Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:54

Oef ja inderdaad de bak niet verder belasten met nog meer vis. Wel mooie vissen trouwens. Zou even zelf opzoeken hoe ze heten op internet zodat je ook kunt checken of ze wel echt met discussen kunnen. Gaaf hoor discussen. Zou ze ook graag hebben maar die hebben echt een grote en hoge bak nodig, megafiltering, verversing en precies goede waterwaarden etc. Niet echt beginnersvissen om zomaar te zeggen. Heb je ook een foto van je hele bak? Ben wel benieuwd eigenlijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:58

Keet schreef:
Dan moet je er de komende drie vier weken echt geen discusvissen in gaan zetten. Zonde van je geld.
Bacteriën in een aquarium hebben redelijk wat tijd nodig om zich te vermenigvuldigen voor een gezond klimaat. Dit proces neemt drie/vier weken in beslag, middeltjes om dit te versnellen hebben weinig nut.
Hou het de komende weken op de visjes die erin zitten en hou de kwaliteit van het water in de gaten. Als die compleet stabiel is na een paar weken kan je de discusvissen halen.

Goed advies. Discussen zijn heel erg gevoelig, die kan je echt enkel in een volledig ingedraaid en al bewoond aquarium introduceren :).

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:10

Somebitch ik heb gehoord dat discussen geen beginners vissen zijn omdat ze inderdaad stabiele waarden nodig hebben. Ooit als ik dit wat beter onder de knie heb en een grotere aquarium wil ik ze ook, ze zijn echt prachtig!

ohw San je kniebanden, das geen goed nieuws! Kan best lang duren toch?
Opzich is er niet zo veel verschil in onderhoud denk ik, tis maar net hoe je t gewoon bent he.
Ik stofzuig wel met zo'n opzet dingetje, vind dat wel makkelijk. Echt geen probleem hier.

edit: zou moeten de bak stofzuigen nu, maar heb niet veel zin -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:20

Afbeelding http://www.tfrin.gov.tw/public/Data/111171013871.jpg

Je vissen lijken trouwens op een jonge versie van deze vis, Somebitch. Het is de A. heckelii. Waarom ik het denk, de stip die te zien is bij je dieren, tevens de strepen en je ziet ook een soort van 'putjes' in de lichamen in horizontale streepvorm.

Ik denk zelf niet dat dit een goede combinatie is met je discussen, als het daadwerkelijk deze vis is dan, he.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:29

Afbeelding

Cupcake's slaapplaatsje :+:. En die bruine rommeltjes zijn allemaal verdwenen, trouwens :+. Grote schoonmaak gehad vandaag :9.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:31

Ach wat een schatje zeg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:53

Net gevoerd, de Galaxy's zijn nu aan het speuren naar resten van Cupcake _O-. Omg, wat kan je toch genieten van zo'n bak he :D.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:58

_San87_ schreef:
[ Afbeelding ]

Cupcake's slaapplaatsje :+:. En die bruine rommeltjes zijn allemaal verdwenen, trouwens :+. Grote schoonmaak gehad vandaag :9.

Oohhw <3
Hoe groot wordt hij eigenlijk? Zijn ze nu echt zo moeilijk te houden? Hoe groot moet je bak zijn voor die dwerg kogeltjes?
Ik begrijp helemaal dat je daar uren naar kan kijken :j doe ik ook voor het slapen gaan, voeren en dan nog een tijd kijken naar al die bedrijvigheid in de bak. Heerlijk is dat :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:02

Feria schreef:
_San87_ schreef:
[ Afbeelding ]

Oohhw <3
Hoe groot wordt hij eigenlijk? Zijn ze nu echt zo moeilijk te houden? Hoe groot moet je bak zijn voor die dwerg kogeltjes?
Ik begrijp helemaal dat je daar uren naar kan kijken :j doe ik ook voor het slapen gaan, voeren en dan nog een tijd kijken naar al die bedrijvigheid in de bak. Heerlijk is dat :j

Cupcake is een dwergkogelvisje, hij zal dus maar zo'n 2,5 cm worden. Cupcake is nu zo'n 2 cm (1,5 toen ik hem kreeg). En ze zijn zeker niet moeilijk te houden als je je maar goed inleest. Een dwergkogel heeft minimaal 40 liter water nodig, iedere extra dwergkogel nog eens 20 extra. Dus in 60 liter zou je eventueel 2 dwergkogels kunnen houden, mits heel zwaar beplant en passende karakters.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:16

Een 40 bak heb ik binnenkort wel vrij, dus dat zou eventueel gaan.
Ik dacht eerst garnaaltjes in die bak te houden, maar nu twijfel ik wel...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:45

Thnx allemaal. :D Wij denken toch geen discussen te nemen.. Ik heb het gevoel dat onze bak die redelijk groot is toch te klein is. En op internet las ik dat ze zich het fijnst met zijn 6en of meer voelen..

