Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 07:15

Ik heb mijn planten online gekocht, volgens mij aquariumplanten.nl ofzo maar dat zou ik na moeten kijken.

Voor mij was het een positieve ervaring, groeide gelijk als kool en stekt ook snel. Levering was ook keurig. Netjes verpakt, overal een informatie kaartje bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 09:55

Kimmi, dat zijn inderdaad rili garnalen :) je hebt ze in het rood, oranje, zwart en blauw. Ik heb nog geen problemen met ze gehad ^^ ze komen ook voort uit de vuurgarnaal, en zijn net zo sterk :D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:47

Zo ziet de bak er nu uit! Nu wachten tot ie nog verder op klaart!

Afbeelding

En mijn beta man:
Afbeelding

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:11

Mooi al hoor! En bèta's zijn erg gaaf.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:21

Ziet er al goed uit hoor, ondanks de mist.. +:)+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:31

Ja ben er blij mee! Hopen dat de mist snel op trekt!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:19

Las ik goed dat het een 450L is? Ziet er al goed uit :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 15:09

450 liter ja. Na nog eens goed nagedacht te hebben ga ik er mijn huidige bestand in over zetten. Japonica garnalen, khulli, kegelvlek maar daar komen er nog een stuk of 10 bij. Glasmeervallen, algeneters ( geen idee welke) en beta vrouwen en beta man. Maar wil er flink wat vrouwen in hebben. En er komt een koppel kersenbuikjes bij.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:55

Zo.. vandaag de grote bak ontdaan van jonge oranje-witte zwaarddragers..
Mijn buurvrouw gaat ze verkopen, en die opbrengst gaat in de spaarpot van haar zoontje.. :D
Dus in de grote bak is nu 'rust'.. het waren er toch zo'n 15 tot 20..

De jonge panda's in de kleine bak groeien goed.. en mogen daar nog even lekker door groeien.. :+
Eerst die grote bak maar eens op orde krijgen wat betreft de planten.. en dan zullen we wel eens verder kijken hoe en wat.. ;)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:27

nou hier gister eindelijk mn vissen overgezet in mn reservebakje... ze waren er vanmorgen nog gelukkig
Mn vriend gaat vandaag de grote bak leeghalen en schoonmaken, dan kunnen er van de week nieuwe planten in en kan hij een paar weken indraaien...

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:26

Arch, ik heb moeite met kiezen! Ik heb nu nog vier 'zwemvisjes' in mijn meterbak, drie sherrybarbeeltjes en een overgebleven rasbora. Al een hele tijd geen rare zieke dieren gehad, dus nu wilde ik wel eens proberen om wat nieuwe visjes toe te voegen, maar wat? Hier in het topic zijn betta's zo populair dat ik daar het mooie wel van ben gaan zien, iets als bijlzalmpjes vind ik wel erg leuk, of 'gewoon' een schooltje tetra's van het een of ander? Neons staan me eigenlijk tegen omdat het wildvang is... Keuzes keuzes :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:41

Haha, lastig hè! Teveel leuke dieren en spullen in omloop :P Wil je het als een gezelschapsbak houden of een biotoop ervan maken?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:56

ik vind het ook lastig om te kiezen, wilde er eigenlijk een biotoop van maken, maar ga eerst maar eens voor een gezelschapsbak.... :')

Ik heb nu nog 2 rode minors, 2 fantoomzalmen, 3 sherrybarbeeltjes, 1 dwergbotia, en 1 corydora...

Zag laatst een prachtig witte betta! wat een mooi dier was dat <3

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:03

Ik ben nog aan t kiezen kwa garnaaltjes wat ik wil in de linkerbak... heb nu 3 bakken staan haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:16

Rendoshrimp (Duits bedrijf) heeft schitterende garnalen! Er zijn goede recensies te vinden iver dit bedrijf :) enkel dat reactie via mail langzaam of niet plaats vind. Ik vind hun carbon en oranje rili's geweldig :+:

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:17

Laat je die garnalen dan versturen ofzo?

Spruitjee schreef:
Haha, lastig hè! Teveel leuke dieren en spullen in omloop :P Wil je het als een gezelschapsbak houden of een biotoop ervan maken?

Ja inderdaad! Er zijn zo veel leuke vissen en andere beestjes dat het gewoon onmogelijk is om een keuze te maken. :P Gewoon een gezelschapsbak. De huidige inrichting (veel hout met opgebonden mos) bevalt me wel, dat wil ik liever niet weer omgooien. Qua waterwaarden is het heel mooi gemiddeld, en ik ververs in principe met regenwater.

Een dezer dagen eens naar Frits Kuiper in Groningen, kijken wat die zoal heeft... Die staat goed bekend in de omgeving, misschien heeft die ook wel goede raad.

