Huisdieren in bed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Karolien

Re: Huisdieren in bed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 10:24

grappig, al die verschillende meningen Haha!
Ieder doet inderdaad maar wat hij/zij zelf wil met huis en beestjes maar bij ons komt de hond ook gewoon in bed Bloos
Ik heb het beestje aangeschaft toen ik alleen woonde en aanvankelijk sliep hij in de bijkeuken. Ik woonde echter in een nogal rare buurt en was vaak bang alleen 's nachts (had eerder wel "alleen gewoond", als student, maar dat was een studio in een gebouw met andere studenten, alleen in een huis vond ik heel wat anders), dus ja, hond mocht dan in de kamer. Bedoeling was dat hij netjes in een mand naast bed zou gaan slapen, maar al gauw vond het het bed knusser. Ik stuurde hem wel telkens naar zijn mand, en dat deed hij dan braaf, maar toch werd ik elke ochtend wakker met een hond tegen mijn buik of lekker in mijn knieholte genesteld en ja... 't is zo'n lief beest en stiekem vond ik het ook wel knus, dus hij is gebleven...
Intussen ben ik niet meer alleen, en mijn man heeft er gelukkig ook leren mee leven dat de hond bij ons slaapt... Hij (hond he, niet mijn man Sigaar ) heeft wel een eigen "kussen" (zo'n soort zitzak-ding met van die isomobolletjes) waar hij vaak op ligt als we net boven zijn of als het warm is of zo, maar hij komt dan uiteindelijk toch altijd bij mij gekropen en ligt dan op mijn voeten of tegen mijn rug of benen aan Cool
De katten blijven wel beneden, maar dat is vooral omdat die anders een hele nacht achter mekaar lopen te jagen en woeste spelletjes spelen, wat dan weer niet bevorderlijk is voor mijn nachtrust Knipoog

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:47

Heb niet alles gelezen maar wil toch ook even laten weten hoe het hier in huis gaat. De katten (2) slapen altijd bij ons op bed 's nachts, we hebben dan de slaapkamerdeur altijd open. Overdag houd ik hem liever dicht om toch de kattenharen-overlast een beetje te beperken. Anders liggen ze 24 uur ons bed te terroriseren, en kan ik iedere dag overal stofzuigen.
De hond komt niet op de bovenverdieping en dus ook niet op bed. Buiten het feit dat ik hem te groot vind voor op bed zou hij het ook nooit van me mogen, ivm de rangorde en het signaal wat je ermee afgeeft als je je hond bij je op bed laat slapen. En voor de katten vind ik het fijn dat ze een plek in huis hebben waar de hond niet bij mag/kan komen.

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:24

Nee, ik moet er eigenlijk niet aan denken. Vork Eigenlijk is het wel een beetje dubbel want onze 2 katten mogen wel op de stoelen in de keuken liggen maar sowieso niet boven komen. Het lijkt me eigenlijk wel gezellig, maar fris nee. Aan de andere kant.. Als hij zoals hierboven ergens staat op het dekbed ligt, aan het voeteneind en met een eigen kussen zou ik het het niet zo erg vinden. Ik zat te denken aan op het matras. Huilen van het lachen

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:29

Alleen de ratten...alle 11, geen hond of kat die in MIJN bed komt, gaan ze maar fijn bij een ander doen. Honden mogen hier trouwens ook niet op de bank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:32

de katten mogen nu eigenlijk niet op mijn kamer komen omdat er 2 hamsters staan, maar anders liggen de katten wel eens op mijn bed (bed is dan wel opgemaakt) ze vinden het lekker warm.
toen Buddy nog pup was sliep hij ook bij mij op bed, toen het te warm werd ging hij op mijn woon/leefkussen liggen, en daar slaapt hij nu vast.. als ik wakker word springt hij nog wel eens op bed (als het lukt Nagelbijten / Gniffelen ) het is een fabeltje dat honden boven je willen staan als je ze op bed laat, als je verder consequent bent, is er niets aan de hand.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:37

nou ja,als honden moeite zouden hebben met rangorde omdat ze in bed slapen,heb ik toch wel een erg groot probleem,ik slaap al zo'n 15 jaar met een hond/honden in bed,en dat zijn rottweilers en argentijnse doggen(en kruisingen van die 2)...en geen van deze honden heeft enige problemen met rangorde

of ik heb natuurlijk hele speciale honden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:42

kimmie261 schreef:
nou ja,als honden moeite zouden hebben met rangorde omdat ze in bed slapen,heb ik toch wel een erg groot probleem,ik slaap al zo'n 15 jaar met een hond/honden in bed,en dat zijn rottweilers en argentijnse doggen(en kruisingen van die 2)...en geen van deze honden heeft enige problemen met rangorde

of ik heb natuurlijk hele speciale honden Haha!

