Show je katten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 10:43

Ik vind uithalen indd dat ie krabt of een knauw geeft, maar niet doorbijten

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 10:56

Es_ther schreef:
Ik vind uithalen indd dat ie krabt of een knauw geeft, maar niet doorbijten

Dat vind ik dus ook. Ik heb het gevoel dat dit boven mijn pet gaat dus weet niet zeker of Lex blijft. Hoe erg ik het ook vind

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 10:57

Ik vind dit ook een lastige situatie hoor. :\
Je wil hem eigenlijk niet terugdoen op deze leeftijd, hij heeft al zoveel meegemaakt maar dit kan ook niet zo door...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 10:58

Nee dat dus. Ik vrees dat ie dan een spuitje krijgt. Want leeftijd plus dit? Waar plaats je dit? Hij is echt wel gek op aandacht en wil geaaid worden

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 11:00

Ja, een spuitje zit er dik in dan. :\
Hij is idd lastig te plaatsen als hij jou zo uit het niets bijt. Jullie houden al zoveel rekening met hem. Denk dat hij het niet beter kan krijgen dan bij jullie en als dat al niet werkt...

Ben je al naar de dokter geweest?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 11:10

Ja ben bij de ha geweest. De assistente heeft het schoongemaakt en heb een tetanus prik gehad. Ook moet ik antibiotica omdat het in het onderbeen is en daar weinig weefsel zit zeg maar

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 11:11

Oh ok wow...toch wel heftig hoor.
Deed de injectie zeer?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 11:22

Wat vervelend zeg en aan de ene kant snap ik dat je hem zo niet kunt houden maar aan de andere kant denk ik geef hem nog een poosje de tijd

Ik heb hier regelmatig onbedoelde krassen en dat bloed dan ook ( soms flink) maar ben eigenlijk nooit naar de HA gegaan. Wanneer zou je er eigenlijk mee naar de HA moeten gaan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 11:23

Siers83 schreef:
Nee dat dus. Ik vrees dat ie dan een spuitje krijgt. Want leeftijd plus dit? Waar plaats je dit? Hij is echt wel gek op aandacht en wil geaaid worden

Misschien op een boerderij?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 11:28

Misschien heel hard maar zou het voor die kat niet ook gewoon beter zijn dan om ingeslapen te worden. Bijten doen ze echt niet zomaar. En ik blijf erbij het lijkt alsof ie echt opvoeding gemist heeft in kittenperiode. Kun jij niks aan doen siers maar hij ook niet. Zonder aanleiding bijten is wel een serieus probleem. Ik zou misschien nog een kattengedragstherapeut erbij halen maar misschien is het gewoon eerlijker naar jullie en naar hem toe om het te laten gaan. Als is in het asiel terug komt wie weet waar die dsn terecht komt als ie nog ergens terecht komt. Dadelijk zijn het kinderen die hij bijt. En het kan natuurlijk ook nooit de bedoeling zijn dat jij bang bent voor je eigen huisdier.

Kijk ik ben ook wel eens gebeten maar nooit zonder reden en vaak een ongelukkige samenloop van omstandigheden maar altijd verklaarbaar en ook nooit 2 keer door dezelfde kat. Maar ik denk oprecht dat dit wel een veel groter probleem is of kan worden.

@yom omdat een kattenbeet serieus veel problemen kan opleveren. Er zitten echt miljoenen bacteriën in de bek van een kat. Als je daar niet zorgvuldig mee om gaat heb je zo een infectie te pakken. Ik ken een fokker die daar dus een stukje van haar vinger door mist. En een andere fokker die een maar in een gedeelte van een vinger gevoel heeft door een beet.

Ik ben wel met krassen naar de huisarts geweest om te controleren of het geen infectie werd. Ik bleef een raar gevoel houden in mijn hand. Was ook wel serieus door gekrabt.

9/10 keer zul je antibiotica moeten hebben ne je tetanus op orde moeten hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 12:09

Siers83 schreef:

Zou de foto's van de bijtwonden naar asiel sturen met wat er gebeurt is.

Voor sommige oudere katten is het rugzakje gewoon te groot.

Boerderij zou ook geen optie zijn met die leeftijd.

