Mindim schreef:Waarom zou ik daar over liegen? De varkens zwommen niet dagelijks in niet een sloot (Drentse hoofdvaart trouwens) maar heb het toch meerdere malen zien gebeuren. Een heel karwei om ze er uit te krijgen elke keer, aangezien het geen oploopbare kanten heeft.
Ik geef gewoon weer wat ik heb gezien, je hoeft me niet gelijk zo neer te sabelen! Joh, niet gelijk op de tenen getrapt!
Mijn opa had een slachthuis, kleinschalig, maar ik ken de verhalen ook wel, ik ben geen meiske van 16 met de utopie voor ogen, dus behandel me ook niet zo.
Tuurlijk heeft men recht op pauze, alleen hebben ze verrijdbare schotten voor dat doel, om ze er voor te zetten, aangezien het bedrijf zich midden in een woonwijk bevind.
Ze hoeven niet afzonderlijk in een houten kistje, maar om ze van een meter of 15 naar beneden te smijten?
Ik weet dat varkens bij het minste of geringste gillen, maar je hebt gillen en gieren. Het bedrijf heeft van de gemeente behoorlijk wat aanpassingen moeten doen, om het mogelijk te houden dat de varkenslachterij daar mocht blijven.
Mijn excuses, ik reageerde inderdaad niet helemaal netjes.
Dat naar beneden smijten is toch de gewoonste zaak van de wereld... Misschien respectloos, maar wel een snelle en efficiënte manier. Ook ik zie dat niet graag hoor, dat klopt wel.
@Crossmonster: Ik zie mezelf nog niet op het varkenstransport dag in dag uit. Maar ik moet zeggen, het is wel echt fijn om zo op de weg te zitten in zo'n gave vrachtwagen! Ik vind met name biggen erg leuk om te doen (vriendlief denkt daar anders over: poedersuiker-biggen.. nare nare rotzakken), hahaha
Maar serieus, als ik straks vakantie heb, wil ik echt nog wel een aantal keren met hem mee op de wagen! Misschien uiteindelijk zelf ook m'n bewijs halen