lieve kleine kimmie reddeloos verloren... Helaas overleden..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 09:45

Toekie schreef:
:oo Ik lees het allemaal nu pas! :o Heb het topic een tijdje gevolgd maar daarna beetje uit het oog verloren.
Wat vreselijk dat je twee kanjers hebt moeten laten gaan.

Meis, er wordt nog steeds aan jullie gedacht. Heel veel sterkte!

het is ongelooflijk hoeveel mensen er mee geleefd hebben en hoeveel mooie berichtjes er zijn geschreven...ook pb's...ik lees ze zo af en toe nog eens na,heb ze allemaal bewaard...

het is ongelooflijk hoeveel mensen er "gek" waren op kimmie,mensen die haar nooit in het echt ontmoet hebben,echt heel bezonder...

ik mis haar echt zo erg...het verdriet is zo enorm op het moment.. ;(

maar goed dat hoort erbij,het zal ooit een plekje moeten krijgen...op dit moment vind ik het alleen maar heel erg oneerlijk dat zo'n lief levenslustig hondje niet door mocht leven,maar al zo vroeg afscheid moest nemen... |(

Vie

Re: lieve kleine kimmie reddeloos verloren... Helaas overleden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:50

Het ís ook oneerlijk. Soms gebeuren er zaken hier waar geen mens met z'n hoofd bij kan. :(:)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:53

Wat Vie al zegt, het is ook oneerlijk! Kimmie was zo'n vrolijk hondje, die verdiende het om nog een vrolijk lang leven te hebben bij jullie. Helaas heeft het niet zo mogen zijn. Maar die weken dat ze er was heeft ze zeker weten genoten.
Ik wens je nogmaals sterkte met het verwerken van dit moeilijke afscheid :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:46

kimmie261 schreef:
Toekie schreef:
:oo Ik lees het allemaal nu pas! :o Heb het topic een tijdje gevolgd maar daarna beetje uit het oog verloren.
Wat vreselijk dat je twee kanjers hebt moeten laten gaan.

Meis, er wordt nog steeds aan jullie gedacht. Heel veel sterkte!

het is ongelooflijk hoeveel mensen er mee geleefd hebben en hoeveel mooie berichtjes er zijn geschreven...ook pb's...ik lees ze zo af en toe nog eens na,heb ze allemaal bewaard...

het is ongelooflijk hoeveel mensen er "gek" waren op kimmie,mensen die haar nooit in het echt ontmoet hebben,echt heel bezonder...

ik mis haar echt zo erg...het verdriet is zo enorm op het moment.. ;(

maar goed dat hoort erbij,het zal ooit een plekje moeten krijgen...op dit moment vind ik het alleen maar heel erg oneerlijk dat zo'n lief levenslustig hondje niet door mocht leven,maar al zo vroeg afscheid moest nemen... |(

Dat is ook oneerlijk, lieve meid, met een oude hond heb je ook verdriet, maar dat is toch anders, dan is het natuurlijker.....

Dit is zo raar, zo vreemd. Zo'n jong ding nog, kan me voorstellen dat het heel, heel bitter is voor je :(:) leef nog altijd erg met je mee, en mocht je willen uithuilen, pb box staat open hoor!

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:16

De tijden van inslapen hebben ook zo moeten zijn Femke, want nu is de temperatuur voor iedereen al haast ondraaglijk, stel je voor dat jouw honden dit nog hadden moeten doormaken, dat was een kwelling geweest en nu hebben ze tot het eind in een acceptabele temperatuur kunnen leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 00:03

Spuit 11 komt ook nog even langs hoor, ik bok niet echt veel meer dus reageer ook erg laat, sorry!

Echt vreselijk Femke.. ik denk dat iedereen stiekem toch hoopte op wonderhondje Kimmie die nog maandenlang heerlijk zou kunnen rondhuppelen, maar het heeft niet zo mogen zijn ;( En het leek allemaal steeds zo positief de laatste tijd, wat een klap moet het voor jullie geweest zijn dat het dan toch zo ineens afgelopen was. Ik vind het echt vreselijk voor jullie, heb er geen woorden voor.. en arme Gringo ook nog.. het wil jullie maar niet meezitten lijkt het wel. Heel erg veel sterkte Y;(
Hopelijk kunnen jullie het gauw een plaatsje geven. Kimmie heeft het in ieder geval ontzettend getroffen met zulke baasjes, die haar nog een kans hebben gegeven om van het leven te genieten zolang ze zichzelf nog goed voelde, maar die ook wisten wanneer het wel tijd was om haar te laten gaan... het zijn geen makkelijke tijden en simpele beslissingen geweest maar ik vind dat jullie het geweldig gedaan hebben, hoe moeilijk het ook geweest moet zijn..

