Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:38

Wauw wat een mooie katten!
Caesar schreef:
Ach bij ons is Zoe ook echt de terrorist. Die MOET echt overal bij zijn, kostte wat kost. Laatst moest ze even op der kamer ivm grote schoonmaak en dan zet ik alles even tegen elkaar open, heeft ze alles uit het raam gegooid. Ook haar water- en voerbak lagen door de kamer en de krabpaal moest het helemaal ontgelden denk ik, want die stond schuin in de hoek. Maar verder sloopt ze niks hoor :D

_O- Pff en ik dacht dat mijn terroristje erg was, maar veel verder dan een rolletje plastic zakjes en het bakje met kleine houten prikkertjes uit de kast trekken en alles verscheuren wat van plastic is gemaakt komt het niet echt...

Caesar

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:45

Nou Stybba, die van jou kan er dus ook wat van. Heb ooit een kat tijdelijk opgevangen en die was echt een ramp! Die trok gewoon alles uit de keukenkastjes 's nachts. De eerste nacht wist ik niet wat me overkwam en dacht dat er ingebroken was. Al het eten heb ik weg kunnen gooien omdat hij alle verpakkingen kapot had gemaakt. Ook mijn dressoir kast met bloemenvazen, kaarten, kaarsen etc had hij geplunderd, maar daar was alles gewoon omgegooid en naar buiten gesmeten. Kat heb ik 2 weken kunnen houden, maar dat was echt geen doen...

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:36

Caesar schreef:
Nou Stybba, die van jou kan er dus ook wat van. Heb ooit een kat tijdelijk opgevangen en die was echt een ramp! Die trok gewoon alles uit de keukenkastjes 's nachts. De eerste nacht wist ik niet wat me overkwam en dacht dat er ingebroken was. Al het eten heb ik weg kunnen gooien omdat hij alle verpakkingen kapot had gemaakt. Ook mijn dressoir kast met bloemenvazen, kaarten, kaarsen etc had hij geplunderd, maar daar was alles gewoon omgegooid en naar buiten gesmeten. Kat heb ik 2 weken kunnen houden, maar dat was echt geen doen...

Dat is wel heel erg… Die van mij doet het eigenlijk alleen maar als het kastje open staat omdat ik er mee bezig ben. Ze heeft ook wel eens een keer een zak kattenbrokken kapot getrokken, maar haar favoriet blijft nog steeds de zak van het kattengrit. 8)7 Die staat ook veilig opgeborgen, maar als we de bak opnieuw vullen moet je het echt in de gaten houden.
De meeste ‘rommel’ die ik een keer heb gehad was toen ik mijn sokken la net een millimeter open had staan. Die was opengetrokken zodat er net een kattenpootje in kon en toen zijn al mijn sokken uit de la getrokken. _o- Ik kon er wel om lachen. Later zag ik het nog een keer gebeuren, maar tot mijn verbazing was het niet Aina (de noor) maar Yuna (de htk-kat) die daarna in de la wou zitten. Die stomme sokken lagen gewoon in de weg :D

Aah ik zit mezelf hier op te vreten, om 2 uur ga ik naar huis en dan gaan we vanmiddag als het asiel open is (v.a. 3 uur) kijken bij Moortje. Het duurt nog zo lang voor het 2 uur is en ik heb ook nog eens een dagje computerwerk. Dat laat de tijd zo langzaam gaan…

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:51

Onze Oosterlingen speelden Zakkie-Plof: toen wij een weekendje weg waren, en er alle dagen iemand de poezels kwam voeren, hadden ze alle goed scheurende pakken bloem, bakmeel en suiker etc. van een hoge kast naar beneden gegooid, om er vervolgens vanaf een lange gang doorheen te rauzen. Het is 30 jaar geleden, maar het gezicht van mijn moeder vergeet ik nooit meer :') .

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:56

Gelukkig slopen die van mij niks! Er is 1 keer een bloempot om gegaan, maar daar schrok hij zelf nog het meeste van denk ik :+
Maar hij wordt nu wel vervelend. Hij mag en kan natuurlijk niet zo veel, hij mag niet springen en spelen is ook een beetje moeilijk want hij heeft niet echt de ruimte. Op de vloer glijdt hij nogal snel weg met die gipspoot.
Hij springt af en toe wel hoor :o Maar dan ben ik gewoon niet snel genoeg, maar heb al gezien dat hij zijn poot dan volledig ontziet, dus als ie een keer van de stoel of bank springt hoef ik ook niet direct in paniek te raken.
Maar jeeeeeeee :roll: Hij zeurt echt de hele avond en dan niet gewoon een miauwtje :n het luchtalarm gaat af in huis.......... Geen idee wat hij wil want hij doet het ook net nadat hij eten heeft gehad. En rond 10 uur zitten ze met z'n tweeën voor luchtalarm te spelen want om half 11 krijgen ze een eetlepel vlees :')
Echt om helemaal dol van te worden.
Ik probeer ze echt zoveel mogelijk te vermaken (Beau het prinsesje wil uiteraard ook niet naar buiten :n Natte poten, stel je voor :n ) Maar ik heb ook nog een leven :')

Wat wel heel makkelijk is dat als ik Jack zijn metacam en AB moet geven hij al klaarstaat om het in ontvangst te nemen. Dus metacam in de spuit en geven, hij ligt het er wel af. Dan nog de AB, gewoon uit de hand opeten en als het wel vies is een beetje smeerkaas er aan.