Hier ook iemand ervaring met dwergklauwkikkers? Hoe zit dat met voeren? De een zegt dat ze droog/diepvries prima aannemen, anderen zeggen juist dat ze alleen levend accepteren. 't Is zo jammer als je er op gokt en vervolgens constant levend voer uit de stad moet halen. XD

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:18

Spruitjee schreef:
Rendoshrimp (Duits bedrijf) heeft schitterende garnalen! Er zijn goede recensies te vinden iver dit bedrijf :) enkel dat reactie via mail langzaam of niet plaats vind. Ik vind hun carbon en oranje rili's geweldig :+:

duitsland is wel beetje ver :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:22

Ze versturen de garnalen :) dikke dozen, styrofoam verpakkingen, heatpak en tig stickers erop met breekbaar :) Ik heb mijn garnalen ook via de post gekregen van Aquafizz, is helemaal goed gegaan :D

Juliusjuut, wat ik van die kikkertjes weet is dat je goed moet opletten of het qel de echte dwergjes zijn en niet de grote neef van. Daarnaast eten ze ook ontdooid voer. Vlok- en pelletvoer durf ik niets over te zeggen :)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:28

Spruitjee schreef:
Ze versturen de garnalen :) dikke dozen, styrofoam verpakkingen, heatpak en tig stickers erop met breekbaar :) Ik heb mijn garnalen ook via de post gekregen van Aquafizz, is helemaal goed gegaan :D

Juliusjuut, wat ik van die kikkertjes weet is dat je goed moet opletten of het qel de echte dwergjes zijn en niet de grote neef van. Daarnaast eten ze ook ontdooid voer. Vlok- en pelletvoer durf ik niets over te zeggen :)

Dan is op zo'n manier via internet garnalen kopen ook wel interessant. Anders rij je het halve land door voor een paar diertjes.

En de kikkertjes inderdaad niet op een naamkaartje kopen maar zelf bekijken. :P Vrij makkelijk te zien als je weet waar je naar moet kijken, maar gaat best vaak fout met 'mijn kikker eet alle andere beesten op' als gevolg. :P Ontdooid voer is voor mij goed genoeg, daar kan dan gewoon in één keer een voorraadje van meegenomen worden. :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:29

julius_juut schreef:
Laat je die garnalen dan versturen ofzo?

Spruitjee schreef:

Ja inderdaad! Er zijn zo veel leuke vissen en andere beestjes dat het gewoon onmogelijk is om een keuze te maken. :P Gewoon een gezelschapsbak. De huidige inrichting (veel hout met opgebonden mos) bevalt me wel, dat wil ik liever niet weer omgooien. Qua waterwaarden is het heel mooi gemiddeld, en ik ververs in principe met regenwater.

Een dezer dagen eens naar Frits Kuiper in Groningen, kijken wat die zoal heeft... Die staat goed bekend in de omgeving, misschien heeft die ook wel goede raad.

Hier ook iemand ervaring met dwergklauwkikkers? Hoe zit dat met voeren? De een zegt dat ze droog/diepvries prima aannemen, anderen zeggen juist dat ze alleen levend accepteren. 't Is zo jammer als je er op gokt en vervolgens constant levend voer uit de stad moet halen. XD

Ik kom altijd bij Frits Kuiper, ongeveer alles uit mijn bak komt daar weg, en ook het diepvriesvoer.
Zeer tevreden over al het aanbod en de service :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:33

bij mij aten ze ook gewoon diepvriesvoer, tot mijn sumatraantjes ze uit elkaar trokken :x (was nog in de tijd dat ik luisterde naar het "advies" van de dierenwinkel, toen ik net begon met aquaria -O- )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:45

Afbeelding
Mijn Anatoma helena eet een garnaal :oo
Ik weet niet of hij/zij/het hem zelf gevangen heeft, maar hiervoor hem ik hem/het/haar niet aangenomen!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:54

:oo

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:57

Een levende garnaal? Dan is het waarschijnlijk een dier dat al stervende (of gewoon verschrikkelijk dom :P ) was, zo'n slak is niet snel genoeg om gezonde garnaal te vangen. Wel zuur!

Fleurtje: Mooi dat je in elk geval tevreden bent over Kuiper. Ik vind het altijd eng om dieren bij iemand anders te kopen, maar mijn vroegere vaste winkel bestaat niet meer. :(

spottedponie: Yaiks, dat is wel heel sneu! Sumatraantjes staan wel bekend als etters, maar dat is wel heel agressief!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:01

Eek, heeft hij wel genoeg slakken om te eten dan? Balen dat ie achter je garnalen aan gaat.. :=