Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tycho schreef:Ze zit pas op 28 dagen. Je kan het nog met gemak gewoon 3 dagen afwachten. Soms maken ze het nest pas op het laatste moment. Lekker met rust laten werkt het beste. Ook als er straks wel jongen liggen. Niet teveel mee bemoeien of aankomen.
Tycho schreef:Moeder konijn komt ook maar hooguit 2 x op een dag 5 min bij het nest dus ook niet denken( als er al jongen komen) dat ze de boel in de steek laat. Er gaat meer mis door bemoeienis dan dat het konijn het niet aan zou kunnen.

Ook echt hele duidelijke en goede informatie. Deze zet ik zeker onder mijn favorieten

)
Laura_x_ schreef:Jij was toch niet de TS van de vlaamse reuzen? Hoe was 'jou verhaal ook weer'? Had je niet twee grote konijnen, waarvan één een mannetje? (--> zwangerschap van het ooitje)? Even voor de beeldvorming
Ik zou haar zoon/zonen niet erbij laten hoor, hou het bij één man en een groep dames. Bij cavia's wordt dit vechten, ik dacht dat het ook voor konijnen geldt? (WinSel?)
Ik hop voor je dat, ALS ze zwanger is, ze geen groot nest krijgt. Er zijn al zoveel konijnen op de wereld..
WinSel schreef:Eten is goed, maar zorg dat ze vooral hooi eet en niet teveel brokken
2 mannetjes met 1 vrouwtje is idd niet goed, ga sowieso niet voor een trio maar voor een duo
2 mannen en 2 vrouwen lukt wel