Komend weekend gaan we een weekendje weg en moeten ze alleen thuisblijven. Gelukkig wordt er meerdere malen per dag naar ze gekeken en mag Jack wel lopen, dus hij krijgt de bijkeuken met al zijn speelgoed. Niet heel leuk maar het is maar voor heel even, sowieso alleen zaterdag de hele dag. Zondag in de loop van de dag zijn we er ook al weer en morgen pas rond de middag weg dus die redden zich wel denk ik :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:58

Gwen schreef:
Onze Oosterlingen speelden Zakkie-Plof: toen wij een weekendje weg waren, en er alle dagen iemand de poezels kwam voeren, hadden ze alle goed scheurende pakken bloem, bakmeel en suiker etc. van een hoge kast naar beneden gegooid, om er vervolgens vanaf een lange gang doorheen te rauzen. Het is 30 jaar geleden, maar het gezicht van mijn moeder vergeet ik nooit meer :') .

oh eigenljk had hier een camera op moeten staan, had dit zo graag willen zien.
Ik zie het echt voor me. 1 kat staat beneden om te kijken of het goed land en of het allemaal kan, de andere staat boven en gooit de zakken naar beneden en roept tegen de kat onder: Van onderen
Zak land en de kat beneden scheurt er direct op af om te kijken wat het is :')

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:11

Gwen schreef:

_o- Is ook echt wel wat voor oosterlingen heb ik het idee. Die van mijn ouders sloopten niet zo veel, maar het is toch echt wel dezelfde humor :D
De Siamees die mijn ouders nu hebben is helemaal gek van haar speelgoedmuis. Daar apporteert ze mee en af en toe moet hij worden gewassen in de drinkbak. Dan word hij een paar keer ondergedompeld, alles rondom de drinkbak ondergespetterd en dan komt ze hem vrolijk weer terug brengen. :') Mevrouw is dan ook heel beledigd als je hem dan, nadat je het hebt uitgeknepen boven de gootsteen, bovenop de verwarming legt om te drogen (daar komt ze niet bij, is te hoog).

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:29

@ Stybba: Oh dat is al sneller als verwacht dat jullie gaan kijken:) Idd spannend. 3 uur word t vanzelf;) Ben benieuwd of t gaat klikken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:54

Stybba schreef:
De Siamees die mijn ouders nu hebben is helemaal gek van haar speelgoedmuis. Daar apporteert ze mee en af en toe moet hij worden gewassen in de drinkbak.

Dit doet Jack ook, maar die muis gaat niet in de waterbak, die wordt gewoon gepoetst nadat hij klaar is met zijn eigen wasbeurt.
En idd apporteren, maar wel alleen met de muis, ander speelgoed is niks aan en komt hij niet brengen.
Speelgoed muis is zelfs mee geweest naar de DA afgelopen maandag toen hij opnieuw onder het mes moest.
Ze stonden me daar wel even raar aan te kijken, maar hij heeft er de hele tijd mee in zijn voorpoten gelegen daar (even afgezien van de momenten dat hij de DA en de assistentes te grazen nam). Ik had namelijk ook gehoopt dat hij er wat rustiger van zou worden als hij bij de DA was, maar dat was dus niet zo :')

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:09

Haha wat een verhalen komen hier voorbij over slopende en spelende katten! Leuk om te lezen!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:14

Leuk he katten!!!

Sinds wij Woezel hebben is geen keuken- of wc-rol meer veilig. Alles wordt versnippert in 1000en stukjes. :')

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:20

Oohhh wcrol versnipperen...herkenbaar maar gelukkig doen de katten die ik nu heb het niet :D

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:32

@Quinette: Het is idd wel wat sneller :j Vriendlief heeft vandaag en morgen vrij (op het werk weinig te doen en nog veel vrije dagen over) en aangezien mijn werk erg flexibel is met vrij nemen heb ik gelijk vanmiddag maar vrij gepland. :)
@ Sakkia: de kat van mijn ouders die speelt ook alleen met die muis, al het andere speelgoed is niet zo interessant, of je moet met een touwtje gaan zwaaien, maar erg enthousiast word ze er niet van.
Het was te proberen om Jack de muis mee te geven om rustig van te worden bij de DA, maar misschien heeft hij toch wel wat meer houvast gehad daar? Geef bijvoorbeeld een angstig kind een knuffel in het ziekenhuis, ze worden er niet minder bang van, maar de ‘vrije’ momenten zijn ze wel wat rustiger.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:41

Chaos: t is een jongere ex- kater van een jaar of twee :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:42

