Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:53

Ik ook niet. Ximena zal al veel indrukken te verwerken hebben...

Toen ik thuiskwam met Noel, heb ik buiten (even verderop) gewacht en hebben de kinderen mijn oude hond opgehaald. We zijn toen samen een rondje gaan lopen zodat ze kennis konden maken. Daarna gewoon naar binnen gegaan alsof we nooit anders gedaan hadden. Er is geen onvertogen woord gevallen... Maar Noel is dan ook het afwachtende type en totaal niet dominant. Lewis is nog steeds de baas, ook al is hij 16.

gerban

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:44

Zo hebben wij het ook gedaan en het was na 1 grom al grote liefde :D

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:48

ik zou het ook niet doen.

Volgende week gaan we naar de da, heb dit weekend een meeting en heb gevraagd of ze ook nog een mooie foto van de jr willen maken.
Mijn vriend is zich ook nog goed aan het laten bezinken of hij dit echt wilt. Al heeft hij zijn mening nog steeds hetzelfde.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:09

Ik zou het ook niet doen.

Jonas heeft vanmorgen onder het wandelen ergens ingerold. De lucht is echt niet te harden, ik ga bijna over m'n nek als ik het ruik! Iemand een idee hoe ik deze lucht zo snel mogelijk weg krijg? Voor wassen buiten vind ik het nog wat fris maar binnen wassen is ook geen optie.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:14

Met een teiltje warm water buiten wassen?? Kan nu best wel hoor. Zo heel koud is het niet hoor.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:30

Toch wassen (of sponzen) met groene zeep verdund hoef je er niet helemaal uit te spoelen.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:49

heb hem toch maar gewassen buiten met vlooienshampoo die Had ik nog liggen. hij ruikt weer fris al ben ik vandaag even geen vriendjes meer met hem vrees ik hihi

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:59

EllenB schreef:
Ik ook niet. Ximena zal al veel indrukken te verwerken hebben...

Toen ik thuiskwam met Noel, heb ik buiten (even verderop) gewacht en hebben de kinderen mijn oude hond opgehaald. We zijn toen samen een rondje gaan lopen zodat ze kennis konden maken. Daarna gewoon naar binnen gegaan alsof we nooit anders gedaan hadden. Er is geen onvertogen woord gevallen... Maar Noel is dan ook het afwachtende type en totaal niet dominant. Lewis is nog steeds de baas, ook al is hij 16.

Zo hebben wij het ook gedaan!
Niets aan de hand geweest!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 14:10

Mijn hond en de ouwe hond (labrador) van nu mijn ex, hebben we toendertijd in huis laten kennismaken. DIe ouwe viel namelijk honden buiten aan, alleen in huis pikte hij andere honden.EN als we dan in huis kennis maakten was het buiten ook goed. (maar tja je kan dat niet met alle honden van de buurt doen :P )
Maar goed Mink was een echte ouwe straatvechter en in huis deed hij het niet daar heeft hij nooit voor zijn eten moeten vechten.DAt was ons enige antwoord erop.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:44

Nog 1 nachtje slapen....... Spannend!!!!!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 23:02

Heel veel plezier morgen :D

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 07:03

heel veel plezier vandaag! ik ben al aan de wandel met Jonas. bezorg nu 2 weken de krant en als ik dan terug kom ga ik meteen met hem uit. heerlijk.zijn we voor de warmte al terug. we staan alleen inmiddels al 10 min stil omdat meneer aan het graven is. hij mag dit niet altijd van mij maar op momenten dat het mag dan duurt . het altijd even.
vrijdag ga ik bij mn vorige paard kijken!

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 07:22

Dank jullie wel!
Heb ook jaren kranten bezorgd en vond het ook heerlijk om voor de warmte met de honden te gaan wandelen.....

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 07:33

Ben benieuwd hoe Ximena in het echt is!

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 07:38

Ja ik ook. Maar moet nog een aantal uur geduld hebben. Ze landt vanavond om 18.05u pas in België.
Dus eind van de middag weg om ze op te halen... Best wel een beetje nerveus. Gezonde spanning denk.....

