Wanneer is de enge grote spinnentijd voorbij???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Orange_peach

Re: Wanneer is de enge grote spinnentijd voorbij???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 00:12

pfft, sinds ik dit topic heb bekeken enkele dagen geleden rust er een vloek op mij vrees ik .... daarvoor was ik er nog maar amper tegengekomen, nu opeens overal!!!!
vandaag nog 2 in mijn kamer ... nu heb ik ooit gehoord (en wil dat nu erg graag geloven) dat deze ongewenste gasten altijd met 2 komen ... heb ik geluk dat ik die ene daarnet nog zag zitten!

btw: je eet die 8 spinnen toch op via koekjes of dergelijke dan he? niet in je slaap?
oooo gossie, wil echt niet terug mijn slaapkamer in!! *haalt dat bed nog een derde keer van de muur om te kijken of er daar toch ook niet nog eentje kruipt*

Kenay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 00:16

OMG dan zou ik dus echt gelijk een hartaanval hebben Verdrietig

Paar dagen terug werd ik ook uit mijn bed gevist. Want er zat een heeeelee groootee zwarte grondspin in de kamer. En de enigste held in huis(mijn vader) is op vakantie ja wat doe je dan? Tong uitsteken Toen moest ik in mijn uberbrute payama dat beest dood gaan slaan met de vliegenmepper. Maar je raad het al ik sloeg mis en de spin was weg Sigaar en gelukkig heb ik hele lieve zussen die het allemaal vast gelegt hebben.
http://www.youtube.com/watch?v=eVbopiuDwqo
Oja geluid niet te hard aanzetten Vork

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:18

ieee! Ik zou een week niet meer in mijn bed durven te slapen als der zo eentje door
heen liep Bloos! . Serieus gatver.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 15:43

@Kenay: Ik kan echt geen spin zien op dat filmpje? Tong uitsteken

Kenay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:06

Nee zo dichtbij wou ze niet komen met de camera Tong uitsteken maar het was zo'n vieze grote bruine harige. je ziet op een gegeven moment een zwart stip dat is het haha

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:17

Clown Hahah.. Grappig topic, dit!

Zelf ben ik niet echt bang voor spinnen.. Denk dat heel veel van jullie blij zijn dat ik jullie vriendin niet ben Haha!.
Ik en nog een paar vriendinnen hebben namelijk aan een jarige vriendin (die ook echt als de dood is voor spinnen) eens een heel leuk cadeautje gegeven... Een doorzichtige doos met allemaal prachtige, levendige spinnen erin.. En natuurlijk, daarin al haar cadeautjes Haha!.

Ik heb haar nog nooit zo hard horen gillen, en wij hebben nog nooit zo hard gelachen ROFL. Ze heeft trouwens, na 15 minuten gillen/vloeken de deksel/cadeautjes eruit gehaald met een mes! Huilen van het lachen

Dat was echt geweldig, haha.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:31

O, wat heerlijk gemeen...
Zo wil ik nog weleens iets boven iemands hoofd gaan staren en dan heel langzaam vragen 'Goh, was jij het nou die zo bang voor spinnen was?' Toch apart hoe snel mensen kunnen wegrennen als ze het echt willen... Duivel

En zo jammer voor hen die dat soort geintjes met mij willen uithalen. Vooral 'zoontjes van' vinden het nog wel eens leuk om iemand te laten schrikken met spinnen. Een 'o, wat gaaf' is dan niet helemaal waar ze op hoopten als ze met een grote kruisspin aan komen... Haha!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:38

Ik hoop dat die monsters snel weg zijn...
Die kleintjes ben ik niet bang voor, maar die grote joekels die zo hard kunnen rennen... Soms zitten ze ineens midden in de kamer, of rennen ze ineens langs, getver Tong uitsteken

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:59

Ik heb ze nog niet eens gezien dit jaar.. mag ook wel zo blijven..
Ze op plaatjes zien maakt me niet uit, maar zodra er 1 in levende lijve hier in huis rondloopt, ren ik gillend weg