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:07

Wat een verhalen!

Heel veel sterkte met het grote verlies! :(:)
Die lieve kleine kimmie, elke keer moest ik het even het topic door om foto's tezien! en verhalen telezen.
En gringo was verandert! Soms zijn dingen altijd beter, maar zo jammer!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 09:47

wildwings..ja iedereen hoopte stilletjes op dat kleine wonder,zelfs de dierenarts die echt continu mij erop wees dat ik echt niets hoefde te verwachten verder,was hoop gaan krijgen toen de nierwaardes daalden...

zelfs hij heeft toen heel even gedacht en hardop gezegd,"stel nu eens dat we de bloedwaardes naar leefbare normen kunnen krijgen..."

het mocht niet zo zijn...we missen kimmie zo erg...het klopt niet,het hoort niet,ze hoort gewoon een vrolijk pupje te zijn,lekker aan het spelen en ravotten,ze vond met stokken spelen zo leuk,stond ze helemaal te piepen van spanning..ze had zo'n lol...

of haar leeuwtje aanvallen,al was het midden in de nacht....ze keek je dan ook zo lief aan,je kon haar dan met beertje lekker bij je nemen,en dan zo zoenen,ze lag dan op haar ruggetje in haar beertje te bijten en liet zich lekker zoenen....

het voelt gewoon zo oneerlijk,het doet zo'n zeer... ;(

met gringo heb ik vrede,gringo was zo niet gringo meer,en hij was zo onrustig in zijn koppie,dat had ie niet verdiend,hij heeft echt rust,maar kimmie...... ;(

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:49

Heel veel sterkte

ik weet hoe het voelt om een dier zaam iets te verliezen

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:09

ochjeetje, ik wist niet dat ze ineslapen was.
heel veel sterkte... ook met verlies van gringo, wat een hel, 2 honden in een week!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 14:21

lieve kimmie...

vandaag is het alweer (of moet ik zeggen,"pas") 3 weken geleden dat je ons hebt verlaten...

3 weken...het alsof het al zolang geleden is ,en ook weer zo kort....

herinneringen..ze komen langzaam en zeker meer naar boven,helaas alleen vanaf de tijd dat je ziek werd,ik kan me haast niet meer de tijd herinneren dat je "gezond" was..

als we terug denken aan jou dan denken we terug vanaf die vreselijk zondag dat we te horen kregen dat je zo ziek was,ik herinner me nog die rit naar de eerste spoedarts,goh ging even voor een blaasontsteking weg...

de waarheid was heel anders,dat werd wel duidelijk in heede,waar de eerste echo zo'n slechte prognose gaf..ik weet nog dat we daar aan het wachten waren,voordat die dokter kwam,ik heb alleen maar gedacht..nee niet jij kimmie,en jij,lag daar te spelen,liep er vrolijk rond..

toen de echo gemaakt werd,moest je op je ruggetje liggen,dacht nog dat wordt wat,maar jou oneindige vertrouwen in mensen liet alles toe,je lag daar,met bloot puppiebuikje,ik jou zoenend op dat smoeltje van je,heerlijk vond je dat..je viel er zelfs van in slaap,terwijl de echo apparatuur het meest vreselijke liet zien wat we konden bedenken...

de dagen erna,hebben we zoveel gehuild,we konden niet geloven dat jij,ons mooie meisje zo ziek was,en dat we ooit een beslissing moesten maken om je te laten inslapen..

uiteindelijk bleek dat je met spoelen een "normaal" leven kon leiden,je speelde wat af,je genoot zo in volle teugen van het leven,en elke dag ...was er 1..zo bewust,elke dag wist ik dat ik 200% van je moest genieten,want het kon ook zomaar over zijn...

uren hebben we gespeeld,getut,vooral veel gezoend,en geknuffeld....want knuffelen kon je,savonds voor het slapen gaan werd eerst joes afgelebberd,je wist van geen ophouden,zoveel kusjes kreeg joes...en daarna konden we samen nog een uur tutten,lag je op je ruggetje tegen me aan,en maar knuffelen...uiteindelijk werd je meestal rond 4 uur snachts wakker,en dan begon het feest opnieuw,spelen met je knuffels,en knuffelen..

