Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
griebels schreef:dat geldt ook voor honden met boom...
Ook boomloze honden kunnen een bekende lijn hebben hoor, het is niet zo dat omdat er geen boom bij zit dat er niets bekend is he...
ThePast03 schreef:griebels schreef:dat geldt ook voor honden met boom...
Ook boomloze honden kunnen een bekende lijn hebben hoor, het is niet zo dat omdat er geen boom bij zit dat er niets bekend is he...
Dan geloof jij fijn in de mooie ogen van de verkopers op marktplaats.
Serieuze en verantwoorde fokkers fokken met stamboom en kunnen gewoon aantonen wat de voorouders zijn en, nog veel belangrijker!, welke erfelijke gebreken er bij de voorouders voorkwamen.
Zodat je zelf ook gedegen onderzoek kunt doen en informatie kunt opwinnen voordat je een pup koopt.
Er is geen reden te bedenken waarom iemand zou gaan fokken zonder stambomen, die dingen zijn zo achterlijk goedkoop in vergelijking met de andere kosten van fokken dat het bijna zielig is dat mensen in de praatjes van de handelaren/broodfokkers geloven.
griebels schreef:en jij gelooft maar lekker in het sprookje RAD... Met alle onzin die erbij hoort...
griebels schreef:Ligt eraan wat je verkeerde fok bedoeld...
Als je gaat fokken met agressieve dieren wel, als je gaat fokken met nette papierloze honden, vind ik het geen verkeerde fok.
ThePast03 schreef:Verantwoorde en ervaren hondenliefhebbers kopen Amstaffs met FCI papieren en nemen geen risico's met levende wezens.
Snoevie schreef:pluck ik ben het met je verhaal eens.
als je een rashond koopt,en dan maakt het niet uit welke,moet je je willen verdiepen erin
Snoevie schreef:met papieren kunnen ze meer vragen *ahum*
en de meesten zullen voor zonder papieren gaan want dat is goedkoper he
katiavl schreef:![]()
Waarom willen sommige fokkers verkoop van honden doen, waarbij je kan kiezen met of zonder papieren.
Welke voordelen brengt dat eigelijk op ?
Kan er eigelijk niet op komen
griebels schreef:Geen reactie op mijn bericht??
Needje schreef:Maar wat zouden we moeten doen met alle kruizingen van niet-vechthonden? Daar zou ook een verbod op moeten komen dus.
Needje schreef:Nee, dat is in mijn ogen een beetje krom. Want als er met beleid wordt gefokt met de zgn vechthonden, zou er niets aan de hand zijn. Dan fok je agressie er uit. Rotweilers zijn er nog omdat hun fokbeleid is aangepast. Dus waarom zou dat dan niet kunnen gelden voor bv de pitbull?
En als je maar lukraak aanfokt met je kruizing boerderijhond, weet je ook niet waar je mee bezig bent. Dus wie weet wat je dan fokt.
Needje schreef:Maar waarom wel de amstaff en niet de pitbull?
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind dat bv ook met paarden alleen gefokt moet worden met geschikt materiaal. Onbenullige dekkingen zorgen voor een overschot aan paarden waar niemand wat aan heeft, alleen een biefstuk.