Spinnen, doodslaan of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Spinnen, doodslaan of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:08

darwin schreef:
Mensen die ze doodtrappen zijn niet echt bang volgens mij, want toen ik er nog bang voor was, durfde ik niet eens samen in 1 kamer te zijn met zo"n beest te zijn.
Todat ik in therapie ging, want mijn angst was echt extreem en ongegrond, en nu zijn het nog steeds mijn vrienden niet, maar een langpootspin laat ik voortaan gewoon zitten en zo'n zwarte vang ik met een glas en een kartonnetje en zet hem weer buiten Haha!

Dus conclusie.......MET Z'N ALLEN IN THERAPIE !!!!!

Heb je een ook therapie voor spinnenwebben Nagelbijten / Gniffelen

Heb op stage stro uit het schuurtje moeten halen. Ik zwaaide iets te hard met het strotouwtje en toen kwam daar een heel groot gordijn van spinnenwebben naar beneden gezeild. Boven op mijn hoofd en rug Nagelbijten / Gniffelen Gegild dat ik heb Nagelbijten / Gniffelen
Zat er helemaal onder incl dode en levende spinnen. Mij kregen ze niet meer dat schuurtje in.

Bij mijn krantenwijk heb ik ook iets te vaak voor een ragebol gedient. Moest om 5 uur in de ochtend de telegraaf bezorgen en vaak kwam ik daar midden in de paadjes spinnen van 2/3 cm tegen die ik plette met de krant Nagelbijten / Gniffelen

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:15

Ik ga gewoon zelf dood als ik er 1 zie.

Wij wonen nu sinds een maand of 3 in een villa in Duitsland, jawohl, op het boerenland.
Dit huis heeft een half jaar leeg gestaan voordat we erin kwamen.

Nou..... een invasie van die dikke huisspinnen. De eerste 10 zijn buiten gezet. Ik maakte eigenlijk nooit iets dood.
Ik vind het een beetje stom dat ze dood moeten omdat ik er zo bang voor ben.

Maar......op gegeven moment was ik de was aan het doen en we hebben boven een kamertje waar die dan op hangt.
Nou, ikke lekker de was opgehangen, vriendje aan het koken. Kom ik beneden vraagt vriendje of ik de olijfolie even aan wilde geven.
En ik buk.............zie ik zo dat grote achtpotige zwarte gevaarte van mijn hoofd afspringen.

Ik heb alles bij elkaar geschreeuwd, en toen was het oorlog hier in villa kakelbont!! Die heeft dus wel de doodstraf gekregen van vriendlief met maat 46.

Er kwam geen einde aan die invasie hier. Gelukkig had ik nog een spuitbus tegen kakkerlakken uit Singapore. Daarmee het huis even goed gespoten en nu zijn we al een poosje spinvrij.

Maar zonder gekheid, we hebben er zeker 20 in huis gehad. En die krengen komen altijd met zijn tweeen.

Gelukkig heb ik een sterk hart!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 10:16

Yinari schreef:
Nou, ik zie geen enkele reden om een spin dood te slaan of in de stofzuiger te doen. Desnoods pak je toch een bekertje waar je een papiertje onderschuift, en dat werk je hem dan naar buiten. Ik begrijp mensen die ze wel doodmaken absoluut niet. Vind het idioot eigenlijk Ja

Je mag m'n fobie een dagje lenen, denk dat je het dan snel een stuk minder idioot vindt. Clown

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 10:17

HBVisser schreef:
Maar......op gegeven moment was ik de was aan het doen en we hebben boven een kamertje waar die dan op hangt.
Nou, ikke lekker de was opgehangen, vriendje aan het koken. Kom ik beneden vraagt vriendje of ik de olijfolie even aan wilde geven.
En ik buk.............zie ik zo dat grote achtpotige zwarte gevaarte van mijn hoofd afspringen.

Bloos! ! Ik was er dood bij neergevallen van schrik denk ik. Scheve mond

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:17

Denk ik ook Nagelbijten / Gniffelen

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:22

Ik was drie dagen niet aanspreekbaar en heb zes weken nachtmerries gehad. Ik ging nog net niet bedplassen.

Ik heb zelfs met Gamblerscup (ook op bokt) gekeken wat je nou kan doen om spinnen te voorkomen. Of je huis in elk geval zo min mogelijk aantrekkelijk te maken voor een spin.