lekkerste vond je,dat je op je rug lag,en dan in je leeuwtje kon bijten,en ik je knuffelde,ach wat mis ik het...

maar ik heb het met alle liefde gedaan,al kostte het me mijn nachtrust,het waren extra "kimmie uren" dus maar alles mee pikken...

na 3 weken kregen we zelfs heel even hoop,toen zakte de nierwaardes,en ja,zelfs onze toch wel kritische dierenarts kreeg hoop...dat gaf hij ook toe,toen hij je voor de laatste keer zag,dat ook hij heel even hoop had op een heel klein wondertje...

je deed het zo goed,je speelde groeide en je tandjes gingen wisselen,net alsof er niets aan de hand was,

als we achter in de wei gingen stokken gooien,man,was was je dan blij,je piepte gewoon van geluk als ik een stok ging plukken,je vond het zo geweldig,meestal gingen we naar huis en bleef jij staan met een koppie van,ik ben nog niet uitgespeeld...

genieten..dat deden we,genieten van hoe je was,en heel stiekum hopen op een wonder..een engeltje...we wilde je niet kwijt...

maar helaas opeens ging het zo mis...zo was je vrijdag ochtend nog zo goed,je zat om eten te bedelen,en rende de bak in om met je bal te spelen,vooral daarmee voetballen was je favoriet,ik heb even gevoetbalt maar beloofde als we terug waren van de dierenarts dat we verder gingen spelen...dit is er niet meer van gekomen...

je was opeens zo ziek,weer die buikpijn en maar braken,weer naar de dierenarts...daar zolang wachten op een uitslag...iets waarvan hij later zei,dat hij zo heeft gekeken of er niet iets was wat ze nog konden doen,of er niet nog ergens hoop was,ook hij was van je gaan houden kleine kimmie....je had ook de dierenarts betoverd met die mooie ogen van je,en je eeuwige blijheid....

en dat is wat we zo missen,die mooie ogen van je,zoals je me aankeek,als je snachts wakker was...meisje toch...ze spraken zoveel levenslust uit...waarom mocht het toch niet zo zijn....

we begrijpen het niet,en snappen het niet...

en dan die avond dat je ons verliet...als ik er nog aan denk,kan ik het niet begrijpen dat ik het toegelaten heb,echt niet..maar was in een soort roes,het moest gebeuren...

je zat nog rechtop de dokter aan te kijken toen hij binnen kwam,en hij hield je koppie vast en zei alleen maar "oh kimmie ,oh kimmie"

nadat we even gepraat hebben,zei hij,neem kimmie maar op schoot en dat heb ik gedaan,toen vroeg hij nog of ik er klaar voor was...hoe in hemelsnaam kon ik er klaar voor zijn...

ik zei automatisch ja,en hij spoot de narcosevloeistof in je infuusje....ik heb je gezoend,en gezoend...zo ben je weggegaan....

voorgoed weg ,je lichaampje heeft nog een paar uur op de bank gelegen,ik heb je nog geaaid,en zelfs toen je al weg was,had je nog van die mooie ogen...die ogen,waarmee je ons had betoverd toen we naar je kwamen kijken...

en nu... 3 weken later denkt iedereen dat we er wel "overheen" zijn....life goes on...

de pijn en verdriet begint nu pas....we missen je zo..

we hebben gedacht over het nemen van een nieuw puppie,maar kimmie ik zoek jou...bij elk hondje,elk puppie wat ik zie denk ik "nee, dat is kimmie niet"...

toen je nog leefde heb je 2 engeltjes gekregen,2 engeltjes die nu op je grafje staan,en hopenlijk ben je ergens ver weg een klein puppie engeltje,zoals een andere dierenarts zei "dat hondje had zo'n fantastisch karakter,het is niet eerlijk dat ze nu al afscheid van het leven moest nemen"

en zo is het kimmie.....

en zoals we zo vaak tegen je gezegd hebben,nog 1x "kimmie wat ben je toch een lekker wijffie"

we missen je..het gaat je goed.....tot ooit kleine frummel....geef je alle hondjes daar een dikke knuffel van ons ??....

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:29

Met tranen in mijn ogen lees ik je bericht...
Wat ontzettend mooi geschreven!
Wat ontzettend veel liefde heeft dit hondje gehad!!!