als je ze verder goed opvoed, en consequent bent, dan is er ook helemaal geen probleem, mijn hondje sliep dus eerst ook bij mij, heb ik ook geen problemen mee, heb laatst nog een hondenboek op stage gelezen, waarin Sasha Gaus (vrouw van Martin Gaus) de feiten en fabels over honden en de opvoeding besprak, ze zei daarin dat het helemaal geen problemen geeft als je verder maar consequent bent, net als er word gezegd 'je moet niet over de hond heen stappen, hij moet voor je aan de kant' dat was dus ook niet waar, als de hond gewend (geleerd) is dat hij moet blijven liggen als jij over hem heen stapt, dan is dat ook geen teken van dominantie.. vond het wel intressant om te lezen Haha!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:42

Mijn kat mag niet boven liggen maar helaas weet deze houdini geregeld naar boven te sluipen om daar heerlijk op het bed van onze zoon te kruipen. Hij gaat ook wel eens in onze kast liggen.

Ach ja...

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:54

In het begin mocht onze hond niet eens naar boven nu hoef je nog alleen maar het woord 'bed' te zeggen of hij ligt er al in,op of onder. Ik vind het niet vies, vind het eigenlijk wel gezellig als ik alleen thuis ben met m'n hond in bed samen filmpje kijken voel ik me tenminstte niet alleen Nagelbijten / Gniffelen Maar daarintegen zou ik mijn langharige 'incontinente' caaf liever niet in m'n bedje hebben want poep en pies vind ik wel vies!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:59

Mijn kat mag niet boven komen.. alleen in de woonkamer.. Heel toevallig heeft hij van de week wel 1 keer bij ons geslapen maar dat kwam omdat ze heel hard zat te janken onder aan de deur.. Normaal doen wij dit niet omdat mijn vriend alergies is voor katten en wij beiden voor huisstofmeit.. Dus kat blijft bij ons altijd beneden.. Heb na die nacht ook meteen mijn bed verschoond.. Maar ze was wat sels omdat wij en drukke week hadden gehad..

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 18:42

Als ik erover nadenk, is het niet hygienisch. Toen ik thuis woonde kwamen mijn honden zeker niet op of in bed. Ik had het nu ook liever niet gewild. Mijn oudste wil niet eens op of in bed maar ja... toen zij een pupje kreeg was het wel heeeel gezellig zo'n klein ding op bed. Het ergste is ook nog dat hij het heeeerlijk vind! Hij is stront maar dan ook stront verwend. Hij piept, wordt op het bed getild en als hij vervolgens blijft piepen moet ik even zijn knufje zoeken (mijn hond is inmiddels 7). Over rangorde hoeven we hier niet te spreken. Beer krijgt altijd zijn zin... Maar ach, ik heb er geen last van, ik vind het wel grappig.

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 18:46

Poes én Jackie liggen hier op bedje Haha!

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 18:59

Ik vind dat niet echt hygienisch! Bij mijn ouders hebben we honden en katten, maar deze komen absoluut niet in huis!
En in bed.....Dat al helemaal niet.Ik vind het al vies als ik bij mensen kom die een grote hond hebben of een kat die verschrikkelijk uithaart...
In ons huisje waar we zijn gaan samenwonen zouden we eerst beneden gaan slapen, de vorige bewoners sliepen hier ook.
Ook sliepen de huisdieren van hun hier...Wat stonk die kamer zeg! Er lag vloerbedekking, eerst 2 weken constant de ramen en deuren open hielp niets, toen een tapijtreiniger gebruikt eerst dachten we dat we klaar waren maar de volgende dag was de stank nog 10x zo erg als voor het reinigen!
Toen hebben we meteen het tapijt verwijdert en laminaat gelegd en nu is de geur weg! gelukkig
Tja dit is mijn mening! mensen die hun huisdieren wel bij hun laten slapen....voel je alsjeblieft niet aan gevallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:02

just_bassie schreef:
Ik vind dat niet echt hygienisch! Bij mijn ouders hebben we honden en katten, maar deze komen absoluut niet in huis!En in bed.....Dat al helemaal niet.Ik vind het al vies als ik bij mensen kom die een grote hond hebben of een kat die verschrikkelijk uithaart...
In ons huisje waar we zijn gaan samenwonen zouden we eerst beneden gaan slapen, de vorige bewoners sliepen hier ook.
Ook sliepen de huisdieren van hun hier...Wat stonk die kamer zeg! Er lag vloerbedekking, eerst 2 weken constant de ramen en deuren open hielp niets, toen een tapijtreiniger gebruikt eerst dachten we dat we klaar waren maar de volgende dag was de stank nog 10x zo erg als voor het reinigen!
Toen hebben we meteen het tapijt verwijdert en laminaat gelegd en nu is de geur weg! gelukkig
Tja dit is mijn mening! mensen die hun huisdieren wel bij hun laten slapen....voel je alsjeblieft niet aan gevallen!

