Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:54

Verootjoo rustig aan hè ;)
Het hele topic blijft rondjes draaien dus ik was meer benieuwd wat te verder wilde. Door haar eigen bericht dacht ik dat de vorige eigenaar de kat op zou halen en daarmee klaar.
Dan mag ik best vragen wat ze verder wil. Als ze de kat niet terug zou willen zou verder speculeren over hoe en wat nu verder geen nut hebben toch.
Als ze m wel terug wil is vragen wat ze wil doen ook niet raar. T topic is geopend met die insteek.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:57

De vorige eigenaar moet ook t losgeld betalen wat ze niet wil en gaat doen.
Dus tja, TS wil katje terug maar DA wil m niet kwijt (zonder eraan te verdienen)

Dus ben benieuwd hoe het afloopt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:07

verootjoo schreef:
Dus tja, TS wil katje terug maar DA wil m niet kwijt (zonder eraan te verdienen)

Sorry ik heb me heel stil gehouden maar er is niet gezegd hoeveel TS moest betalen dus we kunnen niet beweren dat het asiel eraan verdient. Daarvoor moet eerst het bedrag openbaar gemaakt worden. Met specificatie wat asiel voor de kat gedaan heeft. Pas dan kunnen we een verdienmodel erop zetten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:10

Anoniem schreef:
verootjoo schreef:

Sorry ik heb me heel stil gehouden maar er is niet gezegd hoeveel TS moest betalen dus we kunnen niet beweren dat het asiel eraan verdient. Daarvoor moet eerst het bedrag openbaar gemaakt worden. Met specificatie wat asiel voor de kat gedaan heeft. Pas dan kunnen we een verdienmodel erop zetten.

Is totaal niet relevant voor het topic of het asiel er wel of niet aan verdient :O

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 16:13

Nou het loopt als volgt af.. de vorige eigenaar kan ook niks bereiken bij het asiel. Ze weigeren de kat terug te geven. Ze zijn boos op mij dat ik geen melding heb gemaakt van vermissing (een erfkat zie je wel vaker even niet), ze zijn boos dat ik niet ben langsgeweest (gaat lekker zonder auto) en dat ik in de laatste mail ze zogenaamd heb beschuldigd van diefstal (ik heb gezegd dat het meenemen van een gechipte kat voor zijn eigen huis en er geld voor eisen als de eigenaar hem terug wil aangemerkt kan worden als diefstal) en ze zijn ook nog boos vanwege het topic op bokt. Allemaal onzinredenen die pas zijn ontstaan nadat en doordat zij de kat hebben meegenomen en niet terug willen geven.
Einde verhaal is dat we het hierbij moeten laten en dat ik geen enkel goed woord over heb voor het betreffende asiel. Ze gaan een ander huis zoeken voor een kat die het, voordat zij hem meenamen, hier hartstikke goed had. Nou dat wordt een drama natuurlijk.

En nog een toevoeging, nee ik heb geen spijt dat ik niet betaald heb want zij zijn degenen die fout zijn, niet ik. Zij maken misbruik van het feit dat mensen natuurlijk hun kat terug willen die voor hun eigen deur is meegenomen.
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 16-01-18 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:15

Dan zou ik als ik jou was nu de politie en het juridisch loket/ rechtsbijstandsverzekering als je die hebt bellen en het hard gaan spelen. :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:16

Wat een mafkezen. :n

Denk je lekker dat ze het beste voor hebben met dieren :n

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:17

Jammer dat het zo moet lopen! Nu lijkt het me wel diefstal :x . Sneu voor de kat ook.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 16:18

Jans schreef:
Dan zou ik als ik jou was nu de politie en het juridisch loket/ rechtsbijstandsverzekering als je die hebt bellen en het hard gaan spelen. :j

Ik heb geen rechtsbijstand en de politie zal niks doen. Heb sowieso geen zin in een rechtszaak en daar help ik de kat ook niet mee. Enige waar ik nog wel interesse in heb is zorgen dat dit de laatste keer is dat het betreffende dierenasiel zo kan handelen

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:18

Nou TS, als je dat zwart op wit hebt, had ik acuut de politie gebeld!

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:19

Nouja zeg, hoe ik het zo hoor en af moet gaan op dit verhaal zou ik toch bijna zelf willen langs gaan en eens een hartig woordje met het desbetreffende asiel willen spreken. En geloof me het wordt enorm verleidelijk aangezien ik vlak bij schagen woon en jurist in opleiding ben. :+
Laatst bijgewerkt door paardje87 op 16-01-18 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:20

Het spijt me zeer maar een actievere positieve houding had hier een heel andere uitkomst gegeven. Hoop dat de kat een nieuw goed leven zal krijgen op een andere boerderij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:21

Dorine92 schreef:
Jans schreef:

Ik heb geen rechtsbijstand en de politie zal niks doen. Heb sowieso geen zin in een rechtszaak en daar help ik de kat ook niet mee. Enige waar ik nog wel interesse in heb is zorgen dat dit de laatste keer is dat het betreffende dierenasiel zo kan handelen

Ik vind dit wel een interessante zaak voor de rijdende rechter of de SBS versie.. kost het je ook geen geld om een advocaat op de zaak te zetten.