San?87 daar lijken ze wel op ja. :j Ik heb de naam niet meer onthouden, die vissen hebben zulke moeilijke namen. :o Die van jou is trouwens gaaf!

Dit is de onze toen hij nog leeg was:

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:49

Ik zou het als ik jou was even navragen, de vissen die ik noemde worden namelijk erg groot, tussen de 20 en 28 cm en moeten in een bak van minimaal 1,50 lang :).

En dank je :D. Ik ben heel erg blij met m'n Cuppie.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:51

Ik zag op het plaatje inderdaad staan 20 cm bij de winkel.. Dus ik denk dat die het wel moeten zijn.
Raar dat die man zei dat die rood werden :?

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:52

_San87_ schreef:
[ Afbeelding ]

Oh wat schattig, gaat cupcake echt rusten op de planten? Wat leuk! <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:54

Helemaal rood? Want dat worden ze niet.

Je moet bij deze vissen wel uitkijken wat je erbij zet, ze zijn namelijk gemiddeld agressief en ze worden dus heel erg groot :).

Wispeltuur schreef:
_San87_ schreef:
[ Afbeelding ]

Oh wat schattig, gaat cupcake echt rusten op de planten? Wat leuk! <3

Ja, hij zoekt standaard een slaapplekje tussen de usteriana bladeren, die zijn heel breed en zwaar, dus daar past hij makkelijk op/tussen. Als ik Cuppie niet meteen zie, zoek ik standaard tussen de grote bladeren en daar zit ie dan :P.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:56

Nou hij zei dat ze meer kleur kregen en rood werden. :+

Ik zit er nu aan te denken om er ciclides bij te doen, of hoe je dat ook typt.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:56

Ahhh Cupcake is echt schattig <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:59

Somebitch schreef:
Nou hij zei dat ze meer kleur kregen en rood werden. :+

Ik zit er nu aan te denken om er ciclides bij te doen, of hoe je dat ook typt.

Ga eerst even navragen om welke soort het precies gaat :). De vis die ik poste is ook een cichlide en je kan niet zomaar verschillende soorten bij elkaar zetten.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:59

Uiteraard doe ik wel navraag :j

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:11

Jaaaaaa mijn gup is aan het bevallen, we hebben weer wat baby's in de bak. kweet alleen niet van welk vrouwtje whahahaha

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:48

Hier blijven ze ook maar baren :') Ach Ledge eet ze wel op

Cupje :+: Ik spaar slakjes voor m, wilde eerst een helena halen maar laat nu alles leven zodat ik ze een keer toe kan sturen.

Vandaag naar de dierenwinkel in de buurt. Kwam er een stel binnen met hun dochter, leuk visjes kijken. Ja die zwarte (telescoopoog) wil ik! Dus die man erbij, hoe groot is je bak? Wijzen ze een kom van nog geen 20 liter aan waar er al 3 inzaten. Die man zegt nou daar past echt niets bij hoor dan is er niet genoeg zuurstof. Mijn mond hing op de grond...voor het éérst iemand die een klant afraadt om een vis te kopen. Toen die mensen weg waren zei ik wow gelukkig zijn er mensen die nog wel om de vissen geven die ze verkopen. En heb Ledge blij gemaakt met 2 vrouwen. Heb best veel planten in de bak dus er is genoeg plek om zich te verstoppen. Ledge helemaal gelukkig en groot achter ze aan zwemmen maar ze zijn best klein nog. Mijn guppenvrouwen zijn groter. En er zat nog een Corytje alleen, zelfde soort die ik ook had dus die heb ik ook meegenomen. 8 of 9 maakt ook geen drol uit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:50

Haha, Cupcake krijgt een fanclub volgens mij :D. Al twee bokkers die slakjes voor hem hebben/sparen :D.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:51

Ik vind m grappig haha. Eet hij ook garnalen of zou hij die met rust laten? Ik wil een aqua-cube 40 :') En dan CR garnalen erin

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:53

Hij eet zeker garnalen :j. Die krijgt hij om de zoveel weken van mij. Levend. Dan gaat ie echt jagen, is leuk om te zien.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:58

Oooh die kan ik gewoon meesturen :') Help Cup de winter door haha!
Dan komt er geen kogeltje bij mijn CR. Nee wil een schooltje Boraras Brigittae of iets moois kleins soortgelijks want ik kan niet hebben dat ze mn jongen opeten :=