wat moet je dan in hemelsnaam met honden en katten?? Lips are sealed dat het stinkt, dat kan ook komen doordat er bijv. een natte hond heeft gelegen, of een dier daar zijn behoefte heeft gedaan, onze honden en katten ruik je niet hoor? kwestie van goed voer, en gezonde dieren.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:04

just_bassie schreef:
Ik vind dat niet echt hygienisch! Bij mijn ouders hebben we honden en katten, maar deze komen absoluut niet in huis!
En in bed.....Dat al helemaal niet.Ik vind het al vies als ik bij mensen kom die een grote hond hebben of een kat die verschrikkelijk uithaart...

Dat vind ik zielig joh, neem dan geen dieren als ze niet eens naar binnen mogen

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:05

ik ken genoeg mensen die hun honden en katten op bed laten, ik zelf wil mijn hondje graag ook mee naar bed nemen maar dat mag niet van mijn ouders.
maar anders zou ik het wel doen hoor Knipoog ik vind het niet vies iig

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:05

Mijn katten slapen trouwens wel op mijn bed, en mijn hond niet Nagelbijten / Gniffelen want dan heb ik geen ruimte meer over, en hij kan niet meer traplopen (oudje). Maar als het wel kon, mocht hij ook bij me slapen hoor.
Ratten zou ik trouwens niet meteen in mijn bed laten slapen.

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:08

dees_daan schreef:
just_bassie schreef:
maar deze komen absoluut niet in huis!

wat moet je dan in hemelsnaam met honden en katten?? Lips are sealed dat het stinkt, dat kan ook komen doordat er bijv. een natte hond heeft gelegen, of een dier daar zijn behoefte heeft gedaan, onze honden en katten ruik je niet hoor? kwestie van goed voer, en gezonde dieren.

Mijn ouders wonen op een boerderij, deze honden hebben alle vrijheid en de katten ook ,krijgen van iedereen aandacht maar mogen alleen niet in huis komen. Wij hebben zelf bewust gekozen om geen hond of kat te nemen.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:09

Sodeletuut schreef:
just_bassie schreef:

Als je een gewoon huisje hebt, ben ik het met je eens. Echter als je op bijvoorbeeld een boerderij woont, of veel ruimte / stallen enz. rondom huis hebt, zie ik het probleem ervan niet zo. Op de deel kan een dier bv. prima "wonen". In een kennel vind ik dan weer niet kunnen. Zelf zou ik er overigens dan ook niet voor kiezen om onder zulke omstandigheden een huis(!) dier als een hond of kat te nemen. Dan maar niet.

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:09

Sodeletuut schreef:

Plaats aub niet van deze reacties, ik heb het nu uitgelegd...
Ik hoop dat je het daar wel in kunt vinden.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:10

just_bassie was me voor... Clown

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:12

Haha!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:35

Mijn 2 jacks slapen ook gezellig bij mij op bed Dromen . Dan heb ik in ieder geval iets om me heen om te knuffelen als ik s'nachts wakker word. Bovendien werk ik fultime en ben dus veel van huis weg, als ik vrij ben wil ik ze dus zo veel mogelijk bij me houden, dat vind ik wel zo eerlijk. Dan maar wat vaker de lakens wassen en stofzuigen Vork . Even alvast voor de duidelijkheid, bij lange diensten heb ik opvang voor beide hondjes.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:43

Nou ik zal het nog sterker vertellen, ik mag blij zijn dat ik er zelf nog bij mag! Mijn bed wordt geterroriseerd door 3 snorremansen, nou liggen ze wel OP bed, niet IN bed en ach we wonen nou eenmaal in het zelfde huis als zij mijn bed nou lekker vinden slapen? Haha!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:48

Zo echt heel grappig die meningen.
Ik heb het zo dan niet op de ratten. Die zijn zo kriebelig. Ik zal mijn hond als ie niet in de rui is wel bv op het bed laten liggen. Of een kat. Mijn cavia laat ik ook regelmatig op mijn bed liggen. Maar dan pak ik eerst een grote vuilniszak die leg ik erop en dan pak ik een kleed, zodat als ze plast het niet op het dekbed komt. Vind ik persoonlijker wat frisser.