Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:47

CherokeeChum schreef:
Waarom willen sommige fokkers verkoop van honden doen, waarbij je kan kiezen met of zonder papieren.
Welke voordelen brengt dat eigelijk op ?

Kan er eigelijk niet op komen Blond

Het is een belastingtechnisch verhaal vaak,als je met papier fokt kan de belasatingdienst checken hoeveel pups jij op jaarbasis verkoopt.
Er zijn veel mensen die het als bijverdienste doen,en er liever geen belasting over betalen.....[/quote]

Interessant! dank je!

Needje ik zie geen afwijkingen, zo goed ben ik niet om door de schedel te zien en een hystologische analyse te maken Haha!
En dat dit zich uit bij de pit kan ik ook niet zeggen, doe ik dus ook niet. Heb het dus over de rot Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:12

ThePast03 schreef:
griebels schreef:
Geen reactie op mijn bericht??

Ja sorry, maar ik word er ook wel moe van. Richt je op de handel/broodfok waar zeer veel hondenleed voorkomt ipv op de mensen die proberen op een zo hondvriendelijke manier zo gezond mogelijke pups op de wereld te zetten met een goed karakter...

Er worden regelmatig bloedproeven en dna-testen uitgevoerd, net als bij de dekhengsten.

De meeste fokkers willen liever niet het risico lopen dat daar uit komt dat de reu op papier niet de daadwerkelijk gebruikte reu is want dan zijn ze voor hun leven uitgefokt bij het FCI.

ThePast03, als jij wilt geloven dat alle FCI honden zijn gefokt zonder het gebruik van radhondjes, moet je je eens verdiepen in het feit dat de reu niet gecontroleerd word...
Wie zegt dan dat er geen radhondje zijn zaad gedeponeerd heeft!!!!!!!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:16

griebels schreef:
[*olduser*], als jij wilt geloven dat alle FCI honden zijn gefokt zonder het gebruik van radhondjes, moet je je eens verdiepen in het feit dat de reu niet gecontroleerd word...
Wie zegt dan dat er geen radhondje zijn zaad gedeponeerd heeft!!!!!!!!

Dat zeg ik niet dat het nooit gebeurd is in het verleden.
Wel zeg ik dat een goede en verantwoorde fokker dat risico niet zou willen nemen, alleen al omdat het het einde betekend van zijn fokkerij en er wordt vaak genoeg gecontroleerd of de reu van opgave ook werkelijk de gebruikte reu is.

Een ding is wel zeker, van een hond zonder stamboom weet je helemaal nooit wie de vader is, dan moet je alleen maar op blauwe ogen vertrouwen.
Laat mij dan maar gaan voor een goede, betrouwbare en verantwoorde fokker, het is even zoeken maar die inspanning is het ook dubbel en dwars waard.

Alles beter dan de broodfok/handel via marktplaats te sponsoren.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:18

Belasting technisch verhaal zonder papieren fokken? Ahum.... nee die zonder papieren fokken, fokken puur voor de centjes.... liefst 3 nesten per jaar bij een teef....

Geen onkosten...alleen opbrengsten....

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 01:20

Ook bij ons hebben onze honden papieren, behalve onze bastaard die we hebben op straat gevonden.
Ik hecht er idd veel belang aan, vele andere mensen niet. Let wel op; ik heb geen enkele hond gekocht met papieren, dit zijn allen (bijna) asielzoekertjes.

Allereerst vind ik het uitvinden van de RAD positief! de uitvoering is minder...
Het grootste probleem is het papierloos fokken. Laten we zeggen dat 1 op de 100 er echt zit omwille van agressievertoon, en niet omdat ze geen papieren bezitten. Honden die geen papieren bezitten, maar wel door de agressietest komen zouden ze beter castreren/steriliseren. Zo is het in geen geval meer mogelijk om met een papierloze staff te fokken. Spijtig genoeg zal dit nooit mogelijk zijn. Zowel niet in België als in NL

Griebels; Hoe zat dat alweer met staffs in duitsland? Ik zou graag in duitsland gaan wonen binnen een paar jaar. Heb al informatie opgevraagd maar nog niks ontvangen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:00

In de meeste delen van DL moet je een wapenvergunning hebben een bepaalde cursus gedaan hebben.
Het fijne weet ik er niet van maar dat kan ik je een dezer dagen wel vertellen Ja

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:44

slimmerik schreef:
Belasting technisch verhaal zonder papieren fokken? Ahum.... nee die zonder papieren fokken, fokken puur voor de centjes.... liefst 3 nesten per jaar bij een teef....

