Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:08

Nou succes vandaag ik hoop dat jullie eruit komen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:10

Ik snap beide partijen... Maar een kat loopt niet voor niks weg.
Wij hebben vroeger tal van katten gehad, sommigen vonden het gewoon niet gezellig met de honden of met de andere katten of met de mensen. En hebben de benen genomen.
Pamfletten ophangen gaf soms als resultaat dat mensen belden dat ie bij hun zat. Wij schreven ook op de pamfletten dat we alleen wilden weten of ze nog leefden. Zo zijn we opgebeld dat bijvoorbeeld een van onze siamezen bij een vrouw in de straat zat. Wij hadden ook zijn broer. Ze zei zelf probeer maar of ie thuis bij jullie wil blijven. Maar uiteindelijk bleek dat ie het gewoon echt te druk vond bij ons. Terwijl hij 9 jaar lang samen met zijn broer had gewoond (waren herplaatsers)
Hij vond het gewoon te druk, het was een oude kater.

Ik heb nu alleen binnenkatten. Maar zodra ik merk dat ze het niet naar de zin hebben, zoek ik een oplossing.
Gelukkig accepteren ze momenteel allemaal hun plek in de roedel.
Maar 2 jaar geleden heb ik een hele lieve ragdollpoes moeten herplaatsen omdat ze echt getiranniseerd werd. Ze had het echt niet meer naar de zin. Een reading laten doen, en daar kwam uit wat ik eigenlijk al wist.
Toen heb ik haar herplaatst, en beestje is helemaal opgebloeit.

Een kat die wegloopt , zegt mij dat ie gewoon niet meer aard bij zijn oude baas. Een kat verdwalen? Nee dat gaat er bij mij niet in, hoeveel katten lopen er wel niet honderden kilometers naar hun oude huis of oude baas?

2,5 jaar is lang hoor. Al snap ik wel dat je het wilt proberen. Wat je voorsteld lijkt me schappelijk. Alleen is 2 a 3 dagen wel kort hoor, normaal houd je een kat 2 weken binnen na verhuizing .

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:16

Hoop voor jouw dat het een positief gesprek zal zijn. Ja
Vind je voorstel redelijk en denk ook haast wel dat ze daar op ingaan,ook omdat ze een bezoekje van de wijkagent hebben gehad daarmee heb jij laten zien dat het je menens is. Whoosh!
Succes vanmiddag

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 08:19

tnx allemaal, hoop in elk geval dat t allemaal positief gaat uitpakken. Maar ze gaan nu al in op een gesprek, dus heb het idee dat ze er niet heel erg onwelwillend tegenoverstaan.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:23

ik hoop dat jullie voorstel goed uit zal pakken bij die mensen.. snap ook best wel dat ze zo'n idee hebben van we hebben 'm zolang in huis nou we willen 'm niet meer weg doen, maar theoretisch zijn jullie nog steeds de eigenaar.. iig wel fijn dat de wijkagent ook wat heeft kunnen doen, anders hadden jullie nou nog misschien met de handen in 't haar gezeten van hoe nu verder...

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:26

fijn dat je vanmiddag een gesprek hebt echter ikzelf zou het voorstel wat je wilt doen nooit doen
het is jouw kat! tuurlijk zijn die mensen er een beetje aan gehecht geraakt na 4 maanden maar als jij dadelijk het bewijs kunt overleggen en de kat dus terug bij jou komt zou ik gewoon de kat bij jou houden
niet meer naar buiten waar je de kans hebt dat dit weer gebeurd of dat de kat doodgereden word
of vergiftigd omdat veel mensen zich ergeren aan de overlast die katten kunnen veroorzaken
ik zou hem gewoon lekker bij jou in de tuin laten desnoods aan een riempje

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:31

Heel veel succes vanmiddag! Ik vind je voorstel heel redelijk, voor alle partijen. (inclusief kat Knipoog )

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:35

Nou succes vanmiddag. Ik hoop dat er een goede oplossing komt Ja

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:40

Hopelijk komen jullie op een goede oplossing voor jullie allebei! Knipoog
Succes!