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:43

mn vriendje(militair) woont in baarn in een woonwijk, die kent zulke grote renspinnen niet
Er zat hier een middelmatig exemplaar op de muur in de keuken en hij zegt ineens eeeehm rens zúlke zitten dr toch niet op je slaapkamer of wel????
dus ik zo jawel, van de week nog 2 doodgemaakt en een 3e per ongeluk geplet tussen de badkamer deur, en omdat ze altijd per 2 zijn komt er vast nog wel een te voorschijn....
Daar had ie t nie op, neenee slapen op de hei met alleen een slaapzak vind meneer prima, maar zulke spinnen als hier vind ie net ff wat minder haha!
Voor ie ze had gezen dacht ie da ik aan t overdrijven was als ik via de tel zei dat ik een joekel van een spin had doodgemaakt, nu snapt ie me Vork

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 23:28

*Ik had 2 spinnen gevonden op me kamer , die heb ik AppelMoes genoemt'' , eentje heet appel en de andere moes , en ik d8 , dit gaat me helpen , ze zijn heeeeel lief en bla bla bla , dus ik een half uur naar hun staren , ik blij dat ik niet meer alleen ben op mijn kamer met allemaal ENGE spinnen , appelmoes is niet eng , komt me vader aan :
Er zate twee spinne op je kamer , die zijn dood.
R.I.P appelmoes

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 23:43

Nou ik zag vanavond ook zo'n grote joekel zitten. Bah.
Paps heeft hem opgezuigt maar geloofde niet dat ze de stofzuiger weer uit komen. Clown Dus ik heb de stofzuiger toch maar buiten onder het balkon gezet! Nagelbijten / Gniffelen
Moest dus meteen aan dit topic denken en dat iedereen zegt dat ze altijd met zijn 2e zijn......... Nagelbijten / Gniffelen Want hij was gróót. Zelfs mijn vader zei dat het een grote was, en dat zegt hij niet snel. Nagelbijten / Gniffelen

Was overigens wel de eerste spin die ik zag dit jaar.. Op een iniminie spinnetje op mijn slaapkamer na...

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:39

Meiden. ik heb vannacht over spinnen gedroomd.
Mijn vriend en ik lagen in een tentje en er kropen er steeds ENORME spinnen door de ritsopening.
Brrrrrr..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:45

Elke ochtend als ik door de tuin wandel moet ik alle spinnenwebben van mijn gezicht slaan. Misselijk
Binnen valt het nog mee, maar ik ben me ervan bewust dat die grote monsters zich elke dag binnenshuis kunnen manifesteren..... Clown

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:31

Spinnen...brrr....ben er als de dood voor!
Ik had dit huis net gekocht toen ik aan de vorige eigenaresse vroeg of hier veel spinnen waren; ja, vooral van die grote zwarte. Bijna wilde ik de koop ongedaan maken Bloos , maar het huisje was gewoon té leuk en ik dacht dat het wel mee zou vallen. Niet dus....

Het eerste jaar kwam ik er ongeveer elke week wel een paar tegen, van die grote zwarte muurspinnen, brrr. Ze verdwenen bijna allemaal in de stofzuiger waarna ik nog de nodige steentjes opzoog voor het geval dat... Bloos Afgelopen winter had ik veel last van muizen en heel weinig last van spinnen, mogelijk dat de muizen ze opeten. Helaas maken de muizen teveel kapot, dus sinds kort heb ik een apparaatje die mbv geluid de muizen wegjaagt/weghoudt en als het goed is zijn de spinnen er ook niet van gecharmeert. Lachen Mochten de muizen wel, maar de spinnen niet verdwijnen, dan kies ik toch voor de verdwijning van de spinnen door de muizen te houden. Muizen zijn namelijk wél schattig, helaas maken ze zo veel kapot...

Wel heb ik altijd een x-aantal hooiwagens in huis, omdat die met hun fijne spinrag de grote zwarte muurspinnen vangen én opeten, bovendien vind ik die niet zo supereng (die babytjes zijn zelfs wel schattig Clown ).
Ik heb een collega die allerlei slangen en spinnen als hobby heeft!!! Echt van die joekels!!! Misselijk Daar kom ik dus nevernooitniet over de vloer.... Haha!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:42

Victory-Boy schreef:
Mochten de muizen wel, maar de spinnen niet verdwijnen, dan kies ik toch voor de verdwijning van de spinnen door de muizen te houden. Muizen zijn namelijk wél schattig, helaas maken ze zo veel kapot...
Vreemd. De spinnen die in Nederland voorkomen zijn geen van alle schadelijk voor mensen, terwijl je zelf al hebt aangegeven dat de muizen dat wel zijn.