Nogmaals heel veel sterkte!

"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinneringen"

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:41

kimmie261 schreef:
en nu... 3 weken later denkt iedereen dat we er wel "overheen" zijn....life goes on...

we hebben gedacht over het nemen van een nieuw puppie,maar kimmie ik zoek jou...bij elk hondje,elk puppie wat ik zie denk ik "nee, dat is kimmie niet"...

Nee tuurlijk ben je er nog niet overheen. Zeker niet omdat de laatste weken zo intens geweest zijn.

Op dit moment een nieuwe pupsel nemen zou ook niet eerlijk zijn tegenover een nieuwe pup. Hij of zij zou helemaal aan het beeld van Kimmie moeten voldoen, onhaalbaar dus.

Neem de tijd om het verlies goed te verwerken. Wij denken aan jullie

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:51

Heb serieus tranen in mijn ogen gekregen van je verhaal hierboven.. Wat sneu, wat vreselijk.... De manier waarop het gegaan is hartverscheurend..

Ik wist dit helemaal niet, kom het nu pas tegen wil je heel veel sterkte wensen wat een narigheid :(:)

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:05

Ook wij zijn Kimmie nog echt niet vergeten!
Het is en blijft oneerlijk, maar dat veranderd helaas niets aan de situatie. Probeer het een plekje te geven, hoe moeilijk dat ook is.
Nogmaals sterkte

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:08

Oh bah Fem, hier word ik echt weer helemaal triest van. Ik heb de eer gehad Kimmie te mogen kennen en het was inderdaad een enorm lief hondje.

Ik vind het al erg dat ze moest gaan, hoe moet het dan wel niet voor jullie zijn.......?

Heel veel liefs....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:40

kimmie261 schreef:

De beruchte 3 weken he...... dan dring het tot je door.......

Neem je tijd maar om eroverheen te komen, en wacht maar even met je puppie.....

Knuf!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:54

Wauw, kippenvel van je brief.
Heel veel sterkte nogmaals

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:00

Nou zeg, ik zit met tranen in mijn ogen...(op mijn werk, thanks)

Wij zijn Kimmie ook echt niet vergeten.. Niet voor niets dat zij zoveel pagina's Bokt heeft...

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:05

Wauw, wat heb je dit mooi geschreven..
Nogmaals heel veel sterkte! Y;(

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:06

:(:)
wat moet je nou zeggen.... ;(

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:39

Tuurlijk kan je Kimmie nog niet vergeten zijn, je zult haar nooit meer vergeten en de mensen die denken dat dat wel zo is, weten niet wat dieren liefde inhoud.
Zeker in het geval van Kimmie, zo'n heerlijke mooie meid, zo speels en enthousiast....
Zij had nog lang niet mogen gaan maar helaas besliste het lot anders.
Stel dat je er wel klaar voor bent om een pup weer te nemen.....vergelijk die nooit met Kimmie.....Kimmie was uniek en een andere pup moet op zijn/haar manier ook weer uniek worden.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:54

Alweer 3 weken geleden dat je hier het verschrikkelijke nieuws schreef. Maar wat is nu 3 weken, dan ben je er echt niet overheen. Bij mij heeft het jaren geduurd en dat ging om honden van 9 jaar.
Het slijt op den duur maar vergeten doe je haar nooit.
Een andere pup nemen, om wat sneller er overheen te komen, dat kun je doen maar dat zal kleine Kimmie nooit kunnen vervangen, zeker niet als je een pup van dezelfde ras als Kimmie zou nemen, je gaat haar dan alleen maar vergelijken. Als je toch weer een pup neemt, misschien verstandig om een ander ras te nemen?
Trek je niets aan van mensen die vinden dat je er nu maar overheen moet zijn. Doe het op jou manier en jou tempo.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:10

:(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:16

Pff 3 weken, dat is nog maar zo onzettend kort. Er kan heel veel gebeuren in die korte tijd: van "gezond" naar niet meer te redden...
Maar juist die hectische periode maakt dat je langer nodig hebt om door te laten dringen, te voelen hoeveel je je hondje mist.
Die foto van jou op de bank met Kimmie, die was zó ingrijpend dat ik er nog aan terugdenk met tranen in mijn ogen...

Maar sommige wezentjes zijn te mooi, te puur om lang op aarde te zijn. Jij hebt zo'n puur stukje leren kennen, mogen leren kennen...