Nou niks dus.... ja katten nemen.

Ik heb hier dus nu ook 3 katten en 3 honden lopen.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 10:23

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 10:24

HBVisser schreef:
Nou niks dus.... ja katten nemen.

Die van mij voeren dus echt niks uit met spinnen. Heb je niks aan. Nagelbijten / Gniffelen Iemand ruilen voor katten die er wel wat mee doen? Wij hebben alleen maar katten vanwege het ongedierte, voor de rest ben ik er allergisch voor dus om te aaien hebben we ze al niet. En wat doen ze vervolgens? Dooie muizen mee naar binnen nemen en de spinnen laten rennen. Zij zijn groot en ik is klein!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:27

Nou ja om ze minder eng te vinden stellen Gamblerscup en ik ons voor dat ze rolschaatsen aan hebben en pootje over doen.....

Niet dat het veel helpt.....

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:33

Een keer ben ik in ons huidige huisje naar bed gegaan, het was rustig en een paar minuten later gil ik maar rennend mijn kamer uit... Ma, pa... ik heb visite in mijn kamer. Ik vertelde dat er een grote spin zat (natuurlijk overdrijf ik dat altijd door met mijn handen aan te geven dat dat ding wel bijna een meter doorsee is Clown ). Pap denkt dat het wel meevalt, komt de kamer binnen en zegt, waar is dat spinnetje?
Ik wijs ernaar op een afstand en mijn vader rent ook maar de kamer uit om een spuitbus gif te pakken. Normaal pakt hij ze wel op, maar deze was zo onwijs groot, daar was hij zelfs bang voor. Dus dat 'spinnetje' is ook naar de spinnenhemel gegaan.

Over het algemeen pak ik een glaasje en een papiertje en zet ze buiten, ok ik vraag mijn ouders of ze het willen doen. Lachen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 10:38

Marchador schreef:
(natuurlijk overdrijf ik dat altijd door met mijn handen aan te geven dat dat ding wel bijna een meter doorsee is Clown ).

Dat ken ik. Clown Dus m'n moeder denkt altijd dat het kleeeeine spinnetjes zijn. Nou, bij een spin in m'n bed is zij ook de kamer uitgerend. Huilen van het lachen Vervolgens twee weken niet meer op m'n eigen kamer geslapen.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:51

Lynn_Nikita schreef:
DOOD!!!!!
met een zo hard mogelijke mep, zodat t beestje heel zeker naar de spinnehemel gaat

ROFL hahaha ja dat gaat bij mij ook zo. Ik pak soms ook wel eens de stofzuiger anders krijg ik zoveel van die vlekken op de muur. Maar zelfs met de stofzuiger vindt ik het soms eng, dat geluid dat je hoort als je ze opzuigt brrrr....Een kennis van mij laat twee keer per jaar een spinnen verjaag bedrijf komen die spuiten spul dat ze niet dood gaan maar wel wegblijven.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:52

Blue_Eyes schreef:
FitzChivalry schreef:
Ik zet ze altijd terug buiten..
Behalve kareltje.. hij woont al 2 maanden in de bijkeuken.. hij mag lekker blijven zitten..

Kareltje is btw een hele bijzondere spin, zon grote rooie.. had er nog nooit zoeen gezien..

Zo heb ik er ook een! Die heet Kees! Ja

Nou, de mijne dus Rolf X Haha!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:54

In de stofzuiger is bij mij geen optie, dan durf ik niet meer stof te zuigen en moet de hele stofzuiger het huis uit.

Ik ben veel te bang dat ie er weer uit kruipt.

Ik heb dus echt zo'n fobie dat ik ze niet dood durf te maken, niet in dezelfde ruimte durf te zijn maar ook niet weg durf te gaan omdat ik dan niet weet waar ze naar toe kruipen.

Meestal ga ik maar boven op de tafel zitten totdat er hulp komt.
En dat kan lang duren.......

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:59

HBVisser schreef:
In de stofzuiger is bij mij geen optie, dan durf ik niet meer stof te zuigen en moet de hele stofzuiger het huis uit.

Ik heb dus echt zo'n fobie dat ik ze niet dood durf te maken, niet in dezelfde ruimte durf te zijn maar ook niet weg durf te gaan omdat ik dan niet weet waar ze naar toe kruipen.