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:41

tamaramt schreef:
fijn dat je vanmiddag een gesprek hebt echter ikzelf zou het voorstel wat je wilt doen nooit doen
het is jouw kat! tuurlijk zijn die mensen er een beetje aan gehecht geraakt na 4 maanden maar als jij dadelijk het bewijs kunt overleggen en de kat dus terug bij jou komt zou ik gewoon de kat bij jou houden
niet meer naar buiten waar je de kans hebt dat dit weer gebeurd of dat de kat doodgereden word
of vergiftigd omdat veel mensen zich ergeren aan de overlast die katten kunnen veroorzaken
ik zou hem gewoon lekker bij jou in de tuin laten desnoods aan een riempje

Maar dat is dus niet echt een optie, aangezien de kat juist echt heel erg een buitenkat is! zou de kat er gelukkig van worden denk je? Eerlijk gezegd vind ik het idee van jou een beetjeegoistisch tegenover de kat...

@crossmonster: het punt is dus dat deze kat niet echt weg gelopen is! hij liep altijd al buiten, en omdat deze mevrouw hem zo zielig vond heeft ze hem maar mee naar binnen genomen, en daar vervolgens gehouden. Terwijl de kat eerder altijd buiten liep. En door het voorstel van de ts krijgt hij alsnog de kans om zijn huis te kiezen!

He ts, zijn we nu allebei jarig vandaag!!! toevallig zeg, gefeliciteerd! Go jij! Go jij!
Laatst bijgewerkt door Sjapaz op 08-08-08 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:44

veel suc6 vanmiddag! hopen dat er nu wel iets positiefs uitkomt Lachen

even offtopic gefeliciteerd met je verjaardag Lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:45

Doe maar geen bezoek regeling, je weet niet wat je je op je hals haalt!

2 of 3 dagen binnen is ook veel te kort, jullie kat moet gewoon als nieuwe kat weer behandelt worden, die is zijn plek gewoon kwijt.

Heel eerlijk gezegd.... vraag een vergoeding voor de door jou gemaakte kosten( chip, castratie, flyers etc) en verkoop de kat aan de mensen die hem al 4 maanden liefdevol hebben opgenomen.

Bij jou was hij telkens al de hort op, dus helemaal thuis voelde hij zich niet.
Maar die mensen moeten natuurlijk wel leren dat ze niet zomaar gratis een gecastreerde kater kunnen ontvoeren, hoe goed hun bedoelingen ook waren!

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:47

heb het ff gelezen..sterkte ermee. hoop dat ie bij jullie terug mag komen..
kleine tip: als je hem terug heb, hou hem dan langer binnen dan 2 a 3 dagen, want anders loopt hij meteen terug naar dat andere huis.

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:49

Ik lees ook al eventjes mee.. Veel succes vanmiddag met het gesprek. Ik zou hem ook minstens 2-3 weken binnen houden. Met 3 dagen loopt hij regelrecht terug naar het andere huis, dat heeft geen zin helaas..

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:51

amondi schreef:
Doe maar geen bezoek regeling, je weet niet wat je je op je hals haalt!

2 of 3 dagen binnen is ook veel te kort, jullie kat moet gewoon als nieuwe kat weer behandelt worden, die is zijn plek gewoon kwijt.

Heel eerlijk gezegd.... vraag een vergoeding voor de door jou gemaakte kosten( chip, castratie, flyers etc) en verkoop de kat aan de mensen die hem al 4 maanden liefdevol hebben opgenomen.

Maar die mensen moeten natuurlijk wel leren dat ze niet zomaar gratis een gecastreerde kater kunnen ontvoeren, hoe goed hun bedoelingen ook waren!

Maar dat de kat de hort op is, wil toch nog niet zeggen dat hij zich niet thuisvoelde? wij hebben ook twee katten, en eentje is duidelijk veel meer buiten als de ander, maar komt ook ieder dag wel heerlijk bij je op schoot liggen en dergelijke, niets dat erop wijst dat hij niet fijn is!! ik denk dta er echt gewoon katten zijn die de voorkeur geven aan binnen, en katten die de voorkeur geven aan buiten. En als de kat nu steeds naar de huidige mensen toegaat, en dus duidelijk verkiest daar te zijn, geeft de ts ook toe. Ik denk dat het een heel schappelijk voorstel is!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:58

Ik wens je succes en dat er een oplossing gevonden word

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:59

amondi schreef:

Wat een onzin! Ik heb ook 2 katten die heel vaak de hort op zijn maar die voelen zich wel thuis! Dat is de aard van het beestje!
Sterker nog, 1 van die 2 is bij mij aan komen lopen!
Zo'n buitenkat opsluiten is juist het tegenovergestelde van zich thuis voelen, als hij het naar zijn zin had bleef hij wel bij dat mens zonder dat ze hem binnen hield!

