Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:10

Hier hebben de slakken nog nooit een garnaal gegeten tenzij die al ziek of dood is.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:22

Volgens mij is het onmogelijk voor een slak om een garnaal actief te bejagen gezien het verschil in voortbewegen. Ik denk wel dat ze aas en zieke dieren niet snel laten liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:38

Ik heb genoeg slakjes voor de helena, ik ga er dan ook vanuit dat de garnaal al niet goed was. Maar ik keek er wel raar van op := Één van mijn appelslakken heeft een deel van de garnaal nu ook opgegeten, dus die zal morgen wel weg zijn :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:57

Lekker voor de eiwitten! :D

Ze 'zuigen' ook gerust aan een dode vis haha, dan is er ruzie tussen de garnalen, slakken en vissen wie er met de sushi vandoor mag gaan :') slakken verliezen wel altijd moet ik zeggen :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 19:09

lobsterboy heeft (en verzend) ook mooie garnalen, kreeften en slakken en mosselen zag ik.
En ik meen in Arnhem heb je de garnalenzolder, die hebben ook mooi spul zitten maar ik weet niet of ze ook verzenden.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:25

Zo ziet onze bak er nu uit. Afbeelding

Mijn beta man zit heerlijk samen met zijn vrouwen. Ze hebben genoeg verstop plekken en laten elkaar met rust. En komen nog een koppel kersenbuikjes bij. Nog een stel kegekvlekjes en nog een stal beta vrouwen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:32

Mooi, en wat een rust straalt het geheel uit zeg! <3

Hier gaat de bak niet door, heb even andere prioriteiten financieel gezien; m'n opvanghondje heeft m'n hoortoestellen verrampeneerd. -O-
Baal ervan maar weer fatsoenlijk kunnen horen is belangrijker dan een opknapbak. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:36

Dat is zuur Lor1! Maar inderdaad, gezondheid gaat voor :) Kun je wel nog meer inspiratie op doen in die tijd :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:37

Zekers, al had ik met de bak ook gewoon heel rustig aan gedaan hoor. :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:37

Dank je :)

Ohhh wat zonde. Handig zo'n hond... Kende ik er meer van die vanalles slopen. Misschien krijg je nog wel een keer een kans op een opknap bak :)

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:51

Gaat dat wel samen, kersenbuikjes met betta's? Ik heb heel veel verhalen
gehoord dat de betta's vermoord werden door kersenbuikjes... Wel
een mooie set up. :)

Mijn jonge epalzeorhynchos frenatus kwam even een kijkje nemen zonet.
Wat een leuk beest is het toch.

Afbeelding

En heb ik zondag op AquaVaria gelijk een double tail vrouwtje
op de kop getikt. Mijn veiltail vrouw die apart zat ging die dag naar
een nieuw tehuis, dus kon ze gelijk in quarantaine.

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:55

Die man had ze daar ook samen zitten en nog nooit problemen mee gehad. Ze zijn op zich best sociaal alleen als ze een nest hebben verdedigen ze dat. Maar dat hebben mijn betta hardleers moeten leren van mijn algeneters.
Ze hebben hier ook veel ruimte. Dus als het goed is moet dat gaan. Lukt het niet dan gaan de kersenbuikjes terug.

Hele mooie dame.
En die daar boven is ook heel mooi. Toffe foto ook.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:00

lor1_1984 schreef:

Hier gaat de bak niet door, heb even andere prioriteiten financieel gezien; m'n opvanghondje heeft m'n hoortoestellen verrampeneerd. -O-
Baal ervan maar weer fatsoenlijk kunnen horen is belangrijker dan een opknapbak. :)

balen zeg ! Maar is dat niet gewoon verzekeringswerk?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:03

Hmmm lees nu wel hele horror verhalen... Dan toch maar geen kersenbuikjes....

Wat zet ik er dan bij? Iemand een idee?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:08

Mioux schreef:
lor1_1984 schreef:

balen zeg ! Maar is dat niet gewoon verzekeringswerk?

Normaal wel, maar die hoortoestellen waren eigk al aan vervanging toe en ze worden voor 75% vergoed plus nog €100,- extra vergoeding.
Vervangen gebeurd nu dus wat eerder dan gepland, dan schuif ik een bak wel een half jaartje vooruit. :)

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 01:29

Nou hier komt een heel verhaal, maar dit is een gedeelte van wat ik door de jaren heen met betta's wel geleerd heb... sommigen helaas op de harde manier :(

Cichliden over het algemeen gaat meestal niet met een betta. Niet alleen qua gedrag maar volgens mij leven ze ook in verschillende leefomstandigheden :) Er wordt gezegd dat bodemcichliden wel kunnen bij een betta omdat dit een oppervlaktevis is, maar hoewel hier een kern van waarheid in zit, is mijn ervaring met al mijn betta's tot nu toe (dat zijn er nogal wat) dat vooral vrouwen maar ook mannen graag gebruik maken van boven, midden en onder en dat ze de cichliden toch tegen gaan komen. Maar als je dan toch per se cichliden wil hebben zijn ramirezi de meest succesvolle denk ik zo.

