Politie schiet hond neer - update pag. 14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De politie, uw vriend? Ik dacht het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:52

Maar die mensen liegen. Hun verhaal klopt niet. Dus wie zegt dat er idd geen PV is opgemaakt?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:55

Ik vind eigenlijk geen kranten artikel over dit, normaal staan die incidenten altijd direct in de krant. Zeker als de politie fout is geweest Lachen

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:56

Vandaar dat ik ook de indruk heb dat er iets niet klopt.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:02

faye schreef:
Maar die mensen liegen. Hun verhaal klopt niet. Dus wie zegt dat er idd geen PV is opgemaakt?

Sorry, ik begrijp héél goed dat er mss een andere, "duidelijkere" versie van dit artikel bestaat, maar om te zeggen dat die mensen liegen?! Nee, ik vind je hierop wel héééél kort door de bocht gaan, hoor!

Wie zegt dat die mensen liegen?
Wie zegt dat dit verhaal NIET klopt? Of WEL klopt?
Waarom zouden die mensen zeggen dat er geen PV is opgemaakt als dit wel het geval is?

De politie zal altijd en overal het voordeel van de twijfel krijgen, ongeacht in welke situatie. Dat is nu eenmaal zo...
(En daarmee bedoel ik dus NIET dat alle agenten slecht zijn!)

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:07

Amigo_tje schreef:
Sorry, ik begrijp héél goed dat er mss een andere, "duidelijkere" versie van dit artikel bestaat, maar om te zeggen dat die mensen liegen?! Nee, ik vind je hierop wel héééél kort door de bocht gaan, hoor!

Wie zegt dat die mensen liegen?
Wie zegt dat dit verhaal NIET klopt? Of WEL klopt?
Waarom zouden die mensen zeggen dat er geen PV is opgemaakt als dit wel het geval is?

De politie zal altijd en overal het voordeel van de twijfel krijgen, ongeacht in welke situatie. Dat is nu eenmaal zo...
(En daarmee bedoel ik dus NIET dat alle agenten slecht zijn!)

Misschien dat ze niet liegen in de letterlijke zin.

maar feiten verzwijgen en verdraaien is ook liegen:

- ik geloof er niks van dat het de allereerste keer is dat die hond iets uitspookt in de buurt. als dat wel zo is bellen de buren niet de politie, maar de eigenaar.

- ik geloof niet dat die hond in zijn slaap is doodgeschoten. Die hond heeft een bedreiging gevormd voor de agenten en is daarom uitgeschakeld

- ik geloof niet dat er aan die mensen geen uitleg gegeven is; ik denk eerder dat zij zo'n scene gemaakt hebben dat er met hen geen zinnig gesprek te voeren was. Daarna zijn ze dan hun gram gaan halen door het verhaal op die site te zetten.

Dus nee, met zoveel woorden liegen doen ze niet, ze vertellen alleen de dingen die in hun kraam passen

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:10

Plus dat ze ook zeggen dat het dier rustig lag te slapen op de bank, maar daar zijn geen bewijzen voor aangezien de eigenaren wakker werden van de schoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:11

Precies, dus ze liegen. Ze kunnen niet weten wat de hond gedaan heeft voor de schoten. Waarschijnlijk zijn ze, net als sommige ouders met hun kinderen, blind voor de gebreken van hun hond.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:13

faye schreef:
Precies, dus ze liegen. Ze kunnen niet weten wat de hond gedaan heeft voor de schoten. Waarschijnlijk zijn ze, net als sommige ouders met hun kinderen, blind voor de gebreken van hun hond.

heb je bewijs dat ze liegen dan? Clown

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:14

LimaMambo schreef:
faye schreef:

heb je bewijs dat ze liegen dan? Clown

Quote van mezelf:

Citaat:
Plus dat ze ook zeggen dat het dier rustig lag te slapen op de bank, maar daar zijn geen bewijzen voor aangezien de eigenaren wakker werden van de schoten.