Geen onkosten...alleen opbrengsten....

denk je dat fokkers die met papieren fokken het niet voor de centen doen?
een stamboom aanvragen bij een pup kost ongeveer 50 euro.. waarom zijn de honden met papieren dan 3 keer zo duur als 1 zonder? ja de dekreu blablabla.. maar dan nog houden de fokkers er een aardige zakcent aan over

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:51

LimaGentle schreef:
denk je dat fokkers die met papieren fokken het niet voor de centen doen?
een stamboom aanvragen bij een pup kost ongeveer 50 euro.. waarom zijn de honden met papieren dan 3 keer zo duur als 1 zonder? ja de dekreu blablabla.. maar dan nog houden de fokkers er een aardige zakcent aan over

En wat denk je dat alle onderzoeken naar erfelijke gebreken kosten? De gedragstest?
De tentoonstellingsbezoeken die verplicht zijn?
En dan heb ik het nog niet over alle andere onkosten die serieuze fokkers wel maken.

De fokkers die op marktplaats adverteren hebben geen tot heel weinig onkosten dus dat is gewoon pure winst.

Een goede en serieuze fokker mag er van mij met liefde een zakcentje aan over houden, maar dat valt helaas in de praktijk aardig tegen.
Het zijn de marktplaatsfokkers (broodfokkers/handelaren) die er echt aan verdienen, ik ken er die er gewoon heel goed van kunnen leven.
Als je een achter de schermen zou kunnen kijken bij die adverteerders op marktplaats zou je begrijpen wat ik bedoel en zien hoeveel hondenleed zich daar afspeelt. Dat zie je nooit als je voor een pup komt, dan ineens zitten de pups in de gezellige huiskamer bij het gezellige gezin....

Overigens zijn er vandaag weer 2 Amstaffs (achtigen) overleden, 1 doodgeschoten omdat hij een politieagent aanviel, de andere is later afgemaakt.
De honden waren ontsnapt uit huis (snap nooit hoe zoiets kan gebeuren, helemaal niet als je zulk soort honden hebt) en hadden al diverse honden aangevallen.
Triest, weer slechte reclame voor dit soort honden dankzij onoplettende bazen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:54

Van honden weet ik het niet, maar heb een keer een overzicht gezien wat de kosten zijn om een nest kittens te fokken, en dan hou je niet veel over uiteindelijk. Dus ik ga er van uit dat dat met honden net zo is.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:57

Citaat:
Overigens zijn er vandaag weer 2 Amstaffs (achtigen) overleden, 1 doodgeschoten omdat hij een politieagent aanviel, de andere is later afgemaakt.
De honden waren ontsnapt uit huis (snap nooit hoe zoiets kan gebeuren, helemaal niet als je zulk soort honden hebt) en hadden al diverse honden aangevallen.
Triest, weer slechte reclame voor dit soort honden dankzij onoplettende bazen.

weet je ... het leuke aan dit onderwerp is dat in het ene kranten artikel staat dat het om een amerikaanse bullterrier ging (???????) en de ander weer een amerikaanse bulldog. en weer een ander zegt dat het om een stafford ging.. ze weten dus niet eens om welk ras het gaat en maken er dus zelf maar een ras van.. typisch media.. typisch media die mensen weer eens onnodig bang maken

even terug over het fokken.. er zijn aardig wat fokkers die met FCI fokken maar er een nog erger potje van maken dan mensen die zonder FCI fokken
een goede fokker laat idd zijn honden nakijken etc.. maar geloof me.. dat doen ze lang niet allemaal

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:00

Moet niet media zijn gewoon een fout, reporters maken die ook

net zoals er vorige keer over een ferarri bezig waren en het was een aston martin,
kom je gewoon tegen, maar discriminatie is leuker om te geloven Tong uitsteken