Citaat:
Wel heb ik altijd een x-aantal hooiwagens in huis, omdat die met hun fijne spinrag de grote zwarte muurspinnen vangen én opeten.

Hooiwagens hebben geen spintepels en kunnen ook geen spinrag produceren. Ik denk dat jouw "zwarte muurspinnen" dus door iets anders dan hooiwagens gevangen worden.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:51

aaah ik ben dus echt panies van spinnen vind ze doodeng..
gelukkig heb ik ze enkel nog buiten gezien en nog niet binnen..
wel 1 keer gehad ook zo'n wolspin was aan t game cuben met me zusje en in 1ne kroop er dus zo'n eng beest over me zusie dr voet nou heb t hele huis bij elkaar gegild (om me ma om dat beest t verwijderen) daarna gauw naar me kamer gelopen totdat me ma dat beest uit huis was gegooit..

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:30

oomens schreef:
Hooiwagens hebben geen spintepels en kunnen ook geen spinrag produceren. Ik denk dat jouw "zwarte muurspinnen" dus door iets anders dan hooiwagens gevangen worden.

Ik denk dat ze van die tril-spinnen bedoeld, die zo als een malloot heen en weer gaan zwaaien als je hun web aanraakt.

Ik heb nu sinds een paar maanden het huisje van m'n zus overgenomen, en zij had ook altijd wel last van die bruine huisspinnen (of renspinnen, ik weet het niet) En ja hoor, vorige week was het bij mij ook raak. Op de muur, echt een joekel van een spin!!!! Ik schrok me dood, vooral omdat ik vlakbij iets aan het pakken was Nagelbijten / Gniffelen Zelfs m'n vriend vond hem groot, nou dat zegt al genoeg... Overigens is de spin wel netjes door m'n vriend naar buiten gegooid, bij de buren Duivel
De volgende kwam paar dagen later, was 's avonds TV aan het kijken, komt er opeens zo'n grote over de vloer heen rennen Nagelbijten / Gniffelen
Het duurde een half uur voordat ik er een bakje overheen durfde te zetten, ben toen gaan slapen en heb ik de volgende ochtend m'n vader gebeld of hij hem weg wilde doen Haha!

Bah bah bah.. en m'n moeder nog doodleuk zeggen: 'Ja, dat heb je nu in deze tijd van het jaar.. en in de lente zal je ze ook wel weer zien'
Bedankt mam Clown

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:34

Ik zat vanmiddag in de tuin met mijn vader. Ja zegt hij: gisteravond hadden we weer zo'n grote spin... aaah! Het is bij ons dus ook begonnen....

Mijn hooiwagen (naamloos Tong uitsteken) heeft heel veel kleine spinnetjes geproduceerd (ai!) zeker een stuk of 20.......

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:39

Gatverdamme, die zwarte zijn echt goor!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:17

ieeeeeuw er zit nu zo'n dikke zwarte op de muur hier. mn vriendje komt vanmiddag pas weer thuis. k heb geen idee wat ik ermee moet. ik durf m niet dood te maken of op te zuigen. hj ie echt veel te groot en te dik bah bah bah

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:12

glas erover heen, papiertje eronder en op de grond zetten Tong uitsteken Zo staan ze bij ons ook weleens een paar uurtjes Tong uitsteken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 12:16

Mijn hooiwagens in huis hangen anders wel degelijk in een webje hoor. Hoe komen ze daar dan aan? Nagelbijten / Gniffelen

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:18

Die zijn gevangen door hooiwagen-etende andere spinne... Clown

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:35

ieeeuw ben helemaal aan het griezelen hier wat een enge exemplaren komen er voorbij. Hoorde trouwens wel gisteren dat er een bedrijf is die niet anders doet dan je huis insmeren met een goedje, rond je ramen, deuren etc en dat je er dan geen last meer van hebt. dus dames er is nog hoop...

dochterlief liep van de week zingend naar buiten, hoor ik ineens een gil, heel de buurt wakker, wat blijkt is ze zo met haar gezicht in een spinnenweb gelopen mond open (omdat ze zong) en zo spin gelukkig in haar haar en niet in haar mond. Reactie: ik zing noooitt meer ieeeuww