Zou eventueel ook met dierenarts overleggen. Misschien ook wat neurologische.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 04-09-25 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 12:11

Wat Marcella zegt, foto's mailen naar de opvang/asiel.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 12:11

Het is vooral de combi 'ik wil aandacht' en 'ik val aan'.
Waar je hem ook herplaatst, die twee dingen botsen als er geen duidelijke aanleiding of er geen signalen zijn voor het aanvallen. Of hij nu op een boerderij komt of een appartement.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-25 12:18

Ja ik snap dat je er iets aan wilt doen maar hij is 16 wil je hem nu helemaal door de mallemolen halen en eventueel nog terugbrengen of herplaatsen? Bijtende katen zijn gewoon gevaarlijk. Bevriende fokker mist een stuk van een vinger door een beet en dat was niet eens uit aanval maar omdat de kat pijn had. Maar goed ik denk dat wel duidelijk is dat ik hem zijn rust zou gunnen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 12:19

Ik zou ook niet tegen inslapen zijn in dit geval...hoelang wil je het proberen?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 12:20

Ik denk dat we idd dit verhaal zo naar het asiel doorsturen. Ergens anders herplaatsen zou wss hetzelfde gedrag opleveren. Bij kinderen plaatsen ze hem sowieso niet, dat was al bekend. Ik baal er wel heel erg van hoor. Je hecht je toch aan zo’n beestje maar dit wil ik niet nog eens

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 12:24

Ik snap dat je in tweestrijd staat. :(:)
Even afwachten wat het asiel op je verhaal te zeggen heeft.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 12:42

Aan de ene kant wil je een kat die er lichamelijk fit eruit ziet niet inslapen. Maar een kat die zo ineens aanval is toch echt wel een steekje los. Dit zou ook neurologisch kunnen zijn.

Maar ook opvoeding gemist en zijn zoveel mogelijkheden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 12:55

He wat ontzettend vervelend Siers :\ Het is ook echt wel een flinke beet. Snap dat jullie vertrouwen weg is. Sterkte!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 13:02

Yom schreef:
Wat vervelend zeg en aan de ene kant snap ik dat je hem zo niet kunt houden maar aan de andere kant denk ik geef hem nog een poosje de tijd

Ik heb hier regelmatig onbedoelde krassen en dat bloed dan ook ( soms flink) maar ben eigenlijk nooit naar de HA gegaan. Wanneer zou je er eigenlijk mee naar de HA moeten gaan?

Krassen van nagels niet zo'n punt, een beet gaat dieper en moet je in de gaten houden. Bij bot (dus in handen) bij een beet vaak wel direct antibiotica.

Sorry, ik had eerdere berichten niet gelezen en was in de veronderstelling dat t om een jonge kat ging. 16 is wel lastig.

Ik ben vorig jaar ook aangevallen door mijn kat, nog nooit mee gemaakt maar wel volledig te verklaren. De schuld en trigger lag buiten mij, en daardoor was het vertrouwen niet geschaad gelukkig. ondanks dat ik direct m'n hand niet meer kon gebruiken en flinke blauwe plekken onder de krassen en beten had zitten. Het was echt heftig :o Maar het was een stomme samenloop van omstandigheden die te verklaren en in de toekomst te voorkomen is.

Ik kan me voorstellen dat, als de trigger zo breed lijkt te zijn (of überhaupt niet echt te verklaren is) en dus lastig te voorkomen, het heel erg anders ligt. Sterkte met de beslissingen :(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 18:02

Ik heb net wat blikjes gehaald. Schesir kitten, die ging er bij de kittens prima in. Dan heb ik voor de kittens nog Edgar Cooper eend & kip en Almo Nature met kip.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 18:07

Hier vinden ze Almo Rund heerlijk.
Heb nog meer smaken, ze hebben ook nog zalm met inktvis gehad.

Bertus zat vanmiddag weer boven de kippen.

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 18:39

Hier krijgen ze Almo Nature en Renske. Droogvoer ben ik over op Hill's aangezien Lilly's poep stinkt. Hopelijk stinkt ze niet zo meer met Hill's

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 22:17

Almo Daily zakjes daar willen ze geen blik van. Almo daily mousse.

Schesir tonijn/zalm in saus, en de fruit serie, tonijn/rund.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 08:06

Ik zie nu op mijn FB ook steeds reclames van nieuwe merken kattenvoer...ik sta best open om andere dingen te proberen maar er is zoveel keus...

Is het echt heel belangrijk om kittens tot een jaar kittenvoer te geven of kan je ook eerder wel overstappen naar volwassen voer?