Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EllenB

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:42

Maar je hebt nog geen gedragstherapeut ingeschakeld? Medische oorzaken opgespoord/uitgesloten? Voeding gecheckt?

Zijn zomaar wat vraagjes.... Enne, de eerlijkste beslissing? Dat is alleen het geval als je al het bovenstaande gedaan hebt, vind ik.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 05:35

@ubimone, wat een tegenvaller :(:) ik hoop dat ze snel genezen is en naar Nederland kan komen!
@testebeest, ik zou de JR toch eerst eens grondig laten nakijken voor dat jullie zo een drastische beslissing nemen, wie weet wat het beestje heeft...

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 07:50

Ik ook.
En wie weet doet hij het bij iemand anders wel heel goed, wwar hij enigst hond is.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 09:11

Heb met meerdere gedragstherapeuten gesproken.Hondenfluisteraar etc.Vriendin is langs geweest dit weekend zij is ook gedragtherapeute.Krijg bij iedereen hetzelfde antwoord.
Wat moet ik doen hem naar iemand doen die denkt het wel te kunnen?
Hij molesteert zijn hele bench.Vannacht ook weer hij heeft gisteren de hele dag aandacht gehad.Er is gespeeld met hem hij is verwend door de visite met lekkers :=

NU om 4 uur brak hij weer de boel af blaffen dwars door de blafband heen.De onderplaat was weer uit zijn bench gewerkt.Hij heeft de snoeren van de computer te pakken gekregen en vernipperd.

HIj begint ook doof te worden en om alles te bijten.Pak zijn voerbak snep, clyde loopt langs snep.
Het is de hond van mijn vriend en hij wil hem niet meer aandoen hem naar een ander te doen.ALs het tegenvalt wat dan? WEer verhuizen nee echt dit is de beste keus.De da kijkt hem gelijk ook na uiteraard.

Heb ook kalmerings pillen druppels geprobeerd.Maar moet ik er het spijt me 1000euro instoppen terwijl ze er al een hard hoofd in hebben.We hebben dat geld niet zo 123 liggen. Moet ook aan de rest van het gezin denken.
EN wat ik zeg het is de hond van mijn vriend als hij denkt dat hij niet kan aarden bij een vreemde snap ik dat.
Als het een bekende was, maar niemand die ik ken wilt hem.Die hebben wel eens opgepast en weten hoe hij is en hoe problematisch.EN het word elke dag erger.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 09:41

Asiel of ergens anders plaatsen zou ik het beestje op die leeftijd ook besparen maar wat zegt de DA, zijn er nog andere dingen die meespelen?
Onze JR was 16 jaar toen die ingeslapen werd en was ook niet van de gemakkelijkste de laatste jaren maar dat was kwam door al de "ouderdomsklachten" die de kop opstaken, daarom mijn vraag, is hij al helemaal nagekeken door de DA?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:09

ubimone schreef:
Ben net gebeld door mijn correspondente van ACE.
Heb net te horen gekregen dat Ximena positief getest is op Anaplasmosis.
Heeft 1 van jullie daar weleens mee te maken gehad??

Wat Silver ook al zei, buitenlandse hondenforum :j Zitten heel veel mensen die al verschillende ziektes voorbij hebben zien komen,
Heb er veel steun gehad in de weken dat onze Simba zo ziek was.

Testebeest veel sterkte :(:)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:16

Gerban daarom gaan we naar de da, maar we gaan hemniet meer op pijnstillers oid zetten.Dat is iets wat we gewoon hoe banketstaaf het klinkt niet meer willen.Hij word ook erg mager, hij heeft zowieso al beginnende staar en hij begint doof te worden. HIj kan mager worden door de stress, maar het kan ook een andere oorzaak zijn. Misschien is het iets "simpels" dan willen we dat nog proberen, maar we zijn realistisch.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:27

Ah ok, ik dacht jullie naar de DA om hem te laten inslapen zonder verder onderzoek...

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:33

Nee we laten hem wel eerst nakijken.Maar ik denk dat er eigenlijk niets meer te doen valt. Hij drinkt wel veel dus misschien zijn nieren.Maar daar nog speciaal voer of medicatie voor gaan geven dat gaan we gewoon niet meer doen. Daarom zeg ik misschien is het iets simpels (zou niet zo weten wat, maar je weet het niet) en dan wil ik hem de kans nog wel geven.AL is mijn vriend er wel klaar mee. EN he tis zijn hond dus zijn beslissing.Tenzij het echt iets is dat ik denk dat kunnen we nog doen, zal ik hem wel ermee overtuigen.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:42

Persoonlijk zou ik nog wel speciaal voer en/of medicatie geven, maar ik ben jou niet en mijn hond is de jouwe niet. Ons opaatje is 2 jaar geleden erg ziek en incontinent geweest, maar als je hem nu ziet zou je niet zeggen dat wij dachten dat ie dood ging... De veerkracht van de hond heeft mij erg verbaasd. Ik hoef geen 8 keer per dag meer met hem naar buiten, maar gewoon 4 keer en hij is niet meer zo in de war (hij is nu 16 en wat traag in zijn kop, maar verder normaal). En wat heeft hem geholpen? Een potje Chinese kruiden van een paar tientjes...

