Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:31

dat geldt ook voor honden met boom...

Ook boomloze honden kunnen een bekende lijn hebben hoor, het is niet zo dat omdat er geen boom bij zit dat er niets bekend is he...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:34

griebels schreef:

Ook boomloze honden kunnen een bekende lijn hebben hoor, het is niet zo dat omdat er geen boom bij zit dat er niets bekend is he...

Dan geloof jij fijn in de mooie ogen van de verkopers op marktplaats.

Serieuze en verantwoorde fokkers fokken met stamboom en kunnen gewoon aantonen wat de voorouders zijn en, nog veel belangrijker!, welke erfelijke gebreken er bij de voorouders voorkwamen.
Zodat je zelf ook gedegen onderzoek kunt doen en informatie kunt opwinnen voordat je een pup koopt.

Er is geen reden te bedenken waarom iemand zou gaan fokken zonder stambomen, die dingen zijn zo achterlijk goedkoop in vergelijking met de andere kosten van fokken dat het bijna zielig is dat mensen in de praatjes van de handelaren/broodfokkers geloven.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:43

en jij gelooft maar lekker in het sprookje RAD... Met alle onzin die erbij hoort...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:47

ThePast03 schreef:
griebels schreef:

Dan geloof jij fijn in de mooie ogen van de verkopers op marktplaats.

Serieuze en verantwoorde fokkers fokken met stamboom en kunnen gewoon aantonen wat de voorouders zijn en, nog veel belangrijker!, welke erfelijke gebreken er bij de voorouders voorkwamen.
Zodat je zelf ook gedegen onderzoek kunt doen en informatie kunt opwinnen voordat je een pup koopt.

Er is geen reden te bedenken waarom iemand zou gaan fokken zonder stambomen, die dingen zijn zo achterlijk goedkoop in vergelijking met de andere kosten van fokken dat het bijna zielig is dat mensen in de praatjes van de handelaren/broodfokkers geloven.

Maar niet alle fokkers zijn serieus en verantwoordelijk spijtig genoeg.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:50

griebels schreef:
en jij gelooft maar lekker in het sprookje RAD... Met alle onzin die erbij hoort...

Wat heeft verantwoord fokken met de RAD te maken?
De pitbullwet is er al vanaf 1993 en er had geen pup doodgemaakt hoeven worden, of je het nu wel of niet met de wet eens bent doet daar verder niet terzake.
Het zijn de pupkopers die dit soort pups kopen van vermeerderaars die maar een doel voor ogen hebben en dat is geld!

Verantwoorde en ervaren hondenliefhebbers kopen Amstaffs met FCI papieren en nemen geen risico's met levende wezens.

De dingen die jij hier neerzet zijn precies dezelfde verhalen die broodfokker/handelaren vertellen om pupkopers te krijgen. En die pupkopers trappen daar in omdat het heel wat inspanning voorkomt (je zult jezelf toch eens moeten voorbereiden voordat je een levend wezen in huis neemt) en omdat ze de pup gelijk mee naar huis kunnen nemen.

Dat is de realiteit, niet de pitbullwet heeft voor dit zinloos inslapen gezorgd maar de mensen die zo nodig na het verbod toch nog zo'n type kruising wilde. Pitbulls zelf zijn hier allang niet meer, het gaat gewoon over kruisingen uit de broodfok/hondenhandel.

En inderdaard Katia, ook lang niet alle fokkers die met stamboom fokken zijn serieus en verantwoord bezig dus moet je als pupkoper zelf ook wat inspanning verrichten. Een rasvereniging bellen, zoveel mogelijk fokkers bezoeken en willen leren over hetgeen wat je aanschaft.
Dat is een levend wezen dus kan toch niet teveel moeite zijn lijkt me.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:53

griebels schreef:
Ligt eraan wat je verkeerde fok bedoeld...
Als je gaat fokken met agressieve dieren wel, als je gaat fokken met nette papierloze honden, vind ik het geen verkeerde fok.

Dan ga jij er vanuit dat die afwijking is gekomen door te fokken met agressieve dieren?

Nee inderdaad pluck helemaal mee eens!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:54

ThePast03 schreef:
Verantwoorde en ervaren hondenliefhebbers kopen Amstaffs met FCI papieren en nemen geen risico's met levende wezens.

En dit is waarom ik als ik een hond aan zou schaffen voor een Amstaff ga mét papieren zodat ik de hond en mezelf geen onnodig leed aandoe.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:01

Dus fokken met fci papieren is het helemaal Rolleyes
Ok, volgende senario.
De teef moet 2 show resultaten met zeer goed hebben.
De reu een mag test en boom.
Maar waarom word de reu niet gecontroleerd.
Kan ook een rad hond op gezeten hebben, niemand die het ooit zal weten.
Het probleem ligt bij de export. Als de reu een exporthond is hoef je alleen maar de exportpapieren op te sturen. De papieren worden gecontroleerd in een database.

Dan krijg je de rekening en komt een man van de Raad van Beheer tussen de 6de en 8ste week om de pups te chippen.
Wie zegt dat de helft van de huidige fci hondjes niet eigenlijk radhondjes zijn??

