Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:15

ubimone, fijn dat het goed gaat met je andere honden.Ze zal wel bijtrekken, ze heft natuurlijk zoveel indrukken te verwerken. Ben benieuwd naar de foto's

Karmandi

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 10:36

Fijn dat ze thuis is! Ze zal zich vast wel optrekken aan je andere honden, dat komt zo weer goed!
Ik ben ook wel benieuwd naar foto's :)

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:09

Ok bij deze dan de beloofde foto s van onze Ximena!!

Aankomst op het vliegveld.
Afbeelding

De kooien met de hondjes.
Afbeelding

Na enig zoekwerk vond ik dan toch mijn meisje!! (er was even wat verwarring of ze er wel bij zat omdat ze
gezegd hadden dat de grootste hond alleen zou zitten maar daar bleek Ximena toch bij te zitten)
Afbeelding

Bevrijd uit de kooi en al een klein beetje ontdooid..
Afbeelding

Haar enorm lieve snoetje.
Afbeelding

Onderweg naar huis in de auto.
Afbeelding

Vandaag de dag gaat het al wel een stuk beter met haar. Ze is nog wel heel schrikkerig en een onverwachte
beweging vind ze heel eng. Maar dat komt vanzelf goed. Ze is ontzettend lief....
Ze heeft in ieder geval de mand al ingepikt!!
Afbeelding

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:13

Jij weet de spanning er wel in te houden...
Wat ziet ze er lief uit!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:14

Wat een ontzettend leuk hondje zeg!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:45

leuke hond om te zien :D

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:05

Ja sorry!! Zal t niet meer doen! Hi hi hi t is ook echt een schatje.

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:53

Wat een schatje!! Die heeft al een mooi plekje in weten te pikken. Komt vast helemaal goed! :D
Heb je nog een reactie gekregen op je vraag over de medicijnen?

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:07

Zie ik daar een Podenco Maneto of is het een mixje?

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:40

@karmandi ze moest een kuur van 30 dagen hebben voor haar Anasplasmosis.
Ze zijn 20 juni begonnen dus moeten we hier nog even doorgaan.
@ellenB in haar paspoort staat dat ze een mixje is maar er zou heel
Goed wat van een podenco in kunnen zitten...

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 07:14

We zijn er al wel achter dat ze ontzettend bang is voor mannen....
Begrijpelijk maar hoe hebben jullie dit aangepakt en opgelost om ze over die angst heen te helpen??
Vind het wel heel sneu voor mijn man. Die hoort van mij dat ze heel actief en blij rondloopt. Terwijl als hij thuis komt duikt ze bibberend onder t tafeltje in de hoek van de kamer....

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 07:40

ubimone schreef:
We zijn er al wel achter dat ze ontzettend bang is voor mannen....
Begrijpelijk maar hoe hebben jullie dit aangepakt en opgelost om ze over die angst heen te helpen??
Vind het wel heel sneu voor mijn man. Die hoort van mij dat ze heel actief en blij rondloopt. Terwijl als hij thuis komt duikt ze bibberend onder t tafeltje in de hoek van de kamer....

Wij hebben Lola nu 8 maanden in ze is helaas nog steeds doooodsbang voor
Johan.
Echt vreselijk is het.
Ik heb trouwens exact dezelfde foto van Lola in de auto...ze kijkt ook net zo.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:26

Ik zou de eerste dagen/weken helemaal niks doen om haar waar dan ook vanaf te helpen. :) Laat haar eerst maar gewoon wennen. Kan zomaar dat ze met een paar dagen of weken al flink meer op haar gemak is.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:23

Je kunt Bach Rescue spray proberen. Spray je 1 keer op een stukje worst ong een kwartiertje voor de confrontatie met man/vriend. Heeft hij Noel erg geholpen (hij was bang voor vuurwerk). Je zou het de eerste dagen 3 keer per dag kunnen geven, maar meestal hoeft dat niet eens. En verder zou ik niks doen... dan bevestig je niks en blijft de hond er niet in hangen. Gewoon lekker je leven leven en je andere honden zullen ook laten zien dat er niks aan de hand is.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:14

voor de zoveelste keer, laat de hond met rust, doe er totaal niks mee, negeer de hond
laat hem uit zonder contact te leggen en geef gewoon eten zonder contact te maken

de stap moet gezet worden door de hond en niet door wie dan ook
het kan makkelijk een jaar duren eer de honds zijn angst enigsinds laat varen en tot die tijd moeten de mannen of vreemden de hond helemaal met rust laten
geen gelok met lekkers , geen moeilijk gedoe, gewoon doen alsof de hond er niet is
echt , dat werkt het beste

verder vind ik het triest dat er nog steeds organisaties zijn die honden naar hier laten komen zonder eerlijke informatie
nu zitten jullie met een bange hond die misschien nog wel kan snappen(bijten) ook als hij in paniek raakt
mocht het niet klikken, kan hij dan ergens de opvang in of moeten jullie het dan zelf uitzoeken?

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:04

ZOu haar ook voorlopig nog negeren. ZE is er net. Laat haar maar het eerste contact maken. Hopelijk draait ze dan snel bij. Scheelt dat ze de andere honden als het goede voorbeeld heeft :) Heb het met mijn hond nooit gehad gelukkig. Hij luistert alleen naar mij, maar vind alles en iedereen lief (ok tenzij ze vreemd zijn en te dicht bij de kids komen, dan gaat hij er tussen staan)

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:02

Wow Spatter, als je iemand een welgemeend advies wil geven dan mag je de manier waarop je dat doet wel een beetje aanpassen... Nu lijkt het alsof iedereen hier achterlijk is, behalve jij.

