Ik heb Cupcake al toegefluisterd dat er slakken zijn kant op komen .
Horse_
Geplaatst: 14-12-12 21:01
Ik heb vier verschillende Anubia in mijn bakken. Heb ze op zuignappen zitten en op hout. Mooie en makkelijke planten vind ik dat.
Heb ook een tijd mij keurig aan het schema gehouden door de planten iedere dag Easy Carbo te geven en wekelijks Profito maar vergat t iedere keer Doe het nu nog maar 1x per week en dan alleen de Profito.
Pff ben op marktplaats enz. een beetje aan het zoeken naar een leuk stuk kienhout niet al te duur.. Dat is nog best lastig, vooral om iets in de buurt te vinden.
Feria
Geplaatst: 14-12-12 23:59
Ja ik heb nooit gezien dat er met het vrouwtje iets mis was :s Nu plots lag ze dood. Mannetje was van gisteren wel al wat ziekerig.
Dan staat ie wel te pronken met zn vinnen hij lijkt nu hij 2 meiden heeft wel toleranter tegen de guppen te zijn. Voor de rest doet ie heel zoet hetzelfde als anders en dat er nu vrouwen naast m zwemmen, ach ze hebben geen interesse in hem en hij niet in hen
Hangt heel erg van je bak af, maar in het algemeen lijkt me dat niet zo'n goede combinatie. De vissen die je noemt hebben hele andere waterwaardes nodig dan de ramirezi. Ramirezi's zijn gevoelige visjes, ook wel een beetje veeleisend.
Even op google kijken Ik wil binnenkort mijn aquarium opnieuw inrichten en ga zelf met kokosnoten wat schuilplekken maken en met nog wat andere dingen dus dat komt wel goed
Thrive
Geplaatst: 15-12-12 15:02
Zo, ik heb zojuist weer 30 vuurgarnalen verkocht, man en vrouw waren er heel blij mee en hebben mijn garnaaltjes ook weer wat meer ruimte in de bak.
En toch is daarmee mijn ervaring best goed het vrouwtje is altijd gesteld op haar rust.. En heeft ook de schuilplekken nodig het mannetje in mijn ervaring met zowel chuna als lalia zwemt er vaak gerust tussen door en trekt zich er niks van aan dus mjn ervaring is dat chuna best kan eigen ervaring vindt ik belangrijker dan de boekjes..
Century
Geplaatst: 15-12-12 19:58
Ik heb zelf ook chuna's gehad, maar daar had ik verder weinig bij in de bak. Het vrouwtje is wel tijdelijk in mijn grote bak geweest, en volgens mij ging dat wel redelijk (daar zwemmen blauwe keizertetra's, die zijn ook niet erg rustig), maar dat had niet echt mijn voorkeur. Eigen ervaring is zeker belangrijk . Ook is niet elke vis hetzelfde natuurlijk, dat kan ook voor verschillen zorgen. Ik zou het zelf niet doen, maar dat moet ieder natuurlijk voor zich weten