Succes met het terughalen van je kat!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:03

Succes vanmiddag, wij hadden ook een kat die kwam maar 5 minuten per dag binnen en dat was om te eten,een buiten kat blijft een buiten kat.

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:07

Ik heb het topic gelezen. Ik ben wel benieuwd hoe het gesprek afloopt. Er zijn tee gezinnen die veel van de kat houden, daarom denk ik dat jullie voorstel goed is.
Succes met het gesprek.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 09:20

ik heb ook echt niet het gevoel dat hij het hier niet naar zn zin had hoor. In de winterdag (lees als het wat beroerder weer is) was hij meer binnen, maar als t zonnetje scheen was hij de hort op. Wel bleef hij als hij dan kwam een dag of anderhalf hangen.

wat betreft het binnen- en buitenkatten gebeuren. We hebben hier Minoes, die komt denk ik wel 5 minuten per week buiten. Ze gaat eigenlijk alleen naar buiten als wij daar ook zijn, maar die is gewoon liever binnen. Terwijl ze gewoon zo naar buiten toe kan als ze wil.
Pinky (de broer van Spike) is een binnen & buitenkat. Op de dag als wij gaan werken, ligt ie lekker in de tuin. Zodra we thuiskomen komt hij ook weer naar binnen.
Spike daarintegen was gewoon liever buiten.

Ik had dus van alles wat, maar had t gewoonweg geaccepteerd dat hij wat meer de hort op was als de andere.

iedereen in elk geval weer bedankt voor t meelezen Knipoog en de felicitaties.
Enne Sjapaz ook jij gefeliciteerd.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:59

Heel veel succes vanmiddag en gefeliciteerd hopelijk krijg je je kat terug.Zou wel een mooi cadeau wezen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:00

sjapaz; misschien vind jij het egoistisch om de kat binnen te houden maar ik vind het juist egoistisch om de kat buiten te doen
dan kunnen dit soort situaties ontstaan of je kat wordt doodgereden

ik ben een groot dierenliefhebber maar katten zijn niet mijn favoriet
ik erger me er dan ook behoorlijk aan de mensen die ze altijd vrij buiten laten lopen
degene die gekozen heeft voor een kat moet de consequenties hebben en niet andere mensen
ik erger me er aan dat de katten overal rondlopen; voor nageslacht zorgen en onschuldige vogels e.d. doodbijten en de stankoverlast omdsat ze overal hun behoefte doen(voornamelijk in de tuinen van mensen)
ik heb 2 honden; daar betaak ik veel hondenbelasting voor maar toch mogen mijn honden bijna nergens hun behoefte doen; en als ze hun behoefte doen moet je het zelf opruimen; ze mogen nergens meer loslopen e.d.
terwijl katten overal lopen; hun behoeftes doen; overlast veroorzaken en de eigenaren hoeven de de rotzooi niet op te ruimen en geen belasting te betalen
krom en oneerlijk is dat toch wel dan he
zoals ik al eerder ze'; ik ben een groot dierenliefhebber en heb respect voor alle dieren maar bovenstaande kan er ook voor zorgen dat mensen(die dus wel lichtelijk gestoord zijn anders doe je zoiets niet; maar goed; het gebeurd wel) je kat gaan vergiftigen of iets dergelijks

voor de ts; ik hoop echt dat je je kat terugkrijgt en anders zou ik hem gewoon terug gaan halen
het is jouw kant!!
maar nogmaals; om dit soort situaties te voorkomen of die van hierboven; laat je kat binnen of in de tuin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:32

Tamaramamt: de discussie hondenliefhebbers/kattenhaters kennen we inmiddels wel
Dat een kat losloopt wil niet zeggen dat iemand het recht heeft om hem in te pikken.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:11

Gefeliciteerd met je verjaardag!
Nou hopelijk willen ze gewoon meewerken, maar als ze instemmen met een gesprek is dat al heel positief

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:14

ik vind da tje je heel open opsteld naar die mensen (en de kat) als de kat zelf kiest kun je idd weinig meer zeggen.

Ik hoop dat die vrouw de kat ook idd zelf laat kiezen, succes Lachen