Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 08:00

Onder stroom gezet...
Wat een kolerelijer.
Bemiddeld stichting Resanito niet in Turkije?
Oh, ik zou geloof ik terug gaan.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:25

Ha, ha, Mazzeltje, ik zou het ook doen. Als het echt de hond was die bij mij hoort dan zat ik al in het vliegtuig.

Het blijft grappig om te zien dat mensen met een houding als Spatter geen poot aan de grond krijgen. In de kern van de zaak ben ik het eigenlijk gewoon met haar eens, alleen de manier waarop ze het brengt... daar krijg ik stekels van! Hoezo word je 'moe van iedereen die een hond vanaf een foto kiest'? Natuurlijk schuilt daar een gevaar in, maar dat gevaar is er ook als je een hond bij een opvangadres kiest. Je weet nooit hoe de hond bij jou thuis zal zijn... Is net als bij paarden: bij de ene eigenaar is het een draak (want geen leiding) en bij de ander het makkelijkste dier op aarde.

Het heeft volgens mij meer te maken met verantwoordelijkheidsgevoel. Een tweede-ronde-hond vraagt doorzettingsvermogen en heel veel geduld en dat heeft niet iedereen... Heeft niks te maken met stichtingen, asiels, opvangadressen of wat dan ook. Ik kan alleen voor mezelf spreken en ik wist echt niet waar ik aan begon toen ik Noel in huis haalde. Ik DACHT het te weten... maar dat is heel wat anders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:38

In mijn geval is dat niet mogelijk helaas ivm ziekte om alleen terug te gaan en mijn partner zit ook aan zn vakantie dagen vast.
Droomhond is het zeker maar heb thuis ook nog een droomhond zitten hihi.
Ik zal vanmiddag wel eens foto's sturen van de hond als ik op de computer zit.
Ik zal eens kijken of resanito iets kan doen! Bedankt!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 17:40

Ik snap Spatter toch wel, heel veel mensen kiezen een hond van een plaatje. Er zijn stichtingen die niet erg zorgvuldig zijn en ook veel mensen die denken goed te doen maar toch zich door emoties laten leiden, ja dat doe ik ook hoor........ Ik heb ook een bange hond gehad maar we konden daar goed mee dealen. Je moet ook bedenken dat voor iedere hond die hierheen komt, er heel veel niet komen. Dus kiest een goede stichting voor de best plaatsbare, de anderen hebben bar pech.... ;(

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 17:57

Klopt inderdaad wat ze schrijft, het staat alleen in het verkeerde topic want ik heb toch al bij verschillende gelezen dat er alles aan gedaan wordt om problemen op te lossen.
Er zijn genoeg mensen die een hond vanaf een foto kiezen maar dat gebeurt mijn inziens vaker bij een Nederlands/Belgisch asiel of een broodfokker, waar er geen controle is vooraf.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:14

Ben wel nieuwsgierig hoe het verder gegaan is met de JR van ik meen testebeest???

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:44

spatter mijn hond heb ik ook via een foto uitgezocht. Alleen meer naar wat er stond kwa karakter ik was eigenlijk opzoek naar meer een bordercollie :+
Lijkt er echt heel erg op hoor herderX greyhound mix :=
Heb eerst veel over en weer gesproken met het asiel daar. Ik had ook nog een huskymix gezien, maar deze bleek niet geschikt voor mij. Ze hebben daar zelfs speciaal mijn hond mee naar een racnch genomen om te zien hoe hij op paarden reageerde. Dat was voor mij een must. EN nu na al die jaren nog even blij met mijn hond, had geen betere hond kunnen hebben.

Ubimone, de JR is er nog, mijn vriend moet een afspraak met de da maken. Hij draait momenteel dagen van 12 uur en langer dus hij is nog niet in de mogelijkheid geweest naar de da te gaan met hem. Ik zou het kunnen doen maar dat doe ik niet, het is zijn hond dus hij moet het doen (viond ik).
Maar blegh elke dag de bench schoonmaken, oordopjes nodig van zijn gepiep, ben het wel zat

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:47

Ik snap de beredenering van Spetter wel, al heb ik een beetje moeite met de intonatie van het bericht, dat is het nadeel van internet. Ga er altijd maar vanuit dat mensen het beste met elkaar voor hebben en dan komt het bericht als enigzins anders over.

Met Simba gaat het inmiddels weer goed, conditie is wel erg ellendig maar daar maken we maar het beste van.

Gisteren hadden we wel even een een LET OP momentje.
Kreeg een knuffel van vriendlief waarbij hond uithaalde naar mijn vriend..