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:13

pluck ik ben het met je verhaal eens.
als je een rashond koopt,en dan maakt het niet uit welke,moet je je willen verdiepen erin

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:16

Snoevie schreef:
pluck ik ben het met je verhaal eens.
als je een rashond koopt,en dan maakt het niet uit welke,moet je je willen verdiepen erin

Ja

Waarom willen sommige fokkers verkoop van honden doen, waarbij je kan kiezen met of zonder papieren.
Welke voordelen brengt dat eigelijk op ?

Kan er eigelijk niet op komen Blond

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:17

met papieren kunnen ze meer vragen *ahum*
en de meesten zullen voor zonder papieren gaan want dat is goedkoper he

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:19

Snoevie schreef:
met papieren kunnen ze meer vragen *ahum*
en de meesten zullen voor zonder papieren gaan want dat is goedkoper he

Maar dat is toch negatief voor de fokker zelf, want dan verdiend hij minder?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:22

Geen reactie op mijn bericht??

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:23

katiavl schreef:
Ja

Waarom willen sommige fokkers verkoop van honden doen, waarbij je kan kiezen met of zonder papieren.

Kan er eigelijk niet op komen Blond

Dat zijn geen fokkers maar dat zijn de handelaren/broodfokker.
Je kunt niet voor de ene pup wel en voor de andere pup geen stamboom aanvragen.

Het is gewoon een verkoopsmoes waar sommige mensen nog intrappen ook.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:25

Ja dat eerste zag ik direct, maar kon eigelijk geen reden bedenken om het te doen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:28

griebels schreef:
Geen reactie op mijn bericht??

Ja sorry, maar ik word er ook wel moe van. Richt je op de handel/broodfok waar zeer veel hondenleed voorkomt ipv op de mensen die proberen op een zo hondvriendelijke manier zo gezond mogelijke pups op de wereld te zetten met een goed karakter...

Er worden regelmatig bloedproeven en dna-testen uitgevoerd, net als bij de dekhengsten.

De meeste fokkers willen liever niet het risico lopen dat daar uit komt dat de reu op papier niet de daadwerkelijk gebruikte reu is want dan zijn ze voor hun leven uitgefokt bij het FCI.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:32

Maar wat zouden we moeten doen met alle kruizingen van niet-vechthonden? Daar zou ook een verbod op moeten komen dus.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:33

Needje schreef:
Maar wat zouden we moeten doen met alle kruizingen van niet-vechthonden? Daar zou ook een verbod op moeten komen dus.

Waarom? Die vallen toch niet onder de pitbullwet?

De honden zijn de dupe van hun pupkopers omdat die zo nodig een verboden kruising moeten en dat stoer vinden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:38

Nee, dat is in mijn ogen een beetje krom. Want als er met beleid wordt gefokt met de zgn vechthonden, zou er niets aan de hand zijn. Dan fok je agressie er uit. Rotweilers zijn er nog omdat hun fokbeleid is aangepast. Dus waarom zou dat dan niet kunnen gelden voor bv de pitbull?
En als je maar lukraak aanfokt met je kruizing boerderijhond, weet je ook niet waar je mee bezig bent. Dus wie weet wat je dan fokt. Nagelbijten / Gniffelen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:39

Needje schreef:
Nee, dat is in mijn ogen een beetje krom. Want als er met beleid wordt gefokt met de zgn vechthonden, zou er niets aan de hand zijn. Dan fok je agressie er uit. Rotweilers zijn er nog omdat hun fokbeleid is aangepast. Dus waarom zou dat dan niet kunnen gelden voor bv de pitbull?
En als je maar lukraak aanfokt met je kruizing boerderijhond, weet je ook niet waar je mee bezig bent. Dus wie weet wat je dan fokt. Nagelbijten / Gniffelen

Dat beleid is er: Namelijk de Amstaff met FCI papieren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:41

Maar waarom wel de amstaff en niet de pitbull? Bloos
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind dat bv ook met paarden alleen gefokt moet worden met geschikt materiaal. Onbenullige dekkingen zorgen voor een overschot aan paarden waar niemand wat aan heeft, alleen een biefstuk. Nagelbijten / Gniffelen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:43

Maar agressie uitfokken is een relatief begrip, omdat ze niet eens weten wat de oorzaak is.

Het is eigelijk, we weten dat er iets verkeerd is, we zien dat er afwijkingen zijn, maar we kunnen het onmogelijk verklaren

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:44

Needje schreef:
Maar waarom wel de amstaff en niet de pitbull? Bloos
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind dat bv ook met paarden alleen gefokt moet worden met geschikt materiaal. Onbenullige dekkingen zorgen voor een overschot aan paarden waar niemand wat aan heeft, alleen een biefstuk. Nagelbijten / Gniffelen

Ben ik mee eens, de honden die geen dekking doen gewoon castreren, heb je zowiezo als een excuus om je hond minder gevaarlijk te noemen Clown

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:45

Maar waar zie je de afwijkingen? Ik bedoel, de meeste bulls waar men het over heeft zijn getraint om te vechten. Dat kan je met een herder of rotweiler ook.

Denk dta dat een hoop "vervuiling" zal schelen, als alles gecastreerd of gesterriliseerd zou worden wat niet "goed genoeg" is.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:42

Kan er eigelijk niet op komen Blond[/quote]

Het is een belastingtechnisch verhaal vaak,als je met papier fokt kan de belasatingdienst checken hoeveel pups jij op jaarbasis verkoopt.
Er zijn veel mensen die het als bijverdienste doen,en er liever geen belasting over betalen.....