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:19

zo erg zeg Bloos!
dat beestje Verdrietig
aargh Boos!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:20

faye schreef:

En nog steeds vind ik je héél kort door de bocht! Wat als dit jouw hond was? Zou wel eens willen weten hoe jij zou reageren als mensen gaan roepen dat je liegt!
Zou wel eens willen weten of jij nog zo vriendelijk gaat blijven tegen de politie. "O, je hebt mn hond afgeknalt? Wat fijn, zou ik ook mogen weten waarom, aub?" Rolleyes

Klara16 schreef:

Dat is niet liegen, maar feiten verzwijgen en verdraaien! Maar dat is hier nog steeds een MISSCHIEN!!!!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:20

Huh, ik zou toch zweren dat Pharagirlke hier net iets had gepost.. maar het is ineens weg? Clown

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:22

Amigo_tje schreef:
faye schreef:

En nog steeds vind ik je héél kort door de bocht! Wat als dit jouw hond was? Zou wel eens willen weten hoe jij zou reageren als mensen gaan roepen dat je liegt!
Zou wel eens willen weten of jij nog zo vriendelijk gaat blijven tegen de politie. "O, je hebt mn hond afgeknalt? Wat fijn, zou ik ook mogen weten waarom, aub?" Rolleyes

Klara16 schreef:

Dat is niet liegen, maar feiten verzwijgen en verdraaien! Maar dat is hier nog steeds een MISSCHIEN!!!!

Er is niks 'misschiens' aan, het is zo zeker als wat! Ze liegen gewoon, en wie zegt dat het hele verhaal eromheen niet verzonnen is? Als mensen zeggen dat hun hond gewoon sliep terwijl ze de hond niet hebben gezien ga ik twijfelen aan hun geloofwaardigheid..
Laatst bijgewerkt door PoelieWoelie op 25-05-08 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:22

Amigo_tje @ niks te misschien Knipoog want de feiten hierop kloppen niet. dus KAN dit verhaal geen waarheid zijn Knipoog!

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:28

Amigootje: geloof jij dan echt dat de politie 's nachts door elke woonwijk rijdt om in voortuintjes te kijken of ze geen slapende hond kunnen neerschieten?

Komaan!

Er heeft iemand de moeite gedaan om om 5u 's nachts op te staan om naar de politie te bellen. Toch niet omdat die hond rustig lag te slapen denk ik!

En die mensen zeggen dat hun hond lag te slapen op het moment dat er geschoten werd, maar ze waren er zlf niet bij.

Dit lijkt me toch een geval van de fouten van hun eigen dier niet willen zien en alle schuld dan maar op iemand anders schuiven.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:29

Ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig naar een artikel uit een betrouwbare bron die het verhaal van beide kanten laat zien.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:32

Nee, de politie gaat niet in iedere voortuin kijken. Hier zijn ze gaan zien omdat ze gebeld zijn geweest.
Maar het is nog steeds een mss tot we de andere kant van het verhaal kennen. Ik ga eens zien of ik daarover mss meer kan te weten komen Knipoog

Ze zijn gebeld geweest, maar mss zijn ze véél vroeger op de nacht geweest en zijn ze pas om 5.30u gaan kijken. Dus kan het het idd zijn dat die hond rondliep, maar tegen 5 uur al terug in zn zetel lag, wie weet, hé?
En een rondlopende hond is voor mij nog niet gevaarlijk, hoor. Tis niet omdat het een Stafford was, dat ie stout was.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:38

Quote van iemand op een ander forum. Ik vind dat hij/zij wel een punt heeft...

Citaat:
Ik vind het ook een zeer vreemd verhaal, maar aan de andere kant: ik verschiet er niet. De stafford wordt gewoon serieus geviseerd.
En wat die tegenstrijdige verhalen betreft: de politie kan moeilijk gaan verklaren: 'die hond lag daar vredig te slapen en dus hebben we hem maar neergeschoten' hé... Dat zou nogal een serieuze afgang zijn voor hen...
Nu is het woord tegen woord en zijn er blijkbaar verder geen getuigen.

btw: politie agenten MOETEN een pv opstellen als ze hun vuurwapen hebben gebruikt, of ben ik helemaal mis nu?
Laatst bijgewerkt door Amigo_tje op 25-05-08 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:39

Amigo_tje schreef:
Tis niet omdat het een Stafford was, dat ie stout was.