Komende maanden dus even goed consequent zijn, ergens is er iets mis gegaan de afgelopen maanden. Gelukkig waren we snel genoeg bij positieve om de hond op zijn plek te zetten wat hij volgens mij goed begrepen heeft. Foei en naar de mand werd direct opgevolgd door hondlief. maar het maakte je wel even wakker %) #)

Heb geen tips voor wat betreft de mannenangst, angst is een moeilijke en gevaarlijke emotie...

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:07

@Share, nog iets gehoord van je turks vriendje?
@ubimone, hoe gaat het met jullie meisje?
A_nouk, Super dat Simba zich weer beter voelt!

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:42

@gerban. Het gaat elke dag een stapje beter met Ximena.
Ze is hier thuis echt al een vrolijk hondje. Ontzettend enthousiast.
Bij mijn ouders daarentegen (waar de paarden staan) is ze nog een heel stuk meer timide.
Maar ze begint langzaam los te komen.....
Mijn man is nog steeds een struikelblok maar dat gaat ook wel al een stuk beter dan vorige week.
Maar we hebben de tijd en doen het rustig aan. De doffe kleur in haar ogen begint ook af te nemen. Heel apart om te zien. Vorige week had ze doffe ogen. Nu krijgt ze weer glans in haar ogen.
Haar gewicht is ook nog lang niet wat het zijn moet. Maar stilletjes aan komt ze al iets aan. Ze doet het verder super goed hier.....

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 05:32

Geweldig!!!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 07:58

mooi dat het steeds beter gaat! met Jonas gaat het helemaal goed. alleen word hij steeds lastiger met z'n pillen innemen. hij heeft uitgevonden dat hij het waar we het mee geven ( samen met een brokje, in een stukje kaas etc) op kan etenen dan het pilletje weer uit kan spugen :')
ik krijg trouwens vanavond een paardje op proef voor 3 weken :D

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 08:11

Slimme Jonas!
Wat voor paard, vertel!

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:01

@ubimone, dat is super nieuws!
@Silver_Bolly, gekke Jonas :+
Ben ook wel benieuwd naar je paard op proef :):)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:02

slimme jonas, bij clyde stop ik pillen gewoon achter op zijn tong :=
EN ben ook benieuwd wat voor paard :j

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:12

dat achter op de tong leggen doe ik nu ook inderdaad.
ik krijg een tinker op proef! 7 jarige merrie. ik zal vanavond wat foto's maken en posten :)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:57

leuk ben benieuwd :j

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:00

Fijn dat Ximena zo vooruit gaat! Top! :D

Haha, die Jonas. Je wordt wel creatief van zo'n hond!
Trisco heeft nog steeds niet door dat pilletjes geen koekjes zijn. Hij gaat er netjes voor zitten, geeft een pootje, en slikt het pilletje dan zonder koekje/kaas/worst zomaar in :')

Gaaf dat je een paard op proef krijgt! Ben benieuwd naar de foto's!

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:45

Maken we een nieuw topic: paarden en honden uit het buitenland :-) Dus laat maar zien!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:46

Hier een update'je van onze 3 adoptiehondjes :D
Het gaat echt super met hen, Mela begint ook langzaam bij te komen, ze is al geen wandelend skelet meer

[BB-ITP] 3 Windekindjes

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:34

Het is inderdaad wel een buitenlands paardje, ze is namelijk pas 3 of 4 weken in Nederland. Ze komt uit Ierland :)

Dit is ze.
Afbeelding

Afbeelding

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:38

Oh, ze is nog maar zo kort hier? Wat ga jij met haar doen dan in die 3 wkn proeftijd? Paard loopt nog niet echt over van levenslust... Ik zou haar eerst es even lekker laten bijtrekken en dan in het najaar eens oppakken.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:41

ja klopt ze is nog niet zo lang hier. hoe bedoel je ze loopt niet echt over van levenlust? Ze is echt hartstikke vrolijk hoor. Ze mag nog wat kilo's aankomen en ze heeft geen spieren, maar dat komt wel goed. Ik heb haar 3 weken op proef, maar ze mag eerst een paar dagen wennen op de wei voordat ik er op ga zitten ;) bovendien hoeft ze bij mij echt niet hard te werken. Wat buitenritjes en wat lichte dressuur, meer niet.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:52

Ze komt gewoon nogal dof op me over en daarmee bedoel ik niet haar vacht (hoewel de bulten opvallen). Haar 'ikje' zit nog erg ver weggestopt. Ik zie een gesloten paard, da's alles. Kun je gewoon mee doen wat je wil hoor, ik zeg alleen dat ik dat niet zou doen. Als je onderstaande weblink es klikt, dan weet je meteen waarom.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:34

Ziet er een leuk ding uit hoor, geef het maar eventjes tijd...3 weken om te ontdekken of ze bij je past!

Ik denk dat het een beetje te vergelijken is met een adoptiehondje, weet je ook vaak het verleden niet van en wat die allemaal heeft meegemaakt, die lijken ook soms wat "dof".