<3 MM

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:46

Haha, blijven rare wezens die katten! Yoko haar speelstokje met boa moet s 'nachts altijd naar boven en s 'morgens weer naar beneden. En Poes Lee heeft een sokken en panty fettich, overal vind ik sokken terug :Y) . Loopt ze weer trots prouwend door het huis te paraderen! En mijn lekkere dikke zwarte panty die ik vanmorgen aan wilde doen had ze al gebruikt om de stof van de verbouwing mee op te dweilen :( Die vuilak had 'm gewoon van het wasrek afgejat!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:50

Hihi schone was blijft leuk om mee rond te zeulen :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:54

Ja geen idee en hij kan nog steeds niet praten dus ik weet niet of hij er houvast aangehad heeft.
Ze hebbenhem niet wakker "geprikt" uit de narcose dus hij heeft hem in zijn slaap steeds bij zich gehad.......
Toen hij wakker werd was hij vooral weer heel erg boos :')

Ander speelgoed vindt hij ook wel leuk hoor, zoals de stok met touw en veertjes, maar die mag hij niet meer hebben want dan draait ie helemaal door en wordt me net iets te fanatiek :+
Ritseltunnel vindt hij ook erg leuk maar wel in combinatie met muis. En ik vind overal balletjes e.d. maar die laat hij dus gewoon overal slingeren en muis wijkt geen moment van zijn zijde.
Het is trouwens een best grote ook, gewoon zo'n kleine knuffel van de IKEA :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:56

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:06

SAKKIA schreef:
Deze dus en dan de grijze, heb er laatst over gedacht nog een nieuwe te kopen want die hij nu heeft kan wel een wasbeurt gebruiken :o

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70145472/

He, die heb ik ook. Ze doen er alleen weinig mee. Ik het begin was dat lange kaartje wat er aan hangt het meest interessant omdat het ritselde, maar eigenlijk laten doen ze er niks mee. Die van mij worden wel helemaal wild van die muisjes die je kan vullen met kattenkruid. Eerst word er in gebeten en aan getrokken en daarna word het hele beest onder gekwijld en gewassen :') Zal de IKEA muis eens meenemen naar mijn ouders, maar ik denk dat hij te groot is... Zou wel makkelijk zijn want de muis die mevrouw nu heeft word helaas niet meer gemaakt. Mijn vader werkte in Italië en daar had hij het gekocht bij een dierenwinkeltje. Nog veel moeite gedaan om ze bij te bestellen (wou er wel 10 tot 20 kopen) maar helaas gingen ze uit de productie bij het bedrijf wat ze maakte :( Bij IKEA kan je gelijk een hele zooi meenemen als het goedgekeurd is door de kat, is ook wat dichterbij :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:08

Die staart zit er ondertussen al niet meer aan :o Geen idee waar het gebleven is.........

Ja eigenlijk moet hij ook wel een keer een nieuwe, maar ik durf deze ook eogenlijk niet te wassen want ben bang dat hij hem dan niet meer leuk vindt. Nu speelt hij heel erg veel met de muis en daardoor weinig kattekwaad o.i.d. Ben bang dat als hij die niet meer heeft ons nog meer gaat terroriseren :+

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:13

SAKKIA schreef:
Die staart zit er ondertussen al niet meer aan :o Geen idee waar het gebleven is.........

Ja eigenlijk moet hij ook wel een keer een nieuwe, maar ik durf deze ook eogenlijk niet te wassen want ben bang dat hij hem dan niet meer leuk vindt. Nu speelt hij heel erg veel met de muis en daardoor weinig kattekwaad o.i.d. Ben bang dat als hij die niet meer heeft ons nog meer gaat terroriseren :+

Gegarandeerd, wat moet hij anders? :P Misschien een nieuwe muis kopen, in zijn mandje leggen zodat het zijn geur opneemt en pas de oude muis wassen als de nieuwe is geaccepteerd?
Laatst bijgewerkt door Stybba op 24-01-13 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:15

Ja zoiets zal het wel worden :j Moet even op de lange baan want geen idee wanneer ik weer een keer bij de IKEA kom.............
Hij heeft ook wel muizen met kattenkruid en ritseltjes e.d. maar die vindt hij niet leuk. Ligt misschien wel aan de grote, blijft toch een kerel. Die willen alleen het grootste en stoerste natuurlijk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:24

MamaMiesje schreef:
Chaos: t is een jongere ex- kater van een jaar of twee :)

Spannend :D

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:55

Helaas was Moortje al weg (stond nog op een deel van de site die blijkbaar niet door iedereen werd geüpdate). Ik vond het heel jammer, maar gelukkig heeft ze een warm mandje gevonden :)
Maar... Ik had gezegd dat we op zoek waren naar een volwassen kat. En voorzichtig vertelde de man dat ze nog een 5 jarige hadden, met 3 poten. Ze is 2 weken terug gered uit een strik (een man had strikken geplaatst in zijn tuin om de katten weg te houden bij zijn vogels, heeft gelukkig wel een proces gekregen en een boete moeten betalen). We waren gelijk verkocht. Ze is ontzettend lief, grijs cypers en mist haar r/a pootje en heeft nog geen naam. Foto's volgen :D