

Nee hoor want zo'n overeenkomst is niet rechtsgeldig. Daar zijn de meeste asiels ook wel realistisch in. Het stukje dat ze je verplichten dat het dier ten alle tijde terug moet naar het asiel als je hem zelf niet kan of wil houden en dat het asiel altijd eigenaar blijft houd geen stand bij een rechtszaak.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:19

Sybelle schreef:

Dit is niet waar. Je betaalt het asiel voor de kat en daarmee is het dier gewoon jouw eigendom. Bovendien is het volgens mij zelfs nog zo dat wanneer je een bepaalde periode financieel zorgdraagt voor een dier en dit kunt aantonen je bij de wet eigenaar bent.

Lekker verhaal dit, ik heb jaren op de dierenambulance gereden maar dit soort geintjes ken ik niet.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:20

Ik zie op hun website het volgende staan:

"Klachten over de DierenOpvang of DierenAmbulance
Mochten er klachten zijn over het asiel of dierenambulance dan kan er een schriftelijke klacht worden ingediend t.a.v. het bestuur."

Ook zijn de namen van de bestuursleden andere dan die van het beheer. Ik zou dus zo snel mogelijk een klacht indienen bij de politie en tegelijk ook bij het bestuur (waar in normale omstandigheden het beheer verantwoording aan moet afleggen).

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:21

Als het overburen waren had ze hem zelf wel vaker kunnen zien lopen :+