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:02

katiavl schreef:
Moet niet media zijn gewoon een fout, reporters maken die ook

net zoals er vorige keer over een ferarri bezig waren en het was een aston martin,
kom je gewoon tegen, maar discriminatie is leuker om te geloven Tong uitsteken

het probleem is dat het 9 van de 10 keer gebeurd...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:04

LimaGentle schreef:
weet je ... het leuke aan dit onderwerp is dat in het ene kranten artikel staat dat het om een amerikaanse bullterrier ging (???????) en de ander weer een amerikaanse bulldog. en weer een ander zegt dat het om een stafford ging.. ze weten dus niet eens om welk ras het gaat en maken er dus zelf maar een ras van.. typisch media.. typisch media die mensen weer eens onnodig bang maken

even terug over het fokken.. er zijn aardig wat fokkers die met FCI fokken maar er een nog erger potje van maken dan mensen die zonder FCI fokken
een goede fokker laat idd zijn honden nakijken etc.. maar geloof me.. dat doen ze lang niet allemaal

Ik las het bericht net op teletekst en daar spraken ze over Amstaffs, maar ik sta er niet raar van te kijken als het gewoon weer om een pitbullachtige gaat.
Punt is: Als mensen nu eens zorgden dat dit soort honden niet meer de fout in gingen kon de media deze fouten ook niet meer maken.

Het is niet voor niets dat ik altijd verwijs naar fokkers die bij de rasvereniging aangesloten zijn, bij de meeste rasverenigingen zijn die gezondheidsonderzoeken namelijk verplicht.
Voor de honderste keer: een stamboom alleen zegt niet alles, iedere gek die twee honden met stamboom op elkaar zet krijgt stambomen bij de pups.

Maar om ze nu te vergelijken met de vermeerderaars die puur en alleen voor het geld twee honden op elkaar zetten? Heel vaak gewoon broer en zus, lekker makkelijk niemand die het weet toch?

Ik heb het over goede en verantwoorde fokkers, goed te vinden als je zelf een beetje onderzoek verricht en je een beetje verdiept in het levende wezen wat je gaat aanschaffen en toch zeker 12 jaar oud kan worden. Blijkbaar vinden een hoop mensen dat laatste teveel gevraagd en is het makkelijker om een advertentie op te zoeken op marktplaats waar je vanvond nog je pup kan kopen.
Vaak nog duurder dan bij een goede en verantwoorde fokker.....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:07

LimaGentle schreef:

Gut ja, en die kruising dwergpinchers op marktplaats worden Chihuahua's genoemd terwijl ze er niet eens op lijken.
Een kruising herder die bijt wordt een Duitse Herder genoemd.
Een kruising Labrador Retriever/Golden Retriever wordt een Golden Retriever genoemd als hij bij een bijtincident betrokken is.

Misschien moeten de rasnamen maar eens een keer beschermd worden want het merendeel van de mensen weet niet eens wat voor ras een hond is als die voor hem staat, laat staan dat ze het verschil weten tussen een rashond en een hond zonder papieren.
Het wordt altijd allemaal over een kam gescheerd, maar de enige die zich daar werkelijk vreselijk druk over maken zijn de liefhebbers van de pitbullachtigen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:08

omdat daar ook de meeste ophef over word gemaakt.
vaak terecht,maar daarom wel vervelend voor de goeden in het ras

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:09

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

Gut ja, en die kruising dwergpinchers op marktplaats worden Chihuahua's genoemd terwijl ze er niet eens op lijken.
Een kruising herder die bijt wordt een Duitse Herder genoemd.
Een kruising Labrador Retriever/Golden Retriever wordt een Golden Retriever genoemd als hij bij een bijtincident betrokken is.