Juist en ik denk persoonlijk dat daar het steekje is gaan vallen.. Knipoog

Er staat me nog een verhaal bij van een stafford die ook werd neergeschoten(d ehond was gestolen en de politie wilde de hond terug krijgen van de dief) de hond werd losgelaten, waarop de hond werd beschoten, toen het de kant van de agenten op rende (getuigen verklaarde dat hond niet agressief was!)..
Ook zoiets totaal debiels, alleen om het naampje, en een agent die in zijn broek scheet omdat er een stafford op hem af kwam rennen..
Laatst bijgewerkt door Wesseltje op 25-05-08 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:40

wie zijn fout het ook is(dat zal je waarschijnlijk niet weten)het is gewoon zielig voor de hond!

ik ivnd het verhaal ook raar,maar een hond neerschieten is ook wel drastisch,dan moet er wel wat aan de hand zijn.

maar dan nog,het is ontzettend triest

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:43

Idd, en ik had het al eerder gezegd. Er mag nog gelijk wat gebeurd zijn hier, de hond is hier weeral eens de dupe Rolleyes En het is daar dat ik zo kwaad om wordt!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:44

Hond is wel de dupe, maar ik denk persoonlijk niet dat een agent een schorsing gaat riskeren om een hond te kunnen schieten, just for kicks.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:45

Misschien toch maar braaf wachten totdat we de andere kant van het verhaal horen? Haha! .

We kunnen nu wel allemaal mooi suggesties rondroepen, maar wie weet klopt er geen snars van. Kan me ook voorstellen dat de politie misschien eerst even binnen beslist hoe zulke informatie naar buiten gebracht moet worden (misschien ook "in het belang van het onderzoek?"), zelfs als het verhaal wat nu circuleert onjuist het.

En ja, dat ene zinnetje blijft mij ook tegensteken. "Hij lag rustig te slapen, maar we werden opgeschrikt door schoten." Dat kan dus niet. En dus of de eigenaar komt niet met het juiste verhaal, of de pers is niet volledig (want een journalist kan je ook nooit volledig vertrouwen!). In het eerste geval zal er wel een hele hoop meer aan de hand zijn geweest, in het tweede geval zal het misschien toch wat waarheidsgetrouwer zijn.

Andere kant van het verhaal, als een hond zich aggressief gaat opstellen, gaat die dan ook niet hard grommen en blaffen (ben geen stafford kenner maar vermoed het Haha! ). Dan zouden de mensen toch op voorhand hun hond zo te keer hebben moeten horen gaan, voor de schoten, en dan toch al tot actie zijn overgegaan. Of was hun huis zo geluidsdicht?
Of was de eigenaar misschien al veel eerder op de hoogte van het incident dan hij beweert?

Het is aan twee kanten heel vaag, en zolang we geen weerwoord kennen van de politie kan je imo niet zeggen welke partij nu gelijk had, want ja als er sprake is van levensgevaar dan mag er geschoten worden (mensen die een levensgevaar vormen voor hun omgeving worden overigens ook geschoten hoor als het risico zo groot is).

Moest de politie nu de komende maand nog altijd koppig de lip stijf houden dan zal ik ook wel beginnen denken van 'hmmm', maar wie weet komen ze morgen met een verhaal dat plotseling heel anders klinkt.
Heb hier op bokt vaak genoeg verhalen gezien langs een kant, waarbij je de andere partij levend zou willen begraven, totdat je de redenen hoorde van de andere partij, toen kreeg je plots een stuk meer sympathie Haha! .

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:51

En als het nu eens een ander ras zou geweest zijn, een Labrador ofzo? En geen Am-staff, zou er dan ook een kogel door de hond zn hoofd gejaagd zijn?
Of hadden ze dan meer geduld, en geprobeerd om de eigenaren wakker te maken?
Of mss geprobeerd van het dier te vangen, of ... Tjah, het is allemaal héél moeilijk, hé? Volgens mij juist omdát het een Stafford was Nors opkijken

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:54

amigotje, je kan stug blijven doen horo Knipoog ,, maar er is geen kogel geknalt op een slapende hond Knipoog als je dat gelooft, keep on dreaming Knipoog