Klinkt ook als "tijd voor therapie " .
Zou je echt eens moeten proberen, het wordt vergoed door de ziekenfonds en je leven wordt er zo'n stuk rustiger door.
Ik durfde ook nergens naar de WC als er een hooiwagen op het plafond zat, nu maakt het me niet meer uit, al zitten er 10, als ze maar van mij afblijven, dan blijf ik ook van hun af Haha!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:00

Wordt dat vergoed?!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:06

HBVisser schreef:

haha, ja dat heb ik precies hetzelfde! Zo heb ik laatst op de tafel gezeten en mijn moeder gebeld of ze die spin dood wilde komen maken (ja...erg he? Maar dit was echt een HELE dikke Bloos ) Komt mijn moeder in haar pyama naar mijn huis om de spin dood te maken.....Dit moet ik nog heeeel lang aanhoren op feestjes.........

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:09

Ik woon in Duitsland, vraag me af of dat hier ook zo werkt ivm therapie. Ik ben trouwens alleen zo bang voor grote renners. Kleintjes zet ik buiten. Jawel gewoon in het handje.

Vogelspinnen ben ik ook niet bang voor. Ook al eens vastgehouden. Maar die rennen niet!!!

De renners rennen op je af ipv dat ze van je af rennen.

Nou ja en als ze dat doen begin ik ook te rennen.

Als ze op de muur zitten vind ik het ook nog gaan, dan durf ik er zelfs een glas en een papiertje aan te wagen. Na drie keer diep adem te halen en tegen mezelf te zeggen dat ik het beest echt wel buiten moet zetten voordat ie richting de vloer gaat.

Maar zodra ze op de grond lopen ben ik dus echt doodsbenauwd.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:11

Ik durf ze niet eens te doden Stofzuiger ? Nee, straks springen ze net weg en lopen via die slang naar me toe Bloos Dan kan je me wegbrengen...

Poos geleden zo'n griezel in mn kamer...ik heb ik het bad geslapen, ga daar echt niet bij liggen

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:13

slimmerik schreef:
Eerst de pootjes uittrekken.... Duivel

Sorry maar óf mep zo'n beest in een x dood of zet 'm buiten Nagelbijten / Gniffelen

Ik roep altijd iemand om 'm even te vangen en buiten te zetten. Dood slaan durf ik niet. Vind ik zielig en de risico dat ik mis sla en ie dr als een speer vandoor gaat is me ook te groot Bloos

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:14

Wij hebben "Harrige Harry"geadopteerd! Hij is een grote zwarte harige race spin die door als een gek door het huis rent. Hij woont achter het stopcontact van de TV. Haha! Ieder avond komt hij aangrent op zoek naar lekkere hapjes in de vorm van mugjes of kleine kruipbeesjes. De kat is doodsbang van hem en springt pardoes op de vensterbank om een veilig heenkomen te zoeken Bloos

Harrige Harry mag lekker in zn stopcontactje blijven wonen, hij kruipt niet bij ons in bed, blijft met zn vingers uit de koelkast en maakt geen gebruik van ons toilet. Wij zien Harry als een soort poetsvrouw.
Verlost ons van kleine kruipbeestjes. Daarom hoeft Harry ook geen huur te betalen Knipoog Nee hij is een voorbeeldig huisgenoot, al hebben we soms het vermoeden dat ie snachts languit op de bank ligt met een pilsje, te zappen voor de tv. Ach, zolang hij het geluid niet te hard zet.......
Laatst bijgewerkt door Pensionnetje op 30-05-08 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:17

Huilen van het lachen ROFL zet je hem een keer voor ons op de foto?
Misschien dat we hier in dit topic onze spinnenangst kunnen overwinnen Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:18

Moest wel even laggen van jou post Tong uitsteken

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:18

Harige Harry??? Nou je kan er donder op zeggen dat je ook ergens een Harige Hanny hebt zitten.

Ze zijn altijd met zijn tweeen. kan me niet voorstellen dat Harry geen vrouw heeft.

Brrrrrrr niks voor mij............

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:19

Weet je wel hoe snel Harry is? Die is niet bij te houden Vork
Ik ga mn best doen Haha!