Dat zou zeker snel zijn.. ze heeft 10 dagen geleden een lading jongen gegeven. Maar ik zie haar buik beetje bij beetje veranderen; ze wordt langzaam aan wat dikker.. al is er nog geen duidelijke drachtigheidsvlek.
hier helaas minder met de kweek, heb het nog nooit gehad op deze leeftijd. Maar gisteren 2 dode jonge betta eruit gehaald. Ik denk dat er genetisch iets niet correct zit. Heb ook nog nooit gehad dat de jonge zo langzaam groeide, nooit meer een kweek zonder achter grond informatie voor mij dus.
Van normaal gesproken de koppels ken ik de lijnen, en deze niet. Dus geen idee waar er mogelijk een fout zit. Ach ook dat heb je wel eens, leren we weer van We kijken hoe ze worden en zien het wel
Ik ga mij hier ook even melden!! Na jaren guppys en ander grut te hebben gehad nu toch gekozen voor een iets ja umh leukere vis hehe :p Namelijk de kwikwi meerval!
Mijn bak draait nu 4 dagen Wachten he.. Ik laat hem tot sws half november staan tot ik mijn overbleven proef visjes erin gooi, dan even kijken wat er gebeurt! Als alles goed is ga ik dan mijn meervallen bestellen!!!
Even gegoogled, leuke visjes! Welke soort ga je voor? Er zijn zover ik kan zien best een hoop soorten van.
Heeft iemand van jullie behoefte aan 2 grote appelslakken? Ik heb er 4 in m'n bak en heb het vermoeden dat daar ook een deel van m'n planten-probleem door veroorzaakt wordt
DiscoDipp
Geplaatst: 29-10-15 23:16
Ik ga voor de hoplosternum sp. Die verduijncichlids heeft!
Hier komen nooooit meer slaken erin Heb je al een naar je licht en water waarden gekeken? Kan zijn dat je te weining Co2 of ijzer erin hebt?
Licht zou het kunnen zijn, heb eergisteren 1 TL balk vervangen en doe volgende week de 2e, kijken of dat wat uithaalt. Waterwaarden zal ik vanmiddag nog eens testen, ik geef 1x per week de aanbevolen dosis plantenvoeding + carbo-iets in een, dus qua voeding zou het ok moeten zijn.
Ik weet niet 100% zeker of het de appelslakken zijn (al zijn die wel verantwoordelijk voor het uitgraven van de planten ), zouden ook de kleine slakjes kunnen zijn, maar ik zag de appelslakken in het begin regelmatig aan de (drijf)planten hangen dus ik vermoed dat dat er iets mee te maken heeft.
Nee haha ik laat het door iemand doen, meerdere hadden de klus aangenomen of willen nemen meer. Maar nu doet een groep met probleem jongeren het. Ik vond het gelijk ook fijn is voor hun ook goede les ! Er komt een houten ombouw in t wit omheen
Casarell
Geplaatst: 30-10-15 16:14
Nou.. goed lassen is een vak, dus dat vind ik dan toch wel knap..
Ik vraag het me nog steeds af.. wat denken jullie..? Dragend of niet?
Als dat dus wel zwanger is,dan zijn de 2 vrouwtjes bij mij dat ook, fijn! Viel me al op dat de zwarte vlek steeds groter word, dus binnenkort zal er dan er klein grut rondzwemmen. Ik haal ze er alleen niet uit, heb geen andere bak waar ze in kunnen. Maar wel veel schuilplek,dus wie weet word het nog wat
Casarell
Geplaatst: 30-10-15 16:35
Ja hè... Maar kan dat al zo snel na de vorige bevalling? Ik ga ze overigens ook niet apart zetten nu.. hebben de vissen een lekker maaltje..
Ellepel.. met mijn gsm.. En dan is het een kwestie geduld hebben tot ze op het juiste moment voorbij zwemmen..
Casarell
Geplaatst: 30-10-15 16:39
Oja.. en mijn pleco is helemaal geil op zichzelf.. Zal eens kijken of ik dat kan filmen..