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 07:42

Geduld hebben is lastig haha. Ik weet nog precies hoe dat ging toen we jonas gingen ophalen. Toen kon het ineens misschien niet meer doorgaan omdat ze in spanje aan het staken waren op de vliegvelden. Wat was ik blij zeg toen we het verlossende telefoontje kregen dat hij toch aan boord was!

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 07:56

Ja dat is idd lastig!! Hi hi hi ben ook zo benieuwd hoe mijn honden op haar reageren.
Ben al hard aan t aftellen voor vanavond.
Vind het echt zo spannend!!!

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 14:17

Veel succes vanavond!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:41

En en en?

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:04

Sorry beetje laat maar batterij was leeg.
Ximena is bij ons!!!
Ze was ontzettend onder de indruk van alles oP t vliegveld. Plat op de grond liggen en bibberen. Eenmaal thuis ging het wel. Mijn andere 2 honden reageren super op haar. Echt keilief!! Hebben geen rondje gelopen omdat ze absoluut niet wilde lopen. Maar hebben ze wel een straat verder kennis laten maken.
Ook dat ging super!!! Heb alleen wel medicijnen meegekregen. Wat ik wel een beetje vreemd vind want volgens mijn correspondent was ze uitbehandeld. Nu heb ik toch ineens medicijnen. Heb al een mailtje gestuurd voor wat uitleg. Ben wel benieuwd waarom ze nu toch ineens medicijnen moet hebben ... Zal morgen even wat foto s uploaden.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:08

Aaaah beessie.....
Hoprlijk trekt ze gauw bij!
Lola was ook in shock toen ze kwam!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 00:50

@Ubimone: denk dat het redelijk normaal is dat ze zich zo voelt. Onze honden hadden dat ook stuk voor stuk toen ze pas aankwamen.

Mela had dit het ergste van allemaal en is zelfs nu nog heel erg onzeker en angstig, ze is dan ook enorm mishandelde geweest en haar lichaam staat vol met littekens, de minste beweging kan haar in elkaar doen krimpen en dan gaat ze in een hoekje bibberen. Echt vreselijk dat mensen dit een hond aan kunnen doen...

Onze andere twee daar integen hebben ofwel een sterk karakter gehad ofwel hebben ze niet enorm afgezien. Santo was heel snel gewend aan alles en is een geboren waakhond en een plezier om mee te spelen, zeker nu onze heer de twee dames heeft.

Luna doet het ook geweldig bij ons, al is ze maar een kleine eter waardoor ze mager blijft (wat je erg goed ziet bij een greyhound). Ze is wel iedereen zijn vriend en loopt altijd kwispelend rond en gaat echt naar de mensen om te knuffelen. Moet wel zeggen dat ze een herplaatsertje is en al 3 jaar in België was

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 04:21

@ubimone, arm beestje... komt wel goed, vertel zo een hondje maar dat alles wat te gebeuren staat (kooi in, transport, vliegtuig,...), de laatste enge dingen zijn voor ze een gouden mandje krijgt.
Super dat de andere honden er goed op reageren, heeft ze al onmiddellijk 2 vriendjes waar ze op kan steunen!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 06:32

@ubimone, gelukkig gaat het goed met je andere honden! Dat bange trekt wel bij. Jonas kwam ook een beetje verslagen uit zijn reisbox, maar was wel blij dat hij er uit mocht. In het begin is hij ook heel angstig geweest, als je een harde stem opzette lag hij meteen op de grond en vooral auto's vond hij heel eng, dat resulteerde eerst in ervoor wegschieten en daarna ging hij in de aanval tegen de auto's. Gelukkig heeft het niet lang geduurd bij hem eer hij gewend was.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:09

Ubimone, we wachten op de foto's :-). Het is altijd naar om te zien hoe zo'n beestje uit het vliegtuig komt... maar het kan nou eenmaal niet anders en gelukkig zijn ze het zo weer vergeten.