Misschien moeten de rasnamen maar eens een keer beschermd worden want het merendeel van de mensen weet niet eens wat voor ras een hond is als die voor hem staat, laat staan dat ze het verschil weten tussen een rashond en een hond zonder papieren.
Het wordt altijd allemaal over een kam gescheerd, maar de enige die zich daar werkelijk vreselijk druk over maken zijn de liefhebbers van de pitbullachtigen.

gut ja... Koe

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:11

Snoevie schreef:

Die ophef wordt keer op keer gemaakt door de liefhebbers van dit soort rassen.
Toen een tijd geleden het nieuwsbericht over de Husky hier op bokt stond was het een stuk rustiger, geen husky eignaar die zoveel ophef maakte.

Bij de andere rassen zijn er geen mensen die een topic lang anderen proberen te overtuigen hoe lief hun ras wel is. Het is en blijft opvallend, dat verschil.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:12

ThePast03 schreef:
Snoevie schreef:

Die ophef wordt keer op keer gemaakt door de liefhebbers van dit soort rassen.
Toen een tijd geleden het nieuwsbericht over de Husky hier op bokt stond was het een stuk rustiger, geen husky eignaar die zoveel ophef maakte.

Bij de andere rassen zijn er geen mensen die een topic lang anderen proberen te overtuigen hoe lief hun ras wel is. Het is en blijft opvallend, dat verschil.

wat ook opvallend is is dat jij er ook altijd bij betrokken bent...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:13

Daarom let ik ook nooit op het ras in een bericht Tong uitsteken

Ik zit ook altijd in de bijtincident topics niets slechts aan, juist interessant!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:14

LimaGentle schreef:

En als we het niet meer weten gaan we maar op de persoon spelen. Knipoog

Ja ik zal voor de honden opkomen en dus elke keer komen als ik zie dat er valse voorlichting wordt gegeven.
Ik hoop nog altijd dat er een keer een tijd komt dat mensen stoppen met verboden honden te kopen zodat er geen hond zinloos meer hoeft worden ingeslapen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:15

Pluck heeft gelijk, zelfs hier op bokt hoeveel hondjes er chihuahuas genoemd worden, laat staan hoeveel ik gehoord heb dat die honden niet in de winter buitenmogen. Die info krijgen ze dan mee van de fokker. Zijn sommige verbaasd dat het misgaat Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:16

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

En als we het niet meer weten gaan we maar op de persoon spelen. Knipoog

Ja ik zal voor de honden opkomen en dus elke keer komen als ik zie dat er valse voorlichting wordt gegeven.
Ik hoop nog altijd dat er een keer een tijd komt dat mensen stoppen met verboden honden te kopen zodat er geen hond zinloos meer hoeft worden ingeslapen.

net zoals ik voor de honden opkom...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:20

LimaGentle schreef:
net zoals ik voor de honden opkom...

Sorry maar ik krijg meer het idee dat jij voor hun bazen opkomt. Jij wilt een generaal pardon voor die bazen als hun honden maar door een gedragstest heen komen. Dus worden ze nog beloond voor het kopen van een verboden hond en risico nemen met een levend wezen.
En de honden die dankzij hun bazen niet door zo'n test heen komen worden dan nog zonder pardon ingeslapen, maar die zijn blijkbaar niet belangrijk genoeg....

Wat ik graag zou zien is dat vandaag nog al die verboden honden naar België worden gebracht waar ze veilig zijn en niemand verder meer een verboden pup koopt.
Dan zijn de honden veilig en kun je met gerust hart gaan werken aan een verandering aan de wet.

Jij geeft de wet de schuld terwijl er geen hond had hoeven worden ingeslapen door deze wet.
Het zijn en blijven de pupkopers die de schuldigen zijn en jij houdt die (niet altijd, net hoe het je het best uikomt) de hand boven het hoofd en verzint allerlei excuses waardoor ze toch zo'n hond hebben aangeschaft.
Jij maakt reclame voor een site die de pupkopers als zielige slachtoffers neerzet en de wet de schuld geeft.
Daar zullen we het nooit eens over worden, want ik ben er van overtuigd dat er nooit wat verbeterd voor deze honden als je niet de werkelijke daders aanpakt en dat zijn en blijven de kopers.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 26-08-07 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:21

je verzint maar raak plunk.. maar ik kom op voor de honden

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:22

Idd gewoon zinloos..
Maar hoort dit niet bij links? Lachen