Veel honden zijn bang als ze hier komen. Ze zijn niet veel gewend en komen vanuit een klein hok in een drukke samenleving terecht. Daar went het gros wel aan, dus ik vind dat je de stichtingen niet 'triest' mag noemen omdat er bange honden worden geplaatst. Angst is iets wat erbij hoort als je een hond uit het buitenland haalt. Je kiest er immers voor om een hond uit een land te halen waar men het niet zo nauw neemt met dierenwelzijn...
Natuurlijk is het wel 'handig' om een stichting te kiezen waar je op kunt terugvallen als het niet zo makkelijk gaat als je gedacht had, maar ook dat is voor ieder voor zich iets om van tevoren te bedenken en uit te zoeken.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:05

Helemaal mee eens Ellen!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:15

mee eens ellen.
Vond spatters verwoording eum, beetje boel bot :+

Ubimone hoe gaathet nu met haar?

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:28

Momenteel gaat het steeds een stapje beter.
Ze komt steeds meer in de buurt van mijn man.
Fijn om te zien dat ze zich meer thuis gaat voelen.
Loopt ook al een stuk makkelijker mee aan de riem.
Ze is echt ontzettend lief en mega enthousiast.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:44

Helemaal niet alle honden zijn bang, er zijn er zat die gewoon weinig gewend zijn of zelfs alleen het asiel.

Maar als stichting moet je eerlijke informatie geven, zeker als een hond rechtstreeks vanuit Spanje bij de adoptanten komt, wat ik sowieso al gelijk betitel als een beroerde stichting want dat betekent vaak ook dat er geen opvang is in Nederland als het niet gaat.

Verder wordt ik inderdaad moe van de mensen die een hond nemen en het dan raar vinden dat de hond de tijd nodig heeft om zich aan te passen en met tijd bedoel ik dan minstens een half jaar en pas na een jaar zul je aan een hond merken dat hij gaat geloven dat hij er echt thuishoort.

Lees je in voor je aan zoiets begint, denk er niet te makkelijk over of zorg dat je bij een fatsoenlijke stichting een hond neemt.
Eentje die al in Nederland zit zodat je de hond kan bezoeken en je zeker weet dat je zelf en je kinderen een klik hebben met de hond en er zeker geen gevaarlijke situaties komen in huis.

Het is lief als je op een schattige foto valt maar bedenk dat je een dier neemt wat gauw nog 10 jaar in je leven is en die hond moet al die tijd in je leven blijven passen inclusief die van je gezin.
Als je dan die gok neemt om een hond zo uit een asiel uit het buitenland in je huis te droppen, verwacht dan helemaal niks.
Je kent de hond niet, de hond jou niet , waarom zou hij jou vertrouwen?

Nouja, ik vertrek wel uit dit topic want ik krijg het heen en weer van de zoveelste die verliefd wordt op een foto en in mijn ogen met veels teweinig verstand begint aan een verhaal waar met pech de hond de dupe wordt.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:11

@spatter ik hoop dat je t niet over mij hebt??? Je oordeelt zonder iets van mij te weten......
Heb meer met honden gewerkt dan jij denkt.....
Heb hier wel degelijk lang over nagedacht....
Maar jij denkt mensen te kunnen "kennen" vanaf een beeldscherm.....
Heel knap!!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:20

Ik weet niet of Spatter op mij doelt, maar ik ben het opvang gezin en we hebben haar gehouden.
En we wisten heel goed waar we aan begonnen en dat Lola zo bang voor mijn man blijft vinden wij gewoon heel jammer maar ze is er voor ons niks minder om want ze is echt het liefste hondje van de wereld.
Wij wisten op voorhand dat ze bang was, en hoeven bange hondjes dan geen adoptie?
Wij hebben altijd bange getraumatiseerde honden en tot nu toe is het altijd goed gekomen.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 05:28

@Spatter, je doet nu wel heel erg uit de hoogte vind ik.
Ik denk niet dat je onze achtergronden en kennis over honden kent. En inderdaad de meeste kiezen een hondje van een foto en de beschrijving die erbij staat, als er zich dan toch problemen voordoen (die een opvang vaak niet kunnen voorspellen) wil dat niet zeggen dat we daar niet met kunnen omgaan of oplossen.

Om dan nog een organisatie de grond in te trappen die hondjes rechtstreeks uit het buitenland laten adopteren, vind ik helemaal erg. Shin heeft wel degelijk opvanggezinnen waar hondjes terecht kunnen als het bij de adoptanten om welke redenen dan ook niet lukt.

Ik heb hier trouwens nog nergens een hond de "dupe" zien worden, ik heb alleen nog maar gelezen dat er bij elk probleem een oplossing wordt gezocht (en gevonden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 05:38

Wij zijn pas op vakantie geweest in Turkije waar ik een turkse straat hond als vriend heb opgedaan!
Wat had ik dat kereltje graag mee naar huis genomen..
Had al allerlei dingen geregeld maar nadat hij onder stroom is gezet door een hoteleigenaar is hij gevlucht en hebben we hem niet meer gezien..
Toen wij eenmaal thuiswaren bleek hij zich wel weer te laten zien.. Maargoed wij zitten nu hier, hij daar..
Van mensen om mij heen krijg ik veel onbegrip een enkele snapt het..
De hond zag er goed uit en er stonden ook waterbakken bij de boulevard voor de straathonden.. Maar mocht hij Ziek worden of aangereden, is er niemand die om hem maalt..

Ik mis dat manneke echt. Heb 2 paar stichtingen benadert maar die konden niets voor mij betekenen nu ik weer in nederland ben helaas..