Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 15:05

Heb hier een hond die ook niet meer alles mocht om andere reden toen hij 6 was. Stilleggen was geen optie. We zijn lekker gaan speuren. Hij is nu bijna 11 jaar en nog altijd gaat hij mee speuren en naar de club als ik dat niet had gedaan was hij er al lang niet meer geweest, daar ben ik van overtuigd. Bij slecht weer hem een keer thuis laten dan ligt hij al chaggie te zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 15:35

Seven, wat is er nu respectvoller naar het dier, een risico bewust nemen omdat het dier nu juist daar blij van word. Of dat risico niet nemen en met een doodongelukkige gefrustreerde hond zitten ?
Het beestje krijg je niet uitgelegd dat ie mak aan moet doen omdat blablabla... die heeft energie en drive, die wil gewoon lekker gaan. Kijk dat je daar wel iets een stapje terug in doet , tuurlijk... maar stilleggen is niet in jet belang van de kwaliteit van leven. Die naar mijn voor kwantiteit gaat.
Wat dat betreft gaan veel liefhebbers voorbij aan wat het die blij maalt en goed in het koppie houd.
Idd gewoon naar je eigen gevoel luisteren

Hier volgende week weer DA bezoek voor controle . Hij heeft een extra blessure opgelopen aan zijn tta poot. Staat los van de tta, maar nu alweer 4 weken stil dalijk en das lastig voor de smurf.
Hoop echt dat het herstellen nu door zet met deze issue(bruut verstapt, vocht in knie en kreupel) hij gaat echt al ontzettend de goede kant op maar blijft toch ontlasten , dus net niet recht lopen en bij stilstaan de betreffende poot iets optrekken

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 17:40

Vind ik inderdaad ook, ik
neem liever afscheid als hij nog lol heeft dan wanneer hij niets meer kan dat vind ik tegenover hem zeer egoïstisch. We zullen het zien hoe het ontwikkeld voor nu is hij al best sneller moe maar niet tegen te houden.

Balen dat het bij jou ook nog in de lappenmand zit

Wanneer worden de pups verwacht merel

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 17:58

Groot gelijk hoor! Dat je het iets aanpast, okee. Net als geen balletje meer gooien bij bepaalde blessures, maar voor de rest wel gewoon hond laten zijn, dat vind ik logisch. Maar niks meer doen is ook niet eerlijk. We verwachten altijd veel van ze, werken veel met ze en zouden dan in één keer alles waar ze eigenlijk voor leven afkappen voor een paar jaar extra misschien? Want dat weet je niet zeker...

Balen Sonja, ik werd al gek van die 6 weken. :(:)

Nog 2 weken := :):) Zo leuk, alles van dichtbij mee maken, we zijn vorige week geloof ik nog ff bij de fokker geweest en afgelopen zaterdag teef ook nog gezien, maar dat is bizar hoe dik ze wordt. Ze gaat nu niet meer mee naar de club, maar we gaan volgende week zaterdag nog ff helpen met werpkist klaar zetten enzovoorts.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:15

Spannend zeg :j
Is heel leuk alles van dicht bij mee maken

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:28

Leuk mwm :)

Gelijk heb je seven heb ik ook met mijn vorige honden gedaan. De oudste teef zou niet ouder dan 6 worden vanwege haar heupen, ben gewoon lekker gaan sporten met haar en pas op haar 13e was het op. Zo blij dat ik haar gewoon een lekker leven gegund heb :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:33

Ik zou persoonlijk de hond ook niet stil leggen. Dan liever eerder afscheid nemen.

Gisteren echt heerlijk getraind. Bij appèl begint nu bij ons beide het kwartje beetje te vallen.

Speuren ging dus ook goed. Voor het eerst een hoekje gespeurd.

En manwerk gaat ook zeer lekker.