Maar je kunt dergelijke situaties niet vergelijken. Ik wens jullie veel wijsheid toe. En sterkte natuurlijk.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:53

ellen het is natuurlijk meer dan alleen in de war wat hij heeft ;)
Bij mijn eigen hond zou het een heel ander verhaal zijn, maar als hij het zelfde gedrag als de JR zou vertonen zou ik ook niet verder dokteren.
HEb hiervoor ook een ouwe labrador gehad die we met 17 hebben moeten laten inslapen.ALs hij het slecht kreeg met uitlaten droeg ik hem terug naar huis met alle liefde.He laten lopen van zijn behoefte nam ik voor lief, als het moest ging ik 20x per dag uit met hem. Heb heel veel over voor mijn dieren alleen het moet wel eerlijk blijven en de hond of wat dan ook moet wel plezier nog hebben in het leven

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 07:37

Misschien dat iemand mij hier kan helpen.
Mijn zuswoont in turkije. Bij haar werk zit een klei e maat zwerf hond. Onwijs lief dier. Vraagt om aandacht wil echt bij mensen zijn.
Hond is een paar weken geleden geopereerd omdat ze was aangereden.. maar is weer helemaal opgelapt. Mijn zus en collega's hebben die operatie betaald.
Omdat niemand haar een kan geven ivm veel werken.

Weet iemand een goed huis voor haar?

- teefje
- klein formaat
-rustig binnen en buitenshuis
- goed met andere honden (zit tijdelijk bijmensen in hij maar kan niet blijven ivm al 3 andere honden.
- leeftijd vind ik moeilijk te zeggen. Gedraagt en ziet er niet ouder dan 5 jaar uit.

Zat dadelijk een link plaatsen.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 08:53

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:36

Wat een schatje.
Ik hoop dat er een heel goed baasje voor haar komt!

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:58

Ash_: Wat een lief koppie, die vindt vast zo een nieuw baasje! Wel heel lief van je zus dat ze zo begaan is met de hond.
Het is dat mijn huis al vol zit, anders wist ik het wel...

Ubimone: Ik heb zelf geen ervaring met die ziekte, maar voor zover ik weet is het een ziekte (van teken) die hier in Nederland ook voor kan komen toch? Net als Lyme? Ik hoop dat het te genezen is... Het is zo'n mooi hondje!

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:55

@ash_ wat een knappie!! Die vind vast snel een gouden mandje.
@Karmandi ze word er op dit moment tegen behandeld. T is op tijd ontdekt. Was nog in het beginstadium.
Ze word vanaf de 20e behandeld met antibiotica. Dat moest 30 dagen. Daarna mag ze naar Nederland komen. Dus ik ben benieuwd wanneer ze vliegt, kijk heel erg uit naar de komst van dit knappe Spaanse meisje!!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:01

Ik hoop het. Mochten jullie iemand horen/weten :)

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:55

Yeahhhhh!!!! Heb vanavond te horen gekregen dat mijn Spaanse meisje maandagavond in Nederland is!!!!
Ben er echt blij mee en is sneller dan verwacht!
Heb met klem gevraagd of ze wel al mocht vliegen maar blijkbaar was haar antibiotica kuur minder lang dan gedacht.... Gelukkig maar!!
Heb er zo n zin in!!!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:04

Gaaf!!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:08

wat leuk, ben benieuwd naar foto's van haar zodra ze er is :)

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 05:27

@Ash, leuk hondje, hoop dat die snel een warm nestje vindt!
@ubimone, dat is snel! We willen wel zo snel mogelijk meer foto's zien :D
@testebeest, ik durf het bijna niet te vragen maar hoe is het bezoekje bij de DA afgelopen?

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 06:27

ubimone; wat fijn dat ze toch al zo snel kan komen!

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 07:45

Ben heel blij dat ze zo snel komt.

Begin alleen te twijfelen of ik mijn honden wel of niet mee ga nemen naar het vliegveld.
Eerst was ik echt van plan om ze mee te nemen.
Zodat ze op neutraal terrein kennis kunnen maken met ons nieuwe gezinslid.....
Maar ga nu twijfelen of ik daar Ximena wel een plezier mee doe.
De vliegreis is natuurlijk al een heel gestress voor haar.....
Wat zouden jullie doen??

@testebeest ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig hoe het nu gaat met de JR.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:08

Ik zou het denk ik niet doen.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:50

Ik zou de andere honden mooi thuis laten, dan kunnen jullie in alle rust met haar kennismaken, dat zal al overdonderend genoeg zijn voor haar denk ik!