Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 12:45

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 13:05

Oh hartverscheurend ;(.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 16:39

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 16:54

Ik kom hier toevallig langs maar wat ontzettend triest! Die link hierboven...12 jaar alleen geleefd en overleden. ;(

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 19:53

_San87_ schreef:
Al heel lang geen reactie meer hier, maar toch. Morgan's verhaal is nog niet voorbij.

Kennelijk is Morgan weer drachtig, alleen levend in Loro Parque.

https://www.instagram.com/p/DF_LG5fBjrd ... cyemcweQ==

Waarom zijn mensen zo vreselijk ;(.

nee joh arm dier !
Vraag me ook af hoe het met haar vorige baby is afgelopen. Leeft die nog?

En dat er nog steeds geen betere wetten zijn in Europa nota bene

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 20:05

Nee, die is overleden. Is geloof ik 3 jaar geworden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 20:14

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 20:31

Ik zie dit gewoon als een actie om orca's in gevangenschap te behouden. Ze hopen gewoon op een dochter uit haar zodat ze verder kunnen fokken. Maar was dit fokken enzo ook niet allemaal verboden? Echt weer een potje ellende dit, arm dier.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 20:32

OutOfTheWood schreef:
Ik zie dit gewoon als een actie om orca's in gevangenschap te behouden. Ze hopen gewoon op een dochter uit haar zodat ze verder kunnen fokken. Maar was dit fokken enzo ook niet allemaal verboden? Echt weer een potje ellende dit, arm dier.

Ja, fokken mag inderdaad niet. Maar bij de eerste was het 'per ongeluk', en de rechter trapte daar in.

Ben wel benieuwd of er nu wel doorgepakt wordt. Maar waarschijnlijk niet.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 20:38

_San87_ schreef:
OutOfTheWood schreef:

Ja, fokken mag inderdaad niet. Maar bij de eerste was het 'per ongeluk', en de rechter trapte daar in.

Ja, precies. :+ Ik hoop echt oprecht dat ze nu keihard worden aangepakt, maar ik zie vooral nieuws voorbij komen waarin ze het gooien op "dat ze het nu goed gaan bestuderen hoe orca's zich voortplanten" dus ze zullen het wel weer over die boeg gaan gooien. :Y)

Wat een ellende voor dat dier. Misschien maar beter als ze allemaal snel komen te overlijden, dan zijn ze van dit vreselijke leven af. :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 20:40

Ja, ik heb echt zo'n grafhekel aan Loro Parque, het Dolfinarium en consorten.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 17:32

OutOfTheWood schreef:
_San87_ schreef:

Ja, precies. :+ Ik hoop echt oprecht dat ze nu keihard worden aangepakt, maar ik zie vooral nieuws voorbij komen waarin ze het gooien op "dat ze het nu goed gaan bestuderen hoe orca's zich voortplanten" dus ze zullen het wel weer over die boeg gaan gooien. :Y)

Wat een ellende voor dat dier. Misschien maar beter als ze allemaal snel komen te overlijden, dan zijn ze van dit vreselijke leven af. :(

Dan weet ik er nog wel een te verzinnen. Onderzoeken hoe een orka die in het wild is geworden stereotype gedrag ontwikkeld > en dan voor en na een bevalling 8)7 8)7

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 11:09

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 11:30

OutOfTheWood schreef:

Ze hadden toegezegd er niet mee te zullen fokken, maar in no time was Morgan drachtig... tuurlijk werd gezegd dat het een "ongelukje" was, maar Harderwijk had er toch niets meer over te zeggen, Morgan was verhuisd en een jonge orca is sowieso een publiekstrekker :$ :$ :$ . En dat kon je op je klompen aanvoelen dat dat zo zou gaan...

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 11:48

Zoolgangster schreef:
OutOfTheWood schreef:

Ze hadden toegezegd er niet mee te zullen fokken, maar in no time was Morgan drachtig... tuurlijk werd gezegd dat het een "ongelukje" was, maar Harderwijk had er toch niets meer over te zeggen, Morgan was verhuisd en een jonge orca is sowieso een publiekstrekker :$ :$ :$ . En dat kon je op je klompen aanvoelen dat dat zo zou gaan...

Die zogenaamde ongelukjes weet iedereen wel van dat het onzin is, helaas doen ze er politiek gezien nog altijd geen ene drol aan... dus gaan ze lekker door. |(

"gelukkig" is er geen vrouwelijke orca uitgekomen dus zonder morgan kunnen ze eigenlijk helemaal niks meer, tenzij ze een deal met china/japan kunnen sluiten maar die hebben ook maar een klein aantal vrouwelijke orcas meer over. Ik zie het in ieder geval wel weer gebeuren dat morgan over een 1-2 jaar direct weer zwanger is, die gaan dat fokken echt niet opgeven.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 12:14

Het dolfinarium mag geen circus shows meer geven, en die had een publieke vraag wat de mooist herinnering was van mensen aan de shows, het is werkelijk shocking hoeveel mensen vinden dat deze dieren happy zijn in gevangenschap, en vinden dat zij prima in een betonnen bak kunnen leven.

Morgan is een schrijnend verhaal, ze zou niet meedoen aan shows, er zou niet mee gefokt worden... het is 1 grote leugen...