En spannend mwm :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:34

Zo iets hoop ik ook op met assad :j
bedankt iedereen voor de leuke reacties

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:54

Afgelopen weekend de IPO3 gehaald. Helaas niet met de punten die we gehoopt hadden. 1 van onze teven was loops en stond aan die dag en concentreren was er niet bij.
Volgend weekend een druk weekend. Mijn man loopt VZH met Cara en IPO3 met Aylah. En ik IPO3 met Draco en een Fpr3 met Max ons oudje. :)

Afbeelding
Draco afgelopen weekend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:56

Gefeliciteerd :D En succes volgend weekend!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:02

Gefeliciteerd Wilawander.
Mwm, wij zijn serieus al vanaf 10 september bezig.
10 september kruisbanden stuk. 17de tta nu waren we dik een maand aan het opbouwen met pakwerk en zitten we weer.
En het kruisbanden scheuren gebeurde na 2 maanden laag pitje ivm verhuizen. Is om gek van te worden met die stuiterbal

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:10

Balen zeg, kruisbanden hoor je steeds vaker heb ik het idee. Hopelijk zit er voor jullie binnenkort meer vooruit gang in.

Gefeliciteerd Ww

Het trainen ging hier fijn, alleen assad was niet heel fijn. Moest al snel flink hoesten in het appèl en ben vrij vlot gestopt, nog wel
snel even een balletje gooien maar vind het toch sneu voor hem. -O-

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:28

Seven schreef:
Balen zeg, kruisbanden hoor je steeds vaker heb ik het idee. Hopelijk zit er voor jullie binnenkort meer vooruit gang in.

Gefeliciteerd Ww

Het trainen ging hier fijn, alleen assad was niet heel fijn. Moest al snel flink hoesten in het appèl en ben vrij vlot gestopt, nog wel
snel even een balletje gooien maar vind het toch sneu voor hem. -O-

Wat balen :( Bij ons in de praktijk waren veel honden erg gebaat bij homeopathie naast de hartmedicatie. Crataegus. Misschien ook wat voor assad?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:09

Hij krijgt nog geen medicatie omdat de kans dan groot is dat het hart sneller verslechterd zonder dat hij klinisch iets laat zien. We moeten eerst aankijken hoe het klinisch ontwikkelt.

Weet je wat voor homeopathische middelen dat waren?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:52

Ja Crataegus D 6. Werkt goed hebben zelf een DH gehad met hartproblemen die het er ook goed op doen. Als je bij de Duitse grens woont dan is een duitse apotheek voordeliger en makkelijker.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:36

Duitsland is hier niet ver af dus kam ik zeker naar kijken bedankt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:07

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:11

Het gaat, hij wil zeer graag trainen dus dat doen we ook gewoon. Hij is vrij snel buiten adem en trilt ook sneller maar gaat toch door dus echt wel een stap terug op momenten

Ik zag je baby echt super lief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:41

Arme Assad :(:)

Ik lig al een week stil met training. Djang mankt met zijn voorpoot. Word wel minder. Maar soms heeft ie een bui en dan is het weer erger.

Dus als nu niet snel beter gaat dan gaan we rondje da doen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:48

Dat heeft fayet ook soms, iets overbelast en dan het groeien er bij
hier is het wel naar een dagje rustig doen over

Heb het hier volgens mij niet eens gemeld maar fayet is vorige week op dr eerste show beste gestroomde teef en daarna beste teef geworden ze deed het echt top,
gaat ook in het werk steeds beter op naar de vzh

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:06

Wat is het een lekkerding geworden.

Djang heeft nog nooit 1 moment gemankt. Maar nu al bijna een week :(

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:30

Mooie Boxer!! prachtige dame.

Hier is Cara ook al een paar dagen niet goed. Heeft zich versprongen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:55

Wat balen al die kreupele honden, rustig aan doen dan maar evt wat metacam er in als rust alleen niet helpt.

Fayet word inderdaad steeds mooier nog lang niet af maar toch al een hele dame

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:59

Metacam is eventueel een optie ja.

Hele dagen in de bench werkt ook niet. Stuitert met bench en al door de kamer.

Het zit bij zijn polsgewricht. Want als we daar drukken bij een spier dan trekt hij met zijn kop. Of bijt heel zachtjes.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 01:22

Daar zat het bij fayet ook eens poot ook wat dik, rust hielp wel iets meteen metacam was ze rustiger en liep ze al snel beter dus nog 2 dagen rustig gedaan en was het klaar

Hopelijk id dat voor jullie ook het geval