Anoniem

Dorine92 schreef:
Jans schreef:

Misschien nog zelf de
publiciteit zoeken? Hoewel je dan waarschijnlijk ook een hoop ellende over jw heen krijgt. Daar moet je ook maar zin in hebben.

Dannon

paardje87 schreef:
Nouja zeg, hoe ik het zo hoor en af moet gaan op dit verhaal zou ik toch bijna zelf willen langs gaan en eens een hartig woordje met het desbetreffende asiel willen spreken. En geloof me het wordt enorm verleidelijk aangezien ik vlak bij schagen woon en jurist in opleiding ben. :+

I knoooooow! :') Kunnen we dat echt niet als studieactiviteit zien...? O:)

(En vergunningen discussie met Daan even naar PB verhuisd, in case people wonder :P )

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:22

Dan valt dit idd onder diefstal. Ik zou hier wel werk van maken TS. Misschien heb je er zelf weinig aan, maar als je er op die manier voor kan zorgen dat dat de laatste keer is dat er zoiets gebeurt, kun je daar een heleboel mensen blij mee maken!

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:23

Dannon schreef:
paardje87 schreef:

I knoooooow! :') Kunnen we dat echt niet als studieactiviteit zien...? O:)

(En vergunningen discussie met Daan even naar PB verhuisd, in case people wonder :P )

Wie weet geven ze ons ook nog wel vrij er voor als we zeggen dat het een studieactiviteit is :+

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:23

Haarbal schreef:
Nou TS, als je dat zwart op wit hebt, had ik acuut de politie gebeld!

Jans schreef:

Dit idd.... gewoon bellen doet ook al veel! Wie weet kunnen ze wél wat betekenen.

Echt dat asiel... in belang van het dier gehandeld, maar niet heus...

En daarbij, omdat zij boos zijn, enig sinds op hun tenen zijn getrapr, ben jij maar vooral een onschuldig!! dier dat een vrij leven is gewent, enorm de dupe met als dank: een leven in een hok(huis)!!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:24

Voel je je nou echt een beter mens Corrie door iemand keer op keer zo gigantisch te vernederen?

PinaKoala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:24

Ik vraag me echt af op welke grond zij dit besluit wettelijk gezien mogen nemen.

Ze geven de kat dus niet terug aan jou of aan de vorige eigenaar omdat ze 'boos' zijn, terwijl zij een fout maken...? Als je het dan over principe kwesties hebt... foei foei.

Misschien Boos van BNN erbij halen? Gezien ze zo boos zijn <<)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 16:25

Ik zie op hun Facebook dat dit niet de eerste keer is dat er zo'n fout wordt gemaakt ook. Diegene heeft overigens wél betaald

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:26

Wel TS - ik zou zo snel mogelijk een klacht bij de politie indienen bij de politie wegens diefstal en de inspectie op dat asiel afsturen. Dergelijke instantie verdient het niet open te blijven!

Trouwens, als ze blijkbaar bewust zijn van dit topic op bokt - hebben ze zich nooit laten horen voor de zogenaamde 2de kant van het verhaal - wat voor mijn gevoel indirect ook impliceert dat ze gewoon beseffen dat ze goed mis zijn en hiervoor geen verantwoordelijkheid willen nemen!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:27

Hoewel ik denk dat je andere stappen had kunnen nemen vind ik het wel bizar dat een asiel een dier niet teruggeeft aan een eigenaar (welke van de 2 dat ook mag zijn nu).
Of er wordt hier niet de gehele waarheid verteld of je hebt wel degelijk een zaak voor de politie !
Als ze echt zo reageren op wat jij nu prutsmuts neerzet dan hebben ze imo onrechtmatig de kat.

Heb je ubergaupt met de politie hierover gesproken ? Want dit moet niet kunnen. Ben ook wel benieuwd welk asiel er zo handeld.

Wel jammer dat je zo'n passieve houding aanneemt naar je kat ts. Het is jouw dier toch...daar knok je dan toch voor ? Van de zotte toch dat je je kat niet terug krijgt!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:28

Ik zou alsnog naar de politie stappen. Misschien kunnen zij wel wat uithalen. Dit is wel een absurde reactie van het asiel. (ben inmiddels erg benieuwd om welk asiel dit gaat trouwens. Het is een ervaring uit eerste hand dus wat dat betreft :+)

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:28

dees_daan schreef:
Ik vind dit wel een interessante zaak voor de rijdende rechter of de SBS versie.. kost het je ook geen geld om een advocaat op de zaak te zetten.

Daar heb ik vanmorgen ook nog aan zitten denken, dat dit wel een interessante casus daarvoor was!