Ik weet dat corydoras vaak heel goed in het bestand passen bij een betta, maar hier moet je maar net weer van houden. Rasbora's zijn ook populair bij betta's maar deze zijn uiteraard wel klein. Het moet maar net binnen je smaak vallen. Verder kunnen de molly's, platy's en (sommige soorten) tetra's ook wel, en een paar soorten danio's, maar toch zou ik hier mee uitkijken... Ik heb zelf bijvoorbeeld neon en kardinaal tetra's, Chinese danio's en zebra danio's en terwijl de Chinese danio's heel rustig en vredelievend zijn, zijn de zebra danio's echte drukke rotzakken die dus aan mijn man zijn vinnen getrokken hebben. Deze gaan dus ook zsm apart... Keizertetra's kunnen ook niet samen met betta's heb ik gehoord. Barbelen gaan vaak wel goed.

Gourami's kunnen in sommigen gevallen maar ik vind het wel een risico. Guppy- en betta mannen worden soms aangevreten en als je schuwe gourami's hebt kunnen die juist aangevallen worden, maar gezien de maten van je bak denk ik dat ze het oppervlak best kunnen delen. Maanvissen kunnen niet bij betta's, die zullen ze ook strippen.. Over guppy's hoor je verschillende verhalen. Sommige betta mannen worden inderdaad agressief met guppen maar soms kan dat ook wel. Echter kweken guppen best veel natuurlijk, en het moet ook maar net zijn wat je zoekt :)

Het belangrijkste is eigenlijk dat je een vissoort erbij zet die ze niet zal aanvreten. Betta's met lange vinnen zijn helaas niet heel snel door hun staartvin, en kunnen er vaak ook weinig tegen doen. Het mogen dan wel 'vechtvissen' geweest zijn maar in mijn ogen is dat bij de B. splendens, vooral de doorgekweekte varianten met lange vinnen, lang niet zo erg meer als dat het bij de wildtype's aanwezig is.

Ik hoop dat je het niet vervelend vindt :') of een te lang verhaal. Ik houd al een paar jaar betta's en ook ik heb mijn fouten gemaakt |(

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 07:42

Ik heb er kegelvlekjes bij zitten die gaan heel goed samen. En anders berreid ik die school uit en dan nog een stel betta erbij. Dan zien we t wel.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 08:59

Ik ben wel blij met je stukje prince! aangezien ik ook wel betta's wil, liever voorkomen dan genezen!

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:04

Ik wilde je inderdaad de kersenbuiken afraden!! Heb ze gehad in mijn vredelievende bak, hadden in no time een zwerm kleine kersenbuikjes om zich heen en werden onwijs agressief. Ik ben echt blij dat ik ze (met veel moeite) eindelijk heb kunnen vangen en ze uit mijn bak zijn. Heb nu ook pas weer platy/guppenbaby's :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:40

Ik zou zelf zeer zeker geen Sumatraan er ook bijhouden. Ook zeker krijg je dan gedoe tussen de betta en sumatraan.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:27

Jullie hebben mij overtuigd. Ik ga in ieder geval mijn schooltje kegelvlekjes uitbreiden en big een stel betta dames erbij. Kuhli's komen er ook nog bij. En dan zien we wel verder. Mijn betta man voelt zich de prins te rijk met al zijn vrouwen. Gaat heel goed. Maar kun je jonge betta ook uitvangen en in een kweekbakje op laten groeien? Want ik las dat ze anders kunnen verdrinken ik zulke grote bakken.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:36

Als je wil dat ze opgroeien heb je zeker wel kweek bak nodig, ik houd bij elke kweek aan in t begin max 10 cm. Wil je dat ze zonder vader gaan opgroeien dan max 5 cm aanhouden in t begin. Dit kan in een aparte bak of eerste tijd tot ze ook los zwemmen van links naar rechts en boven en beneden in een hang kweek bakje. Zou dan wel opletten want je kan niet elke kweekbak erin hangen omdat anders de vissen denken lekker voer !

http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php ... uctID=5814

Zo 1 kan dan wel, maar zou ik niet te lang hun in laten zitten want is erg klein, en je kan wel tot 75 jongen krijgen in een nest. (niet alles overleefd het hoor) Als je merkt dat er eitjes in een nest zijn kan je ook het hang kweek bakje dus eronder doen en het nest erin opvangen en in het zelfde aquarium laten dus voor eerste paar dagen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:09

Hmm.. hier zijn de baby panda's echt te gek.. ze zijn nu al aan het stoeien met elkaar.. :+
Morgen zijn ze 10 dagen oud, en het worden al echte mini-visjes.
De meeste zijn panda van kleur, maar heb er ook enkele die nog helemaal geen zwart tonen.. dus ben benieuwd wat dat zal worden.

Verder gaat alles zijn gangetje.. voorlopig dus weinig nieuws hier.. :o

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:12

Hier kleine update :D Ze zijn bezig met mijn stelling, zie ter al heel top uit !

Zo kwam het staal binnen rijden :D
Afbeelding
En dat moet natuurlijk op maat gemaakt worden
Afbeelding
En ook aan elkaar gelast worden :D
Afbeelding

Ik ben net een klein kind in een speelgoed winkel, kan niet wachten !

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:13

Net een territoriumconflict mogen aanschouwen tussen mijn hoogvinkarper mannen. Die gingen echt hard te keer. Eentje had op een gegeven moment de vin van de ander vast en scheurde die! Ik heb ze uit elkaar moeten halen want het hield niet op!